Menin juuri lukioon ja olen huomannut, etten pysy millään paikoillani. Kaverit huomauttelevat miksi heilun koko ajan tai muuten vaan en pysty keskittymään ja pitää tehdä monia asioita samaan aikaan... koulussa tunninkin istuminen on turhauttavaa, mitenhän ylppäreissä jaksaa... Onko mitään neuvoja, miten oppisin olemaan hiljaa ja keskittymään...
Onko teillä vaikeusia keskittyä?
12
2902
Vastaukset
- sapa
mulla oli lukio ton takia yhtä tuskaa... en osaa muuten auttaa
- kaksonen
sama juttu mullakin...
- paakkuuuuy
itellä sama vika help
- auttoi
jooga! Alussa oli vaikea keskittyä sielläkin, mutta ajan myötä keskittymiskyky parani huomattavasti.
Kannattaa kokeilla!- Laura
toi jooga olis varmaan hyvä, mut mulla ei taida oikein innostus riittää... Voisko auttaa jotkut rauhottumiskasetit? Tai meditaatio?
- varmasti
Laura kirjoitti:
toi jooga olis varmaan hyvä, mut mulla ei taida oikein innostus riittää... Voisko auttaa jotkut rauhottumiskasetit? Tai meditaatio?
niistäkin on paljon apua. Kannattaa kokeilla, mikä sulle on se paras keino!
- NiNNi
kyl kyl...perus kaksonen oot! erittäin vaikeaa keskittyminen minullekkin, vaikka tällähetkellä luenkin ammattiin joka minua kiinnostaa. ainoat asiat joihin pystyn keskyttymään kunnolla, on harrastukset joissa ei olla samassa paikassa kovinkaan pitkään =) luennoilla istuessa turhautuu ja perse puutuu!
- Laura
Keskityn kyllä harrastuksiin täysillä ja harrastankin sellasia harrastuksia, mitkä eivät ole yksitoikkoisia. Minua ärsyttää se eniten, että joku käskee tehdä jotakin ja sillä on suuri vaikutus siihen etten koulussa jaksaisi keskittyä mihinkään... Tämä ongelma taitaa olla ihan normaalia muillekkin kaksosille... Ja vielä... Minulla on suuri tarve hankkia jännitystä elämääni ja joudun siitä usein pulaan... Haluaisinkin tietää, että miten voisin rauhoittaa adrealiinin nälkääni...
- Pipe
Itselläni on ollut koulussa, opiskellessa ja töissä aina vaikeata tuo keskittyminen yhteen asiaan kerrallaan. Säheltää monta asiaa, ja moni jää kesken. Kaikki kiinnostaa, kaikkeeen haluaisi sekaantua.
Kahvin ja colan juominen kannattaa lopettaa. Uinti tai lenkkeily luonnossa rauhoittaa levotonta oloa. Rockmusiikki tekee rauhattomaksi. Erilaiset jooga-, hiljentymis- tai meditaatiotekniikat voisivat olla hyviä. Jos on vaikeata lukea tentteihin, lue kirjastossa korvatulppien kanssa (älä koske naistenlehtiin). Itse pystyin lukemaan kotona ja opiskelija-asuntolassa vasta yöllä, muitten nukkuessa. Tenttiaikana tuli siivottua hyvin ja luettua lehdet tarkkaan, kun lukemisen aloittaminen oli niin vaikeaa. Kun alkuun pääsi, sitten helpotti. Luennoilla keskityin tekemään muistiinpanoja, pitkästyin pelkkään kuuntelemiseen.
Kannattaa pysähtyä miettimään, mitä siellä päässä pyörii. Jos on vaikeaa, asiat ahdistavat, kelaat aina samoja juttuja mielessä jne, kannattaisi ehkä keskustella asiasta kouluterveydenhoitajan tai jonkin muun järkevän ihmisen kanssa.- Pipe
Unohdin mainita,että jotkut luontaistuotteet voivat auttaa keskittymiseen: esim kirunaöljy (Eye Q) tai Epa-kapselit, jotka molemmat sisältävät rasvahappoja. Sitten kannattaa syödä 3-4 tunnin välein ja mieluummin hitaita hiilihydraatteja (esim. ruis- tai kokojyväleipää ja tummaa pastaa), jottei sokeritasapaino heilahtele ja lisää levotonta oloa. Jo syöt yhtäkkiä pussillisen karkkia tai juot paljon limua voit tulla sokerihumalaan. Hyvää jatkoa opinnoillesi!
- Laura
Pipe kirjoitti:
Unohdin mainita,että jotkut luontaistuotteet voivat auttaa keskittymiseen: esim kirunaöljy (Eye Q) tai Epa-kapselit, jotka molemmat sisältävät rasvahappoja. Sitten kannattaa syödä 3-4 tunnin välein ja mieluummin hitaita hiilihydraatteja (esim. ruis- tai kokojyväleipää ja tummaa pastaa), jottei sokeritasapaino heilahtele ja lisää levotonta oloa. Jo syöt yhtäkkiä pussillisen karkkia tai juot paljon limua voit tulla sokerihumalaan. Hyvää jatkoa opinnoillesi!
Kiitoksia Erittäin hyvistä neuvoista. Täytyy kokeilla ja katsotaan sitten miten käy=)
- ADHD-Asperger
Onko teillä ADHD? Itellä on ja täytyy sanoa että kyllä on pahat keskittymisvaikeudet, mutta Concreta auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244002Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122911Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39866PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht113732Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37705- 35676
- 104637
- 134635