Sydämen muljahdukset

Pelokas

Minulla on epämääräisiä ja epämiellyttäviä muljahduksen tunteita sydämessä. Olen käynyt 2 kertaa sydänfilmissä ja sydäntä on kuunneltu, eikä mitään poikkeavaa niistä löytynyt.
Mieltäni kuitenkin vaivaa muljahdukset, miksi niitä tulee? -itse huolestun niistä, ja nykyään ihan pelkään niiden tuloa, tuntuu, että ajatukset pyörii vaan sen ympärillä. Minulla niitä on muutaman kerran päivässä. Mietin voiko joku ruoka, naisella hormoonit, tai stressi tehdä tällaista oiretta?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.

18

20270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm

Minulla on täsmälleen tuo sama vaiva (kirjoittelinkin siitä tuossa alempana), ollut jo 4 vuotta ja edelleen pelkään niitä. Päivittäin saattaa tulla jopa 20-30 muljahdusta ja tällä hetkellä arvelisin sen johtuvan stressistä.

Kävin tänään lääkärissä ja muljahduksia saattaa aiheuttaa kuulemma mm. stressi, valvominen, raskas fyysinen rasitus, tupakointi, alkoholi, kahvi, lääkkeet jne. Niihin voi olla niin monia eri syitä. Itselläni muljahduksia on runsaasti varsinkin myös menkkojen aikana.

• mareeka

ostakaapas esim. kalkkiabletteja joissa on magnesiumia mukana.itse olen pari viikkoa syönyt ja olen huomannut että muljahduksia ei ole tullut.itselläni oli rytmihäiriöistä lähtien mutta epäilin johtuvan magnesiumin puutteesta.

• Muljuja 2

Olen huomannut saman. Minulla on muljuu kun nostan painavaa tai pienessäkin rasituksessa esim bussipysäkille kävellessä ja jää rintapistos pompotuksesta. Kalkki on jostain syystä vähän rauhoittanut. Aion kuitenkin käydä ultraäänessä koska väsähdän noista rytmihäiriöistä, haittaavat työntekoa.

• pelokas

Kiitos vastauksista.
      Lohduttavaa tietää, etten ole yksin vaivan kanssa. Minäkin olen niin monesti miettinyt josko tämä johtuu stressistä, koska olen just muuttanut ja vaihtanut työpaikkaa.On sellaisia muutoksia ja mullistutksia elämässä.

• mutta minkäs teet

Mulle nämä oireet tuli noin reilu vuosi sitten. Ja sen jälkeen olen kärsinyt niistä vaihtelevasti. Juuri äsken jouduin ottamaan lääkkeen kun teki niin pirun pahaa. Pahimpia ovat juuri sellaiset muljahdukset jotka tulevat useita kertoja esim. tunnin sisällä...

Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta 2 vuotta sitten. Lääkäri epäili että sen lääkitys aiheuttaisi mulle näitä tykytyksiä. Annostusta on säädetty ties kuinka monta kertaa mutta eipä taida vaikuttaa?
      Mulla tulee paljon enemmän näitä tykäreitä just ennen menkkoja ja niiden aikana. Rehkiminen lisää kans todennäköisyyttä saada tykytyksiä. Ja olen myös huomannut että suklaan ja makean syöminen saa aikaiseksi näitä tuntemuksia!!! Ja alkoholia ei enää pysty ottaa yhtään!
      Lääkäri sanoi että naisilla hormonit aiheuttaa paljon häiriöitä sydämeen ja että harvemmin nämä tykytykset ovat vaarallisia vaikka inhottavia ovatkin.
      Eipä paljon lohduta kun tuntuu että koko elämä on pilalla tämän asian vuoksi!!!

Pari vuotta sitten en näistä inhottavista oireista tiennyt vielä yhtään mitään. Pystyin elämään ns. normaalia elämää. Mä alan olemaan suorastaan masentunut tämän asian vuoksi... Välillä saa viettää onnellisia päiviä useitakin ilman ainoatakaan häiriötä ja sitten ne taas ilmestyy kuin tyhjästä ja pilaavat täysin päivän!!! Mulla kun menee usein mahakin täysin sekasin ja tulee huono olo.

Kannattaa pyytää lääkäriltä kunnon lääkkeet varalle, niille päiville kun on tavallista vaikeampaa. Mä sain sellasen lääkkeen kuin Mexitil, otan vain tarvittaessa. Ovat lyhentäneet tykäreiden kestoa huomattavasti.
      Kaikkea hyvää teille jotka kärsitte samoista vaivoista!!! Ja toivotaan parasta että vielä joku päivä emme näistä oireista enää kärsi.

• kiitos etukäteen

Millaisia oireita sinulla ennekuin todettiin kilpirauhasten vajaatoiminta?
        (minulle vaan tehtiin tänään se ko ja vast. tulee maanantaina)

Olo kun on välillä hyvä, välillä ihan outo. Lääkärit vaan määrää mahalääkkeitä, sillä minulla on närästys myös vaivana. Mutta nytkin koko aika tuntuu ihme "pistoja" oikean kuljen puolella, ihan rintakehän juuressa.
        Ja välillä se pisto menee läpi ja tuntuu keskiselän puolella.
        Eilen jouduin soittaa jo apua itselleni, kun olo meni huonosi. Teki pahaa, pyörrytti enkä saanut happea. Eikä mikään asento ollut hyvä..olin ihan vitivalkoinen.
        Paineet oli matalat ja syke 100..happi oli ok. Nyt pelkään koko aika, että oireet tulee uudestaan..se ei ollut yhtään mukavaa. Sit on sellainen tunne välillä, et olo on ku tiejyränalle jäänyt..niska välillä kipeä ja raajat..tuntuu et joutuu kävelee hitaasti kun kintut on kipeät. Ja tämä väsymys on ihan ihme juttu...vaikka kuin hyvin nukkuisi yön niin ei vaan päivän aikana pysy kunnollai hereillä.
        Nyt on kaks päivää mennyt väsymyksen merkeissä..mutta edellisenä päivänä olin pirteä ku peipponen..ei mitään oireita eikä "pistoja".
        Ja yksi oire on tuo raudan maku suussa..ruoka maistuu pahalle kun yrittää syödä.

Enkä ole raskaana...jos sitä nyt aletaan ehdottaa!!

• lääkeitäkin

Minulla on myös muljahduksia. Sain kerran joltain lääkäriltä niihin Propral-lääkityksen ja ainakin minulla se auttoi.

• Peetu

Oli minullakin, ja luulin että on vakavaakin. Päiväsaikaan ei tuntunut, mutta illalla kotona ja sänkyyn mennessä ne huomasi selvemmin.

Otettiin verikokeita, sydänfilmit oli Holterin laitekin vuorokauden, ja lopuksi rasitus EKG. Ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri totesi lopuksi että on lisälyöntejä, jotka ovat vaarattomia....Ja pitää vain ottaa rauhallisesti, eikä missään nimessä stressata asialla.
      Nykyään menee paremmin ja on vähemmän vaiboja, silloin tällöin, mutta täytyy vain rauhoittaa mieli ja yrittää rentoutua. Lisävitamiinien ja mg syöminen varmaan auttaa. beroccaa siis ja magnesiumia...

• hm

Mulla tulee nyt tosi monta kertaa noita ylimääräsiä lyöntejä tunnissa ja päivässä.. Tosi pelottavaa.. En tiiä mistä johtuu, mut ehkäpä magnesiumin puutteesta tai stressistä.. :(

• hm kirjoitti:

Mulla tulee nyt tosi monta kertaa noita ylimääräsiä lyöntejä tunnissa ja päivässä.. Tosi pelottavaa.. En tiiä mistä johtuu, mut ehkäpä magnesiumin puutteesta tai stressistä.. :(

Jos niitä on tosiaan niin paljon, että häiritsevät elämää (tai, vielä pahempaa, aiheuttavat muuta oireilua kuten tajunnan häiriöitä), on syytä antaa lääkärin selvittää rytmihäiriön syy ja hoitomahdollisuudet. Jos sinulla tosiaan tulee joka päivä noita lyöntejä, niin viimeistään holter-tutkimuksella niiden diagnoosin pitäisi onnistua.

• kofeiiniton ex-muljauttelija

Yleisin muljahtelun aiheuttaja on stressi, joko psyykkinen tai kemiallinen. Kemiallisesta stressistä kofeiini on yleisin, se kohottaa täsmälleen samoja stressihormonitasoja kuin äärimmäinen psyykkinen stressi, vaikutus vain on jatkuvaa, koska kofeiinia on elimistössä päivittäiskäytössä kaiken aikaa.

• Muuten terve

Minullakin on alkanut muljua sauvakävelyllä käydessäni, menen ihan jalattomaksi ja pitää laahustaa kotiin. Onko nyt niin että vaarattomat lisälyönnit lopettavat kaikki liikuntaharrastukset lopuksi ikää? Tässähän lihoo muodottomaksi eikä pääse edes sienimetsään, enää ikinä vai??

• helpottunut
        Muuten terve kirjoitti:

Minullakin on alkanut muljua sauvakävelyllä käydessäni, menen ihan jalattomaksi ja pitää laahustaa kotiin. Onko nyt niin että vaarattomat lisälyönnit lopettavat kaikki liikuntaharrastukset lopuksi ikää? Tässähän lihoo muodottomaksi eikä pääse edes sienimetsään, enää ikinä vai??

Minulla muljahduksia oli vuoden(ei rasituksessa),lääkityksenä bisoprolol 5mg mikä ei auttanut mitenkään.Noin kaksiviikkoa sitten aloin ottamaan mangesiumia kaksi tapua vrk,eli yhden ylimääräisen.Jatkoin diasporalilla ja tällä hetkellä otan yhden tapun vrk:ssa.Muljahdukset ovat loppuneet kokonaan eli mangesium auttoi minun muljahduksiin.

• app786

Nämä kivuttomat muljahdukset ovat todennäköisimmin sydämmen lisälyöntejä, itselläni niitä on ollut aina 10 vuotiaasta asti viimeiset 13 vuotta ja varmaan satoja kertoja päivässä, tutkittu moneen kertaan eikä mitään vakavaa todettu. Sydämmeni hermosto toimii ei kovin optimaalisesti eikä sille voi mitään, itselleni niitä ei poista kuin korkea sykkeinen liikunta jonka jälkeen ne taas palautuvat muutaman tunnin kuluttua. magneusumit sun muut on kokeiltu aina vihreään teehen asti.

Mutta, jos näihin muljahduksiin liittyy kovaa kipua rinnassa tai selässä olisi syytä mennä pikaisesti lääkäriin ja vaatia perusteelisia tutkimuksia. Kipu näiden kanssa on aina huono merkki.

• Mä vaan:)

Minulla rupesi tulemaan päivittäin muljahduksia.Ihmettelin,että mikä minulla on.Sitten tajusin,että en juurikaan juo vettä. Rupesin juomaan päivittäin kunnolla vettä ja kas kummaa rytmihäiriöt loppuivat.Minulla varmaan oli nestetasapaino sekaisin ja kuivumistila.

• larethii

Jostain oudosta syystä tällä tuntuu olevan jonkinlainen vaikutus omiinkin muljahduksiin, en ole vaan uskaltanut ajatella asiaa mitenkään sen enemmän, mutta "mukavaa" että joku muukin on huomannu juomisen tepsivän.

Itsellä on ny menossa vaihe, että en voi juoda hanavettä, koska siitä saa mitä ilmeisimmin vatsataudin tai vasaoireita. On juominen jääny vähän vähemmälle.

Joskus masennuin aivan täysin näiden takia ja erittäin pitkäksi aikaa, kun oli elääm muutenkin ihan solmussa, ja vielä lisäksi näitä muljahduksia niin olin aivan maassa. Ja vieläkin olen jos näitä tulee.

Välillä on toivoa tulevasta, ja välillä taas joka hetki odottaa että koskas niitä oikein tulee. En tänäänkään mennyt kouluun kun tällainen olo oli. Sen verran pahalta se itse pelko tuntuu, ei pysty keskittymään, ja kun muutnekin on paniikkioireita niin en uskaltanuyt lähteä kouluun sekoilemaan.

Mukava myös että on ihmisiä jotka ymmärtävät miltä se tuntuu, tuli heti edes hieman parempi olo, eikä ole niin syyllinen olo siitä kun jäin kotiin.

Mutta ehdotan juoda paljon vettä ja usean päivän ajan. Otat aina muutaman kerran päivässä ison tuopillisen viereen ja alat kiskoa sitä alas. Ja jos hätä iskee niin kannattaa varmaankin tuntea se hätä kuin yrittää olla tuntematta, kun se vain sitten kasvaa. Ajan kanssa keho rauhoittuu. Mutta vesi on auttanut, ja varmasti, ja ihan muutenkin tehnyt paremman olon tuo veden juominen, sitä ei aina huomaa juoda. Kannattaa kuunnella kehoaan ja sitä mitä se kertoo, hetkeksi silmät kiinni ja mietit mikä olo on, ja mennä toteuttamaan kehon käskyjä.

Toivottavasti kaikki pärjäätte.

• tiedän kyllä tunteen

joo itsekkin olen käynyt lääkärissä samasta aiheesta ja mulle sanottiin näin: - muljahdukset tuntuvat todella epämiellyttäviltä ja itseasiassa jokaisella ihmisellä tulee näitä muljahduksia ja että ne ovat täysin vaarattomia, muljahduksia tulee jokaisella ihmisellä noin parisataa kertaa päivässä kun jotkut vain tuntevat nämä muljahdukset pahemmin

• paj

Heips . Monta päivää nyt mennyt muljahduksia kuunnellessa . Holter 24 tunnin tulossa kuukauden päästä . Kyllä on vaan väsyttävää tämmönen . Itselläni ollut noita inhoittavia muljahduksia jo vuodesta - 88 asti . Sais jo piisata . Stressi on oikea kirosana . Olemme ihmiset kuitenkin tällaisia psyko fyysisiä otuksia . Reakoimme kaikkeen sydämmellä . Vihaan , epävarmuuteen , suruun , rakkauteen . Lähestukoot kaikkeen . Jaksetaan . Rakastetaan toisemme ehjiksi ja onnellisiksi .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe