Yksinäinen

joku vaa...

Mitä mieltä olette yksinäisistä? Pitäisikö heitä auttaa vai antaa olla vaa?

Oon kasiluokalla ja mun luokalla on yks tyyppi joka ei puhu mitään. Ei ees tunnilla viittaa... Vaikka mä tiiän sen olevan hyvä koulussa. Välkäksikin se menee ulos, vaikka ois kuinka kylmä.

Ja kaikkein kauheinta on se miten mun "luokkatoverit" kohtelee sitä. Välillä ne on ku sitä tyyppiä ei oiskaan, mutta ainako se tyyppi joutuu sanomaan jotain kaikki alkaa "hurraamaan" ja sekihän on kiusantekoa?

Mitä te tekisitte? Mua oikeesti säälittää se...

11

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fwwww

      joo siis must on sulost et sä aattelet noin...:D kyl must kaikkien pitäis´t iäst sukupuolest ja ulkonäöst riippumat jutella kaikille yksinäisille ihmisille!säki voisit tehä niin et meet vaan juttelee sille kaikest mukavast nii se saattaa olla niin et sill ei oo mitää elämää koulus koska se on niin erilainen!se tuntee itsensä ulkopuoliseks ja haluu olla yksin!voi myös olla et se vaan on ujo..:D tai et se viihtyy yksin ja ei vaan tee mitään ystävvvil...ota selvää!:D niin mäkin oon tehny ja oon tehny vaik mist hiljasist tytöist ja pojist vaik kuinkea kauheit häirikköi...;) ja myös jos sitä kiusataan niin yksinkertasest puolusat sitä ja oot sillai et vaik se ei oo ku muut nii ei sitä kuitenkaa saa kiusaa!

      • Tomi

        Muuten ihan hyvä viesti, mut pieni korjaus: Kukaan ei halua olla yksin. Ja vaikka joku niin väittäisikin, se ei ole totta. Ihminen haluaa olla yksin sen takia, että toisten seura pelottaa kun on ollut niin kauan eristettynä. Minulla oli se, ja tiedän miltä tuntuu. Eli menkää ihmeessä juttelemaan niille yksinäisille, kyllä ne seuraa kaipaavat!!


      • nioooo
        Tomi kirjoitti:

        Muuten ihan hyvä viesti, mut pieni korjaus: Kukaan ei halua olla yksin. Ja vaikka joku niin väittäisikin, se ei ole totta. Ihminen haluaa olla yksin sen takia, että toisten seura pelottaa kun on ollut niin kauan eristettynä. Minulla oli se, ja tiedän miltä tuntuu. Eli menkää ihmeessä juttelemaan niille yksinäisille, kyllä ne seuraa kaipaavat!!

        joo siis miten niii ei voi muka viihtyy yksin vaik niin väittää?:D hei haloo sä et oo ainoo ihminen maailmas....:p mul oli MYÖS sama juttu ja mä en tehny asialle just mitää ku mua ei se haitannu ja silleen...:D ei esim just mua haittaa olla yksin et oikeeest kaikki ei oo niin seurankipeit.....


      • Minätaas
        nioooo kirjoitti:

        joo siis miten niii ei voi muka viihtyy yksin vaik niin väittää?:D hei haloo sä et oo ainoo ihminen maailmas....:p mul oli MYÖS sama juttu ja mä en tehny asialle just mitää ku mua ei se haitannu ja silleen...:D ei esim just mua haittaa olla yksin et oikeeest kaikki ei oo niin seurankipeit.....

        Ihan tasan varmasti jokainen kaipaa seuraa. Kuka vaan voi väittää ttei kaipaa läheisyyttä, mut se on vale, kaikki sitä tarvitsevat. Ja sä et nyt varmaan tarkota sitä että sulla ei ollut yhtään ystävää? Eli olit koko ajan yksin? Jos näin on ja vielä väität ettei se haittaa, et ole ihan normaali.


    • jppa

      Kuule. Voit mennä puhumaan hänelle, jos susta tuntuu että se olisi oikein.
      Ja aina kun jota kuta kiusataan, yritä antaa sille kiusatulle vihjeitä ettei se suinkaan ole yksin. Rohkaise sitä pistämään kiusaajille vastaan. Ja auta sitä kun hän aikoo tehdä sen.
      Ihan rohkeasti vain kannustamaan!
      Itse sinun ei kannata puolustaa sitä. Ehkä vain silloin kun kykenet vetämään turpaan, silloin saat luvan puolustaa. Mutta pelkillä sanoilla nolaat itsesi.

    • parhaaksi kaveriksesi

      vaikka sitten säälistä

      • ...........

        Juttele hänelle ja ole mukava. Älä kuitenkaan "säälistä" ala kenenkään kanssa kaveeraamaan... kuullostaakin tyhmältä. Sillä yksinäisellä voi olla paha olo... puhu hänelle.


    • Tuo oli tosiaan aika kivasti kirjotettu. En tiedä kyllä koulukiusaamisesta hölkäsen pöläystä, mutta ujona ihmisenä ainakin minulla on ainakin jonkinlaista kokemusta.

      Mun mielestä sun ei kantsi ottaa liian suurii askelii kerralla. Eikä sun kantsi sillee ruveta pälpättämään sille yhtäkkii kauniista säästä ja sillee... Parasta tietty on se, että näytät kaikille, että et yhdy mukaan kiusantekoon.

      Jos hän on ujo, (jota vahvasti epäilen, koska kerroit hänen olevan koulussa hyvä ja niin edelleen), niin varmaan pienet huomaavaiset eleet olis kaiken A ja O. Minä ainakin kaipaisin tollaisessa tilanteessa sellaisia ihmisiä, jotka eivät tuuppaantuisi väkisin minun elämääni, mutta tulisin kyllä tosi iloiseksi, jos joku vaivautuisi tervehtimään.

      Siis sanon, että älä ihmeessä rupee koulun välitunneilla kaveraamaan, sillä silloin toisit itsesi ja tämän kaverin vain silmätikuksi, jota mitä ilmeisemmin tämä kyseinen tyyppi EI halua.

    • Ode

      Hei!

      Olet empaattinen ihminen, ja se jos jokin on positiivista! Monet sun ikäiset ei osaa noin hyvin asettua toisen asemaan.

      Se luokkatoverisi on luultavasti niin ujo, että kärsii siitä! Ei arkuus toki tee siitä muita huonompaa, se vain tarvitsee rohkaisua avautuakseen ja tuodakseen yhä selvemmin esille hyvät puolensa. Käytöksellään toiset kuitenkin vahvistaa sen epävarmuutta...

      Voit itse olla ystävällinen yksinäiselle. Se on rohkeaa! Silloin sun luokkatoveri näkee helpommin, että on myös luotettavia ikätovereita.

      • samaa mieltä

        Kun olet ystävällinen, hän huomaa, että sinua voi lähestyä. Ja lisään touhon vielä sen, että jos vain uskallat, niin puolusta ihmeessä tulevaa kaveriasi kiusaamistilanteissa (etkö halunnutkin jatkossa tutustua häneen?).
        Sillä voihan olla, että hän loukkaantuu siitä, että olet hänelle ystävällinen, muttet ikinä puolusta häntä (Muuten hän kyseenalaistaa ystävällisyytesi... hän ei voi uskoa, että se olisi tarkoitettu juuri hänelle, vaan luulee että olet kaikille ystävällinen). Puolustaminen on todella merkittävä asia syrjityn kaverina olemisessa. Jos et rohkene yksin häntä puolustaa, niin nykäise jotain kaveriasi hihasta ja ryhtykää yhdessä vastarintaan! Näin kannattaa tehdä... Hän hyvittää sen sinulle vielä joku päivä kymmenkertaisesti, olen aivan varma siitä.


    • niin just

      Sun täytyy mennä puhuun sille ja puolustaa sitä. Mulal on semmonen kaveri meidän luokalla, joka olis luultavasti yksin ilman mua ja mun bestistä. Me otettiin se meidän ryhmään ja vaikka se ärsyttääkin meitä välillä me ei jätetä sitä yksin! Ketään ei kuulu jättää yskin, tiedän kyllä miltä se tuntuu! Hyvä kun ajattelet myös (toivottavasti) samoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe