Ostin helokkiöljykapseleita vähentääkseni kuukautisia edeltäviä kiukunpuuskia ja unettomuutta. Miten te niistä avun saaneet otatte ne, syöttekö niitä koko ajan vai kausittain? Noissa sanotaan että annostus on normaalisti kuusi kapselia päivässä, minusta tuo oli aika monta, auttaisikohan vähempi, vaikka kolme tai neljä.
Ostin myös b-vitamiinia koska silläkin ilmeisesti voi olla unettomuutta ehkäisevä vaikutus? Kalaöljyä otan kun muistan, en valitettavasti muista joka päivä.
Mulla ei pillereitten aloituksen jälkeen ole pahemmin ollut kuukautiskipuja eikä vuoto ole niin runsasta kuin ennen (aikaisemmin tosiaan vuodin kuin Niagara). Sen sijaan pms-oireet ovat pahentuneet. Mielialojen vaihtelu toki jo sinällään ärsyttää ja saa miesystävän pois tolaltaan, mutta pahinta on kuitenkin tuo unettomuus. Unilääkkeitä sain mutta tulen niistä niin tokkuraan että ei tosiaan huvita niitä käyttää.
Jos muilla on kuukautisten edellä unettomuutta ja olette ehkä löytäneet jotain apua siihen niin kertokaa ihmeessä.
Helokkiöljykapseleista
8
6968
Vastaukset
- soma'
Ensinnäkin, miesystävä on hyvä ja kestää vaan. Eipä hänen itsensä tarvitse pms-oireita kokea. Toiseksi, omani ovat helvettiä, ja olen nyt 2 vkoa syönyt femiglandin helokkiöljyä kaksi aamulla ja kaksi illalla. En to olis pitänyt menkkojen alkaa, (tänä aamuna alkoi pms ihan niinku ennenkin:( mutta äsken vessassa huomasin että ihan niinkuin alkais just vuotokin. Olen kuullut että helokkiöljy saattaa epäsäännöllistää kierron. Onko näin?
Alkaa keinot käydä vähiin, masennuslääkkeistäkään ei mitään apua.- yövalo
Olen kyllä huomannut muidenkin pohtivan samaa, eli että voiko tuo helokkiöljy epäsäännöllistää kiertoa.
Minä otin noita kapseleita nyt "pms-viikolla" ja ihan kuin olisin pikkuisen rauhoittunut ja ollut jotenkin paremmalla tuulella. Tiedäpä häntä.
Edellisellä kerralla vuoto alkoi melkein viikkoa ennen normaalia. Se oli siis ennen kuin aloin noita kapseleita käyttää. Joten mulla on joka tapauksessa systeemit sekaisin. =)
Kiitoksia sulle vastauksesta, minäkin taidan jättää neljään päivässä.. Yritetään kestää.. - Soma
yövalo kirjoitti:
Olen kyllä huomannut muidenkin pohtivan samaa, eli että voiko tuo helokkiöljy epäsäännöllistää kiertoa.
Minä otin noita kapseleita nyt "pms-viikolla" ja ihan kuin olisin pikkuisen rauhoittunut ja ollut jotenkin paremmalla tuulella. Tiedäpä häntä.
Edellisellä kerralla vuoto alkoi melkein viikkoa ennen normaalia. Se oli siis ennen kuin aloin noita kapseleita käyttää. Joten mulla on joka tapauksessa systeemit sekaisin. =)
Kiitoksia sulle vastauksesta, minäkin taidan jättää neljään päivässä.. Yritetään kestää.....ajatuksia sun pms-jaksoon sitten kuuluu? Itse oon havainnut jopa miesviha-ajatuksia, heidän kun ei tarvitse moista kestää. Olen väsynyt, itkuinen, vetäytyvä, räjähdän pienestäkin. Persoonallisuuteni siis muuttuu aika lailla täksi viikoksi. Voi avomiespoloistani :/ Ja tietty minäpoloa ensisijaisesti!
- yövalo
Soma kirjoitti:
...ajatuksia sun pms-jaksoon sitten kuuluu? Itse oon havainnut jopa miesviha-ajatuksia, heidän kun ei tarvitse moista kestää. Olen väsynyt, itkuinen, vetäytyvä, räjähdän pienestäkin. Persoonallisuuteni siis muuttuu aika lailla täksi viikoksi. Voi avomiespoloistani :/ Ja tietty minäpoloa ensisijaisesti!
...mulla tosiaan pahin on tuo unettomuus, koska kun on viikon ilman unta tai nukkuu vain pari tuntia yössä niin ei tosiaan jaksa suoriutua enää mistään vastoinkäymisistä.
Toinen juttu on se, että miesystävä on todella herkkä mielialanmuutoksilleni, ja se ei tietysti mitenkään auta asiaa. Hän möksähtää hyvin pienestä ja silloin mun sisällä alkaa raivota, koska itse tunnen tarvitsevani hänen tukeaan. Hän kuvittelee aina että syytän silloin häntä jostakin, ja vetäytyy pois, ja minä tästä loukkaannun lisää, ja noidankehä on valmis.
Pakko saada jotain apua, muuten on suhde ja työpaikka vaarassa. Olen tosiaan joutunut jopa olemaan poissa töistä näiden kausien takia. En kivun, enkä sinänsä mielialanvaihtelujen (pystyn kyllä töissä pitämään ne kurissa), vaan unettomuuden.
- pims
Eri paikoissa on tullut surfailluksi tuon asian tiimoilta, tällaisia "luontaisohjeita" on tarttunut hihaan:
helokkiöljyä kalaöljyn kanssa (molempia puolet päiväannoksesta; tuo kalaöljy toimii vastavaikuttajana helokkiöljyn mahdollisille haittavaikutuksille)
pellavansiemenöljyä ruokalusikallinen päivässä (pellavansiemenöljyn pitäisi tasoittaa hormonitasapainon heilahduksia)
illalla kalkkipuriste joka sisältää magnesiumia ja mielellään D-vitamiinia (kalkki ja magnesium yhdessä rauhoittaa ennen nukkumaanmenoa, tiettävästi muutenkin avuksi pms-oireissa)
Hyviä unia ja hyväntuulisia päiviä vaan sitten!- yövalo
Tosiaan, olen tuosta magnesiumista kuullutkin, mutta "unohtanut" asian.
Nyt on tuo kausi taas ohi ja olen nukkunut, en kovin monta tuntia yössä mutta rauhallista unta, ja olo on taivaallinen. Jaksan taas ratkoa suhteen solmuja, joita taisi tuossa viikon aikana tulla pari lisää. Huokaisu. Yritän nyt jutella rakkaalleni kaikessa rauhassa ja saada hänet ymmärtämään, että minun känkkäränkkäjaksoni ei liity häneen millään tavalla.
Hankin noita mainitsemiasi pellavansiemenöljyä ja kalkki-magnesium-puristeita, auttoipa se tai ei niin kannattaa ainakin kokeilla, EHKÄ pärjään ilman unilääkkeitä seuraavalla kerralla. Tulen nimittäin HULLUKSI niistä! - Soma
yövalo kirjoitti:
Tosiaan, olen tuosta magnesiumista kuullutkin, mutta "unohtanut" asian.
Nyt on tuo kausi taas ohi ja olen nukkunut, en kovin monta tuntia yössä mutta rauhallista unta, ja olo on taivaallinen. Jaksan taas ratkoa suhteen solmuja, joita taisi tuossa viikon aikana tulla pari lisää. Huokaisu. Yritän nyt jutella rakkaalleni kaikessa rauhassa ja saada hänet ymmärtämään, että minun känkkäränkkäjaksoni ei liity häneen millään tavalla.
Hankin noita mainitsemiasi pellavansiemenöljyä ja kalkki-magnesium-puristeita, auttoipa se tai ei niin kannattaa ainakin kokeilla, EHKÄ pärjään ilman unilääkkeitä seuraavalla kerralla. Tulen nimittäin HULLUKSI niistä!Tv:stäkin tuttu tohtori neuvoo netissä pms-oireista pahasti kärsiviä parisuhteessa eläviä naisia kirjoittamaan kierron keskivaiheilla Tätä mieltä olen oikeasti -kortteja kuten "rakastan miestäni enkä halua erota" tai "on mukavaa olla nainen". Niitä voi sitten pms-vaimon puristuksessa oleva mies vilkuilla uskon mennessä. Tai itsekin. Eikä tämä tarkoita etteikö pms-aikana sanottuja suoruuksia tulisi lainkaan noteerata (sinä aikana vaan tulee puututtua herkemmin olemassa oleviin ongelmiin, ehkä liioiteltuakin niitä...:).
Joka tapauksessa, erilaisia oireita on niin monella naisella. Missäköhän kulkee se sietokyvyn raja mitä hipovat vaivat naisen vaan tulee kestää???
- Anonyymi
Hei, rakkaat! Teillä on luultavasti PMDD ei PMS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436