13 VUOTTA VANKILOISSA 3:LLA VUOSIKYMMENELLÄ

johnnypekko

Minkälainen on ihminen joka on viettänyt eri vankiloissa 3:lla vuosikymmenellä hieman yli 13 vuotta.
Nyt mielipiteitä tuutin täydeltä.

38

4530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Feelix-kissa

      ja ehkä hiukan katkerakin, laitostuminenkin voi olla uhka, mutta siitä toipuu varmaan pian vapaana.

    • täydeltä

      tai ainakin puolet siitä...Itse olen vankilakundin ex-vaimo. Mies istui eri linnoissa "pienen ikänsä" ja minun mielipiteeni on se, että hänelle nämä vankilareissut olivat vain jotain hemmetin egon kohotusta. Aina piti olla leveilemässä ja mahtailemassa miten hän on istunut vankiloissa, siellä ja täällä, ja oli olevinaan niin mahtavaa miestä että...Kyllä hän ainakin oli jo laitostunut, sen huomasi kaikesta. Eikä tavat muuttuneet minnekään, vankila oli hänen kakkoskotinsa. Oli olevinaan niin kova luu, että jos joku erehtyi sanomaan hänelle että joka hevoselle löytyy kouluttaja niin nokkaan tuli heti. En ala tuomitsemaan ketään, toiset osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen ja "hankkia itselleen elämän", toiset ei opi koskaan. Ja kuten tiedämme, kaveriporukka vie helposti mennessään....Mutta jos haluaa linnasta pois pysyä, on vedettävä johonkin tiukka raja. Jos ei itsensä, niin ainakin läheistensä takia.
      Syksyn jatkoja!

    • tuomioon

      mahtuu vaikka 3 tappoa tai 3000 autovarkautta:) Mitäpä tuohon voisi sanoa???

      • johnnypekko

        Ei yhtään Väkivalta eikä huumausaine rikosta


      • tä kakku on tullut
        johnnypekko kirjoitti:

        Ei yhtään Väkivalta eikä huumausaine rikosta

        Mistä tuomiot ovat tulleet?
        Vois paremmin kommentoida.


      • tota...
        johnnypekko kirjoitti:

        Ei yhtään Väkivalta eikä huumausaine rikosta

        aika vaikea sanoa millainen tapaus/ihminen olet, kun ei tiedä mistä tuomiosi olet saanut. Arvaisin että toisen omaisuus on sinulle kuin omaasi:)


    • tolla

      turhaa leveillä tolla, ettei ole tehnyt väkivaltarikoksia. onhan sekin väkivaltaa kun pahoittaa mielen ottamalla toisen omaa. linnassakin sua vituttaa kun joku nusii jääkaapista just ostetut kanttiiniostot. vai mitä? Ja se on pientä. mutta sehän onkin just niin, etä ei ole empatiantajua lainkaan kun tekee rikoksia, kohdistuu ne sitten henkeen tai maa´lliseen omaisuuteen. loukkaa se aina jotakuta.

    • Sinu

      Ja aika paatunut. Rikoskierre yleensä loppuu yliannostukseen, väkivaltaiseen kuolemaan taikka uskoontulemiseen...mennyttä miestä siis.

    • vanhempi jääkäri

      lusittu aika kerro paljonkaan. jokainen vanki on omanlaisensa. Ihmisestä pitää tietää paljon enemmän kuin se kuinka kauan hän tietyissä laitoksissa on aikaansa kuluttanut ennen kuin tuntee hänet.

      • johnnypekko

        Tämän tarkoitus olikin tavallaan saada "nuijat" kommentoimaan otsikkoa, sillä tällä palstallla on ollut niin typeriä kommentteja että päätimme kasata niitä yhteen läjään mutta nyt ei juurikaan ole tullut niitä.
        Se että joku viettää linnassa niin kauan kuin minä olen ollut ei ole kuitenkaan kehumisen eikä ylpeilyn aihe, tässä ei kuitenkaan siitä ole kysymys.


      • pekkpoika
        johnnypekko kirjoitti:

        Tämän tarkoitus olikin tavallaan saada "nuijat" kommentoimaan otsikkoa, sillä tällä palstallla on ollut niin typeriä kommentteja että päätimme kasata niitä yhteen läjään mutta nyt ei juurikaan ole tullut niitä.
        Se että joku viettää linnassa niin kauan kuin minä olen ollut ei ole kuitenkaan kehumisen eikä ylpeilyn aihe, tässä ei kuitenkaan siitä ole kysymys.

        mikä sinne linnaan sitten vetää aina uudelleen ja uudelleen??


      • nubbe
        pekkpoika kirjoitti:

        mikä sinne linnaan sitten vetää aina uudelleen ja uudelleen??

        ylempää voi lukea, ehdotin mene AA:han. Hän kirjoitti jotain että paloi pohjat kun pääsi vankilasta pois ja tuli sitä "juhlittua" eli ryyppäs ja teki jotain kännipäissään. Voi luoja eikö ole elämän hallintaa? Ei pidä pistää viinan syyksi? Muuta elämän asenteesi ja nöyrry ei pisaraakaan. Takaan ettet sen jälkeen ole enää kiven sisässä, vaan olet jopa auttamassa veljiä kaidalle polulle elämän taipaleella.


      • alkoton
        nubbe kirjoitti:

        ylempää voi lukea, ehdotin mene AA:han. Hän kirjoitti jotain että paloi pohjat kun pääsi vankilasta pois ja tuli sitä "juhlittua" eli ryyppäs ja teki jotain kännipäissään. Voi luoja eikö ole elämän hallintaa? Ei pidä pistää viinan syyksi? Muuta elämän asenteesi ja nöyrry ei pisaraakaan. Takaan ettet sen jälkeen ole enää kiven sisässä, vaan olet jopa auttamassa veljiä kaidalle polulle elämän taipaleella.

        sehän olikin vastaukseni tuonne eilen vapaaksi osioon. Mutta pätee täälläkin. Kun jättää päihteet ajattelee asioita hieman toisesta vinkkelistä. Muutos on ihmeellinen elämänarvot muuttuvat huomaamatta.


      • olen seurannut
        alkoton kirjoitti:

        sehän olikin vastaukseni tuonne eilen vapaaksi osioon. Mutta pätee täälläkin. Kun jättää päihteet ajattelee asioita hieman toisesta vinkkelistä. Muutos on ihmeellinen elämänarvot muuttuvat huomaamatta.

        että taitaa tämä pekkopoika olla niitä, jotka kehuskelevat linnassa istumisillaan. Aikaisemmin oli viesti, jossa piti oikein erikseen ilmoittaa että "olen nyt lähdössä linnaan" jne. Tosimies ei leveile tuollaisilla "saavutuksilla", mutta nythän ei puhutakkaan tosimiehestä. Ammattitaparikolliset ovat säälittäviä luusereita, jotka eivät saa elämäänsä hallintaansa vaan yrittävät kasvattaa egoaan linnassa istumalla. Kannattaisi lopettaa nuo hölmöilyt, jos ei itsensä takia niin ainakin läheistensä. Mutta oma napa lähinnä....valitettavasti suurimmalla osalla. Nimim. asiasta jotain tietävä.


    • AuttavaPuhelin

      Kun nyt itse keskustelua haluat niin tässäpä kysymys Johnny Pekko..onko rikoksillasi koskaan uhreja...et koskaan niistä oikein puhu. Oletko hyvittänyt tekojasi muulla tavalla kuin "lusimalla".
      En tiedä mihin olet syyllistynyt, mutta lähes joka rikoksella on uhri,,jopa näpistyksen tehdessäsi voi kassaneiti saada traumoja puhumattakaan suoraan henkilöön kohdistuvista rikoksista eli näihin vastauta haluaisin, koska kovin aktiivinen palstalla olet.
      Jos et uhraa ajatuksia rikostesi uhreille vaan mieluummin kirjoittelet täällä palstalla niin.....

      • johnnypekko

        Rikoksillani on tietenkin ollut uhreja, mutta en kylläkään ole hyvittänyt tekojani millään muulla tavalla kuin lusimalla sillä en edes tiedä tapaa jolla sen voisi tehdä oikein, kertoisitko.
        Suurin osa rikoksen uhreista ei koskaan halua olla missään tekemisissä rikoksentekijän kanssa, joten ainoa hyvitys sitten jää lusiminen.
        Silloin kun tein rikoksia niin ei sitä tule ajateltua tekoa uhrin kannalta vaan päälimmäisenä on oma hyöty.


    • ollila

      Täytyy sanoa, että olet aika rohkea tyyppi, kun nimittäin täällä ihan omalla naamalla esiinnyt.
      Musta ei olisi tohon, vaikka en vankilassa ole ollutkaan. Nuorempana tuli tosin tehtyä tyhmyyksiä mutta en niistä jäänyt koskaan kiinni.

      • johnnypekko

        Joo tota oon tässä parivuotta ihmetellyt miksi ihmiset ei ole netissä omalla nimellä, itselläni ei ole ollut mitään nimimerkkejä.


      • oot
        johnnypekko kirjoitti:

        Joo tota oon tässä parivuotta ihmetellyt miksi ihmiset ei ole netissä omalla nimellä, itselläni ei ole ollut mitään nimimerkkejä.

        täälä lässyttään ja kyseleen niin kerro meille mistä olet kiinni jäänyt ja miltä tuntuu?kannattiko?oliko rahallinen hyöty niin suuri että pääsi kunnon "tuntipalkoille",että kun meet lusiin niin on kiva laskea joka pv että tääkin tuomio tuottaa näin ja näin paljon?äläkä kiertele tätä kysymystä vaan vastaa rehellisesti äläkä kiertele!!!


      • johnnypekko
        oot kirjoitti:

        täälä lässyttään ja kyseleen niin kerro meille mistä olet kiinni jäänyt ja miltä tuntuu?kannattiko?oliko rahallinen hyöty niin suuri että pääsi kunnon "tuntipalkoille",että kun meet lusiin niin on kiva laskea joka pv että tääkin tuomio tuottaa näin ja näin paljon?äläkä kiertele tätä kysymystä vaan vastaa rehellisesti äläkä kiertele!!!

        Joo no ei mun rikokset ole oikeastaan mitään tuottanut ja sekin raha mitä on tullut niin on mennyt samantien, muutamasta jutusta on sen verran tullut että voi sanoa päässensä "tuntipalkoille" mutta se on suomessa harvinaista, melkolaiila vois sanoa että 90 % suomessa istuvista ei ole saannut rahallista hyötyä juurikaan.
        Ja mitä tulee siihen että mistä tuomiot on tulleet niin sanon niinkuin aikaisemminkin että tililläni ei ole yhtään huumausaine eikä väkivaltarikosta joten siittä voit päätellä mistä ne on tulleet.
        Tuntemuksista en rupee kirjoittaan sulle mitään.


      • Perä Suoli
        johnnypekko kirjoitti:

        Joo no ei mun rikokset ole oikeastaan mitään tuottanut ja sekin raha mitä on tullut niin on mennyt samantien, muutamasta jutusta on sen verran tullut että voi sanoa päässensä "tuntipalkoille" mutta se on suomessa harvinaista, melkolaiila vois sanoa että 90 % suomessa istuvista ei ole saannut rahallista hyötyä juurikaan.
        Ja mitä tulee siihen että mistä tuomiot on tulleet niin sanon niinkuin aikaisemminkin että tililläni ei ole yhtään huumausaine eikä väkivaltarikosta joten siittä voit päätellä mistä ne on tulleet.
        Tuntemuksista en rupee kirjoittaan sulle mitään.

        Juuri näitä moraalittomia keikanvääntäjiä yksi lisää. Otetaan sieltä mistä helpoiten saa, eli VARASTETAAN toisen rahalla tai työllä hankkimaa omaisuutta !
        Kun ei itse VIITSITÄ sen vertaa hakeutua töihin, koulutukseen tai yleensäkään hoitoon että voisi muiden ihmisten joukossa pää pystyssä kävellä.
        Pitää VARASTAA toisen omaisuutta ja siitä olla vielä ylpeä.

        Aikoinaan ja toisissa paikoissa vieläkin katkaistaan sormia VARKAILTA.

        Jokaisessa rikoksessa on todellakin asianomistaja, eli se joka kärsii. Näiden säälittävien VARKAIDEN mieleen ei TODELLAKAAN mahdu se, että joku on omaisuuden omalla RAHALLA ostanut. He vain vievät sen, koska se on HELPOINTA.

        Vittu, minua hävettäisi niin etten ulos kehtaisi tulla !


      • johnnypekko

        Et taida juurikaan olaa fiksumpi kuin ravihevonen, sillä lapsiin sakaantuminen on kylläkin väkivalta rikos, ainakin minun mielestä, itsellesi se ei sitä taida olla.
        Mikäli luit oikein aikaisemmpin kirjoitettuja niin olisit sieltä saannut tiedon että olin lusimass vain pohja ja senkin ajan vietin Ojoisten työsiirtolassa jossa ei ole pelkuriosastoja.
        Tervetuloa tanne kirjoittamaan omalla nimelläsi vai etkö uskalla


      • äijää
        johnnypekko kirjoitti:

        Joo no ei mun rikokset ole oikeastaan mitään tuottanut ja sekin raha mitä on tullut niin on mennyt samantien, muutamasta jutusta on sen verran tullut että voi sanoa päässensä "tuntipalkoille" mutta se on suomessa harvinaista, melkolaiila vois sanoa että 90 % suomessa istuvista ei ole saannut rahallista hyötyä juurikaan.
        Ja mitä tulee siihen että mistä tuomiot on tulleet niin sanon niinkuin aikaisemminkin että tililläni ei ole yhtään huumausaine eikä väkivaltarikosta joten siittä voit päätellä mistä ne on tulleet.
        Tuntemuksista en rupee kirjoittaan sulle mitään.

        oot rehellinen...


    • Kiitti ojoisten vastauksesta!

      Ei mitenkään osaa vastata tohon koska ihmisethän on erilaisia ja tiedän muutaman tapauksen jotka on pystyneet elämänsä muuttamaan mikä on hieno homma ja kaikil epäilijöil ja muille kusipäille tiedoks et tuskin yksikään vanki välttämättä juuri sitä elämää on halunnut viettää vaan on syystä tai toisesta ajautunut siihen tilanteeseen ja niitä pitää yrittää ainakin auttaa koska eihän niistä yksin mitään voi tulla!

      • AuttavaPuhelin

        Olin aika kriittinen tuossa aikaisemmassa viestissäni. Tosiasiahan on kuitenkin se, että emme kaikki ponnista elämään tasavertaiselta pohjalta. Eli kyllä se lapsuus aika paljon vaikuttaa minkälaiset eväät saamme tähän taipaleellemme.
        Mutta ei kaikista huonon lapsuuden kärsineistä tule rikollisia tai hyvän lapsuuden saaneista "hyviä" immeisiä.
        Lähinnä filosofista pohdintaa,tuskin antaa edes paljon lisää tähän keskusteluun.
        En halua tosiaankaan nuijia vankilakundeja maanrakoon, mutta uhreja ei pidä myöskään unohtaa.


      • Nimetön
        AuttavaPuhelin kirjoitti:

        Olin aika kriittinen tuossa aikaisemmassa viestissäni. Tosiasiahan on kuitenkin se, että emme kaikki ponnista elämään tasavertaiselta pohjalta. Eli kyllä se lapsuus aika paljon vaikuttaa minkälaiset eväät saamme tähän taipaleellemme.
        Mutta ei kaikista huonon lapsuuden kärsineistä tule rikollisia tai hyvän lapsuuden saaneista "hyviä" immeisiä.
        Lähinnä filosofista pohdintaa,tuskin antaa edes paljon lisää tähän keskusteluun.
        En halua tosiaankaan nuijia vankilakundeja maanrakoon, mutta uhreja ei pidä myöskään unohtaa.

        Ei kukaan ole niitä uhreja kai unohtanutkaan mutta tuskin moni ihminen jolle vääryyttä on tehty niin alkaa kuuntelemaan edes mitään heille vääryyttä tehnyttä henkilöä vaan se on loppuelämäx tuomittu ihmisten silmissä.Mun mielestä ihmisten pitäs enemmän välittää kanssa ihmisistään myös niistä jotka siellä vankilas istuu ja ehkä sen myötä jos sitä välittämistä olis enemmän niin monen elämä siinä paremmaksi muuttuis!En minäkään hyväksy sitä että niitä rikoksia tehdään mutta ihmisille PITÄÄ ANTAA MAHDOLLISUUS parempaan elämään.


    • hotelleja

      Mikäs siellä vankilassa on nykyaikana ollessa. Palvelut pelaa, tapaamisia saa, viedään jossain jopa elokuviin ja kaupungille shoppailemaan. Ja kaiken lisäksi saa ilmaisen ruoan ja vähän taskurahaa kaupan päälle. Siellä ne hörhöt sitten oppivat uusia konnuuksia kavereiltaan ja jo on uusi suunnitelma siviilissä valmis. Kohta taas häkki heilahtaa. Toiset ne vaan ei koskaan opi ajattelemaan muita kuin itseään, eikä auta vaikka löisi päätään leppään kuinka monta kertaa tahansa.

      • johnnypekko

        Jos sulla on noin ruusuinen kuva vankilasta niin mikset hakeudu sinne sen sijaan että valitat siitä.
        Tiedoksi sulle että esmi. työleirillä vangin palkasta peritään ensin verot sitten ulosotto sitten ns. ylläpitokorvaus ja loput vähät annetaan käteen, sitten kun käy hammaslääkärissä niin ei se ole ilmainen.
        Se on harva vankila josta käydään lätkämatseissa ja uimassa esim. Ojoisen työsiirtolasta ei käydä vankilan ulkopuolisissa tilaisuuksissa juuri koskaan, ja niiden ulkopuolisten tilaisuuksien tarkoitushan on kehittää ihmisen sosiaallista kontakti kykyä.


      • vain,
        johnnypekko kirjoitti:

        Jos sulla on noin ruusuinen kuva vankilasta niin mikset hakeudu sinne sen sijaan että valitat siitä.
        Tiedoksi sulle että esmi. työleirillä vangin palkasta peritään ensin verot sitten ulosotto sitten ns. ylläpitokorvaus ja loput vähät annetaan käteen, sitten kun käy hammaslääkärissä niin ei se ole ilmainen.
        Se on harva vankila josta käydään lätkämatseissa ja uimassa esim. Ojoisen työsiirtolasta ei käydä vankilan ulkopuolisissa tilaisuuksissa juuri koskaan, ja niiden ulkopuolisten tilaisuuksien tarkoitushan on kehittää ihmisen sosiaallista kontakti kykyä.

        että miksi vankiloissa ylipäätään tarvitsee maksaa rangaistusta kärsiville yhtään minkäänlaista palkkaa. Ja kyllä suomen vankilat ovat hotelleja. Ei tunnu rangaistuspaikalta, tiedän kyllä vankilaoloista sen verran. Vankilaan pitäisi mennä kärsimään rangaistusta, turha vedota mihinkään vapaudenriistoon. Sitä saa mitä tilaa. Tuomiotkin on suomessa niin pieniä että hävettää. Varsinkin atareille. Kasvahan jo aikuiseksi pekkoliini ja pysy pois vankiloista tai tee sitten kunnon rötös josta saat niin pitkän kakun että pysyt siellä seinien sisässä jos se kerran maistuu niin makealle. Ei tarvi vähän väliä ravata portteja kuluttamassa.


      • Saatanan vihainen kansalainen
        vain, kirjoitti:

        että miksi vankiloissa ylipäätään tarvitsee maksaa rangaistusta kärsiville yhtään minkäänlaista palkkaa. Ja kyllä suomen vankilat ovat hotelleja. Ei tunnu rangaistuspaikalta, tiedän kyllä vankilaoloista sen verran. Vankilaan pitäisi mennä kärsimään rangaistusta, turha vedota mihinkään vapaudenriistoon. Sitä saa mitä tilaa. Tuomiotkin on suomessa niin pieniä että hävettää. Varsinkin atareille. Kasvahan jo aikuiseksi pekkoliini ja pysy pois vankiloista tai tee sitten kunnon rötös josta saat niin pitkän kakun että pysyt siellä seinien sisässä jos se kerran maistuu niin makealle. Ei tarvi vähän väliä ravata portteja kuluttamassa.

        Toiset pöllii toisten tavaroita, autoja, moottoripyöriä, tekee keikkoja liikkeisiin, mökeille, autotalleihin, kellarikomeroihin ym. ym.
        He jotka niitä tekevät eivät maksa veroja, eivät tarvitse vakuutuksia, eivät käy töissä, nostavat työttömyyskorvausta ja sossurahaa. KUKA ne maksaa, juuri ne joilta sitä tavaraa varastatte.

        Aikaisemmin joku sanoi jo hyvin: "Hävettäisi niin ettei kehtaisi ulkona liikkua".

        MIETI SITÄ !


      • EIPÄ SE USKALTANUT VASTATA
        Saatanan vihainen kansalainen kirjoitti:

        Toiset pöllii toisten tavaroita, autoja, moottoripyöriä, tekee keikkoja liikkeisiin, mökeille, autotalleihin, kellarikomeroihin ym. ym.
        He jotka niitä tekevät eivät maksa veroja, eivät tarvitse vakuutuksia, eivät käy töissä, nostavat työttömyyskorvausta ja sossurahaa. KUKA ne maksaa, juuri ne joilta sitä tavaraa varastatte.

        Aikaisemmin joku sanoi jo hyvin: "Hävettäisi niin ettei kehtaisi ulkona liikkua".

        MIETI SITÄ !

        EIPÄ SE USKALTANUT VASTATA


      • johnnypekko
        EIPÄ SE USKALTANUT VASTATA kirjoitti:

        EIPÄ SE USKALTANUT VASTATA

        Sinulle raukalle en viitsi mitään vastata kun olet niin.........


      • Eino Kaistalepiiru
        johnnypekko kirjoitti:

        Sinulle raukalle en viitsi mitään vastata kun olet niin.........

        Juuri näitä moraalittomia keikanvääntäjiä yksi lisää. Otetaan sieltä mistä helpoiten saa, eli VARASTETAAN toisen rahalla tai työllä hankkimaa omaisuutta !
        Kun ei itse VIITSITÄ sen vertaa hakeutua töihin, koulutukseen tai yleensäkään hoitoon että voisi muiden ihmisten joukossa pää pystyssä kävellä.
        Pitää VARASTAA toisen omaisuutta ja siitä olla vielä ylpeä.

        Aikoinaan ja toisissa paikoissa vieläkin katkaistaan sormia VARKAILTA.

        Jokaisessa rikoksessa on todellakin asianomistaja, eli se joka kärsii. Näiden säälittävien VARKAIDEN mieleen ei TODELLAKAAN mahdu se, että joku on omaisuuden omalla RAHALLA ostanut. He vain vievät sen, koska se on HELPOINTA.


    • kirjoittamasi ??

      25.07.2005 klo.20:38:02 Johnny Pekko kirjoitti:
      Hävetkää valittajat
      minkä helvetin takaia te täällä valitatte ihan selvästä jutusta.
      Jos minä vuokraan vaikka jonkun parkkihallin niin ei sinne saa kukaan torvelo ilmaiseksi pysäköidä.
      Aateleppas jos toisin autoni sun omakotitalon pihalle siksiaikaan kun asioin siinnä naapurissa niin luultavasti et olisi siihen kovin tyytyväinen.

      • linkki josta

      • johnnypekko

        eikös siinnä kirjoituksessa ollut profiili ????


      • vain
        johnnypekko kirjoitti:

        eikös siinnä kirjoituksessa ollut profiili ????

        että ompa sinusta tullut tarkka poika omaisuutesi suhteen;)


    • valkan kundi

      appiukkoni ollut linnassa elämästään 26 suvea ja eipä noi jutut kovin häävejä ole;=)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe