A4 mittaristo / öljynpaineen varoitusvalo

Vakavaa?

Moi,

Taustaa.. autossani (A4, -2000) on jo diagnosoitu aikaisemmin mittaritaulun vika, piirilevy halki. Vika on näkynyt vain jäähdytysnesteen lämpötilanäytössä, joka toimii miten sattuu.. yleensä ei toimi ollenkaan. (Taitaa olla tyyppivika sen mukaan mitä olen lukenut). En ole kuitenkaan vielä vaihtanut mittaristoa kun olen käymässä pitempään ulkomailla ja varaosa maksaa täällä vielä enemmän kuin Suomessa.

Tänään sitten yllättäen pihasta lähtiessä öljynpaineen varoitusvalo alkoi piippaamaan. Tarkistin moottoriöljyn määrän ja ihan kohdallaan tuo näkyisi olevan. Tietääkö kukaan voiko tämä mittaristovika aiheuttaa myös tällaisia vikahälytyksiä? Onko kenties sattunut omalle kohdalle? Kiitos vastauksista!

6

2910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huokaus

Mitä noista öljyvaloista välittämään,anna palaa vaan.Kyllä sä sen sitte huomaat kun se kiinni leipoo.Älä vaan vie korjaamolle vaikka öljynpaineen mittaukseen.Netistä ne parhaat korjausohjeet löytyy.

• Vakavaa?

Tarkoitus olikin viedä auto korjaamolle heti kun saan ajan. Minusta on kuitenkin kiva tietää jos muille on sattunut samanlaista, ja mikä mahdollisesti oli vikana. Sitä(kin) varten nämä palstat kai ovat? Jos muiden tyhmät kysymykset ärsyttävät, ei ole pakko vaivautua vastaamaan.

Kysyin asiaa Audin huoltoneuvonnasta, ja sanoivat että hyvin todennäköisesti ongelma on mittaristossa. Diagnosointi tapahtuu mittariyksikössä, ja jos signaali menee väliaikaisesti poikki niin seurauksena on häly. Vaihtoon menee..

• ..........

Kaksi 2003-mallia olevaa A4 1,8 turboa tiedän josta on hajonnut öljypumppu 160-180tkm kohdalla että ottaisin sen valon ihan vakavasti.

Olisiko mitään osaa liian pitkillä öljynvaihtoväleillä?

30tkm samoilla litkuilla on paljon näissä olosuhteissa.

• Vakavaa?

Hyvä huomio, toivottavasti tarkistavat tämän huollossa.

Auto on mallia 2001, ja sillä on ajettu mittarin mukaan vasta 65tkm, ja edellisestä huollosta on noin 5tkm, mutta eihän sitä koskaan tiedä.. Olen toinen omistaja, joten toivottavasti ajomaarä on oikea. Luulisi tuon tietenkin näkyvän muutenkin auton kunnosta jos kovin paljon on ruuvailtu, ja kaikki paperit täsmäävät.

• LONGLIVE AUDI

A4 Audit on tehty kesäautoiksi välttäkää ajamista talvella koska öljypumput jäätyy
      ,paine laskee ja tiiviste vuotaa etc.., seuraus MOOTTORI LEIKKAA KIINNI!
      Ottaisin tuon öljynpaine valon aika vakavasti jos moisen omistaisin.
      Itse tiedän vain 3 tapausta bensiinimoottoreita.
      Hauskahan tuo oli seurata tänä talvena kun oli pakkaset niin Audeja tienposket pullollaan, jotka taisi olla dieseleitä.
      Tuttu ajaa taksia ja näki 7 tapausta saman päivän aikana.
      Mitä sanoo maahantuoja?
      Vaihtokone ja maksat vähintään kolmas osan jos takuu ehtii umpeen.

• a6

taitaa siellä olla muitakin autoja tien poskessa,meillä on audi a6 2.5 2003 neliveto ja hyvin kulkee yli 30 asteen pakkasessakin,se on vain itsestään kiinni onko käyttänyt huollossa autoa kun talvi tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe