Onko teillä vaikeusia keskittyä?

Laura

Menin juuri lukioon ja olen huomannut, etten pysy millään paikoillani. Kaverit huomauttelevat miksi heilun koko ajan tai muuten vaan en pysty keskittymään ja pitää tehdä monia asioita samaan aikaan... koulussa tunninkin istuminen on turhauttavaa, mitenhän ylppäreissä jaksaa... Onko mitään neuvoja, miten oppisin olemaan hiljaa ja keskittymään...

12

2847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sapa

      mulla oli lukio ton takia yhtä tuskaa... en osaa muuten auttaa

    • kaksonen

      sama juttu mullakin...

    • paakkuuuuy

      itellä sama vika help

    • auttoi

      jooga! Alussa oli vaikea keskittyä sielläkin, mutta ajan myötä keskittymiskyky parani huomattavasti.
      Kannattaa kokeilla!

      • Laura

        toi jooga olis varmaan hyvä, mut mulla ei taida oikein innostus riittää... Voisko auttaa jotkut rauhottumiskasetit? Tai meditaatio?


      • varmasti
        Laura kirjoitti:

        toi jooga olis varmaan hyvä, mut mulla ei taida oikein innostus riittää... Voisko auttaa jotkut rauhottumiskasetit? Tai meditaatio?

        niistäkin on paljon apua. Kannattaa kokeilla, mikä sulle on se paras keino!


    • NiNNi

      kyl kyl...perus kaksonen oot! erittäin vaikeaa keskittyminen minullekkin, vaikka tällähetkellä luenkin ammattiin joka minua kiinnostaa. ainoat asiat joihin pystyn keskyttymään kunnolla, on harrastukset joissa ei olla samassa paikassa kovinkaan pitkään =) luennoilla istuessa turhautuu ja perse puutuu!

      • Laura

        Keskityn kyllä harrastuksiin täysillä ja harrastankin sellasia harrastuksia, mitkä eivät ole yksitoikkoisia. Minua ärsyttää se eniten, että joku käskee tehdä jotakin ja sillä on suuri vaikutus siihen etten koulussa jaksaisi keskittyä mihinkään... Tämä ongelma taitaa olla ihan normaalia muillekkin kaksosille... Ja vielä... Minulla on suuri tarve hankkia jännitystä elämääni ja joudun siitä usein pulaan... Haluaisinkin tietää, että miten voisin rauhoittaa adrealiinin nälkääni...


    • Pipe

      Itselläni on ollut koulussa, opiskellessa ja töissä aina vaikeata tuo keskittyminen yhteen asiaan kerrallaan. Säheltää monta asiaa, ja moni jää kesken. Kaikki kiinnostaa, kaikkeeen haluaisi sekaantua.

      Kahvin ja colan juominen kannattaa lopettaa. Uinti tai lenkkeily luonnossa rauhoittaa levotonta oloa. Rockmusiikki tekee rauhattomaksi. Erilaiset jooga-, hiljentymis- tai meditaatiotekniikat voisivat olla hyviä. Jos on vaikeata lukea tentteihin, lue kirjastossa korvatulppien kanssa (älä koske naistenlehtiin). Itse pystyin lukemaan kotona ja opiskelija-asuntolassa vasta yöllä, muitten nukkuessa. Tenttiaikana tuli siivottua hyvin ja luettua lehdet tarkkaan, kun lukemisen aloittaminen oli niin vaikeaa. Kun alkuun pääsi, sitten helpotti. Luennoilla keskityin tekemään muistiinpanoja, pitkästyin pelkkään kuuntelemiseen.

      Kannattaa pysähtyä miettimään, mitä siellä päässä pyörii. Jos on vaikeaa, asiat ahdistavat, kelaat aina samoja juttuja mielessä jne, kannattaisi ehkä keskustella asiasta kouluterveydenhoitajan tai jonkin muun järkevän ihmisen kanssa.

      • Pipe

        Unohdin mainita,että jotkut luontaistuotteet voivat auttaa keskittymiseen: esim kirunaöljy (Eye Q) tai Epa-kapselit, jotka molemmat sisältävät rasvahappoja. Sitten kannattaa syödä 3-4 tunnin välein ja mieluummin hitaita hiilihydraatteja (esim. ruis- tai kokojyväleipää ja tummaa pastaa), jottei sokeritasapaino heilahtele ja lisää levotonta oloa. Jo syöt yhtäkkiä pussillisen karkkia tai juot paljon limua voit tulla sokerihumalaan. Hyvää jatkoa opinnoillesi!


      • Laura
        Pipe kirjoitti:

        Unohdin mainita,että jotkut luontaistuotteet voivat auttaa keskittymiseen: esim kirunaöljy (Eye Q) tai Epa-kapselit, jotka molemmat sisältävät rasvahappoja. Sitten kannattaa syödä 3-4 tunnin välein ja mieluummin hitaita hiilihydraatteja (esim. ruis- tai kokojyväleipää ja tummaa pastaa), jottei sokeritasapaino heilahtele ja lisää levotonta oloa. Jo syöt yhtäkkiä pussillisen karkkia tai juot paljon limua voit tulla sokerihumalaan. Hyvää jatkoa opinnoillesi!

        Kiitoksia Erittäin hyvistä neuvoista. Täytyy kokeilla ja katsotaan sitten miten käy=)


    • ADHD-Asperger

      Onko teillä ADHD? Itellä on ja täytyy sanoa että kyllä on pahat keskittymisvaikeudet, mutta Concreta auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe