Eli tuollainen auto tuli hankittua, nyt jos viisaammat vielä kertoisivat että onkohan kyseisessä autossa jo sinkitty tai galvanoitu kori, niin olisin kiitollinen.
Sinkitty kori
8
3106
Vastaukset
- kori
Tietääkseni kaikissa 90-luvuin Pösöissä on sinkkikori.
- 20588
-88 vuodesta on sinkitty.
- sinkitty
Minulla tai vaimollani, kummin vain, oli vähän aikaa sitten kakkosautona 306 vm. 93 ja ajettu n. 280 tkm ja enkä löytänyt korista ruostetta. Harmi vain, että jouduin luopumaan siitä vähäisen käytön vuoksi.
- Anonyymi
Minun malli 2003 307 farkku oli selkeä. Sinkitty. VM 2007 307 farkkuni ei ehkä liene sinkitty, koska perälauta näyttää ruostuvan väkisin. Toisaalta ehkä siinä peräpellissä on valmistusvirhe kun muuten ei ole ruostunut. Kori tosin kastetaan sinkityksessä ilman luukkuja. Katso yotube valmistusvideo 307. 405 pösöni oli myös toimivasti sinkitys ja kesti pitkään. Pääsi silti viimein ruostumaan helmojen takapäässä sisältäpäin kun oli reijät tukossa.
- Anonyymi
Vaikka peugeot onkin aika hyvä ruostumista vastaan, niin jostakin se alkaa lopulta ruostumaan.
Näyttää sille, että monet mallit, ainakin 405, 406, 307 ruostuvat helmojen takaosista, harmi sinänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka peugeot onkin aika hyvä ruostumista vastaan, niin jostakin se alkaa lopulta ruostumaan.
Näyttää sille, että monet mallit, ainakin 405, 406, 307 ruostuvat helmojen takaosista, harmi sinänsä.Tuossa ylhäällä olikin yksi syy ruostumiselle. Kosteudenpoistoreiät tukossa.
Palkkien sisään ulkolämpötilan muutoksen takia syntyy kondenssivettä. Tämä vesi tulee ulos näistä helman alla olevista raoista. Raot toimivat myös tuuletusaukkoina.
Raot voi tukkeutua kun tunkilla nostaa raon kohdalta tai helma osuu johonkin.
On ollut myös tapauksia, että massausliike on massannut reiät tukkoon.
On hyvä tarkistaa säännöllisesti rakojen kunto.
Esimerkiksi 406 on melko kapea tuuletusrako. 1 mm rakomitta mahtuu raosta sisään. Sillä on hyvä puhdistaa rako.
Raot on edessä ja takana helmaa.
t. RMB54
- Anonyymi
Minulla oli kunnia käydä Peugeot Poissyn tehtaalla Pariisissa.
Tehdaskiertueeseen kuului myös tutustua tähän sähkösinkitykseen.
Auton koriin johdettiin sähkövirta, jonka jälkeen valmis raaka kori upotettiin sinkkialtaaseen. Sinkityksen jälkeen korit siirtyi hihnaa pitkin kuivumaan odottamaan maalausta.
Tämä tapahtui vuonna 1984 eli silloin kun 205 myynti oli kuumimmillaan ja suomalaiset voittivat maailmanmestaruuksia 205 T16 autoilla.
Nämä ralliautot valmistettiin taas Pariisin keskustassa olevassa "pajassa", mutta se onkin taas toinen tarina.
Silloisessa Poyssyn tehtaalla valmistui myös Talbot Solara merkkisiä autoja jos joku vielä muistaa niistä, koska vuonna 1985 Talbotista tuli Peugeot 309.
t. RMB54 - Anonyymi
Eikös pösöttimien korit rakenneta nykyisin hiilikuidusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672794
- 2012057
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501812- 711766
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91501- 811214
- 811070
- 951029
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961010