MLL:n lastenhoito kurssi

Me,myself and i

Sattuuko kenelläkään olla kokemusta MLL:n lastenhoito kurssista? onko siitä oikeasti jotain hyötyä ja tarjotaanko sieltä useinkin keikkoja?

8

3933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kannattaa käydä jos pitää lapsista ja haluaa välillä taskurahaa. Keikkojakin on runsaasti jos on itse aktiivinen ja kyselee toimistolta jos ei ole vähän aikaan keikalle soitettu.

    • käynyt

      itse kävin koulutukse lukioaikana pienessä kaupungissa.. Keikkoja ei kauheesti siellä ollu..

      Koulutus oli ihan ok, mut ei niin kauheen hyödykäs mun mielestä.. mut luulen, että koulutus karsii kuitenkin semmoset pois jotka oikeesti ei haluu hoitaa tai eivät oo niin motivoituneita.. Koulutus kun maksaa ja onhan siinä se fiksu 15-v ikärajakin..

      Lukion jälkeen pääsin AMK:hon Kuopioon ja opiskelen kätilöksi, joten nyt keikkaa on riittäny.. Hoitajan maine kyllä kiirii, joten työt kannattaa aina hoitaa huolella ja tehdä hyvä vaikutus perheisiin..

      Siihen, että kuikna paljon keikkaa on niin vaikuttaa tietty hoitajan ikä, luotettavuus ja millasiin perheisiin saa kontakteja..

      Mut koulutuksessa kyl oppii perusjutut mitä tulee huomioida kun menee perheeseen.. hoitamaan ja lasten kasn touhuiluahan se ei niin opeta.. sen sit oppii kun hoitaa.. ja aluksi tietty vanhempia lapsia..

    • Nimetön

      Tuosta maksu puolesta ei kerrottu mll:n sivuilla mitään.. minkähän suuruisesta summasta on kyse?

      • mll:stä hoitajaa harkitseva

        meille "työnantajille" näkyy tulevan maksettavaksi 4.20/h (tai 70 euroa/vrk) muut maksut sekä matkat korvataan hoitajalle julkisen kulkuneuvon taksojen mukaan.

        Luultavasti liitto ottaa kulunsa siitä välistä ns."välityspalkkiot"? eli hoitaja saa varmaankin nuo matkakulukorvaukset ja sitten alle tuon 4.20 tunnilta. Vai hetkinen...olikohan se niin, että palkka maksetaan suoraan hoitajalle eli hoitajako saisi sen 4.20 tunnilta????

        Itseä jäi mietityttämään, että onko tuntitaksa aina sama lasten lukumäärästä riippumatta...Pitänee ottaa toimistoon yhteyttä, että selviää..=)


      • pitkän linjan MLL-hoitaja
        mll:stä hoitajaa harkitseva kirjoitti:

        meille "työnantajille" näkyy tulevan maksettavaksi 4.20/h (tai 70 euroa/vrk) muut maksut sekä matkat korvataan hoitajalle julkisen kulkuneuvon taksojen mukaan.

        Luultavasti liitto ottaa kulunsa siitä välistä ns."välityspalkkiot"? eli hoitaja saa varmaankin nuo matkakulukorvaukset ja sitten alle tuon 4.20 tunnilta. Vai hetkinen...olikohan se niin, että palkka maksetaan suoraan hoitajalle eli hoitajako saisi sen 4.20 tunnilta????

        Itseä jäi mietityttämään, että onko tuntitaksa aina sama lasten lukumäärästä riippumatta...Pitänee ottaa toimistoon yhteyttä, että selviää..=)

        Kurssin hinta on noin 15-20 euroa, ja sinne on yleensä haastattelu (kaikkia halukkaita ei suinkaan kurssille siis päästetä). Kurssi antaa valtuudet toimia MLL:n hoitajana, eli itse ei tarvitse keikkoja hankkia vaan niitä saa MLL-toimiston kautta pilvin pimein.

        >meille "työnantajille" näkyy tulevan >maksettavaksi 4.20/h (tai 70 euroa/vrk) muut >maksut sekä matkat korvataan hoitajalle julkisen >kulkuneuvon taksojen mukaan.

        Näin on :-) Tuosta julkisesta kukuneuvosta vielä sen verran, että yöllä ja erittäin vaikeapääsyisiin paikkoihin se on sitten taksi.

        >Luultavasti liitto ottaa kulunsa siitä välistä >ns."välityspalkkiot"? eli hoitaja saa varmaankin >nuo matkakulukorvaukset ja sitten alle tuon 4.20 >tunnilta. Vai hetkinen...olikohan se niin, että >palkka maksetaan suoraan hoitajalle eli hoitajako >saisi sen 4.20 tunnilta????

        Hoitaja SAA KOKO SUMMAN. Liitto ei ota penniäkään välityspalkkiota! Hoitaja kirjaa tekemänsä työt tarkasti ja verotus hoidetaan MLL:n kautta (ovathan hommat siis tietysti veronalaista tuloa).

        >Itseä jäi mietityttämään, että onko tuntitaksa >aina sama lasten lukumäärästä >riippumatta...Pitänee ottaa toimistoon yhteyttä, >että selviää..=)

        Hinta on aina sama lasten määrästä riippumatta - jos on iso katras on perhe velvollinen buukkaamaan kaksi hoitajaa kyseiselle keikalle. Järjestöllä on selkeät säännöt siitä, montako lasta ja minkä ikäisiä saa yhdellä hoitajalla olla. Eri tahot tukevat järjestöä, ja MLL:n tarkoitus ei ole tarkoitus tuottaa voittoa, vaan niin edullisia palveluita että kaikenlaisilla perheillä on niihin varaa ja että he sitä kautta saavat luotettavaa palvelua.


      • entinen MML-hoitaja
        pitkän linjan MLL-hoitaja kirjoitti:

        Kurssin hinta on noin 15-20 euroa, ja sinne on yleensä haastattelu (kaikkia halukkaita ei suinkaan kurssille siis päästetä). Kurssi antaa valtuudet toimia MLL:n hoitajana, eli itse ei tarvitse keikkoja hankkia vaan niitä saa MLL-toimiston kautta pilvin pimein.

        >meille "työnantajille" näkyy tulevan >maksettavaksi 4.20/h (tai 70 euroa/vrk) muut >maksut sekä matkat korvataan hoitajalle julkisen >kulkuneuvon taksojen mukaan.

        Näin on :-) Tuosta julkisesta kukuneuvosta vielä sen verran, että yöllä ja erittäin vaikeapääsyisiin paikkoihin se on sitten taksi.

        >Luultavasti liitto ottaa kulunsa siitä välistä >ns."välityspalkkiot"? eli hoitaja saa varmaankin >nuo matkakulukorvaukset ja sitten alle tuon 4.20 >tunnilta. Vai hetkinen...olikohan se niin, että >palkka maksetaan suoraan hoitajalle eli hoitajako >saisi sen 4.20 tunnilta????

        Hoitaja SAA KOKO SUMMAN. Liitto ei ota penniäkään välityspalkkiota! Hoitaja kirjaa tekemänsä työt tarkasti ja verotus hoidetaan MLL:n kautta (ovathan hommat siis tietysti veronalaista tuloa).

        >Itseä jäi mietityttämään, että onko tuntitaksa >aina sama lasten lukumäärästä >riippumatta...Pitänee ottaa toimistoon yhteyttä, >että selviää..=)

        Hinta on aina sama lasten määrästä riippumatta - jos on iso katras on perhe velvollinen buukkaamaan kaksi hoitajaa kyseiselle keikalle. Järjestöllä on selkeät säännöt siitä, montako lasta ja minkä ikäisiä saa yhdellä hoitajalla olla. Eri tahot tukevat järjestöä, ja MLL:n tarkoitus ei ole tarkoitus tuottaa voittoa, vaan niin edullisia palveluita että kaikenlaisilla perheillä on niihin varaa ja että he sitä kautta saavat luotettavaa palvelua.

        Olin itse 7 vuotta sitten MML:n hoitaja ja meille maksettiin 25mk/tunti(eli tasan 4,20eur) Ja "lisälapsista" sai 5mk/tunti, mutta kuitenkin enintään 40mk/tunti.
        Ovatko taksat muuttuneet?
        Ei meillä myöskään ollut mitään haastatteluja kurssille, sinne vain ilmoittauduttiin.
        Itse menin kurssille 4 kuukautta ennen kuin täytin 15-v, mutta töitä sain kuitenki vasta täytettyäni 15.


      • MML:n lapsenvahti jo 3 vuotta

        Koulutettu MLL:n lapsenvahti ottaa 4,2e/h, puolen tunnin tarkkuudella. Itselleni maksetaan usein extraa koska minulla on vakiperheitä ja kokemustakin jo monelta vuodelta. Extra ei ole pakollinen, mutta kiva lisä :)

        Jotkut kouluttamattomat pyytävät usein saman verran, mutta laskuttavat myös esim. matkakulut, joita esim. MLL:n vahdit eivät tietääkseni ota elleivät mene omalla autolla.

        Mutta MLL:n lapsenvahdeissa on se hyvä että heitä on koulutettu mm. asioista, mitä tehdä jos sattuu onnettomuus, lapselle tai poissaoleville vanhemmille (esim. eivät tule kotiin sovittuna aikana ja pitää jäädä yöksi hätäilevien lasten kanssa). Koulutetaan miten voi tehdä esim. ruokaa lapselle, miten ihan pieniä lapsia hoidetaan, mitä voi odottaa ja mitä ei voi odottaa tietyn ikäiseltä lapselta.. Että lasten kotoa ei ikinä saa lähteä jos vanhemmat eivät saavu, jos ei itse voi jäädä niin soitetaan esim. MLL:n keskuksesta hoitaja paikalle katsomaan tilanne loppuun jne... Luotettavuus on siis hyvä kun aina on joku lapsenvahdin takana seisomassa, eli järjestö.


    • Mikael26

      Paljon se kurssi maksaa? Onko siinä sitä lastenhoitoa jossain perheessä? Pitääkö ite maksaa kyydit sinne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe