pissahätä haittaa opiskelua

Salla

Minulla on usein tenteissä pissahädän tunne. En tiedä miksi juuri silloin mutta ehkä se johtuu jännityksestä. Monta kertaa on käynyt silleen että olen joutunut lähtemään tenttitilaisuudesta kesken pois koska on tuntunut etten pysty enää pidättelemään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Olen ajatellut että seur. tenttiin laittaisin jonkin suojan. Onko esim. tenan siteet varmoja silleen että niiden avulla voisi keskittyä tenttiin vaikka kävisikin vahinko? Vaippaa en haluaisi laittaa koska se varmasti näkyisi vaatteiden läpi. Pitääkö kukaan muu esim. tenan siteitä vastaavissa tilanteissa? Oisin kiitollinen jos joku jakaisi kokemuksia.

12

12022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan

siitä, että minkä verran sinulla pääsee pissaa karkaamaan, että minkälaisen suojan tarviit!! Itsellä kans stressaavissa tilanteissa karkailee vähäsen, mutta määrät todella pieniä, pieni suoja riittää. Mutta voit käydä katsomassa esimerkiksi www.tena.fi ja etsiä sieltä sinulle sopivan suojan. Vaippojakin on montaa eri kokoa, esimerkiksi sellaiset inkohousut imee ihan kohtalaisestikkin, mutta eivät kuitenkaan näy vaatteiden päälle. Tavallaan ovat kuin pikkupöksyt, mutta niihin on tehty imevä ydin. Jos sulla taas tyhjenee koko rakko kokonaan, niin silloin ei todellakaan taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin ihan kunnon vaippa. Mutta toivottavasti tästä oli apua.

Minä vain...

• Opiskelija 23v

Mulla Tena aina tenteissä....itse olen pärjännyt hyvin Tena Extra:lla joskus ihan varmuudeksi Super

• AvoinYO

Minä poden samaa vaivaa, tai ainakin samaa oiretta. Tenan superi tai Pants tai vastaavat ehkäisee stressiä (pakottava pissahätä ja kastelu) mikä veisi koko tentin penkin alle.
      Suosittelen.

• arvosanat paranee

hei ihan tosi. Elämä jatkuu vaikka vaippa on housussa. Mulla ollut monesti ja nytkin.
      Kaikkeen tottuu ja jos vaikka sulla akuutissa vaiheessa asia aiheuttaa hämmennystä mutta jos niin käy että siitä tulee sulle pysyvä vaiva niin vuoden päästä jo naurat kaikelle ja olet oma itsesi vaippa housussa. Ei sitä kukaan huomaa. Kuka nyt ihmistä sillälailla katsoo että mahtaisko tuolla olla vaippa.
      Sitäpaitsi tenteissä voi keskittyä aivan muihin asioihin kun voi luottaa vaippaan.
      Niin ja joskus ajattelen noita kansanedustajia ja työehtosopimusneuvottelijoita. Uutisissa puhutaan että neuvottelut kestivät läpi yön....Niille pitäisi olla vaippapakko. Hyvä Salla hanki sopivat vaipat ja ole iloinen niinkuin ennekin. Monella on suurempia ongelmia. nimi jo 20 vuotta vaipat ja muovihousut jalassa yötä päivää.

• Netta

On mullakin vaipat päällä ei siinä mitää hävettävää ole.Käytin teippivaippoja.

• Suosittaja

Terve!

Tenapantsit on pitänyt minulla riittävän hyvin. Parin ensimmäisen kerran ( tentin ) jälkeen tuntuivat jo luonnollisilta. Pissaaminen vaatii kyllä hetken keskittymisen, mutta sen jälkeen kirjoittaminen sujuu kyllä hyvään tahtiin! Suosittelen, ja minusta niitä ei huomaa jalassa... ja on helppo käydä riisumassa tentin jälkeen vessassa ja heittää roskiin.

Keino on nyt käytössä minulla toista "lukuvuotta". Zemppiä!

• ---

Kai sinä käyt ns. jännäpissalla juuri ennen tenttiä? Jos ei tämä riitä, voi vaipasta tietysti olla apua.

Kerran, kun olin tentissä, yksi tyyppi pyysi 4 tunnin aikana ainakin 3 kertaa lupaa päästä käymään vessassa. Eli tällainenkin vaihtoehto saattaisi tulla kysymykseen, mutta se voi häiritä sekä omaa että toisten keskittymistä.

• jees

Sahapalmu auttaa tiheävirtsaisuuteen, sopii myös naisille, vaikka markkoidaankin miesten eturauhasvaivoihin. Auttaa pidentämään virtsaamisväliä ja tyhjentämään rakkoa.Saatavisa terveyskaupoista!

• Salla

Kiitos kaikille vinkeistä. Mulla on tänään iltapäivällä uusintatentti. Kävin ostamassa tena lady super -siteitä. Ainakin nyt on varma olo siteen kanssa, eikä se juurikaan näy vaatteiden alta. Vähän jänskättää kuinka paljon siteeseen voi luottaa kun lipsahtaa.

• utelias

Moi!

"toimiko" side? Onko riittävä?

-samanasian pelokas-

• Petri

Suosittelen moiseen käyttöön Tenan Comfort -suojia, esim Plus tai vaikka Super. Ovat ainakin Tarjoustalosta hankittuna järkevän hintaisia ja nuo on helppo vaihtaa vessassa, kun ei tarvitse riisua housuja kokonaan. Imukykykin on parempi kuin Tenan Lady Superin, joka imee 5-6 dl max. Vaan sitten kyllä istuu jo sienen päällä, jos ei tuo jo vuoda tuota ennen. Ja kuten sanottua, ei noita kukaan huomaa jos et sitten pue päälle jotain muotojamukailevia housuja. Mitä sitten valitsetkin, suosittelen kokeilemaan noiden toimivuutta omassa rauhassa kotona etukäteen, niin ei tarvitse jännittää asiaa sitten tentissä. Tyhmäähän se on jättää tentti kesken ja saada huonompia arvosanoja, kun asian voi hoitaa näin paremmin.

-Petri-

• Lis

Moi.. Itsellä vähän samaa vikaa.. Alkuun epäiltiin virtsatulehdusta ja klamydiaa, ei ollut kumpikaan. Mutta kun sitten gynekologille tarkkaan kuvailin oireita niin hän puhui pakkoinkontinenssista, sen oireet tuntuivat tutuilta, eli yhtäkkinen kova pissahätä tietynlaisissa tilanteissa (vaikka stressiä ja jännittävä tilanne) jota on vaikea pidättää. Siihen on kuulemma lääkkeitäkin olemassa mutta hän suositteli ensin vain lisäämään veden juontia, koska kuulemma kun virtsa on laimeampaa, se ärsyttää vähemmän rakon seiniä, eivätkä ala supistelemaan niin herkästi. Ja lisäksi voi koittaa "treenata" rakkoa kestämään pitempiä välejä vessassa käymisessä.
      Käy lukemassa www.yliaktiivinenrakko.fi tilasin sieltä vihkosen jossa ihan hyvää tietoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3088
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2881
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2515
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      49
      2403
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2096
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1850
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1769
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      41
      1616
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1535
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26