Olen ajatellut hankkia mazda 626:n vuosimallia
väliltä -92 - -98. Mitkähän mahtaa olla
tyypillisimpiä vikoja tuon ikäisissä mazdoissa?
Mazda 626 tyyppiviat?
66
39077
Vastaukset
- Mazdamies
Olen omistanut reilut 2.5v ko. ajopelin.
Vaihdettu ottoilmapuolen haitarikumi. Vanha oli
ovelasti rikkoontunut niin että päällepäin sitä
ei huomaa.Oireena koneen nykiminen pienillä
kierroksilla. Ei kuulemma mitenkään erityisen
yleinen vika.
Peräkonttiin vuotaa vettä. Ilmeisesti takavalon
tiivisteiden välistä.
Jousitus ei kuulemma ole maailman mukavin. Itse
en ole pistänyt merkille. Enemmänkin kai
ominaisuus.
Mielestäni hyvä ja tukeva ajettava maantiellä
etenkin japsiksi.
Apukuskin sähköikkunan kytkimessä kontaktivikoja.
Kontaktiviat sulakerasiassa mahdollisia. CRC
auttoi.
Apukuskin oven lukko jäätyy jos pakkanen nousee
nopeasti. Toimii taas kun auto lämmennyt.
Ei ole maailman hiljaisin auto. Ainakaan HB-malli.
Ja yllättäen olen joutunut vaihtamaan
jarrupaloja, öljyjä, iskunvaimentimet ja
alkuperäisakun...
Eihän nuo kaikki tietenkään mitään vikoja ole
vaan täysin normaalia toimintaa tuon ikäiselle
autolle.
Aina on mennyt katsastuksesta ekalla kerralla
katsastusmiehen kehujen kera eikä ole jättänyt
tielle. Luulen että ajelen seuraavat 5 vuotta
auton puolesta 626:lla. Tämä on täysin "mutua"
mutta oletan että vanhemmat 626:t ovat suhteessa
parempia kuin uudet. (siis verrattuna oman
aikansa kilpailijoihin.)
PS. 92 taisi tuo korityyppi muuttua sämpyläksi ja
tekniikkakin kai muuttui jonkun verran.- Ride
minulla on takana neljä eri vuosimallin
kuuskakskutosta, kilometrejä tuli niillä nieltyä
aikoinaan melko paljon, joten tässä jonkin verran
kokemuksia...
626 -84 (-83-87 - kori) 2.0 GLX sedan.
-autolla oli ikää ostaessani jo yhdeksän vuotta.
meno oli luotettavaa, konepuolella ei ollut
kerrassaan mitään vikaa, normaali öljynvaihdoilla
ja tulpan vaihdoilla sun muilla selvisin.
ongelmana oli ruoste takakaarissa ja juuri
polttoaineputkissa ja lopuksi rupesi etulokareista
tulemaan vettä sisälle...syynä kuitenkin
uskoakseni huono hoito. kilometrejä tuli noin
60.000.
626 -87 (83-87 - kori, facelift) 2.0 GLX sedan
-kuin myös noin yhdeksän vuoden ikäinen
ostaessani. kone heitti ekat synteettiset öljyt
pihalle, koska ilmeisesti autossa käytetty
vuosikaudet vain halpoja mineraaliöljyjä.
kolmannen vaihdon jälkeen ei fuskannut enää
ollenkaan...(hassua). edelleen ruoste raiskasi
takakaaria ja polttoaineputkia. takakaaret puhki
sisälle asti takapenkin reunapehmusteisiin.
tekniikassa ei ongelmia. loppuavaiheessa
nykimistä, mikä johtui tod.näk. virranjakajasta.
kilometrejä tuli taas melko pläjäys.
626 -91 (87-91 - kori)2.0i GLX sedan.
edelleen ei konepuolella kerrassaan mitään vikoja.
vararenkaan kotelossa ruostetta ja konttiin tuli
jostain vettä--takalamppujen tiivisteiden välistä
ja (huom) takalasin "tiivisteen" välistä valui
koteloa pitkin. tämä auto oli kolaroitu ja runko
todennäköisesti vääntynyt (ja oli muuten huonosti
korjattu), joten annettakoon anteeksi pienet
vuodot. polttoaineputket oli jo keksitty suojata
muovilla, joskin muovin alle kerääntyy likaa,
joten sekin kannattaa joskus putsata.
626 -94 (-92-97 - kori) 2.0i GLX sedan
-tämä peli kaikin puolin moitteettomassa kunnossa
(ikää viitisen vuotta.)ei erityisiä ruosteherkkiä
paikkoja, mutta edelleen pyöränkaarien ulommaiset
reunat kannattaa valella kevyesti massalla muun
massauksen yhteydessä, muuten ruostuu helposti.
polttoaineputket tuskin enää tuottavat erityisiä
ongelmia. tässä yksilössä pienoisena pettymyksenä
tuli outo ongelma pakokaasuarvoissa, mikä saattoi
johtua joko lambdasta tai katalysaattorista. mutta
tämä ei ole normaalia näille malleille vaan lienee
seurausta myyjäliikkeen "unohduksesta", jonka
takia auto seisoi tyhjäkäynnillä pikkupakkasessa
autoliikkeen pihassa noin viisi tuntia...!!
syy-yhteyttä oli vaikea todistaa jälkeen päin,
mutta hoksasin kyseisen kun rupesin ajattelemaan
polttoaineen määrää auton tankissa kun jätin auton
liikkeen eteen odottamaan vientiä sovittuun
huoltoon...auto oli edelleen käynnissä ja samalla
paikalla, kun tulin noin viiden tunnin päästä
takaisin hakemaan autoa...huolto oli kuulemma
tehty ja auto juuri tuotu siihen, kun ksysyin
asiaa...
mutta kaiken kaikkiaan erittäin hyviä autoja
olivat mielestäni nämä mazdat. kaikilla oli
kilometrejä 170tkm-190tkm hankkiessani ne ja
sähkölaitteiden kanssa ei koskaan ollut mitään
kummempia ongelmia kuin ehkä
vesi-pakkanen-vesi-pakkanen ilmoilla, mutta ne
lienevät ihan normaaleja talviautoilun
nautintoja...:)ajettavuus oli kaikissa malleissa
ihan kohdallaan ajettiinpa kaupungissa tai maalla
tai maantiellä. melua saattaa olla joihinkin
hiljaisimpiin autoihin nähden hieman enemmän,
mutta henkilökohtaiseti minulle merkitsee enemmän
se että auto pelaa ja on helppo "käyttää".
tällä hetkellä ajelen toisen merkkisellä autolla
noin kokeen vuoksi ja noiden mazdojen välissä
kerkesi olla mitä moninaisempia merkkejä ainakin
hetken aikaa. mutta kyllä taas tekee mieli palata
takaisin vanhaan turvalliseen ja tuttuun mazdaan,
joten ehkäpä jo tässä kesän aikana. mukavia
mazda-kilometrejä kaikille :) - Ride
Ride kirjoitti:
minulla on takana neljä eri vuosimallin
kuuskakskutosta, kilometrejä tuli niillä nieltyä
aikoinaan melko paljon, joten tässä jonkin verran
kokemuksia...
626 -84 (-83-87 - kori) 2.0 GLX sedan.
-autolla oli ikää ostaessani jo yhdeksän vuotta.
meno oli luotettavaa, konepuolella ei ollut
kerrassaan mitään vikaa, normaali öljynvaihdoilla
ja tulpan vaihdoilla sun muilla selvisin.
ongelmana oli ruoste takakaarissa ja juuri
polttoaineputkissa ja lopuksi rupesi etulokareista
tulemaan vettä sisälle...syynä kuitenkin
uskoakseni huono hoito. kilometrejä tuli noin
60.000.
626 -87 (83-87 - kori, facelift) 2.0 GLX sedan
-kuin myös noin yhdeksän vuoden ikäinen
ostaessani. kone heitti ekat synteettiset öljyt
pihalle, koska ilmeisesti autossa käytetty
vuosikaudet vain halpoja mineraaliöljyjä.
kolmannen vaihdon jälkeen ei fuskannut enää
ollenkaan...(hassua). edelleen ruoste raiskasi
takakaaria ja polttoaineputkia. takakaaret puhki
sisälle asti takapenkin reunapehmusteisiin.
tekniikassa ei ongelmia. loppuavaiheessa
nykimistä, mikä johtui tod.näk. virranjakajasta.
kilometrejä tuli taas melko pläjäys.
626 -91 (87-91 - kori)2.0i GLX sedan.
edelleen ei konepuolella kerrassaan mitään vikoja.
vararenkaan kotelossa ruostetta ja konttiin tuli
jostain vettä--takalamppujen tiivisteiden välistä
ja (huom) takalasin "tiivisteen" välistä valui
koteloa pitkin. tämä auto oli kolaroitu ja runko
todennäköisesti vääntynyt (ja oli muuten huonosti
korjattu), joten annettakoon anteeksi pienet
vuodot. polttoaineputket oli jo keksitty suojata
muovilla, joskin muovin alle kerääntyy likaa,
joten sekin kannattaa joskus putsata.
626 -94 (-92-97 - kori) 2.0i GLX sedan
-tämä peli kaikin puolin moitteettomassa kunnossa
(ikää viitisen vuotta.)ei erityisiä ruosteherkkiä
paikkoja, mutta edelleen pyöränkaarien ulommaiset
reunat kannattaa valella kevyesti massalla muun
massauksen yhteydessä, muuten ruostuu helposti.
polttoaineputket tuskin enää tuottavat erityisiä
ongelmia. tässä yksilössä pienoisena pettymyksenä
tuli outo ongelma pakokaasuarvoissa, mikä saattoi
johtua joko lambdasta tai katalysaattorista. mutta
tämä ei ole normaalia näille malleille vaan lienee
seurausta myyjäliikkeen "unohduksesta", jonka
takia auto seisoi tyhjäkäynnillä pikkupakkasessa
autoliikkeen pihassa noin viisi tuntia...!!
syy-yhteyttä oli vaikea todistaa jälkeen päin,
mutta hoksasin kyseisen kun rupesin ajattelemaan
polttoaineen määrää auton tankissa kun jätin auton
liikkeen eteen odottamaan vientiä sovittuun
huoltoon...auto oli edelleen käynnissä ja samalla
paikalla, kun tulin noin viiden tunnin päästä
takaisin hakemaan autoa...huolto oli kuulemma
tehty ja auto juuri tuotu siihen, kun ksysyin
asiaa...
mutta kaiken kaikkiaan erittäin hyviä autoja
olivat mielestäni nämä mazdat. kaikilla oli
kilometrejä 170tkm-190tkm hankkiessani ne ja
sähkölaitteiden kanssa ei koskaan ollut mitään
kummempia ongelmia kuin ehkä
vesi-pakkanen-vesi-pakkanen ilmoilla, mutta ne
lienevät ihan normaaleja talviautoilun
nautintoja...:)ajettavuus oli kaikissa malleissa
ihan kohdallaan ajettiinpa kaupungissa tai maalla
tai maantiellä. melua saattaa olla joihinkin
hiljaisimpiin autoihin nähden hieman enemmän,
mutta henkilökohtaiseti minulle merkitsee enemmän
se että auto pelaa ja on helppo "käyttää".
tällä hetkellä ajelen toisen merkkisellä autolla
noin kokeen vuoksi ja noiden mazdojen välissä
kerkesi olla mitä moninaisempia merkkejä ainakin
hetken aikaa. mutta kyllä taas tekee mieli palata
takaisin vanhaan turvalliseen ja tuttuun mazdaan,
joten ehkäpä jo tässä kesän aikana. mukavia
mazda-kilometrejä kaikille :)muistessani lisään vielä tämän yhden "vian" joka
tuli mieleen...tämä koskettanee lähinnä niitä
83-87 - malleja, mutta saatta tietysti vanhemmiten
tulla uudempiinkin: sisälle tuleva
jäähdytysnesteen haju johtuu tihkuvasta
lämmityslaitteen kennosta. oli näissä malleissa
muistaakseni jokseenkin yleinen. kyseisen osan
vaihto oli vieläpä melko hankalaa ja ainakin
joskus vielä kehvelin kallistakin!
niin ja se 94- mallinen seisoi siinä pihassa siis
odottamassa "luovutushuoltoa" ostettuani
sen...joskaan sitkään huoltoa siis ei
todennäköisesti tehty ollenkaan ja kyseisessä
(merkki) liikkeessä en sitten kyllä muitakaan
huoltoja teettänyt.
ja noin yleisesti ottaen kannattaa siis kyllä
muistaa säännöllinen ruostesuojaus, öljynvaihdot
ja erilaisten alusta osien suojakumien tarkkailu
ja vaihto tarvittessa. ja ehkä tankkaaminenkin on
suotavaa :)) - jabne
Moro!, Mites tuo apparin ikkuna jäi minulla alas jumiin, avasin keskikonsolin ja ruuvimeisselillä sohasin sinne napin alapuolelle, ja siitähän tuli tietysti oikosulku.
ja kaikki sulakkeet näyttäisi olevan ehjiä että, mikäköhän sieltä petti? - Anonyymi
Ride kirjoitti:
minulla on takana neljä eri vuosimallin
kuuskakskutosta, kilometrejä tuli niillä nieltyä
aikoinaan melko paljon, joten tässä jonkin verran
kokemuksia...
626 -84 (-83-87 - kori) 2.0 GLX sedan.
-autolla oli ikää ostaessani jo yhdeksän vuotta.
meno oli luotettavaa, konepuolella ei ollut
kerrassaan mitään vikaa, normaali öljynvaihdoilla
ja tulpan vaihdoilla sun muilla selvisin.
ongelmana oli ruoste takakaarissa ja juuri
polttoaineputkissa ja lopuksi rupesi etulokareista
tulemaan vettä sisälle...syynä kuitenkin
uskoakseni huono hoito. kilometrejä tuli noin
60.000.
626 -87 (83-87 - kori, facelift) 2.0 GLX sedan
-kuin myös noin yhdeksän vuoden ikäinen
ostaessani. kone heitti ekat synteettiset öljyt
pihalle, koska ilmeisesti autossa käytetty
vuosikaudet vain halpoja mineraaliöljyjä.
kolmannen vaihdon jälkeen ei fuskannut enää
ollenkaan...(hassua). edelleen ruoste raiskasi
takakaaria ja polttoaineputkia. takakaaret puhki
sisälle asti takapenkin reunapehmusteisiin.
tekniikassa ei ongelmia. loppuavaiheessa
nykimistä, mikä johtui tod.näk. virranjakajasta.
kilometrejä tuli taas melko pläjäys.
626 -91 (87-91 - kori)2.0i GLX sedan.
edelleen ei konepuolella kerrassaan mitään vikoja.
vararenkaan kotelossa ruostetta ja konttiin tuli
jostain vettä--takalamppujen tiivisteiden välistä
ja (huom) takalasin "tiivisteen" välistä valui
koteloa pitkin. tämä auto oli kolaroitu ja runko
todennäköisesti vääntynyt (ja oli muuten huonosti
korjattu), joten annettakoon anteeksi pienet
vuodot. polttoaineputket oli jo keksitty suojata
muovilla, joskin muovin alle kerääntyy likaa,
joten sekin kannattaa joskus putsata.
626 -94 (-92-97 - kori) 2.0i GLX sedan
-tämä peli kaikin puolin moitteettomassa kunnossa
(ikää viitisen vuotta.)ei erityisiä ruosteherkkiä
paikkoja, mutta edelleen pyöränkaarien ulommaiset
reunat kannattaa valella kevyesti massalla muun
massauksen yhteydessä, muuten ruostuu helposti.
polttoaineputket tuskin enää tuottavat erityisiä
ongelmia. tässä yksilössä pienoisena pettymyksenä
tuli outo ongelma pakokaasuarvoissa, mikä saattoi
johtua joko lambdasta tai katalysaattorista. mutta
tämä ei ole normaalia näille malleille vaan lienee
seurausta myyjäliikkeen "unohduksesta", jonka
takia auto seisoi tyhjäkäynnillä pikkupakkasessa
autoliikkeen pihassa noin viisi tuntia...!!
syy-yhteyttä oli vaikea todistaa jälkeen päin,
mutta hoksasin kyseisen kun rupesin ajattelemaan
polttoaineen määrää auton tankissa kun jätin auton
liikkeen eteen odottamaan vientiä sovittuun
huoltoon...auto oli edelleen käynnissä ja samalla
paikalla, kun tulin noin viiden tunnin päästä
takaisin hakemaan autoa...huolto oli kuulemma
tehty ja auto juuri tuotu siihen, kun ksysyin
asiaa...
mutta kaiken kaikkiaan erittäin hyviä autoja
olivat mielestäni nämä mazdat. kaikilla oli
kilometrejä 170tkm-190tkm hankkiessani ne ja
sähkölaitteiden kanssa ei koskaan ollut mitään
kummempia ongelmia kuin ehkä
vesi-pakkanen-vesi-pakkanen ilmoilla, mutta ne
lienevät ihan normaaleja talviautoilun
nautintoja...:)ajettavuus oli kaikissa malleissa
ihan kohdallaan ajettiinpa kaupungissa tai maalla
tai maantiellä. melua saattaa olla joihinkin
hiljaisimpiin autoihin nähden hieman enemmän,
mutta henkilökohtaiseti minulle merkitsee enemmän
se että auto pelaa ja on helppo "käyttää".
tällä hetkellä ajelen toisen merkkisellä autolla
noin kokeen vuoksi ja noiden mazdojen välissä
kerkesi olla mitä moninaisempia merkkejä ainakin
hetken aikaa. mutta kyllä taas tekee mieli palata
takaisin vanhaan turvalliseen ja tuttuun mazdaan,
joten ehkäpä jo tässä kesän aikana. mukavia
mazda-kilometrejä kaikille :)Olen myös tyytyväinen 626 vm.99 1.8 monilla
Olen ajanut 385000km.
Milloinkaan ei ole jättänyt tiellä. Jarrulevyjä on menny 2kertaa vaihtoon ja jarrupaloja useammin.
Jakohihnan vaihdan 100000 välein, ja viimeksi myös hihnan ohjaimet.
Koiran luut ja jotain pientä on mennyt.
Kirjanpitoni mukaan ,remonttikulut on 23v. aikana 2115euroa.
Maksan pktäminen on edullista.
Sanon vielä, että yksi akku on menny ja varastettu katalysaattori ja jokunen lamppu
Perinteiset huollot teen myös itse. Huoltokerta n.40euroa, kun liikkeet veloittaa n.200euroa keskimäärin kerta.
Olen omistanut,FordTaunuksen Ooppelin ,Saab99 Fiat600, LadaSamaran Nissan sanoin ja nyt tämän Matukan, jolle annan pisteluvut 10, kun seuraavaksiparas Saab99 saa 7pistettä.
Nyt olen ihmeissäni minkä merkkisen Hybridin ostan.
AaKERTOKAA! Odotan vastaustanne
- Skoda
Olisi huomattavasti lyhyempise lista, missä
kerrotaan mitä vikoja ei ole. Siispä sanonkin:
ÄLÄ SORRU ROTTOSIIN!!!!- 323 F
säälittävää, koska kaikkihan tietävät, että Mazda
on todistetusti vähävikaisimpia autoja mitä on
mallista riippumatta. Taitaa ne vikalistat löytyä
hieman lähempää,.. - Vellu
323 F kirjoitti:
säälittävää, koska kaikkihan tietävät, että Mazda
on todistetusti vähävikaisimpia autoja mitä on
mallista riippumatta. Taitaa ne vikalistat löytyä
hieman lähempää,.....tais olla yleisimpiä vikoja. Mutta omalta
kohdaltani voin sanoa, että bensatankin ja -
letkujen kunto on hyvä tarkistaa. Tahtovat
ruostua juuri 626:ssa. =/ - 121 GTi
323 F kirjoitti:
säälittävää, koska kaikkihan tietävät, että Mazda
on todistetusti vähävikaisimpia autoja mitä on
mallista riippumatta. Taitaa ne vikalistat löytyä
hieman lähempää,..On muuten huonoin Japanilainen ja kaiken lisäksi
vanhanaikaisia jo tullessaan markkinoille.
- Nippon
Ruostuu sisältäpäin luvattoman nopeasti!
- Mazdamies
no siitäpä se sitten varmaan johtuukin kun en
itse ole vielä ruostetta huomannut.
Vai luitko kenties jonkun nimeltä
mainitsemattoman autolehden käytetyn dieseltaxi-
masin kestotestin jonka mittaria oli ruuvattu
taaksepäin :)
Omassa masissa ruoste on todellakin tähän asti
pysytellyt siellä sisäpuolella. Johtunee
varmaankin ruostesuojauksista ja hyvästä pidosta. - Traktori
Mazdamies kirjoitti:
no siitäpä se sitten varmaan johtuukin kun en
itse ole vielä ruostetta huomannut.
Vai luitko kenties jonkun nimeltä
mainitsemattoman autolehden käytetyn dieseltaxi-
masin kestotestin jonka mittaria oli ruuvattu
taaksepäin :)
Omassa masissa ruoste on todellakin tähän asti
pysytellyt siellä sisäpuolella. Johtunee
varmaankin ruostesuojauksista ja hyvästä pidosta.Eikös Mazdat ole aika ohuesta pellistä tehtyjä?
Ainakin kun Vahinkovarastolla kävin kattelemassa
niin Mazdoissa oli pikkumällikin vääntänyt rungon
vinoon.Ei kai se nyt välttämättä menoa haittaa
mutta kuitenkin.... - Maksra
Traktori kirjoitti:
Eikös Mazdat ole aika ohuesta pellistä tehtyjä?
Ainakin kun Vahinkovarastolla kävin kattelemassa
niin Mazdoissa oli pikkumällikin vääntänyt rungon
vinoon.Ei kai se nyt välttämättä menoa haittaa
mutta kuitenkin.......Kolarin, mutta runko pysy suorana, vaikka
bussin kylkeen vetäs. Nokka meni kokonaan uusiks,
kuljettajan ovi, molemmat lokasuojat, tuulilasi,
syyläri ja kaikkee muuta konepellin alta meni
pillun päreiks. Vasemman pyörän ripustuksetkin
meni uusiks.
- EXmazda626
Omistin 626 Automaatin vm-92 2.0 16v.Ostin
218000km ajettuna,vaihdoin 301000km jälkeen.Itse
vaihdoin seuraavat osat.-Bensapumppu ,jarrulevyt
eteen ja taakse,iskarit eteen ja taakse ,jarru
palat, kulutusosat.Bensapumppu jäi jumiin kun
tankki tyhjeni,pumppua voitelee bensa.Muuten
mukava auto ja luotettava,automaattilaatikon
kanssa vain yksi ongelma,-45 pakkasella pari
vuotta sitten letku poikki
kylmäkäynnistyksessä.Jotenka kokemusta on
kylmistäkin keleistä,eikä automaattilaatikkoa
kannate pelätä,jos vaan öljyt on kunnolliset. - Masada
Pakko tankata 600km välein,en ole päässyt tästä
viasta eroon.Viime vuonna vaihdoin polttimon
ajovaloihin.- The Stig
Itekkin olen huomannut saman ongelman, kuulemma on aika monessa autossa, mutta olen ite pääsy '93 mazdalla yli 700km ennen kun bensavalo sytty, ja tankkihan lienee 45 litraa, eli ei paha kulutus 15 vuotta vanhaksi...
- J.C.
The Stig kirjoitti:
Itekkin olen huomannut saman ongelman, kuulemma on aika monessa autossa, mutta olen ite pääsy '93 mazdalla yli 700km ennen kun bensavalo sytty, ja tankkihan lienee 45 litraa, eli ei paha kulutus 15 vuotta vanhaksi...
bensatankin tilavuus taitaa olla 60 litraa :D (ainaki mulla on...)
- Omistajan poika
J.C. kirjoitti:
bensatankin tilavuus taitaa olla 60 litraa :D (ainaki mulla on...)
Meidän perheessä ollut tuo auto uudesta saakka ja saa etsiä lujempaa ja toimivampaa auto. Autolla ajettu toki vasta n 350tkm.
Mm nivelet ja vetoakselit alkuperäiset ja samoin pyöränlaakerit. Ja se takapönttö putkessa(väliosa putkesta ainoastaan uusittu). Vaihdettuja osia laturi, syyläri ja tankki, sekä 1 kierros iskareita ja ne on vieläkin kunnossa. Auto on toiminut hyvin ja jättämättä tielle kertaakaan. Jopa sähkölasit ja keskuslukko toimii.
Akku muuten taitaa olla nyt neljäs. Eka akku tais kestää 10 vuotta , se japanilainen Panasonic. Tarvikkeita on samassa ajassa mennyt kolme:). En tiedä mitään muuta automerkkiä jolla pääsee 21 vuotta noilla korjauksilla. Jopa jarrulevyt on alkuperäiset vielä , vaikka katsastusmies niitä vuosittain mittailee. Ja päästöt tuossa sähkökaasarissa pysyy ilman säätämistäkin aina hyvänä.
Ja suht säännöllinen pesu on pitänyt korin kunnossa ja välillä kun tarkasteltu suojauksien kuntoa. Eikä ole tarvinnut hitsata , eikä edes kaaret kuki. Tämä auto siirtyi isältä siskolleni jo useampi vuosi sitten. Silti kytkin on kestänyt ajoa vieläkin.
Sekä vesipumppu on yhäkin alkuperäinen , eikä vuoda. Moni varaosapulju tekis konkan jos kaikilla olisi tämmöinen toimiva auto. - 626 94
Omistajan poika kirjoitti:
Meidän perheessä ollut tuo auto uudesta saakka ja saa etsiä lujempaa ja toimivampaa auto. Autolla ajettu toki vasta n 350tkm.
Mm nivelet ja vetoakselit alkuperäiset ja samoin pyöränlaakerit. Ja se takapönttö putkessa(väliosa putkesta ainoastaan uusittu). Vaihdettuja osia laturi, syyläri ja tankki, sekä 1 kierros iskareita ja ne on vieläkin kunnossa. Auto on toiminut hyvin ja jättämättä tielle kertaakaan. Jopa sähkölasit ja keskuslukko toimii.
Akku muuten taitaa olla nyt neljäs. Eka akku tais kestää 10 vuotta , se japanilainen Panasonic. Tarvikkeita on samassa ajassa mennyt kolme:). En tiedä mitään muuta automerkkiä jolla pääsee 21 vuotta noilla korjauksilla. Jopa jarrulevyt on alkuperäiset vielä , vaikka katsastusmies niitä vuosittain mittailee. Ja päästöt tuossa sähkökaasarissa pysyy ilman säätämistäkin aina hyvänä.
Ja suht säännöllinen pesu on pitänyt korin kunnossa ja välillä kun tarkasteltu suojauksien kuntoa. Eikä ole tarvinnut hitsata , eikä edes kaaret kuki. Tämä auto siirtyi isältä siskolleni jo useampi vuosi sitten. Silti kytkin on kestänyt ajoa vieläkin.
Sekä vesipumppu on yhäkin alkuperäinen , eikä vuoda. Moni varaosapulju tekis konkan jos kaikilla olisi tämmöinen toimiva auto.nyt tajyan minkä takia mazdan osat sika hintaisia. kyseliin mootorin kumi tyynyn hintaa maahan tuojalta ja oli huimat 195e/kpl vuosi sitten ostin fiat tiin saman osan ja maksoi 15e kuulemma kumityynyt tulee myös vaihdelaatikon mukana jonka hintaa en tiedä mutta tuskin paljoa 200 kalliinpi joten kannaataa ostaa vaihde loota jos nuo tyynyt pitää uusia:)
- polttoainekulut pienemmäksi
The Stig kirjoitti:
Itekkin olen huomannut saman ongelman, kuulemma on aika monessa autossa, mutta olen ite pääsy '93 mazdalla yli 700km ennen kun bensavalo sytty, ja tankkihan lienee 45 litraa, eli ei paha kulutus 15 vuotta vanhaksi...
mazdassa saa polttoainekulutusta vähemmälle kaasarikoneissa kun ottaa sen kaasarin päältä tulevan kohokammion huohotusputken irti ja tulppaa tuon imupuolelle menevän pään, kulutus laskee heti ja käy myös paremmin tyhjäkäyntiä, myös pakokaasuarvot paranee välittömästi. minulla on itselläni perheessä 3 mazdaa ja näissä tuo kikka toimii todella hyvin. kannattaa siis kokeilla ja helppo tehdä. se on se pieni alipainepilli kun tulee kohokammipn päältä kaasarin takaosasta, sen kaasarin puolen voi jättää auki ja tulppaa sen imupuolelle menevän pään, jotta ei vedä pensahöyryjä sinne alipainepuolelle kaasarista.
- 2foryou
polttoainekulut pienemmäksi kirjoitti:
mazdassa saa polttoainekulutusta vähemmälle kaasarikoneissa kun ottaa sen kaasarin päältä tulevan kohokammion huohotusputken irti ja tulppaa tuon imupuolelle menevän pään, kulutus laskee heti ja käy myös paremmin tyhjäkäyntiä, myös pakokaasuarvot paranee välittömästi. minulla on itselläni perheessä 3 mazdaa ja näissä tuo kikka toimii todella hyvin. kannattaa siis kokeilla ja helppo tehdä. se on se pieni alipainepilli kun tulee kohokammipn päältä kaasarin takaosasta, sen kaasarin puolen voi jättää auki ja tulppaa sen imupuolelle menevän pään, jotta ei vedä pensahöyryjä sinne alipainepuolelle kaasarista.
Ite ostin naapurin ukolta 85vm 626sen intin ajaksi että pääsee kulkeen pakolliset ajot, kun entinen auto vaihto omistajaa.
Ei voi haukkua autoa vaikka se on todella vanha auto tuolla liikenteen seassa verrattuna moneen muuhun vastaan tulevaan autoon! Se on ollu mulla nyt noin 1.5v ja ei ole hajonnu mitään muuta kuin virranjakaja!!! Pientä näpräystähän ton ikäsessä on aina, jos jaksaa vain värkätä ja kesällä vaihdoin ovenlukot plus virtalukon, ku avain alko lipsuun irti!
Moni hierois silmänsä irti etsiessään tosta pelistä ruostetta. Katsastusmies hymyili ja sano että pidä yhtä hyvää huolta tästä pelistä niin tää menee heittämällä läpi jatkossakin. En pidä ihmeenä jos seuraavakin auto sattuu oleen matukka jos jaappanilaisen laitan?
- Rokkirallia Mazdalla
No ehkä ei mazdan insinöörit suunitellu että 626 ajetaan eka 20 vuotta ja sen jälkeen vielä rallia
- peruskärri
Merkkiliikkeessä töissä olevana voin kehasta, kaikkineen hyviä autoja. takapään ABS-antureita tuli vaihdettua näistä, muutapa ei oikeestaan.
- Anonyymi
tuskinpa merkkiliike näkee vanhempia yksilöitä enää joissa niitä pidemmän iän vikoja alkaa esiintyä...
- akv_maz
mulla on 1993 mallinen 626 . Savuttaa hiukan, mutta muuta olennaista vikaa ei ole ollut kuin startti piti vaihtaa vuosi sitten ja nyt viime viikolla bensapumppu. Kilometrejä on jo lähes 400 000.
- TT87
haluaisin kysyä jos joku tietäis sanoa suht varman vian ku ajan mazda 626 gt autoa vuosimallia -91,ja tyhjäkäynti on kylmänä epätasainen ja matala ja koneen lämmettyä epätasainen ja liian korkea(1200-1500),lisäksi kun ajaessa painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuvat niin nopeasti että välillä auto jopa sammuu mutta jos painaa nopeasti perään kaasua se saattaa vielä lähteä vaikka oli jo periaattees sammunut??vikaa oon kysellyt mutta en oikein ymmärrä autojen päälle..osaisiko joku auttaa ja sanoa vian??
Tervehdys. Omistan Hatchback 626 2.0 I-GD vm-91, moottori DOHC 2,0 I 16 venttiilinen . Tässä tyhjäkäynti on paikoin epätasainen, pysähdyttäessä, kytkin pohjassa, kierrokset putoaa nopeasti ja moottori sammuu. Uudelleen käynnistys vaikeaa. Oireet melkein samat kuin sinunkin, ei korkeita kierroksia, vika pahimmillaan moottori kuumana. Tämä vika oli ensimmäisen kerran viitisen vuotta sitten, vika korjaantui silloin vaihtamalla virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot kaikki alkuperäisosina.. Siis nyt alkuperäisosia ehkä saa jostain Belgiasta ja maksaa hunajaa.
Jos saat muita konsteja tietoon, niin kirjoita.
[email protected]Hei, jatkan äskeistä ja tiedustelen 626 Hatchback 2,0 I-GD : n vm -91 DOHC 16 venttiilisen osia, vaikka koko autoa!
- matukka_2
mun 626 automaatti alkoi oikkuileen ettei taho pakki mennä päälle ja sit ei kulje ku neljääkymppiä ja viat tuli ykskaks vm,98 oisko kellään tietoo mistäpäin vikaa alkaisi etsiä?etukäteen kiittäen!!!!?
- ei enää
Kaksi matukkaa ollu 121 tosi sympaattinen Remagy tosi tilava koneet toimii ,molemmista hajosi vaihdelaatikot
- ehkäniin
626...98v...ABS valoa vilkuttaa väliin..Onko isokin korjattava..kallis..(anturi)???
Kiitos! - dgrhth
tarkista johdot
- roki
viimeisen korimallimallin 626 vuodelta 2000 ollut minulla 9v
- tyyppivika : takaluukun lukkopatruuna hajonnut 2 kertaa, pitää muistaa voidella hyvin liikkuvat osat ,varsinkin sen avausvivun nivelet sielttä takavalon vierestä luukun keskelle lukkoon.Vivun kiinnityskohta lukkopatruunan rungossa murtuu.
- täälläkin esiin tullut: oikean takavalon liepeiltä voi pesussa mennä vettä luukkuun.
oman auton vikoja, siis muuta kuin kulutusosia
-sähköaantenniin tullut jokin vika, ilm jokin ratas viallinen, antenni jäätyy talvella helposti, huono ratkaisu
-oikean takaoven lukitus jäätyy helposti pakkasella
-ajovalon polttimoita palanut useitta vuodessa. Nyt ostin kalliimman, se on kestänyt paremmin jo 10 kk....
-ajonesto temppuillut pari kertaa, auto ei pysy käynnissä. Auttanut kun on ottanut avaimen pois lukinnut ja avannut oven , jä käynnistänyt uudelleen.
(eikös tuo ole tyypillinen VW-vika.....) - 626 -92
Tietäisikö kukaan mistä voisi johtua kun autostani (mazda 626 -92) on jo menny kaksi akkua puolen vuoden sisällä?
Kun viimeinen akku meni hajalle niin auton virrat alkoi pätkiä.. ja sitten kun pääsimme parkkiin niin auto sammui ja eikä enään pyörittänyt startti moottoria ollenkaan, sitten kun auto saatiin työntämällä käyntiin se pysyi käynnissä hetken ja alkoi tekeä taas samaa kuin viimeksi. Jos jollekin on käynyt samalla tavalla niin jos voisi ystävällisesti kertoa niin saataisiin tuo rakkine taas ajoon :)- 626
Sama homma oli omassa, Laturi oli menny paskaksi. Laturi työ oli 120€.
- Pitkätaival...
Vuosi sitten luovuin -9 mazda GV:stä.OStin alkujaan tonnilla pariksi vuodeksi, mutta olihan tuo kymmenen vuotta sitten, kun ei siinä vikaa ollut. 10 vuoden aikana vaihdettoon 1pyörän laakeri, tukivarsi ja öljyt ja tulpatkin kerran. Ikinä ei jättänyt, ikinä ei sohlannut, jos vain avaimet oli ja bensaa. Pikkuvikoja ei esiintynyt ja pohjaa hitsattiin kerran. loppulukema mittatissa 480 000
Kuskasin sillä jopa7 00kg multaa takatilassa...huh, ja kaasupolkimessa ei huomannut lainkaaan.
VAnha auto myös niin helppo korjata itse ja se on mahdollista!!! Tiedoksi uusll sukupolville.i
Tarkoitus oli ajaa se pentele loppuun ja viedä romuliikeeseen. Lopulta takapalkkiin tuli reikä ja se oli pitänyt uusia joten myin sen. Ajamalla se pihasta lähti ja haikea mieli jäi. Olihan se 4 lapsen kanssa oiva 8 hengen auto ja niiden kanssa tuli ajeltua uima sun muut reissut. On se kumma että autoon jää myös muistot, ei pyykkikoneeseen vaan.
No nyt on toinen 626 pihassa ja yritän hajottaa sen. Nivelet ovat vaihtoa vaille, mutta eip niitä tartte kun kerran vaihtaa ja taas menee monta vuotta...Uudemmissa malleissa on sitten niitä moottorinohjaus yms vikoja, kun sähköroina lisääntyy -> viat lisääntyvät ja olenkin harkinnut palaamista kaasarimalliin. On se halpaa ajoa vaikka menovettä kuluukin, mutta vastineeksi liikkuu kohtuu ripeästi ja saa koukkuunkin laittaa tavaraa.
HArmi ettei hyviä autoja enää ole...on vain kalliita huolto ja korjauskustannuksia niissä..
En enää muista mutta vosisitten laskimme kilometrikulut 250 kilometriltä ja vastaava määrä kaverilta tuliterästä autosta huoltoineen ja korjauksineen...kaalliiksi tuli kaverille. Auto on vain auto ja jos tarvitsee pullistela, vedän housut nilkkoihin....
Yleisesti ottae kaikkien muden autojen jälkeen se enkeli. Ei kaunis, mutta hyvä auto. - pulipuli
Mikä vika lie vikana mazdassa kun yhtääkkiä rupesi nykiään niinkun olis bensan saanti vikaa tai vettä bensassa. vika tuli ihan yhtääkkiä onko ollu kellään samanlaista kokemusta siitä
- tyyppivika
vaiha tulpanjohot.MINUN 626 syö öljyä 1 litran viikossa saa lisätä.Käy kalliiks.
- pulipuli
tyyppivika kirjoitti:
vaiha tulpanjohot.MINUN 626 syö öljyä 1 litran viikossa saa lisätä.Käy kalliiks.
seköhän lienee vikana että tulpanjohton vaiholla selviää ettei ole se ilmamassa juttu mutta kun on ajanu silllä nyt 3 vuotta eikä ole ollu mitään ihan yhtäkkiä tuli eikä syö öljyä .
- 626 -92
pulipuli kirjoitti:
seköhän lienee vikana että tulpanjohton vaiholla selviää ettei ole se ilmamassa juttu mutta kun on ajanu silllä nyt 3 vuotta eikä ole ollu mitään ihan yhtäkkiä tuli eikä syö öljyä .
Itellä tuli just pari pv sitten täysin sama vika, ylhäällä joku puhui jostain ottoilman haitarikumista täytyy siihen perehtyä missä lie tuolla autossa, samoin bensansuodatin tarkastaa
626 vm 2001, ei juuri valittamista. ABS:n merkkivalo palaa, eli joku anturi jumissa? Jarruremonttia on ollut tehtävä ja vakaajia uusittava, mutta onhan mittarissakin 340t.
- jus13
mazda 626 vm.98. startissa 5 sec. viive. missä vika?
- fakta tieto
LÄMMITYSLAITE ON AINAKIN YKSI TYYPPIVIKA MAZDAT EI LÄMPENE VAIKKA SIELÄ PITÄISI NOTSKIA SISÄLLÄ
- Zuko
Ite hommasin 2000vm matsa 626 alussa pöllyytti öljy savua mut annoin kenkää urakalla sit loppu savutus oisko öljy rengas ollu jumissa? Mittarissa komeilee 381tkm hiljainen ja pirteä 2.0 doch
- gjgjgjhgj
Pikkujuttuja, hansikaslokeron salvan tappi napsahtaa helposti poikki joten ei täytä lokeroa ihan turvoksiin.Sisävalo katkaisin napsahtaa karmista jos ovea paiskoo kiinni?
Nykii joten happitunnistin hyvä puhdistaa ja jäänestoa tankkiin noin ensin.
Kaasuläppä jumittaa joten myös puhdistus sprayta kun letku irti.
Öljypohjakin näköjään ruostuu edestä joten pohjat ja maalaus. - Mzda
Mazda 626 -99, turvatyynyn varoitusvalo palaa (vilkkuu ) vikakoodi "4-7" joka googlettamalla antaa vastauksen rikkinäisestä istuintunnistimesta? Jos tuossa on vika niin kellään tietoa montako sataa remontti tulisi maksamaan...?
- RMB
Legendaarinen vika. Istuimen alla oleva johtopistokkeen kosketushäiriö. Pistokkeen puhdistus ja crc:tä perään.
- mzda
Kiitos vinkistä. Meinaat että pelkästään siitä olisi kyse? Toivotaan toki että olisi.
- RMB
mzda kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Meinaat että pelkästään siitä olisi kyse? Toivotaan toki että olisi.
Istuinta kun siirtelee, johtosarja liikkuu mukana. Jos pistokkeessa on vähänkin kosketushäiriötä, varsinkin näin talvella, jännitehäviön ei tarvitse olla paljoakaan kun valo syttyy vaikka vika päällä millisekunnin (ms). Johtosarja menee turvavyön kiristimelle. Apparin puolella istuimessa myös painontunnistin. Vika hyvin harvoin sen johdotuksessa.
- mzda
Penkkihän siihen sitten jouduttiin vaihtamaan...
- 626-1.8-1999
Tuliko kuntoon ja paljonko maksoi korjaus? Itse koputtelin ruuvimeisselin päällä keskikonsolissa,(penkkien välissä) olevia liitinpalikoita. Valon sai sammumaan, koodi oli juuri 47. Muovikotelo lähtee irti muutamalla ruuvilla, keväämmällä aion puhdistaa kaikki liittimet, korjaus 0€...
- mzda
Kolmisen sataa. Kuulemma kerran vilkutellut valoja penkin vaihdon jälkeenkin. Muuten kai ok.
- rmm
RMB kirjoitti:
Legendaarinen vika. Istuimen alla oleva johtopistokkeen kosketushäiriö. Pistokkeen puhdistus ja crc:tä perään.
Onko kyseinen liitin kuljettajan penkin alla?
- RMB54
rmm kirjoitti:
Onko kyseinen liitin kuljettajan penkin alla?
Juuri siellä. Istuimen alla on myös toinen pistoke istuinlämmittimelle.
- ånetg
Ongelmana vain tuo haluttavuus kun samanikäinen Avensis viedään käsistä rankasti jo rullattunakin ja Mazda 626 ei priimanakaan paljon ketään kiinnosta.
- auttakaapa
tällästä itse kyselisin kun om mazda 626 1.8l vm97 niin syökö nämä vain vitusti bensiiniä vai mahtaakohan nämä yleensä vuotaa sitä bensaa jostain aika tavalla menny tavaraa 60km matkassa mikä on normaalisti jossain 60km kulutus?
- matsta
itellä sama auto, kuluttaa n. 7l/100km. todennäköisesti joku lambda anturi hajalla tai vuoto kun noin paljon kuluttaa sinulla..
- Pyöriikolmella
Mazda 626 1.8 97vm. Auto alkoi pyörimään kolmella pytyllä pakkasten aikana käynnistettäessä, pyörimätön pytty on paikannettu tulpanhattuja nostelemalla. Autoon on vaihdettu tulpat, tulpajohdot, virranjakajankansi ja imusarjantiiviste. Kipinä tulee kaikille pytyille. Venttiilit on todettu kunnossa oleviksi. Vian ilmetessä autossa ei ollut paljoa öljyä. Autoa käytettiin asiantuntijalla arvioimassa jossa selvisi ettei pytyssä pitäisi olla vikaa (männänrenkaat poikki ym.) Joten kysymys kuuluu, MISSÄ VIKA?
- Anonyymi
Lienee sitten jäljellä polttoainepula eli ruiskun suutin ei pelaa ollenkaan tai ei riittävästi? Tai sitten losottaa niin paljon polttoainetta että seos on liian rikas syttyäkseen?
- Japsismi
Ajoin 626 ge matukalla 4v jäärataa. Sit jätin ku kansipahvi paloi. Ostin toisen mutta menitekniikka mokoma leimasta läpi. Laitoin jakopään kytkimen ja jarrut huolsin. Kai tuolla ajaa toiset 320t mitä tähän mennessä on kilsoja. Ainut ikävä oli lukon jäätyminen ja huono lämppäri, lukon purin pois ja ja vitusti silikooniöljyä. Lämppärille pitää jotain tehdä. Raitisilmasuodatinta näissä ei vissiin ole. Ei ainakaa oo löytyny. Carina E ajoin 2v ja siinä kilsoja nyt 550t. Niin hyvä korinen ettei talvella raaskinut enää ajaa nii mennää nyt matulil
- RMB54
Ensimmäisissä GE-malleissa (92-93) oli lämmönsäätöpaneelin piirilevyn halkeiluja. Pari piiriä meni samalla poikki. Vika aiheutti lämpimän ja kylmän ilman sekoittumisen. Kylmyys tuntui varsinkin apparin jalkatilassa. Piirikortin sai korjattua tinaamalla hyppyjohto(ja) katkenneeseen piiriin.
- jose23
takatolpat märäntyy puhki.
- Anonyymi
Osaisiko kukaan sanoa mikä vika voisi olla mazda 626 1.8 gf 1998:ssa kun auton käynnistää niin se käy tyhjäkäyntiä normaalisti mutta kun lähtee liikkeelle niin kiihtyy normaalisti ja pystyy vaihtamaan vaihteita mutta kun rupeaa pysähtymään risteykseen tai valoihin kytkin pohjassa niin meinaa sammua täysin..on vaihdettu tyhjäkäyntiventtiili, puola, sytytysjohdot, tulpat, ei ole merkitystä onko kone kylmä vai lämmin tekee saman silti.
- Anonyymi
Ruostuminen noin yleensä.Takapönttö ruostuu helposti ja imusarjan tiivistevuoto tyyppivika samoin rikkoutuva sähhköikkunan moottori.Muutoin menty kulutusosilla ja joidenkin osien kestävyys hämmästyttänyt positiivisesti.
Onko Mazdamiehillä tietoa, mistä löytyis moottorin ohjausyksikkö, 2,0 DOCH 16v -91
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882