323 GT-R -93 kenelläkään?

swiff

Onko tietoa onko Suomessa 323 Gt-r mazdoja (1,8
turbo intercooler 4x4) liikenteessä omani lisäksi
muita, montako, aitoja?

15

4976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerroppa

      Mulla ei ole sellaista mutta minkälaisia
      suoritusarvoja siinä pelissä on. Ittellä ei ole
      kuin 323 1,8i 16v -94

      • swiff

        Mallia löytyy kahdenlaista: Hi power (GT-r) ja lo
        power (GTx) mallit (gtx nimellä menee myös
        vanhakoppasia 1.6 4x4 turboja, on kuitenkin aivan
        eri auto). Käytännön erona on hi powerissa isompi
        turbo ja isompi intercooler. Coolerin paikkakin
        vaihtuu konehuoneen puolelta etupuskurin sisään.
        Lisäksi voisi sanoa että GT-r:n turbo on
        lähestulkoon vain rallikäyttöön soveltuva, eli
        alakierroksilla ei vääntöä juuri löydy. Itselläni
        on gt-r:n cooleri mutta gtx:n turbo. Tällä
        kombinaatiolla katuajettavuus on ok. GT-r:n kone
        on todella helppoviritteinen (onhan kone
        täysverinen 'alaspäin viritetty' kilpamoottori).
        Koneesta saa lambda-arvoja ja lastua vaihtamalla
        helposti yli 300 hp (siis konetta aukaisematta!)

        Originaalit tekniset tiedot: (kopioin joltain
        saitilta)
        Mazda 323 4WD GT-R Performance Data

        GT-R GTX


        Max power kW EEC (bhp) 136 (185) 120 (163)
        Max torque Nm EEC (kg-m) 235 (24.0) 216 (22.0)
        Performance*
        0-100 km/h ,sec. 7.20 7.80
        80-100 km/h in 4th gear, sec. 3.51 3.74
        100-120 km/h in 4th gear, sec. 3.40 4.00
        120-140 km/h in 4th gear, sec. 3.70 4.33
        Maximum speed, km/h 218 210
        Fuel consumption*
        @ steady 90 km/h, l /100 km 7.4 7.3
        @ steady 120 km/h, l /100 km 9.2 9.5

        Autosta löytyy paljon saitteja (hauksi vaan 323
        Gt-r)


      • kerroppa
        swiff kirjoitti:

        Mallia löytyy kahdenlaista: Hi power (GT-r) ja lo
        power (GTx) mallit (gtx nimellä menee myös
        vanhakoppasia 1.6 4x4 turboja, on kuitenkin aivan
        eri auto). Käytännön erona on hi powerissa isompi
        turbo ja isompi intercooler. Coolerin paikkakin
        vaihtuu konehuoneen puolelta etupuskurin sisään.
        Lisäksi voisi sanoa että GT-r:n turbo on
        lähestulkoon vain rallikäyttöön soveltuva, eli
        alakierroksilla ei vääntöä juuri löydy. Itselläni
        on gt-r:n cooleri mutta gtx:n turbo. Tällä
        kombinaatiolla katuajettavuus on ok. GT-r:n kone
        on todella helppoviritteinen (onhan kone
        täysverinen 'alaspäin viritetty' kilpamoottori).
        Koneesta saa lambda-arvoja ja lastua vaihtamalla
        helposti yli 300 hp (siis konetta aukaisematta!)

        Originaalit tekniset tiedot: (kopioin joltain
        saitilta)
        Mazda 323 4WD GT-R Performance Data

        GT-R GTX


        Max power kW EEC (bhp) 136 (185) 120 (163)
        Max torque Nm EEC (kg-m) 235 (24.0) 216 (22.0)
        Performance*
        0-100 km/h ,sec. 7.20 7.80
        80-100 km/h in 4th gear, sec. 3.51 3.74
        100-120 km/h in 4th gear, sec. 3.40 4.00
        120-140 km/h in 4th gear, sec. 3.70 4.33
        Maximum speed, km/h 218 210
        Fuel consumption*
        @ steady 90 km/h, l /100 km 7.4 7.3
        @ steady 120 km/h, l /100 km 9.2 9.5

        Autosta löytyy paljon saitteja (hauksi vaan 323
        Gt-r)

        Kiitos tiedoista. Mistä olet auton hankkinut kun
        niitä Suomessa on niin pirun vähän ja paljon
        sellaisesta joutuu maksamaan?


      • swiff
        kerroppa kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Mistä olet auton hankkinut kun
        niitä Suomessa on niin pirun vähän ja paljon
        sellaisesta joutuu maksamaan?

        Auto on edellisen omistajan saksan
        muuttotuliainen. Itse aikoinani maksoin 20tkm
        ajetusta autosta jotain 100 tonnin tieppeillä.

        Joku aika sitten näkyi keltaisessa pörssissä joku
        kauppaavan jotain vastaavaa reilulla
        viidelläkympillä.

        Saksassa nykyjään näyttävät maksavan alkaen noin
        15000 fim. Ainoa huono puoli onkin sitten ne
        verot. Tekniikan vaihtokaan kun ei ihan
        näppärästi suomikanta-autoon onnistu, kun kanta-
        autoksi pitäisi olla alkuperäinen 4x4 auto (4-
        veto ja 2-veto on eri korisarjat, ilmeisesti
        jäykempi kori jne.)


      • Santeri
        swiff kirjoitti:

        Auto on edellisen omistajan saksan
        muuttotuliainen. Itse aikoinani maksoin 20tkm
        ajetusta autosta jotain 100 tonnin tieppeillä.

        Joku aika sitten näkyi keltaisessa pörssissä joku
        kauppaavan jotain vastaavaa reilulla
        viidelläkympillä.

        Saksassa nykyjään näyttävät maksavan alkaen noin
        15000 fim. Ainoa huono puoli onkin sitten ne
        verot. Tekniikan vaihtokaan kun ei ihan
        näppärästi suomikanta-autoon onnistu, kun kanta-
        autoksi pitäisi olla alkuperäinen 4x4 auto (4-
        veto ja 2-veto on eri korisarjat, ilmeisesti
        jäykempi kori jne.)

        Mutta kyllä se GT-r:n kone sopii tavalliseen gt
        mazdaan, mutta ilman nelivetoa luonnollisesti. Ja
        on muuten suhteellisen kiukkunen vekotin. Jos
        jollain on GT-r: johtosarjaa ja antureita niin
        ottakaa yhteyttä [email protected]


      • Mulan
        swiff kirjoitti:

        Mallia löytyy kahdenlaista: Hi power (GT-r) ja lo
        power (GTx) mallit (gtx nimellä menee myös
        vanhakoppasia 1.6 4x4 turboja, on kuitenkin aivan
        eri auto). Käytännön erona on hi powerissa isompi
        turbo ja isompi intercooler. Coolerin paikkakin
        vaihtuu konehuoneen puolelta etupuskurin sisään.
        Lisäksi voisi sanoa että GT-r:n turbo on
        lähestulkoon vain rallikäyttöön soveltuva, eli
        alakierroksilla ei vääntöä juuri löydy. Itselläni
        on gt-r:n cooleri mutta gtx:n turbo. Tällä
        kombinaatiolla katuajettavuus on ok. GT-r:n kone
        on todella helppoviritteinen (onhan kone
        täysverinen 'alaspäin viritetty' kilpamoottori).
        Koneesta saa lambda-arvoja ja lastua vaihtamalla
        helposti yli 300 hp (siis konetta aukaisematta!)

        Originaalit tekniset tiedot: (kopioin joltain
        saitilta)
        Mazda 323 4WD GT-R Performance Data

        GT-R GTX


        Max power kW EEC (bhp) 136 (185) 120 (163)
        Max torque Nm EEC (kg-m) 235 (24.0) 216 (22.0)
        Performance*
        0-100 km/h ,sec. 7.20 7.80
        80-100 km/h in 4th gear, sec. 3.51 3.74
        100-120 km/h in 4th gear, sec. 3.40 4.00
        120-140 km/h in 4th gear, sec. 3.70 4.33
        Maximum speed, km/h 218 210
        Fuel consumption*
        @ steady 90 km/h, l /100 km 7.4 7.3
        @ steady 120 km/h, l /100 km 9.2 9.5

        Autosta löytyy paljon saitteja (hauksi vaan 323
        Gt-r)

        Kuinka tuo autosi on yleensäkin kestänyt? Mitä
        hajoaa ensimmäiseksi? Laatikko on vissiinkin se
        ensimmäinen remonttikohde? Tuossa oli myynnissä
        GT-X myynnissä ja pitäis saada vähän käyttäjän
        kokemuksia, että tietää mitä autosta pitää
        syynätä tarkasti. Kuinkas kone kestää
        kilometrejä? Vakiona ilmeisesti hyvin, mutta
        entäpä jos on hieman kutiteltu, reilu 200hv?


      • swiff
        Santeri kirjoitti:

        Mutta kyllä se GT-r:n kone sopii tavalliseen gt
        mazdaan, mutta ilman nelivetoa luonnollisesti. Ja
        on muuten suhteellisen kiukkunen vekotin. Jos
        jollain on GT-r: johtosarjaa ja antureita niin
        ottakaa yhteyttä [email protected]

        Jos meinaa saada 2 vetoisen gt-r:n konella
        varustettuna leimattua, niin mennään aika
        harmaalle alueelle. Nythän on siis niin, että 4-
        veto ja 2-veto on ERI MALLISARJAA keskenään
        (ark:n luokitusten mukaan). Näinollen koneen
        vaihto ottaen koneen tehoeron huomioon voi olla
        temppu sinällään asiansa osaavan katsurin
        sattuessa kohdalle. Tiedän kyllä ko. laitteita
        olevan kilvissä, mutta voi olla tuurissaan
        hankalaakin.


      • swiff
        Mulan kirjoitti:

        Kuinka tuo autosi on yleensäkin kestänyt? Mitä
        hajoaa ensimmäiseksi? Laatikko on vissiinkin se
        ensimmäinen remonttikohde? Tuossa oli myynnissä
        GT-X myynnissä ja pitäis saada vähän käyttäjän
        kokemuksia, että tietää mitä autosta pitää
        syynätä tarkasti. Kuinkas kone kestää
        kilometrejä? Vakiona ilmeisesti hyvin, mutta
        entäpä jos on hieman kutiteltu, reilu 200hv?

        Laatikko on tietenkin yksi varottava (kyseessähän
        on 4-vetoinen auto jolloin kuivalta asfaltilta
        lähtiessä kumit ei ala sutimaan). Kaikkinaiset
        kytkimen kanssa kikkailut kannattaa siis jättää
        liukkaille keleille, muuten ensimmäisenä antaa
        periksi laatikon kuoret.

        Itsellä ei viskokytkimen pakkasvikinän lisäksi
        ole juuri ongelmia ollut.

        Viritetyistä on oikeastaan vaan sellaisia
        kokemuksia, että koneen kanssa ei ole ollut
        ongelmia, vaan enimmäkseen niitä laatikko-, ja
        vetariongelmia.


      • Santeri
        swiff kirjoitti:

        Jos meinaa saada 2 vetoisen gt-r:n konella
        varustettuna leimattua, niin mennään aika
        harmaalle alueelle. Nythän on siis niin, että 4-
        veto ja 2-veto on ERI MALLISARJAA keskenään
        (ark:n luokitusten mukaan). Näinollen koneen
        vaihto ottaen koneen tehoeron huomioon voi olla
        temppu sinällään asiansa osaavan katsurin
        sattuessa kohdalle. Tiedän kyllä ko. laitteita
        olevan kilvissä, mutta voi olla tuurissaan
        hankalaakin.

        Ei se kilpiin saaminen ole mikään ongelma kun
        sulla on teho mittaus lappu jossa lukee riittävän
        pienet tehot ja nehän saa kohdalleen tosi pienillä
        kikoilla. Tulevassa GTI-magazinessa on juttu siitä
        turbo golffista jossa tehoa on yli 200, satuin
        vaan kerran paikalle kun tehtiin tehomittausta
        katsastukseen niin ei kun sytkä sivuun ja printti
        ulos.


      • jake
        swiff kirjoitti:

        Laatikko on tietenkin yksi varottava (kyseessähän
        on 4-vetoinen auto jolloin kuivalta asfaltilta
        lähtiessä kumit ei ala sutimaan). Kaikkinaiset
        kytkimen kanssa kikkailut kannattaa siis jättää
        liukkaille keleille, muuten ensimmäisenä antaa
        periksi laatikon kuoret.

        Itsellä ei viskokytkimen pakkasvikinän lisäksi
        ole juuri ongelmia ollut.

        Viritetyistä on oikeastaan vaan sellaisia
        kokemuksia, että koneen kanssa ei ole ollut
        ongelmia, vaan enimmäkseen niitä laatikko-, ja
        vetariongelmia.

        Niin kuinka gt-r eroaa sisätiloissa tavallisesta
        323:sta. itse tunnen auton muuten kohtalaisen
        hyvin. näin joskus keltasessa pörssissä vastaavan
        auton hinta oli päälle 100tmk.


      • swiff
        jake kirjoitti:

        Niin kuinka gt-r eroaa sisätiloissa tavallisesta
        323:sta. itse tunnen auton muuten kohtalaisen
        hyvin. näin joskus keltasessa pörssissä vastaavan
        auton hinta oli päälle 100tmk.

        Penkit on ne mazdan sporttisemmat (vissiin samat
        kuin noissa gt malleissa), mittaristossa
        pikkueroja (lukemia 280km asti, turbon paineen
        merkkivalo yms.), keskustasauspyörästön lukon
        napukat jos ei ole viskokytkimellä varustettu
        malli. Sähkölasit yms. varusteet yleensä löytyy.
        Sumarit on vakiona etupuskurissa, joten niille on
        katkaisijat.

        linkkejä:
        http://323gtr.nu/eng/

        http://www.mata.co.nz/gtr_site/gtr_home.html

        http://www.323gt-r.com/


    • kyllä lähtee

      Mulla 323 gtx 4x4 (turboton malli), johon on
      tulossa gtr:än tekniikka, koska vaihelaatikko
      hajos ja käytettyy ei löytyny mistää,( ja uus
      laatikko maksais 32000mk) niin aattelin hommata
      taxfree auton ja vaihtaa tekniikan.

    • Anonyymi

      On mulla

    • Anonyymi

      ai millon?

    • Anonyymi

      Onko kellään tietoa mikä kytkinsarja käy 1991 vuoden neliveto mazda 323 gtx:ään, 1.8l turbo koneella? Mittoja en tiedä, joten vaikea löytää sopivaa sarjaa, en viitti lähteä purkaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe