Hei.
Ongelmani on siis sama kuin otsikossa: pelkään että pukuni olisi koreampi ja upeampi kuin morsiamella, mikä olisi valtava tyylimoka. Morsiamenhan pitäisi olla sinä päivänä kaunein nainen koko joukosta, jo perinteiden mukaan, mutta myös hyvään käytökseen kuuluu ettei vie huomiota päivän sankarittarelta.
Valmistuin tänä keväänä ylioppilaaksi ja puku hankittiin sitten sen mukaan: olen hyvin muodokas ja "tavalliset" juhlapuvut eivät menneet mitenkään päälle kun on 80E, hoikka vyötärö ja pyöreä peppu. Tilasimme puvun suuresta hää- ja juhlapukuliikkeestä, ja puku oli sen mukainen: turkoosi, satiinia, pitkä upea helma ja kommentit kaikilta puvun nähneiltä olivat: enää hääkimppu ja näyttäisin morsiamelta. Tässä piilee se mutta: sain hääkutsun poikaystäväni serkun häihin, häät ovat n. 50-60 ihmiset juhlat. En tiedä mitään häistä, mutta olen alkanut epäillä että juhlapukuni päihittää morsiamen mahdollisen juhlapuvun koreudessa. Pukuni hankittiin sitä varten että sillä voisi mennä juuri tämän tapaisiin juhliin ja tanssiaisiin mitä saattaisi tulla tulevaisuudessa...Ja olin aikonutkin mennä sillä. Mutta mutta.. Olen yrittänyt udella morsiamen mahdollista pukuvalikoimaa, kirkossa häät nyt kuitenkin ovat että luulisi että ihan kunnon juhlapuku on hankittu.. Mutta kyllä nolottaisi jos kaikki muut olisitvat "tavallisen hienoissa" jakkupuvuissa ja minä satiiniunelmassani? Ja morsiamen loukkaantuminen olisi pahinta mitä voisi olla :(
En omista mitään muuta kuin farkkuja ja muuta peruskouluasu-vaatteita. Muotojen takia tavallisia jakkupukuja tms on mahdoton hankkia, enkä oikein usko voivani mennä juhliin tavallisessa puuvillapaidassakaan? Olen juossut kaupoilla etsien suoria mustia housuja, mutta ikävä kyllä opiskelijan budjettini ei anna periksi tarpeeksi juhlaville, istuville vaatteille. Mitä tehdä??? Arvostaisin kommentteja kovasti!
Vieraan puku koreampi kuin morsiamen??
6
7656
Vastaukset
- Lili
Mä en tiedä miten termi dress down käännetään suomeksi, mutta idea on, että liian hieno puku tehdään vähemmän hienoksi. Lyhennä helma (ei tarvi leikata) niin että mekko ei ole enää niin pitkä, ompele käsin ylimääräinen pituus hameen sisäpuolelle. Pura, pese ja silitä kun pääset kotiin. Älä laita hienoja koruja, ja hyvin yksinkertainen kampaus. Laita värikäs huivi ja laukku niin ei näytä niin morsiuspukulta. Lisäksi vyötärölle voi laittaan vyön. Kokeile jotain tällaista. Jos mekko kaksiosainen (yläosa ja hame erikseen), laita vähemmän hieno toppi/hame pariksi.
- Leidi
Ajattelin samanlinjaisesti. Vaikkapa että yhdistät pukuun kauniin neulepuseron tai villatakin. Kummasti näyttää vähemmän morsiamelta, vaikka olisikin pitkät helmat.
- tiedä sitten
Leidi kirjoitti:
Ajattelin samanlinjaisesti. Vaikkapa että yhdistät pukuun kauniin neulepuseron tai villatakin. Kummasti näyttää vähemmän morsiamelta, vaikka olisikin pitkät helmat.
sain puvusta kyllä sellaisen mielikuvan, että sen kanssa ei välttämättä mikään neuletakki sovi.
En myöskään lähtisi ompelemaan tai harsimaan satiinipukua ihan huvin vuoksi. Itsellä on myös juhlapukuliikkeestä hankittu ehkä hieman pelistetympi mekko ja en kyllä rupeaisi tekemään siitä ns. rumemman näköistä tuollaisen syyn vuoksi.
Onko puvussasi hartijahuivi. Mitä jos hankkisit vaikka jonkun erivärisen, kuin puku (tietty niin, että silti sopii yhteen), niin ei erottuisi niin täysillä. Vähemmän koruja ja pelkistetty kampaus, kuten joku jo ehdottikin.
Kysy jonkun häihin tulevan mielipidettä, esim. poikaystäväsi äidin.. jos teillä sellaiset välit on :)
- Konservatiivi
Minusta sinulla on jo nyt häihin sopiva ja juhlan luoteen arvoinen vaate kaapissasi. Häihin ei tosiaan laiteta mitään neulepuseroa, enkä ole koskaan nähnyt että pitkään iltapukuun yhdistettäisi kouluvillapaita.
Laita puku sellaisenaan. Hartiahuivi tai bolerojakku on hyvä idea. Meikkaa ja kampaa hillitysti. Et varmasti sekaannu/hämmennä morsianta, jolla yleensä on ne perinteiset morsiamen tunnusmerkit.
Jos epäilet, että kaikki muut pukeutuvat vaatimattomasti, ota sitten asiasta etukäteen jostain selvää, mutta minusta lähtökohtainen hääpukeutuminen on juuri nimenomaan juhlavaatteet. Ja missäs noin koreaa mekkoa sitten edes voi tavallinen ihminen pitää ellei häissä!- Leidi
En tarkoittanut kouluvillapaitaa. Neuleita on juhlaviakin. Ystäväni vihittiin hiljattain sellaisessa.
Minusta alkuperäisen kirjoittajan huolenaihe on oikeutettu. Ei olisi hauskaa huomata häissä olevansa ylipukeutunut, itsehän siitä kärsisi varmasti eniten, olisi vaikea nauttia juhlasta jos koko ajan tuntisi vaivaantumista asunsa vuoksi.
Yleensä tavataan epävarmoissa tilanteissa mieluummin vähän alipukeutua kuin ylipukeutua.
- Kohtelias vieras
Neuvoista oli apua. Hankin pukuun hillityn petroolin värisen pashmina-huivin, joka sopii nätisti ja himmentää hieman alkuperäisen huivin ja puvun yhdistelmän luomaa vaikutelmaa. Meikkaus ja kampaus-vinkit auttoivat myös, en nyt sitten revitä täysillä :D Kävin keskustelemassa poikaystäväni äidin kanssa, joka tiesi, että morsian oli sitten kuitenkin käynyt hankkimassa itselleen oman prinsessaunelma-puvun ja muutkin vieraat tulisivat pukeutumaan ykkösiin, en siis tule erottumaan joukosta. Näillä näkymin on siis tiedossa mukavat häät... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114389
- 803564
Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223421Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843415Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273306- 902974
- 762974
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim672865"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452810Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589