Pitkällisen ja uuvuttavan työn etsimisen tuloksena kävi tuuri ja minut hyväksyttiin myyjäksi kumpaankin yllä mainittuun yritykseen.
Ongelma on se etten osaa valita kummassa haluaisin työskennellä! Palkat, työtuntien määrä ja työmatka ovat samat kummassakin.
Eli mielipiteitä ja kokemuksia kiitos, kummassa olisi mukavempaa työskennellä myyjänä?
Kiitos jo valmiiksi =)
R-kioski vs. K-Citymarket
8
2862
Vastaukset 8
- koulutus
Itse menisin City-Markettiin. City-Marketissa on mahdollisuus päästä talon koulutuksiin ihan esimiestasolle asti. Se on iso asia. Itse olen käynyt vastaavia koulutuksia, vaikkakin en City-Marketissa vaan kilpailevassa yrityksessä, mutta tunnen monia, jotka ovat työn ohella kouluttautuneet - firma maksaa - ja saanut vastuullisia tehtäviä, joka tuntuu myös palkkapussissa. Suuremmassa työyhteisössä on myös turvallisempaa työskennellä, kun ei joudu olemaan yksin iltaisin. Samalla saa uusia kavereita.
- lilli
citymarketiin.. ärrällä on hirveetä olla duunissa, asiakkaat valittaa, etkä saa kunnon koulutusta, kaverini joutui kolmantena päivänään yksin kioskiin, eikä osannut vielä juuri mitään.. siellä täytyy olla tosi kovaluonteinen...
- Bella
lilli kirjoitti:
citymarketiin.. ärrällä on hirveetä olla duunissa, asiakkaat valittaa, etkä saa kunnon koulutusta, kaverini joutui kolmantena päivänään yksin kioskiin, eikä osannut vielä juuri mitään.. siellä täytyy olla tosi kovaluonteinen...
R-Kioskissa olet useiten yksin. Kukaan ei tule päästämään sinua tauolle puhumattakaan edes wc-reissulle.
Oman kokemukseni mukaan R-kioskilla työaika oli aukioloaika, joka tarkoitti että kassa laskettiin ja kioski siivottiin omalla palkattomalla ajalla.
Lisäksi R-Kioski on auki JOKA sunnuntai, ja muutkin pyhät jolloin kaupat ovat kiinni.
Ilta- ja viikonloppulisät ovat vaatimattomampia R-kioskilla kuin Citymarketilla, noudattavat eri työehtosopimuksia.
R-Kioskeilla on sen lisäksi varsinkin viikonloppuisin jumalaton kiire. Siinä sivussa pitäisi sitten keittää kahvia ja paistella pulliakin. - Bella
Bella kirjoitti:
R-Kioskissa olet useiten yksin. Kukaan ei tule päästämään sinua tauolle puhumattakaan edes wc-reissulle.
Oman kokemukseni mukaan R-kioskilla työaika oli aukioloaika, joka tarkoitti että kassa laskettiin ja kioski siivottiin omalla palkattomalla ajalla.
Lisäksi R-Kioski on auki JOKA sunnuntai, ja muutkin pyhät jolloin kaupat ovat kiinni.
Ilta- ja viikonloppulisät ovat vaatimattomampia R-kioskilla kuin Citymarketilla, noudattavat eri työehtosopimuksia.
R-Kioskeilla on sen lisäksi varsinkin viikonloppuisin jumalaton kiire. Siinä sivussa pitäisi sitten keittää kahvia ja paistella pulliakin.Tuli vielä mieleen että kun kioski avataan esim. 8.00, on pullat oltava paistetut, kahvit keitetty ja lehdet valmiina, joka tarkoittaa jälleen sitä että sinun on omalla ajalla mentävä Kioskiin laittamaan asiat palkatta kuntoon ja valmiiksi asiakkaille.
- bella
Bella kirjoitti:
Tuli vielä mieleen että kun kioski avataan esim. 8.00, on pullat oltava paistetut, kahvit keitetty ja lehdet valmiina, joka tarkoittaa jälleen sitä että sinun on omalla ajalla mentävä Kioskiin laittamaan asiat palkatta kuntoon ja valmiiksi asiakkaille.
ihan päästään pehmennyt. Soitahan jonnekin pääkallopaikalle. Kuka nyt ilmatteeksi tekee tunnin pari aamuhommia? Joku vissiin tekee.
- entinen ärräläinen
Bella kirjoitti:
R-Kioskeilla on sen lisäksi varsinkin viikonloppuisin jumalaton kiire. Siinä sivussa pitäisi sitten keittää kahvia ja paistella pulliakin.R-kioskilla työskentely vaatii luonnetta. Jos sitä ei ole (jokaisen pitäisi itse tietää) niin ei lähde sellaiseen hommaan.
Itse olen tottunut tekemään paljon töitä, menee aikakin paljon nopeammin, ja jos joitain alle tuntisia menee työajan ulkopuolelle, niin et sä varmaan siihen kuole. Kai sustakin on mukavampi olla töissä ku paikat on siistinä.
Selvennyksenä kuitenkin etten ole enää R-kioskilla töissä. Oon yrittäjä. - myyjä...tär
entinen ärräläinen kirjoitti:
R-kioskilla työskentely vaatii luonnetta. Jos sitä ei ole (jokaisen pitäisi itse tietää) niin ei lähde sellaiseen hommaan.
Itse olen tottunut tekemään paljon töitä, menee aikakin paljon nopeammin, ja jos joitain alle tuntisia menee työajan ulkopuolelle, niin et sä varmaan siihen kuole. Kai sustakin on mukavampi olla töissä ku paikat on siistinä.
Selvennyksenä kuitenkin etten ole enää R-kioskilla töissä. Oon yrittäjä.Tykkään olla ärrällä töissä, ollut kohta 10 vuotta ja aina vaan tuntuu paremmalta kun asiakkaat tulleet tutuiksi ja varsinkin tälläisena aikana jolloin porukkaa lomautetaan ja irtisanotaan vähä joka puolelta. Joka työssä hyvät ja huonot puolensa. Meillä käy vaan mukavia ihmisiä, perslävet käyvät sit vissiin jossain muualla ja hyvä niin. Hyvin on pärjätty, parhaat työkaverit vielä tämän kaiken muun hyvän päälle, ei vois paremmin olla :) Asioiden sujuminen on pitkälti itestään kiinni.
- väärä nimike
en kyllä tiedä mitä tekemistä r-kioskilla tai cittarilla on myyntityön kanssa?
Kassaneitihän se on eikä mikään myyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1982059Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1581412Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2261043- 71907
- 58888
- 47813
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus71813- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151666