Mazda 626 tyyppiviat?

Köröttelijä

Olen ajatellut hankkia mazda 626:n vuosimallia
väliltä -92 - -98. Mitkähän mahtaa olla
tyypillisimpiä vikoja tuon ikäisissä mazdoissa?

66

38144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mazdamies

      Olen omistanut reilut 2.5v ko. ajopelin.

      Vaihdettu ottoilmapuolen haitarikumi. Vanha oli
      ovelasti rikkoontunut niin että päällepäin sitä
      ei huomaa.Oireena koneen nykiminen pienillä
      kierroksilla. Ei kuulemma mitenkään erityisen
      yleinen vika.

      Peräkonttiin vuotaa vettä. Ilmeisesti takavalon
      tiivisteiden välistä.

      Jousitus ei kuulemma ole maailman mukavin. Itse
      en ole pistänyt merkille. Enemmänkin kai
      ominaisuus.

      Mielestäni hyvä ja tukeva ajettava maantiellä
      etenkin japsiksi.

      Apukuskin sähköikkunan kytkimessä kontaktivikoja.

      Kontaktiviat sulakerasiassa mahdollisia. CRC
      auttoi.

      Apukuskin oven lukko jäätyy jos pakkanen nousee
      nopeasti. Toimii taas kun auto lämmennyt.

      Ei ole maailman hiljaisin auto. Ainakaan HB-malli.

      Ja yllättäen olen joutunut vaihtamaan
      jarrupaloja, öljyjä, iskunvaimentimet ja
      alkuperäisakun...

      Eihän nuo kaikki tietenkään mitään vikoja ole
      vaan täysin normaalia toimintaa tuon ikäiselle
      autolle.

      Aina on mennyt katsastuksesta ekalla kerralla
      katsastusmiehen kehujen kera eikä ole jättänyt
      tielle. Luulen että ajelen seuraavat 5 vuotta
      auton puolesta 626:lla. Tämä on täysin "mutua"
      mutta oletan että vanhemmat 626:t ovat suhteessa
      parempia kuin uudet. (siis verrattuna oman
      aikansa kilpailijoihin.)

      PS. 92 taisi tuo korityyppi muuttua sämpyläksi ja
      tekniikkakin kai muuttui jonkun verran.

      • Ride

        minulla on takana neljä eri vuosimallin
        kuuskakskutosta, kilometrejä tuli niillä nieltyä
        aikoinaan melko paljon, joten tässä jonkin verran
        kokemuksia...

        626 -84 (-83-87 - kori) 2.0 GLX sedan.
        -autolla oli ikää ostaessani jo yhdeksän vuotta.
        meno oli luotettavaa, konepuolella ei ollut
        kerrassaan mitään vikaa, normaali öljynvaihdoilla
        ja tulpan vaihdoilla sun muilla selvisin.
        ongelmana oli ruoste takakaarissa ja juuri
        polttoaineputkissa ja lopuksi rupesi etulokareista
        tulemaan vettä sisälle...syynä kuitenkin
        uskoakseni huono hoito. kilometrejä tuli noin
        60.000.

        626 -87 (83-87 - kori, facelift) 2.0 GLX sedan
        -kuin myös noin yhdeksän vuoden ikäinen
        ostaessani. kone heitti ekat synteettiset öljyt
        pihalle, koska ilmeisesti autossa käytetty
        vuosikaudet vain halpoja mineraaliöljyjä.
        kolmannen vaihdon jälkeen ei fuskannut enää
        ollenkaan...(hassua). edelleen ruoste raiskasi
        takakaaria ja polttoaineputkia. takakaaret puhki
        sisälle asti takapenkin reunapehmusteisiin.
        tekniikassa ei ongelmia. loppuavaiheessa
        nykimistä, mikä johtui tod.näk. virranjakajasta.
        kilometrejä tuli taas melko pläjäys.

        626 -91 (87-91 - kori)2.0i GLX sedan.
        edelleen ei konepuolella kerrassaan mitään vikoja.
        vararenkaan kotelossa ruostetta ja konttiin tuli
        jostain vettä--takalamppujen tiivisteiden välistä
        ja (huom) takalasin "tiivisteen" välistä valui
        koteloa pitkin. tämä auto oli kolaroitu ja runko
        todennäköisesti vääntynyt (ja oli muuten huonosti
        korjattu), joten annettakoon anteeksi pienet
        vuodot. polttoaineputket oli jo keksitty suojata
        muovilla, joskin muovin alle kerääntyy likaa,
        joten sekin kannattaa joskus putsata.

        626 -94 (-92-97 - kori) 2.0i GLX sedan
        -tämä peli kaikin puolin moitteettomassa kunnossa
        (ikää viitisen vuotta.)ei erityisiä ruosteherkkiä
        paikkoja, mutta edelleen pyöränkaarien ulommaiset
        reunat kannattaa valella kevyesti massalla muun
        massauksen yhteydessä, muuten ruostuu helposti.
        polttoaineputket tuskin enää tuottavat erityisiä
        ongelmia. tässä yksilössä pienoisena pettymyksenä
        tuli outo ongelma pakokaasuarvoissa, mikä saattoi
        johtua joko lambdasta tai katalysaattorista. mutta
        tämä ei ole normaalia näille malleille vaan lienee
        seurausta myyjäliikkeen "unohduksesta", jonka
        takia auto seisoi tyhjäkäynnillä pikkupakkasessa
        autoliikkeen pihassa noin viisi tuntia...!!
        syy-yhteyttä oli vaikea todistaa jälkeen päin,
        mutta hoksasin kyseisen kun rupesin ajattelemaan
        polttoaineen määrää auton tankissa kun jätin auton
        liikkeen eteen odottamaan vientiä sovittuun
        huoltoon...auto oli edelleen käynnissä ja samalla
        paikalla, kun tulin noin viiden tunnin päästä
        takaisin hakemaan autoa...huolto oli kuulemma
        tehty ja auto juuri tuotu siihen, kun ksysyin
        asiaa...

        mutta kaiken kaikkiaan erittäin hyviä autoja
        olivat mielestäni nämä mazdat. kaikilla oli
        kilometrejä 170tkm-190tkm hankkiessani ne ja
        sähkölaitteiden kanssa ei koskaan ollut mitään
        kummempia ongelmia kuin ehkä
        vesi-pakkanen-vesi-pakkanen ilmoilla, mutta ne
        lienevät ihan normaaleja talviautoilun
        nautintoja...:)ajettavuus oli kaikissa malleissa
        ihan kohdallaan ajettiinpa kaupungissa tai maalla
        tai maantiellä. melua saattaa olla joihinkin
        hiljaisimpiin autoihin nähden hieman enemmän,
        mutta henkilökohtaiseti minulle merkitsee enemmän
        se että auto pelaa ja on helppo "käyttää".

        tällä hetkellä ajelen toisen merkkisellä autolla
        noin kokeen vuoksi ja noiden mazdojen välissä
        kerkesi olla mitä moninaisempia merkkejä ainakin
        hetken aikaa. mutta kyllä taas tekee mieli palata
        takaisin vanhaan turvalliseen ja tuttuun mazdaan,
        joten ehkäpä jo tässä kesän aikana. mukavia
        mazda-kilometrejä kaikille :)


      • Ride
        Ride kirjoitti:

        minulla on takana neljä eri vuosimallin
        kuuskakskutosta, kilometrejä tuli niillä nieltyä
        aikoinaan melko paljon, joten tässä jonkin verran
        kokemuksia...

        626 -84 (-83-87 - kori) 2.0 GLX sedan.
        -autolla oli ikää ostaessani jo yhdeksän vuotta.
        meno oli luotettavaa, konepuolella ei ollut
        kerrassaan mitään vikaa, normaali öljynvaihdoilla
        ja tulpan vaihdoilla sun muilla selvisin.
        ongelmana oli ruoste takakaarissa ja juuri
        polttoaineputkissa ja lopuksi rupesi etulokareista
        tulemaan vettä sisälle...syynä kuitenkin
        uskoakseni huono hoito. kilometrejä tuli noin
        60.000.

        626 -87 (83-87 - kori, facelift) 2.0 GLX sedan
        -kuin myös noin yhdeksän vuoden ikäinen
        ostaessani. kone heitti ekat synteettiset öljyt
        pihalle, koska ilmeisesti autossa käytetty
        vuosikaudet vain halpoja mineraaliöljyjä.
        kolmannen vaihdon jälkeen ei fuskannut enää
        ollenkaan...(hassua). edelleen ruoste raiskasi
        takakaaria ja polttoaineputkia. takakaaret puhki
        sisälle asti takapenkin reunapehmusteisiin.
        tekniikassa ei ongelmia. loppuavaiheessa
        nykimistä, mikä johtui tod.näk. virranjakajasta.
        kilometrejä tuli taas melko pläjäys.

        626 -91 (87-91 - kori)2.0i GLX sedan.
        edelleen ei konepuolella kerrassaan mitään vikoja.
        vararenkaan kotelossa ruostetta ja konttiin tuli
        jostain vettä--takalamppujen tiivisteiden välistä
        ja (huom) takalasin "tiivisteen" välistä valui
        koteloa pitkin. tämä auto oli kolaroitu ja runko
        todennäköisesti vääntynyt (ja oli muuten huonosti
        korjattu), joten annettakoon anteeksi pienet
        vuodot. polttoaineputket oli jo keksitty suojata
        muovilla, joskin muovin alle kerääntyy likaa,
        joten sekin kannattaa joskus putsata.

        626 -94 (-92-97 - kori) 2.0i GLX sedan
        -tämä peli kaikin puolin moitteettomassa kunnossa
        (ikää viitisen vuotta.)ei erityisiä ruosteherkkiä
        paikkoja, mutta edelleen pyöränkaarien ulommaiset
        reunat kannattaa valella kevyesti massalla muun
        massauksen yhteydessä, muuten ruostuu helposti.
        polttoaineputket tuskin enää tuottavat erityisiä
        ongelmia. tässä yksilössä pienoisena pettymyksenä
        tuli outo ongelma pakokaasuarvoissa, mikä saattoi
        johtua joko lambdasta tai katalysaattorista. mutta
        tämä ei ole normaalia näille malleille vaan lienee
        seurausta myyjäliikkeen "unohduksesta", jonka
        takia auto seisoi tyhjäkäynnillä pikkupakkasessa
        autoliikkeen pihassa noin viisi tuntia...!!
        syy-yhteyttä oli vaikea todistaa jälkeen päin,
        mutta hoksasin kyseisen kun rupesin ajattelemaan
        polttoaineen määrää auton tankissa kun jätin auton
        liikkeen eteen odottamaan vientiä sovittuun
        huoltoon...auto oli edelleen käynnissä ja samalla
        paikalla, kun tulin noin viiden tunnin päästä
        takaisin hakemaan autoa...huolto oli kuulemma
        tehty ja auto juuri tuotu siihen, kun ksysyin
        asiaa...

        mutta kaiken kaikkiaan erittäin hyviä autoja
        olivat mielestäni nämä mazdat. kaikilla oli
        kilometrejä 170tkm-190tkm hankkiessani ne ja
        sähkölaitteiden kanssa ei koskaan ollut mitään
        kummempia ongelmia kuin ehkä
        vesi-pakkanen-vesi-pakkanen ilmoilla, mutta ne
        lienevät ihan normaaleja talviautoilun
        nautintoja...:)ajettavuus oli kaikissa malleissa
        ihan kohdallaan ajettiinpa kaupungissa tai maalla
        tai maantiellä. melua saattaa olla joihinkin
        hiljaisimpiin autoihin nähden hieman enemmän,
        mutta henkilökohtaiseti minulle merkitsee enemmän
        se että auto pelaa ja on helppo "käyttää".

        tällä hetkellä ajelen toisen merkkisellä autolla
        noin kokeen vuoksi ja noiden mazdojen välissä
        kerkesi olla mitä moninaisempia merkkejä ainakin
        hetken aikaa. mutta kyllä taas tekee mieli palata
        takaisin vanhaan turvalliseen ja tuttuun mazdaan,
        joten ehkäpä jo tässä kesän aikana. mukavia
        mazda-kilometrejä kaikille :)

        muistessani lisään vielä tämän yhden "vian" joka
        tuli mieleen...tämä koskettanee lähinnä niitä
        83-87 - malleja, mutta saatta tietysti vanhemmiten
        tulla uudempiinkin: sisälle tuleva
        jäähdytysnesteen haju johtuu tihkuvasta
        lämmityslaitteen kennosta. oli näissä malleissa
        muistaakseni jokseenkin yleinen. kyseisen osan
        vaihto oli vieläpä melko hankalaa ja ainakin
        joskus vielä kehvelin kallistakin!

        niin ja se 94- mallinen seisoi siinä pihassa siis
        odottamassa "luovutushuoltoa" ostettuani
        sen...joskaan sitkään huoltoa siis ei
        todennäköisesti tehty ollenkaan ja kyseisessä
        (merkki) liikkeessä en sitten kyllä muitakaan
        huoltoja teettänyt.

        ja noin yleisesti ottaen kannattaa siis kyllä
        muistaa säännöllinen ruostesuojaus, öljynvaihdot
        ja erilaisten alusta osien suojakumien tarkkailu
        ja vaihto tarvittessa. ja ehkä tankkaaminenkin on
        suotavaa :))


      • jabne

        Moro!, Mites tuo apparin ikkuna jäi minulla alas jumiin, avasin keskikonsolin ja ruuvimeisselillä sohasin sinne napin alapuolelle, ja siitähän tuli tietysti oikosulku.
        ja kaikki sulakkeet näyttäisi olevan ehjiä että, mikäköhän sieltä petti?


      • Anonyymi
        Ride kirjoitti:

        minulla on takana neljä eri vuosimallin
        kuuskakskutosta, kilometrejä tuli niillä nieltyä
        aikoinaan melko paljon, joten tässä jonkin verran
        kokemuksia...

        626 -84 (-83-87 - kori) 2.0 GLX sedan.
        -autolla oli ikää ostaessani jo yhdeksän vuotta.
        meno oli luotettavaa, konepuolella ei ollut
        kerrassaan mitään vikaa, normaali öljynvaihdoilla
        ja tulpan vaihdoilla sun muilla selvisin.
        ongelmana oli ruoste takakaarissa ja juuri
        polttoaineputkissa ja lopuksi rupesi etulokareista
        tulemaan vettä sisälle...syynä kuitenkin
        uskoakseni huono hoito. kilometrejä tuli noin
        60.000.

        626 -87 (83-87 - kori, facelift) 2.0 GLX sedan
        -kuin myös noin yhdeksän vuoden ikäinen
        ostaessani. kone heitti ekat synteettiset öljyt
        pihalle, koska ilmeisesti autossa käytetty
        vuosikaudet vain halpoja mineraaliöljyjä.
        kolmannen vaihdon jälkeen ei fuskannut enää
        ollenkaan...(hassua). edelleen ruoste raiskasi
        takakaaria ja polttoaineputkia. takakaaret puhki
        sisälle asti takapenkin reunapehmusteisiin.
        tekniikassa ei ongelmia. loppuavaiheessa
        nykimistä, mikä johtui tod.näk. virranjakajasta.
        kilometrejä tuli taas melko pläjäys.

        626 -91 (87-91 - kori)2.0i GLX sedan.
        edelleen ei konepuolella kerrassaan mitään vikoja.
        vararenkaan kotelossa ruostetta ja konttiin tuli
        jostain vettä--takalamppujen tiivisteiden välistä
        ja (huom) takalasin "tiivisteen" välistä valui
        koteloa pitkin. tämä auto oli kolaroitu ja runko
        todennäköisesti vääntynyt (ja oli muuten huonosti
        korjattu), joten annettakoon anteeksi pienet
        vuodot. polttoaineputket oli jo keksitty suojata
        muovilla, joskin muovin alle kerääntyy likaa,
        joten sekin kannattaa joskus putsata.

        626 -94 (-92-97 - kori) 2.0i GLX sedan
        -tämä peli kaikin puolin moitteettomassa kunnossa
        (ikää viitisen vuotta.)ei erityisiä ruosteherkkiä
        paikkoja, mutta edelleen pyöränkaarien ulommaiset
        reunat kannattaa valella kevyesti massalla muun
        massauksen yhteydessä, muuten ruostuu helposti.
        polttoaineputket tuskin enää tuottavat erityisiä
        ongelmia. tässä yksilössä pienoisena pettymyksenä
        tuli outo ongelma pakokaasuarvoissa, mikä saattoi
        johtua joko lambdasta tai katalysaattorista. mutta
        tämä ei ole normaalia näille malleille vaan lienee
        seurausta myyjäliikkeen "unohduksesta", jonka
        takia auto seisoi tyhjäkäynnillä pikkupakkasessa
        autoliikkeen pihassa noin viisi tuntia...!!
        syy-yhteyttä oli vaikea todistaa jälkeen päin,
        mutta hoksasin kyseisen kun rupesin ajattelemaan
        polttoaineen määrää auton tankissa kun jätin auton
        liikkeen eteen odottamaan vientiä sovittuun
        huoltoon...auto oli edelleen käynnissä ja samalla
        paikalla, kun tulin noin viiden tunnin päästä
        takaisin hakemaan autoa...huolto oli kuulemma
        tehty ja auto juuri tuotu siihen, kun ksysyin
        asiaa...

        mutta kaiken kaikkiaan erittäin hyviä autoja
        olivat mielestäni nämä mazdat. kaikilla oli
        kilometrejä 170tkm-190tkm hankkiessani ne ja
        sähkölaitteiden kanssa ei koskaan ollut mitään
        kummempia ongelmia kuin ehkä
        vesi-pakkanen-vesi-pakkanen ilmoilla, mutta ne
        lienevät ihan normaaleja talviautoilun
        nautintoja...:)ajettavuus oli kaikissa malleissa
        ihan kohdallaan ajettiinpa kaupungissa tai maalla
        tai maantiellä. melua saattaa olla joihinkin
        hiljaisimpiin autoihin nähden hieman enemmän,
        mutta henkilökohtaiseti minulle merkitsee enemmän
        se että auto pelaa ja on helppo "käyttää".

        tällä hetkellä ajelen toisen merkkisellä autolla
        noin kokeen vuoksi ja noiden mazdojen välissä
        kerkesi olla mitä moninaisempia merkkejä ainakin
        hetken aikaa. mutta kyllä taas tekee mieli palata
        takaisin vanhaan turvalliseen ja tuttuun mazdaan,
        joten ehkäpä jo tässä kesän aikana. mukavia
        mazda-kilometrejä kaikille :)

        Olen myös tyytyväinen 626 vm.99 1.8 monilla
        Olen ajanut 385000km.
        Milloinkaan ei ole jättänyt tiellä. Jarrulevyjä on menny 2kertaa vaihtoon ja jarrupaloja useammin.
        Jakohihnan vaihdan 100000 välein, ja viimeksi myös hihnan ohjaimet.
        Koiran luut ja jotain pientä on mennyt.
        Kirjanpitoni mukaan ,remonttikulut on 23v. aikana 2115euroa.
        Maksan pktäminen on edullista.
        Sanon vielä, että yksi akku on menny ja varastettu katalysaattori ja jokunen lamppu
        Perinteiset huollot teen myös itse. Huoltokerta n.40euroa, kun liikkeet veloittaa n.200euroa keskimäärin kerta.
        Olen omistanut,FordTaunuksen Ooppelin ,Saab99 Fiat600, LadaSamaran Nissan sanoin ja nyt tämän Matukan, jolle annan pisteluvut 10, kun seuraavaksiparas Saab99 saa 7pistettä.
        Nyt olen ihmeissäni minkä merkkisen Hybridin ostan.
        AaKERTOKAA! Odotan vastaustanne


    • Skoda

      Olisi huomattavasti lyhyempise lista, missä
      kerrotaan mitä vikoja ei ole. Siispä sanonkin:
      ÄLÄ SORRU ROTTOSIIN!!!!

      • 323 F

        säälittävää, koska kaikkihan tietävät, että Mazda
        on todistetusti vähävikaisimpia autoja mitä on
        mallista riippumatta. Taitaa ne vikalistat löytyä
        hieman lähempää,..


      • Vellu
        323 F kirjoitti:

        säälittävää, koska kaikkihan tietävät, että Mazda
        on todistetusti vähävikaisimpia autoja mitä on
        mallista riippumatta. Taitaa ne vikalistat löytyä
        hieman lähempää,..

        ...tais olla yleisimpiä vikoja. Mutta omalta
        kohdaltani voin sanoa, että bensatankin ja -
        letkujen kunto on hyvä tarkistaa. Tahtovat
        ruostua juuri 626:ssa. =/


      • 121 GTi
        323 F kirjoitti:

        säälittävää, koska kaikkihan tietävät, että Mazda
        on todistetusti vähävikaisimpia autoja mitä on
        mallista riippumatta. Taitaa ne vikalistat löytyä
        hieman lähempää,..

        On muuten huonoin Japanilainen ja kaiken lisäksi
        vanhanaikaisia jo tullessaan markkinoille.


    • Nippon

      Ruostuu sisältäpäin luvattoman nopeasti!

      • Mazdamies

        no siitäpä se sitten varmaan johtuukin kun en
        itse ole vielä ruostetta huomannut.
        Vai luitko kenties jonkun nimeltä
        mainitsemattoman autolehden käytetyn dieseltaxi-
        masin kestotestin jonka mittaria oli ruuvattu
        taaksepäin :)

        Omassa masissa ruoste on todellakin tähän asti
        pysytellyt siellä sisäpuolella. Johtunee
        varmaankin ruostesuojauksista ja hyvästä pidosta.


      • Traktori
        Mazdamies kirjoitti:

        no siitäpä se sitten varmaan johtuukin kun en
        itse ole vielä ruostetta huomannut.
        Vai luitko kenties jonkun nimeltä
        mainitsemattoman autolehden käytetyn dieseltaxi-
        masin kestotestin jonka mittaria oli ruuvattu
        taaksepäin :)

        Omassa masissa ruoste on todellakin tähän asti
        pysytellyt siellä sisäpuolella. Johtunee
        varmaankin ruostesuojauksista ja hyvästä pidosta.

        Eikös Mazdat ole aika ohuesta pellistä tehtyjä?
        Ainakin kun Vahinkovarastolla kävin kattelemassa
        niin Mazdoissa oli pikkumällikin vääntänyt rungon
        vinoon.Ei kai se nyt välttämättä menoa haittaa
        mutta kuitenkin....


      • Maksra
        Traktori kirjoitti:

        Eikös Mazdat ole aika ohuesta pellistä tehtyjä?
        Ainakin kun Vahinkovarastolla kävin kattelemassa
        niin Mazdoissa oli pikkumällikin vääntänyt rungon
        vinoon.Ei kai se nyt välttämättä menoa haittaa
        mutta kuitenkin....

        ...Kolarin, mutta runko pysy suorana, vaikka
        bussin kylkeen vetäs. Nokka meni kokonaan uusiks,
        kuljettajan ovi, molemmat lokasuojat, tuulilasi,
        syyläri ja kaikkee muuta konepellin alta meni
        pillun päreiks. Vasemman pyörän ripustuksetkin
        meni uusiks.


    • EXmazda626

      Omistin 626 Automaatin vm-92 2.0 16v.Ostin
      218000km ajettuna,vaihdoin 301000km jälkeen.Itse
      vaihdoin seuraavat osat.-Bensapumppu ,jarrulevyt
      eteen ja taakse,iskarit eteen ja taakse ,jarru
      palat, kulutusosat.Bensapumppu jäi jumiin kun
      tankki tyhjeni,pumppua voitelee bensa.Muuten
      mukava auto ja luotettava,automaattilaatikon
      kanssa vain yksi ongelma,-45 pakkasella pari
      vuotta sitten letku poikki
      kylmäkäynnistyksessä.Jotenka kokemusta on
      kylmistäkin keleistä,eikä automaattilaatikkoa
      kannate pelätä,jos vaan öljyt on kunnolliset.

    • Masada

      Pakko tankata 600km välein,en ole päässyt tästä
      viasta eroon.Viime vuonna vaihdoin polttimon
      ajovaloihin.

      • The Stig

        Itekkin olen huomannut saman ongelman, kuulemma on aika monessa autossa, mutta olen ite pääsy '93 mazdalla yli 700km ennen kun bensavalo sytty, ja tankkihan lienee 45 litraa, eli ei paha kulutus 15 vuotta vanhaksi...


      • J.C.
        The Stig kirjoitti:

        Itekkin olen huomannut saman ongelman, kuulemma on aika monessa autossa, mutta olen ite pääsy '93 mazdalla yli 700km ennen kun bensavalo sytty, ja tankkihan lienee 45 litraa, eli ei paha kulutus 15 vuotta vanhaksi...

        bensatankin tilavuus taitaa olla 60 litraa :D (ainaki mulla on...)


      • Omistajan poika
        J.C. kirjoitti:

        bensatankin tilavuus taitaa olla 60 litraa :D (ainaki mulla on...)

        Meidän perheessä ollut tuo auto uudesta saakka ja saa etsiä lujempaa ja toimivampaa auto. Autolla ajettu toki vasta n 350tkm.
        Mm nivelet ja vetoakselit alkuperäiset ja samoin pyöränlaakerit. Ja se takapönttö putkessa(väliosa putkesta ainoastaan uusittu). Vaihdettuja osia laturi, syyläri ja tankki, sekä 1 kierros iskareita ja ne on vieläkin kunnossa. Auto on toiminut hyvin ja jättämättä tielle kertaakaan. Jopa sähkölasit ja keskuslukko toimii.
        Akku muuten taitaa olla nyt neljäs. Eka akku tais kestää 10 vuotta , se japanilainen Panasonic. Tarvikkeita on samassa ajassa mennyt kolme:). En tiedä mitään muuta automerkkiä jolla pääsee 21 vuotta noilla korjauksilla. Jopa jarrulevyt on alkuperäiset vielä , vaikka katsastusmies niitä vuosittain mittailee. Ja päästöt tuossa sähkökaasarissa pysyy ilman säätämistäkin aina hyvänä.
        Ja suht säännöllinen pesu on pitänyt korin kunnossa ja välillä kun tarkasteltu suojauksien kuntoa. Eikä ole tarvinnut hitsata , eikä edes kaaret kuki. Tämä auto siirtyi isältä siskolleni jo useampi vuosi sitten. Silti kytkin on kestänyt ajoa vieläkin.
        Sekä vesipumppu on yhäkin alkuperäinen , eikä vuoda. Moni varaosapulju tekis konkan jos kaikilla olisi tämmöinen toimiva auto.


      • 626 94
        Omistajan poika kirjoitti:

        Meidän perheessä ollut tuo auto uudesta saakka ja saa etsiä lujempaa ja toimivampaa auto. Autolla ajettu toki vasta n 350tkm.
        Mm nivelet ja vetoakselit alkuperäiset ja samoin pyöränlaakerit. Ja se takapönttö putkessa(väliosa putkesta ainoastaan uusittu). Vaihdettuja osia laturi, syyläri ja tankki, sekä 1 kierros iskareita ja ne on vieläkin kunnossa. Auto on toiminut hyvin ja jättämättä tielle kertaakaan. Jopa sähkölasit ja keskuslukko toimii.
        Akku muuten taitaa olla nyt neljäs. Eka akku tais kestää 10 vuotta , se japanilainen Panasonic. Tarvikkeita on samassa ajassa mennyt kolme:). En tiedä mitään muuta automerkkiä jolla pääsee 21 vuotta noilla korjauksilla. Jopa jarrulevyt on alkuperäiset vielä , vaikka katsastusmies niitä vuosittain mittailee. Ja päästöt tuossa sähkökaasarissa pysyy ilman säätämistäkin aina hyvänä.
        Ja suht säännöllinen pesu on pitänyt korin kunnossa ja välillä kun tarkasteltu suojauksien kuntoa. Eikä ole tarvinnut hitsata , eikä edes kaaret kuki. Tämä auto siirtyi isältä siskolleni jo useampi vuosi sitten. Silti kytkin on kestänyt ajoa vieläkin.
        Sekä vesipumppu on yhäkin alkuperäinen , eikä vuoda. Moni varaosapulju tekis konkan jos kaikilla olisi tämmöinen toimiva auto.

        nyt tajyan minkä takia mazdan osat sika hintaisia. kyseliin mootorin kumi tyynyn hintaa maahan tuojalta ja oli huimat 195e/kpl vuosi sitten ostin fiat tiin saman osan ja maksoi 15e kuulemma kumityynyt tulee myös vaihdelaatikon mukana jonka hintaa en tiedä mutta tuskin paljoa 200 kalliinpi joten kannaataa ostaa vaihde loota jos nuo tyynyt pitää uusia:)


      • polttoainekulut pienemmäksi
        The Stig kirjoitti:

        Itekkin olen huomannut saman ongelman, kuulemma on aika monessa autossa, mutta olen ite pääsy '93 mazdalla yli 700km ennen kun bensavalo sytty, ja tankkihan lienee 45 litraa, eli ei paha kulutus 15 vuotta vanhaksi...

        mazdassa saa polttoainekulutusta vähemmälle kaasarikoneissa kun ottaa sen kaasarin päältä tulevan kohokammion huohotusputken irti ja tulppaa tuon imupuolelle menevän pään, kulutus laskee heti ja käy myös paremmin tyhjäkäyntiä, myös pakokaasuarvot paranee välittömästi. minulla on itselläni perheessä 3 mazdaa ja näissä tuo kikka toimii todella hyvin. kannattaa siis kokeilla ja helppo tehdä. se on se pieni alipainepilli kun tulee kohokammipn päältä kaasarin takaosasta, sen kaasarin puolen voi jättää auki ja tulppaa sen imupuolelle menevän pään, jotta ei vedä pensahöyryjä sinne alipainepuolelle kaasarista.


      • 2foryou
        polttoainekulut pienemmäksi kirjoitti:

        mazdassa saa polttoainekulutusta vähemmälle kaasarikoneissa kun ottaa sen kaasarin päältä tulevan kohokammion huohotusputken irti ja tulppaa tuon imupuolelle menevän pään, kulutus laskee heti ja käy myös paremmin tyhjäkäyntiä, myös pakokaasuarvot paranee välittömästi. minulla on itselläni perheessä 3 mazdaa ja näissä tuo kikka toimii todella hyvin. kannattaa siis kokeilla ja helppo tehdä. se on se pieni alipainepilli kun tulee kohokammipn päältä kaasarin takaosasta, sen kaasarin puolen voi jättää auki ja tulppaa sen imupuolelle menevän pään, jotta ei vedä pensahöyryjä sinne alipainepuolelle kaasarista.

        Ite ostin naapurin ukolta 85vm 626sen intin ajaksi että pääsee kulkeen pakolliset ajot, kun entinen auto vaihto omistajaa.
        Ei voi haukkua autoa vaikka se on todella vanha auto tuolla liikenteen seassa verrattuna moneen muuhun vastaan tulevaan autoon! Se on ollu mulla nyt noin 1.5v ja ei ole hajonnu mitään muuta kuin virranjakaja!!! Pientä näpräystähän ton ikäsessä on aina, jos jaksaa vain värkätä ja kesällä vaihdoin ovenlukot plus virtalukon, ku avain alko lipsuun irti!
        Moni hierois silmänsä irti etsiessään tosta pelistä ruostetta. Katsastusmies hymyili ja sano että pidä yhtä hyvää huolta tästä pelistä niin tää menee heittämällä läpi jatkossakin. En pidä ihmeenä jos seuraavakin auto sattuu oleen matukka jos jaappanilaisen laitan?


    • Rokkirallia Mazdalla

      No ehkä ei mazdan insinöörit suunitellu että 626 ajetaan eka 20 vuotta ja sen jälkeen vielä rallia

    • peruskärri

      Merkkiliikkeessä töissä olevana voin kehasta, kaikkineen hyviä autoja. takapään ABS-antureita tuli vaihdettua näistä, muutapa ei oikeestaan.

      • Anonyymi

        tuskinpa merkkiliike näkee vanhempia yksilöitä enää joissa niitä pidemmän iän vikoja alkaa esiintyä...


    • akv_maz

      mulla on 1993 mallinen 626 . Savuttaa hiukan, mutta muuta olennaista vikaa ei ole ollut kuin startti piti vaihtaa vuosi sitten ja nyt viime viikolla bensapumppu. Kilometrejä on jo lähes 400 000.

    • TT87

      haluaisin kysyä jos joku tietäis sanoa suht varman vian ku ajan mazda 626 gt autoa vuosimallia -91,ja tyhjäkäynti on kylmänä epätasainen ja matala ja koneen lämmettyä epätasainen ja liian korkea(1200-1500),lisäksi kun ajaessa painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuvat niin nopeasti että välillä auto jopa sammuu mutta jos painaa nopeasti perään kaasua se saattaa vielä lähteä vaikka oli jo periaattees sammunut??vikaa oon kysellyt mutta en oikein ymmärrä autojen päälle..osaisiko joku auttaa ja sanoa vian??

      • Tervehdys. Omistan Hatchback 626 2.0 I-GD vm-91, moottori DOHC 2,0 I 16 venttiilinen . Tässä tyhjäkäynti on paikoin epätasainen, pysähdyttäessä, kytkin pohjassa, kierrokset putoaa nopeasti ja moottori sammuu. Uudelleen käynnistys vaikeaa. Oireet melkein samat kuin sinunkin, ei korkeita kierroksia, vika pahimmillaan moottori kuumana. Tämä vika oli ensimmäisen kerran viitisen vuotta sitten, vika korjaantui silloin vaihtamalla virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot kaikki alkuperäisosina.. Siis nyt alkuperäisosia ehkä saa jostain Belgiasta ja maksaa hunajaa.
        Jos saat muita konsteja tietoon, niin kirjoita.
        [email protected]


      • Hei, jatkan äskeistä ja tiedustelen 626 Hatchback 2,0 I-GD : n vm -91 DOHC 16 venttiilisen osia, vaikka koko autoa!


    • matukka_2

      mun 626 automaatti alkoi oikkuileen ettei taho pakki mennä päälle ja sit ei kulje ku neljääkymppiä ja viat tuli ykskaks vm,98 oisko kellään tietoo mistäpäin vikaa alkaisi etsiä?etukäteen kiittäen!!!!?

    • ei enää

      Kaksi matukkaa ollu 121 tosi sympaattinen Remagy tosi tilava koneet toimii ,molemmista hajosi vaihdelaatikot

    • ehkäniin

      626...98v...ABS valoa vilkuttaa väliin..Onko isokin korjattava..kallis..(anturi)???
      Kiitos!

    • dgrhth

      tarkista johdot

    • roki

      viimeisen korimallimallin 626 vuodelta 2000 ollut minulla 9v
      - tyyppivika : takaluukun lukkopatruuna hajonnut 2 kertaa, pitää muistaa voidella hyvin liikkuvat osat ,varsinkin sen avausvivun nivelet sielttä takavalon vierestä luukun keskelle lukkoon.Vivun kiinnityskohta lukkopatruunan rungossa murtuu.
      - täälläkin esiin tullut: oikean takavalon liepeiltä voi pesussa mennä vettä luukkuun.

      oman auton vikoja, siis muuta kuin kulutusosia
      -sähköaantenniin tullut jokin vika, ilm jokin ratas viallinen, antenni jäätyy talvella helposti, huono ratkaisu
      -oikean takaoven lukitus jäätyy helposti pakkasella
      -ajovalon polttimoita palanut useitta vuodessa. Nyt ostin kalliimman, se on kestänyt paremmin jo 10 kk....
      -ajonesto temppuillut pari kertaa, auto ei pysy käynnissä. Auttanut kun on ottanut avaimen pois lukinnut ja avannut oven , jä käynnistänyt uudelleen.
      (eikös tuo ole tyypillinen VW-vika.....)

    • 626 -92

      Tietäisikö kukaan mistä voisi johtua kun autostani (mazda 626 -92) on jo menny kaksi akkua puolen vuoden sisällä?
      Kun viimeinen akku meni hajalle niin auton virrat alkoi pätkiä.. ja sitten kun pääsimme parkkiin niin auto sammui ja eikä enään pyörittänyt startti moottoria ollenkaan, sitten kun auto saatiin työntämällä käyntiin se pysyi käynnissä hetken ja alkoi tekeä taas samaa kuin viimeksi. Jos jollekin on käynyt samalla tavalla niin jos voisi ystävällisesti kertoa niin saataisiin tuo rakkine taas ajoon :)

      • 626

        Sama homma oli omassa, Laturi oli menny paskaksi. Laturi työ oli 120€.


    • Pitkätaival...

      Vuosi sitten luovuin -9 mazda GV:stä.OStin alkujaan tonnilla pariksi vuodeksi, mutta olihan tuo kymmenen vuotta sitten, kun ei siinä vikaa ollut. 10 vuoden aikana vaihdettoon 1pyörän laakeri, tukivarsi ja öljyt ja tulpatkin kerran. Ikinä ei jättänyt, ikinä ei sohlannut, jos vain avaimet oli ja bensaa. Pikkuvikoja ei esiintynyt ja pohjaa hitsattiin kerran. loppulukema mittatissa 480 000
      Kuskasin sillä jopa7 00kg multaa takatilassa...huh, ja kaasupolkimessa ei huomannut lainkaaan.

      VAnha auto myös niin helppo korjata itse ja se on mahdollista!!! Tiedoksi uusll sukupolville.i

      Tarkoitus oli ajaa se pentele loppuun ja viedä romuliikeeseen. Lopulta takapalkkiin tuli reikä ja se oli pitänyt uusia joten myin sen. Ajamalla se pihasta lähti ja haikea mieli jäi. Olihan se 4 lapsen kanssa oiva 8 hengen auto ja niiden kanssa tuli ajeltua uima sun muut reissut. On se kumma että autoon jää myös muistot, ei pyykkikoneeseen vaan.

      No nyt on toinen 626 pihassa ja yritän hajottaa sen. Nivelet ovat vaihtoa vaille, mutta eip niitä tartte kun kerran vaihtaa ja taas menee monta vuotta...Uudemmissa malleissa on sitten niitä moottorinohjaus yms vikoja, kun sähköroina lisääntyy -> viat lisääntyvät ja olenkin harkinnut palaamista kaasarimalliin. On se halpaa ajoa vaikka menovettä kuluukin, mutta vastineeksi liikkuu kohtuu ripeästi ja saa koukkuunkin laittaa tavaraa.
      HArmi ettei hyviä autoja enää ole...on vain kalliita huolto ja korjauskustannuksia niissä..

      En enää muista mutta vosisitten laskimme kilometrikulut 250 kilometriltä ja vastaava määrä kaverilta tuliterästä autosta huoltoineen ja korjauksineen...kaalliiksi tuli kaverille. Auto on vain auto ja jos tarvitsee pullistela, vedän housut nilkkoihin....

      Yleisesti ottae kaikkien muden autojen jälkeen se enkeli. Ei kaunis, mutta hyvä auto.

    • pulipuli

      Mikä vika lie vikana mazdassa kun yhtääkkiä rupesi nykiään niinkun olis bensan saanti vikaa tai vettä bensassa. vika tuli ihan yhtääkkiä onko ollu kellään samanlaista kokemusta siitä

      • tyyppivika

        vaiha tulpanjohot.MINUN 626 syö öljyä 1 litran viikossa saa lisätä.Käy kalliiks.


      • pulipuli
        tyyppivika kirjoitti:

        vaiha tulpanjohot.MINUN 626 syö öljyä 1 litran viikossa saa lisätä.Käy kalliiks.

        seköhän lienee vikana että tulpanjohton vaiholla selviää ettei ole se ilmamassa juttu mutta kun on ajanu silllä nyt 3 vuotta eikä ole ollu mitään ihan yhtäkkiä tuli eikä syö öljyä .


      • 626 -92
        pulipuli kirjoitti:

        seköhän lienee vikana että tulpanjohton vaiholla selviää ettei ole se ilmamassa juttu mutta kun on ajanu silllä nyt 3 vuotta eikä ole ollu mitään ihan yhtäkkiä tuli eikä syö öljyä .

        Itellä tuli just pari pv sitten täysin sama vika, ylhäällä joku puhui jostain ottoilman haitarikumista täytyy siihen perehtyä missä lie tuolla autossa, samoin bensansuodatin tarkastaa


    • 626 vm 2001, ei juuri valittamista. ABS:n merkkivalo palaa, eli joku anturi jumissa? Jarruremonttia on ollut tehtävä ja vakaajia uusittava, mutta onhan mittarissakin 340t.

    • jus13

      mazda 626 vm.98. startissa 5 sec. viive. missä vika?

    • fakta tieto

      LÄMMITYSLAITE ON AINAKIN YKSI TYYPPIVIKA MAZDAT EI LÄMPENE VAIKKA SIELÄ PITÄISI NOTSKIA SISÄLLÄ

      • Laita pahvi keulille


    • Zuko

      Ite hommasin 2000vm matsa 626 alussa pöllyytti öljy savua mut annoin kenkää urakalla sit loppu savutus oisko öljy rengas ollu jumissa? Mittarissa komeilee 381tkm hiljainen ja pirteä 2.0 doch

    • gjgjgjhgj

      Pikkujuttuja, hansikaslokeron salvan tappi napsahtaa helposti poikki joten ei täytä lokeroa ihan turvoksiin.Sisävalo katkaisin napsahtaa karmista jos ovea paiskoo kiinni?
      Nykii joten happitunnistin hyvä puhdistaa ja jäänestoa tankkiin noin ensin.
      Kaasuläppä jumittaa joten myös puhdistus sprayta kun letku irti.
      Öljypohjakin näköjään ruostuu edestä joten pohjat ja maalaus.

    • Mzda

      Mazda 626 -99, turvatyynyn varoitusvalo palaa (vilkkuu ) vikakoodi "4-7" joka googlettamalla antaa vastauksen rikkinäisestä istuintunnistimesta? Jos tuossa on vika niin kellään tietoa montako sataa remontti tulisi maksamaan...?

      • RMB

        Legendaarinen vika. Istuimen alla oleva johtopistokkeen kosketushäiriö. Pistokkeen puhdistus ja crc:tä perään.


      • mzda

        Kiitos vinkistä. Meinaat että pelkästään siitä olisi kyse? Toivotaan toki että olisi.


      • RMB
        mzda kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Meinaat että pelkästään siitä olisi kyse? Toivotaan toki että olisi.

        Istuinta kun siirtelee, johtosarja liikkuu mukana. Jos pistokkeessa on vähänkin kosketushäiriötä, varsinkin näin talvella, jännitehäviön ei tarvitse olla paljoakaan kun valo syttyy vaikka vika päällä millisekunnin (ms). Johtosarja menee turvavyön kiristimelle. Apparin puolella istuimessa myös painontunnistin. Vika hyvin harvoin sen johdotuksessa.


      • mzda

        Penkkihän siihen sitten jouduttiin vaihtamaan...


      • 626-1.8-1999

        Tuliko kuntoon ja paljonko maksoi korjaus? Itse koputtelin ruuvimeisselin päällä keskikonsolissa,(penkkien välissä) olevia liitinpalikoita. Valon sai sammumaan, koodi oli juuri 47. Muovikotelo lähtee irti muutamalla ruuvilla, keväämmällä aion puhdistaa kaikki liittimet, korjaus 0€...


      • mzda

        Kolmisen sataa. Kuulemma kerran vilkutellut valoja penkin vaihdon jälkeenkin. Muuten kai ok.


      • rmm
        RMB kirjoitti:

        Legendaarinen vika. Istuimen alla oleva johtopistokkeen kosketushäiriö. Pistokkeen puhdistus ja crc:tä perään.

        Onko kyseinen liitin kuljettajan penkin alla?


      • RMB54
        rmm kirjoitti:

        Onko kyseinen liitin kuljettajan penkin alla?

        Juuri siellä. Istuimen alla on myös toinen pistoke istuinlämmittimelle.


    • ånetg

      Ongelmana vain tuo haluttavuus kun samanikäinen Avensis viedään käsistä rankasti jo rullattunakin ja Mazda 626 ei priimanakaan paljon ketään kiinnosta.

    • auttakaapa

      tällästä itse kyselisin kun om mazda 626 1.8l vm97 niin syökö nämä vain vitusti bensiiniä vai mahtaakohan nämä yleensä vuotaa sitä bensaa jostain aika tavalla menny tavaraa 60km matkassa mikä on normaalisti jossain 60km kulutus?

      • matsta

        itellä sama auto, kuluttaa n. 7l/100km. todennäköisesti joku lambda anturi hajalla tai vuoto kun noin paljon kuluttaa sinulla..


    • Pyöriikolmella

      Mazda 626 1.8 97vm. Auto alkoi pyörimään kolmella pytyllä pakkasten aikana käynnistettäessä, pyörimätön pytty on paikannettu tulpanhattuja nostelemalla. Autoon on vaihdettu tulpat, tulpajohdot, virranjakajankansi ja imusarjantiiviste. Kipinä tulee kaikille pytyille. Venttiilit on todettu kunnossa oleviksi. Vian ilmetessä autossa ei ollut paljoa öljyä. Autoa käytettiin asiantuntijalla arvioimassa jossa selvisi ettei pytyssä pitäisi olla vikaa (männänrenkaat poikki ym.) Joten kysymys kuuluu, MISSÄ VIKA?

      • Anonyymi

        Lienee sitten jäljellä polttoainepula eli ruiskun suutin ei pelaa ollenkaan tai ei riittävästi? Tai sitten losottaa niin paljon polttoainetta että seos on liian rikas syttyäkseen?


    • Japsismi

      Ajoin 626 ge matukalla 4v jäärataa. Sit jätin ku kansipahvi paloi. Ostin toisen mutta menitekniikka mokoma leimasta läpi. Laitoin jakopään kytkimen ja jarrut huolsin. Kai tuolla ajaa toiset 320t mitä tähän mennessä on kilsoja. Ainut ikävä oli lukon jäätyminen ja huono lämppäri, lukon purin pois ja ja vitusti silikooniöljyä. Lämppärille pitää jotain tehdä. Raitisilmasuodatinta näissä ei vissiin ole. Ei ainakaa oo löytyny. Carina E ajoin 2v ja siinä kilsoja nyt 550t. Niin hyvä korinen ettei talvella raaskinut enää ajaa nii mennää nyt matulil

      • RMB54

        Ensimmäisissä GE-malleissa (92-93) oli lämmönsäätöpaneelin piirilevyn halkeiluja. Pari piiriä meni samalla poikki. Vika aiheutti lämpimän ja kylmän ilman sekoittumisen. Kylmyys tuntui varsinkin apparin jalkatilassa. Piirikortin sai korjattua tinaamalla hyppyjohto(ja) katkenneeseen piiriin.


    • jose23

      takatolpat märäntyy puhki.

    • Anonyymi

      Osaisiko kukaan sanoa mikä vika voisi olla mazda 626 1.8 gf 1998:ssa kun auton käynnistää niin se käy tyhjäkäyntiä normaalisti mutta kun lähtee liikkeelle niin kiihtyy normaalisti ja pystyy vaihtamaan vaihteita mutta kun rupeaa pysähtymään risteykseen tai valoihin kytkin pohjassa niin meinaa sammua täysin..on vaihdettu tyhjäkäyntiventtiili, puola, sytytysjohdot, tulpat, ei ole merkitystä onko kone kylmä vai lämmin tekee saman silti.

    • Anonyymi

      Ruostuminen noin yleensä.Takapönttö ruostuu helposti ja imusarjan tiivistevuoto tyyppivika samoin rikkoutuva sähhköikkunan moottori.Muutoin menty kulutusosilla ja joidenkin osien kestävyys hämmästyttänyt positiivisesti.

    • Onko Mazdamiehillä tietoa, mistä löytyis moottorin ohjausyksikkö, 2,0 DOCH 16v -91

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe