Epäilyttäviä viestejä

tällä palstalla

Viestin sisältö:

1.
osa a: Kertoo itsestään ja vaivastaan
osa b: Kertoo käyneensä lääkärissä/kokeilleensa "lääketieteellisiä hoitoja"
osa c: ei ole saanut näistä apua
osa d: hakeutunut homeopaatille ehkä epäilevänäkin¨
osa e: saanut avun ja "kokenut herätyksen", nyt suosittelee muillekin. (hymiö)
Huomioi myös kellonajat

2.
Henkilö x kysyy vaivasta y: "voidaanko hoitaa homeopatialla?"
Ammattilainen vastaa "hoitaneensa menestyksellä vaivaa y homeopatialla" ja kehottaa henkilöä hakeutumaan homeopaatille

14

1263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maijü

      Minkälaisia viestejä oikein odotat näkeväsi täällä? Kädenvääntöä homeopatian puolesta ja vastaan vai? Eiköhän meistä suurin osa ole saanut tätä ns. virallista lääketieteellistä hoitoa lapsesta asti, ja kun sitten huomaa joutuneensa lääkekierteeseen tai loppuelämän lääkitykselle ja haluaisi kokeilla muunlaistakin ratkaisua, niin usein se vaatii tässä maailmassa hieman rohkaisua kohtalotovereilta. Kyllä meitä homeopatian nimeen vannovia sen verran tuolla virallisen hoidon puolella naureskellen/ivaillen katsotaan. Tää palsta on käsittääkseni mm. sitä varten, että ihmiset voivat kertoa minkälaisista vaivoista tai sairauksista ovat/eivät ole homeopatialla parantuneet ja näin asiaa vielä harkitsevat voivat tehdä omat ratkaisunsa, kokeillakko homeopatiaa vai ei. Jos täällä homeopatian ammattilainen jaksaa vielä vuosien kokemuksella vastailla, niin minusta se ainakin on mitä suurinta plussaa.

      • Vai mitä?

        Nuo "ammattilaisen" vuosien kokemuksella (?) jakamat vastaukset voi kiteyttää "Auttaa, ota yhteyttä homeopaattiin". Informaation ja perustelujen taso jatkaa vankkumatonta homeopaattien omaksumaa linjaa.


      • Eräs kaveri
        Vai mitä? kirjoitti:

        Nuo "ammattilaisen" vuosien kokemuksella (?) jakamat vastaukset voi kiteyttää "Auttaa, ota yhteyttä homeopaattiin". Informaation ja perustelujen taso jatkaa vankkumatonta homeopaattien omaksumaa linjaa.

        No ei siitä ehkä kannata villiintyä. Itse ajattelen että mikäs siinä, ei se ole minulta pois, vapaassa maassa joku saa ajatella homeopatiasta ihan mitä tykkää. Vihaiset viestit saavat minut tuntemaan myötätuntoa ihmistä kohtaan. Olen keskustellut asiasta kyllä jo parikin kertaa loppuun asti enkä jaksa jankuttaa samaa asiaa uudemmille kavereille. Muut ajattelevat mitä tykkäävät ja käyvät läpi kamppailua ristiriitojensa kanssa. Jos lähtee väittely-linjalle, mielestäni on hyvä tiedostaa että samankin termin 2 eri ihmistä visualisoivat enemmän tai vähemmän eritavoilla. Homeopatian kiistäjä tai kieltäjä ei taistele niinkään homeopatiaa vastaan, pikemminkin omia harhaluulojaan homeopatiasta. Puolueettomasti homeopatiaa on tuskin tutkittu jos asenne on niin kieltävä. =)


      • Kuin ajatusristiriidasta
        Eräs kaveri kirjoitti:

        No ei siitä ehkä kannata villiintyä. Itse ajattelen että mikäs siinä, ei se ole minulta pois, vapaassa maassa joku saa ajatella homeopatiasta ihan mitä tykkää. Vihaiset viestit saavat minut tuntemaan myötätuntoa ihmistä kohtaan. Olen keskustellut asiasta kyllä jo parikin kertaa loppuun asti enkä jaksa jankuttaa samaa asiaa uudemmille kavereille. Muut ajattelevat mitä tykkäävät ja käyvät läpi kamppailua ristiriitojensa kanssa. Jos lähtee väittely-linjalle, mielestäni on hyvä tiedostaa että samankin termin 2 eri ihmistä visualisoivat enemmän tai vähemmän eritavoilla. Homeopatian kiistäjä tai kieltäjä ei taistele niinkään homeopatiaa vastaan, pikemminkin omia harhaluulojaan homeopatiasta. Puolueettomasti homeopatiaa on tuskin tutkittu jos asenne on niin kieltävä. =)

        Esim. nimimerkki "ammatilainen" yrittää täällä kaupata edustamiaan palveluja.Minusta on kohtuullista vaatia edes jotain perusteluja esitetyille markkinointiväitteille. Mitä jos minkä tahansa muun kauppatavaran myyjä käyttäytyisi samoin? Pitäisitkö sellaista henkilöä asiantuntevana ja luotettavana ja ryntäisit kaupoille saman tien?


      • Ammattilainen
        Kuin ajatusristiriidasta kirjoitti:

        Esim. nimimerkki "ammatilainen" yrittää täällä kaupata edustamiaan palveluja.Minusta on kohtuullista vaatia edes jotain perusteluja esitetyille markkinointiväitteille. Mitä jos minkä tahansa muun kauppatavaran myyjä käyttäytyisi samoin? Pitäisitkö sellaista henkilöä asiantuntevana ja luotettavana ja ryntäisit kaupoille saman tien?

        Useimmat kysymykset tosiaan ovat luonteeltaan näitä, että voiko homeopatialla auttaa jotain kyseistä vaivaa. Minkä siinä on väärin, että kerron työssäni hoitavani ehkä juuri tällaisia vaivoja? Totuus on, että jos esim migreeniin tai ihottumaan on olemassa muutama sataainevaihtoehtoa, sitä homeopaatin vastaanottoa tarvitaan. Täällä ei voi ihmistä näkemättä ja koko historiaa tietämättä määritellä lääkityksiä. Tarkoitus ei ole kaupata minun palveluja. Ette edes tiedä missä päin Suomea teen töitä. Tarkoitus on jakaa tietoa omalta alaltani. 10 vuotta olen hoitanut ihmisiä homeopatialla. Teen sen lääkäriasemalla. Olen itse rekisteriin kuuluva hoitoalan ammattilainen.


      • Maijü
        Kuin ajatusristiriidasta kirjoitti:

        Esim. nimimerkki "ammatilainen" yrittää täällä kaupata edustamiaan palveluja.Minusta on kohtuullista vaatia edes jotain perusteluja esitetyille markkinointiväitteille. Mitä jos minkä tahansa muun kauppatavaran myyjä käyttäytyisi samoin? Pitäisitkö sellaista henkilöä asiantuntevana ja luotettavana ja ryntäisit kaupoille saman tien?

        Tässä kohtaa jokainen voi itse päättää riittääkö ammattilaiselta saatu vastaus vai haluaako kysyjä kenties vielä tarkempaa perustelua, jolloin hän voi heittää jatkokyssärin. Ei kai se sen ihmeellisempää ole. Kyse on siitä, mikä riittää kellekin. Joku hakee vastauksia täältä palstalta mutta sen lisäksi mahdollisesti juttelee asiasta muidenkin kanssa. Nää on hek.kohtasia juttuja. Itse me jokainen tehdään omalla kohdallamme lopullinen päätös siitä millaisen pölynimurin tai auton ostamme ja turvaudummeko homeopatiaan vai emme.

        Tunnut olevan vähän vainoharhainen. Tuo sinun "huomioikaa myös kellonajat" (tai joku sen suuntainen kommentti) ekassa viestissäsi on aika huvittavaa. Mitä yrität tällä viestittää?


      • Boogie
        Maijü kirjoitti:

        Tässä kohtaa jokainen voi itse päättää riittääkö ammattilaiselta saatu vastaus vai haluaako kysyjä kenties vielä tarkempaa perustelua, jolloin hän voi heittää jatkokyssärin. Ei kai se sen ihmeellisempää ole. Kyse on siitä, mikä riittää kellekin. Joku hakee vastauksia täältä palstalta mutta sen lisäksi mahdollisesti juttelee asiasta muidenkin kanssa. Nää on hek.kohtasia juttuja. Itse me jokainen tehdään omalla kohdallamme lopullinen päätös siitä millaisen pölynimurin tai auton ostamme ja turvaudummeko homeopatiaan vai emme.

        Tunnut olevan vähän vainoharhainen. Tuo sinun "huomioikaa myös kellonajat" (tai joku sen suuntainen kommentti) ekassa viestissäsi on aika huvittavaa. Mitä yrität tällä viestittää?

        Eiköhän kaikki vaihtoehtotouhut ole huijausta ja ihmisten rahastamista, homeopatia mukaanlukien.


      • se on sinun mielipiteesi
        Boogie kirjoitti:

        Eiköhän kaikki vaihtoehtotouhut ole huijausta ja ihmisten rahastamista, homeopatia mukaanlukien.

        Ja VAIKKA jotkut vaihtoehtohoidot perustuisivatkin vain siihen, että kun tarpeeksi "uskoo" .. niin so what, eikö ole hyvä että paranee. Otapa selvää miten paljon ihmisiä kuolee virallisten lääkkeiden sivuvaikutuksiin, se niellään kyllä ihan mukisematta...


      • Boogie
        se on sinun mielipiteesi kirjoitti:

        Ja VAIKKA jotkut vaihtoehtohoidot perustuisivatkin vain siihen, että kun tarpeeksi "uskoo" .. niin so what, eikö ole hyvä että paranee. Otapa selvää miten paljon ihmisiä kuolee virallisten lääkkeiden sivuvaikutuksiin, se niellään kyllä ihan mukisematta...

        >>Otapa selvää miten paljon ihmisiä kuolee virallisten lääkkeiden sivuvaikutuksiin, se niellään kyllä ihan mukisematta...


      • tosihan se onkin
        Boogie kirjoitti:

        >>Otapa selvää miten paljon ihmisiä kuolee virallisten lääkkeiden sivuvaikutuksiin, se niellään kyllä ihan mukisematta...

        tämkin siis on yks niitä pilalle menneitä foorumeita? kumma hinku aina vastustaa kaikkea.
        sinäkhän tuossa puhut ihan ristiin

        "hienoa jos auttaa" = ensinnäkin jossittelet
        ja sitten sanot "väittävät auttavan...myöntäisivät hoitavan vain mieltä" = mikksi muutes sanot että VAIN?

        se auttaa joitain, piste. sitä en tiiä onko homeopaattisia pillereitä päänuppia varten. kun ei ole minkäänlaisia kokemuksia semmoisesta.
        aivan varmasti se ken ei ole johonkin vaivaan apua lääkäriltä ja lääkäREILTÄ saanut, on ikuisesti kiitollinen ja tyytyväinen kun sen homeopatiasta sitten saa.esim minä.

        mullakin oli kaamea ihottuma parissa paikkaa, mätäni ihan hyhhyh. rahaa paloi yksityislääkäreille ja sairaalan erikoislääkärille. ei selvinnyt vaivan nimikään ensinnäkään, ei labroissa mitään selvinyt ja sitärataa. rahaa paloi joka suuntaa.
        turhaanpa söin moninaiset pitkät lääkekuurit, joitten sivuvaikutuksista ei kukaan voi mennä takuuseen. mitään ne ei auttaneet, mutta hemmetin sitkeän hiivatulehduksen kyllä niistä sain. että hemmetin kaunis kiitos vain ei voi muuta sanoa.


    • nyt ei ymmärtänyt :=/

      Minkälaisia viestejä täällä sitten pitäisi olla??

      Mikä vika tuollaisissa viesteissä ???

      Itse ole a) lähettänyt kysymyksiä ja
      b) valmis kommentoimaan siitä mistä tiedän, koska entisessä elämässä piti joka ikinen talvi syödä vähintään kuuri, useimmiten useampia kun flunssa ei koskaan mennyt normaalisti ohitse. Tasan aina pesi johonkin.

      Minusta on hyvä että on tällainen foorumi olemassa. Tosi paljon turhempia niitä on.

      • Antti
        Suoleton kirjoitti:

        http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=suolistovaivat_area;action=display;num=1126697710

        Millä tavalla se, että lääketiede ei joitain sairauksia pysty hoitamaan, liittyisi millään tavalla siihen, että toimiiko homeopatia vai ei? Jos haluat väittää että homeopatialla pystytään parantamaan Crohnin tauti tai krooninen koliitti, niin tästä voit myös varmaan antaa todisteita. Ainakaan tuolla foorumeilla ei ole kovin hyviä kokemuksia ollut ihmisillä.
        Toisekseen, mitä todennäköisimmin nuo lääkkeet ovat parantaneet noiden ihmisten elämänlaatua, vaikka tauti ei ole kokonaan parantunutkaan.


      • UnohtuneenTiedonLöytäjä
        Antti kirjoitti:

        Millä tavalla se, että lääketiede ei joitain sairauksia pysty hoitamaan, liittyisi millään tavalla siihen, että toimiiko homeopatia vai ei? Jos haluat väittää että homeopatialla pystytään parantamaan Crohnin tauti tai krooninen koliitti, niin tästä voit myös varmaan antaa todisteita. Ainakaan tuolla foorumeilla ei ole kovin hyviä kokemuksia ollut ihmisillä.
        Toisekseen, mitä todennäköisimmin nuo lääkkeet ovat parantaneet noiden ihmisten elämänlaatua, vaikka tauti ei ole kokonaan parantunutkaan.

        Kiinnostavia ja tärkeitä keskusteluja yli 10:n vuoden takaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe