Onko tietoa onko Suomessa 323 Gt-r mazdoja (1,8
turbo intercooler 4x4) liikenteessä omani lisäksi
muita, montako, aitoja?
323 GT-R -93 kenelläkään?
15
4976
Vastaukset
- kerroppa
Mulla ei ole sellaista mutta minkälaisia
suoritusarvoja siinä pelissä on. Ittellä ei ole
kuin 323 1,8i 16v -94- swiff
Mallia löytyy kahdenlaista: Hi power (GT-r) ja lo
power (GTx) mallit (gtx nimellä menee myös
vanhakoppasia 1.6 4x4 turboja, on kuitenkin aivan
eri auto). Käytännön erona on hi powerissa isompi
turbo ja isompi intercooler. Coolerin paikkakin
vaihtuu konehuoneen puolelta etupuskurin sisään.
Lisäksi voisi sanoa että GT-r:n turbo on
lähestulkoon vain rallikäyttöön soveltuva, eli
alakierroksilla ei vääntöä juuri löydy. Itselläni
on gt-r:n cooleri mutta gtx:n turbo. Tällä
kombinaatiolla katuajettavuus on ok. GT-r:n kone
on todella helppoviritteinen (onhan kone
täysverinen 'alaspäin viritetty' kilpamoottori).
Koneesta saa lambda-arvoja ja lastua vaihtamalla
helposti yli 300 hp (siis konetta aukaisematta!)
Originaalit tekniset tiedot: (kopioin joltain
saitilta)
Mazda 323 4WD GT-R Performance Data
GT-R GTX
Max power kW EEC (bhp) 136 (185) 120 (163)
Max torque Nm EEC (kg-m) 235 (24.0) 216 (22.0)
Performance*
0-100 km/h ,sec. 7.20 7.80
80-100 km/h in 4th gear, sec. 3.51 3.74
100-120 km/h in 4th gear, sec. 3.40 4.00
120-140 km/h in 4th gear, sec. 3.70 4.33
Maximum speed, km/h 218 210
Fuel consumption*
@ steady 90 km/h, l /100 km 7.4 7.3
@ steady 120 km/h, l /100 km 9.2 9.5
Autosta löytyy paljon saitteja (hauksi vaan 323
Gt-r) - kerroppa
swiff kirjoitti:
Mallia löytyy kahdenlaista: Hi power (GT-r) ja lo
power (GTx) mallit (gtx nimellä menee myös
vanhakoppasia 1.6 4x4 turboja, on kuitenkin aivan
eri auto). Käytännön erona on hi powerissa isompi
turbo ja isompi intercooler. Coolerin paikkakin
vaihtuu konehuoneen puolelta etupuskurin sisään.
Lisäksi voisi sanoa että GT-r:n turbo on
lähestulkoon vain rallikäyttöön soveltuva, eli
alakierroksilla ei vääntöä juuri löydy. Itselläni
on gt-r:n cooleri mutta gtx:n turbo. Tällä
kombinaatiolla katuajettavuus on ok. GT-r:n kone
on todella helppoviritteinen (onhan kone
täysverinen 'alaspäin viritetty' kilpamoottori).
Koneesta saa lambda-arvoja ja lastua vaihtamalla
helposti yli 300 hp (siis konetta aukaisematta!)
Originaalit tekniset tiedot: (kopioin joltain
saitilta)
Mazda 323 4WD GT-R Performance Data
GT-R GTX
Max power kW EEC (bhp) 136 (185) 120 (163)
Max torque Nm EEC (kg-m) 235 (24.0) 216 (22.0)
Performance*
0-100 km/h ,sec. 7.20 7.80
80-100 km/h in 4th gear, sec. 3.51 3.74
100-120 km/h in 4th gear, sec. 3.40 4.00
120-140 km/h in 4th gear, sec. 3.70 4.33
Maximum speed, km/h 218 210
Fuel consumption*
@ steady 90 km/h, l /100 km 7.4 7.3
@ steady 120 km/h, l /100 km 9.2 9.5
Autosta löytyy paljon saitteja (hauksi vaan 323
Gt-r)Kiitos tiedoista. Mistä olet auton hankkinut kun
niitä Suomessa on niin pirun vähän ja paljon
sellaisesta joutuu maksamaan? - swiff
kerroppa kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Mistä olet auton hankkinut kun
niitä Suomessa on niin pirun vähän ja paljon
sellaisesta joutuu maksamaan?Auto on edellisen omistajan saksan
muuttotuliainen. Itse aikoinani maksoin 20tkm
ajetusta autosta jotain 100 tonnin tieppeillä.
Joku aika sitten näkyi keltaisessa pörssissä joku
kauppaavan jotain vastaavaa reilulla
viidelläkympillä.
Saksassa nykyjään näyttävät maksavan alkaen noin
15000 fim. Ainoa huono puoli onkin sitten ne
verot. Tekniikan vaihtokaan kun ei ihan
näppärästi suomikanta-autoon onnistu, kun kanta-
autoksi pitäisi olla alkuperäinen 4x4 auto (4-
veto ja 2-veto on eri korisarjat, ilmeisesti
jäykempi kori jne.) - Santeri
swiff kirjoitti:
Auto on edellisen omistajan saksan
muuttotuliainen. Itse aikoinani maksoin 20tkm
ajetusta autosta jotain 100 tonnin tieppeillä.
Joku aika sitten näkyi keltaisessa pörssissä joku
kauppaavan jotain vastaavaa reilulla
viidelläkympillä.
Saksassa nykyjään näyttävät maksavan alkaen noin
15000 fim. Ainoa huono puoli onkin sitten ne
verot. Tekniikan vaihtokaan kun ei ihan
näppärästi suomikanta-autoon onnistu, kun kanta-
autoksi pitäisi olla alkuperäinen 4x4 auto (4-
veto ja 2-veto on eri korisarjat, ilmeisesti
jäykempi kori jne.)Mutta kyllä se GT-r:n kone sopii tavalliseen gt
mazdaan, mutta ilman nelivetoa luonnollisesti. Ja
on muuten suhteellisen kiukkunen vekotin. Jos
jollain on GT-r: johtosarjaa ja antureita niin
ottakaa yhteyttä [email protected] - Mulan
swiff kirjoitti:
Mallia löytyy kahdenlaista: Hi power (GT-r) ja lo
power (GTx) mallit (gtx nimellä menee myös
vanhakoppasia 1.6 4x4 turboja, on kuitenkin aivan
eri auto). Käytännön erona on hi powerissa isompi
turbo ja isompi intercooler. Coolerin paikkakin
vaihtuu konehuoneen puolelta etupuskurin sisään.
Lisäksi voisi sanoa että GT-r:n turbo on
lähestulkoon vain rallikäyttöön soveltuva, eli
alakierroksilla ei vääntöä juuri löydy. Itselläni
on gt-r:n cooleri mutta gtx:n turbo. Tällä
kombinaatiolla katuajettavuus on ok. GT-r:n kone
on todella helppoviritteinen (onhan kone
täysverinen 'alaspäin viritetty' kilpamoottori).
Koneesta saa lambda-arvoja ja lastua vaihtamalla
helposti yli 300 hp (siis konetta aukaisematta!)
Originaalit tekniset tiedot: (kopioin joltain
saitilta)
Mazda 323 4WD GT-R Performance Data
GT-R GTX
Max power kW EEC (bhp) 136 (185) 120 (163)
Max torque Nm EEC (kg-m) 235 (24.0) 216 (22.0)
Performance*
0-100 km/h ,sec. 7.20 7.80
80-100 km/h in 4th gear, sec. 3.51 3.74
100-120 km/h in 4th gear, sec. 3.40 4.00
120-140 km/h in 4th gear, sec. 3.70 4.33
Maximum speed, km/h 218 210
Fuel consumption*
@ steady 90 km/h, l /100 km 7.4 7.3
@ steady 120 km/h, l /100 km 9.2 9.5
Autosta löytyy paljon saitteja (hauksi vaan 323
Gt-r)Kuinka tuo autosi on yleensäkin kestänyt? Mitä
hajoaa ensimmäiseksi? Laatikko on vissiinkin se
ensimmäinen remonttikohde? Tuossa oli myynnissä
GT-X myynnissä ja pitäis saada vähän käyttäjän
kokemuksia, että tietää mitä autosta pitää
syynätä tarkasti. Kuinkas kone kestää
kilometrejä? Vakiona ilmeisesti hyvin, mutta
entäpä jos on hieman kutiteltu, reilu 200hv? - swiff
Santeri kirjoitti:
Mutta kyllä se GT-r:n kone sopii tavalliseen gt
mazdaan, mutta ilman nelivetoa luonnollisesti. Ja
on muuten suhteellisen kiukkunen vekotin. Jos
jollain on GT-r: johtosarjaa ja antureita niin
ottakaa yhteyttä [email protected]Jos meinaa saada 2 vetoisen gt-r:n konella
varustettuna leimattua, niin mennään aika
harmaalle alueelle. Nythän on siis niin, että 4-
veto ja 2-veto on ERI MALLISARJAA keskenään
(ark:n luokitusten mukaan). Näinollen koneen
vaihto ottaen koneen tehoeron huomioon voi olla
temppu sinällään asiansa osaavan katsurin
sattuessa kohdalle. Tiedän kyllä ko. laitteita
olevan kilvissä, mutta voi olla tuurissaan
hankalaakin. - swiff
Mulan kirjoitti:
Kuinka tuo autosi on yleensäkin kestänyt? Mitä
hajoaa ensimmäiseksi? Laatikko on vissiinkin se
ensimmäinen remonttikohde? Tuossa oli myynnissä
GT-X myynnissä ja pitäis saada vähän käyttäjän
kokemuksia, että tietää mitä autosta pitää
syynätä tarkasti. Kuinkas kone kestää
kilometrejä? Vakiona ilmeisesti hyvin, mutta
entäpä jos on hieman kutiteltu, reilu 200hv?Laatikko on tietenkin yksi varottava (kyseessähän
on 4-vetoinen auto jolloin kuivalta asfaltilta
lähtiessä kumit ei ala sutimaan). Kaikkinaiset
kytkimen kanssa kikkailut kannattaa siis jättää
liukkaille keleille, muuten ensimmäisenä antaa
periksi laatikon kuoret.
Itsellä ei viskokytkimen pakkasvikinän lisäksi
ole juuri ongelmia ollut.
Viritetyistä on oikeastaan vaan sellaisia
kokemuksia, että koneen kanssa ei ole ollut
ongelmia, vaan enimmäkseen niitä laatikko-, ja
vetariongelmia. - Santeri
swiff kirjoitti:
Jos meinaa saada 2 vetoisen gt-r:n konella
varustettuna leimattua, niin mennään aika
harmaalle alueelle. Nythän on siis niin, että 4-
veto ja 2-veto on ERI MALLISARJAA keskenään
(ark:n luokitusten mukaan). Näinollen koneen
vaihto ottaen koneen tehoeron huomioon voi olla
temppu sinällään asiansa osaavan katsurin
sattuessa kohdalle. Tiedän kyllä ko. laitteita
olevan kilvissä, mutta voi olla tuurissaan
hankalaakin.Ei se kilpiin saaminen ole mikään ongelma kun
sulla on teho mittaus lappu jossa lukee riittävän
pienet tehot ja nehän saa kohdalleen tosi pienillä
kikoilla. Tulevassa GTI-magazinessa on juttu siitä
turbo golffista jossa tehoa on yli 200, satuin
vaan kerran paikalle kun tehtiin tehomittausta
katsastukseen niin ei kun sytkä sivuun ja printti
ulos. - jake
swiff kirjoitti:
Laatikko on tietenkin yksi varottava (kyseessähän
on 4-vetoinen auto jolloin kuivalta asfaltilta
lähtiessä kumit ei ala sutimaan). Kaikkinaiset
kytkimen kanssa kikkailut kannattaa siis jättää
liukkaille keleille, muuten ensimmäisenä antaa
periksi laatikon kuoret.
Itsellä ei viskokytkimen pakkasvikinän lisäksi
ole juuri ongelmia ollut.
Viritetyistä on oikeastaan vaan sellaisia
kokemuksia, että koneen kanssa ei ole ollut
ongelmia, vaan enimmäkseen niitä laatikko-, ja
vetariongelmia.Niin kuinka gt-r eroaa sisätiloissa tavallisesta
323:sta. itse tunnen auton muuten kohtalaisen
hyvin. näin joskus keltasessa pörssissä vastaavan
auton hinta oli päälle 100tmk. - swiff
jake kirjoitti:
Niin kuinka gt-r eroaa sisätiloissa tavallisesta
323:sta. itse tunnen auton muuten kohtalaisen
hyvin. näin joskus keltasessa pörssissä vastaavan
auton hinta oli päälle 100tmk.Penkit on ne mazdan sporttisemmat (vissiin samat
kuin noissa gt malleissa), mittaristossa
pikkueroja (lukemia 280km asti, turbon paineen
merkkivalo yms.), keskustasauspyörästön lukon
napukat jos ei ole viskokytkimellä varustettu
malli. Sähkölasit yms. varusteet yleensä löytyy.
Sumarit on vakiona etupuskurissa, joten niille on
katkaisijat.
linkkejä:
http://323gtr.nu/eng/
http://www.mata.co.nz/gtr_site/gtr_home.html
http://www.323gt-r.com/
- kyllä lähtee
Mulla 323 gtx 4x4 (turboton malli), johon on
tulossa gtr:än tekniikka, koska vaihelaatikko
hajos ja käytettyy ei löytyny mistää,( ja uus
laatikko maksais 32000mk) niin aattelin hommata
taxfree auton ja vaihtaa tekniikan. - Anonyymi
On mulla
- Anonyymi
ai millon?
- Anonyymi
Onko kellään tietoa mikä kytkinsarja käy 1991 vuoden neliveto mazda 323 gtx:ään, 1.8l turbo koneella? Mittoja en tiedä, joten vaikea löytää sopivaa sarjaa, en viitti lähteä purkaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793