Kaverin karate

harrastus

Kaveri aloitti karaten tossa syksyllä. Osti itselleen "budopuodista" laadukkaan puvun ja mustan vyön. Oiskohan kannattanut kuitenkin ostaa se keltanen ensin?

Kotona se treenailee sitä ekaa kataa nyt vyökokeisiin pitäen sitä mustaa vyötä, jotenkin aika hupaisaa koska se ei näytä tekevän sitä edes huumorilla. Ja mikä parasta nyt ei ole kyse edes mistään pojusta vaan 32 vuotiaasta toimistotyöntekijästä.

10

2800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavoite

      No mitä sitten?
      Kaverilla on päämäärä...

      • mawa

        Niin? Mikä kohta tuossa oli normaalista poikkeavaa?


    • KakeUke

      No onhan se tuokin tapa innostaa itseään jatkamaan valitsemallaan uralla. Ei mitään pahaa tuossa.

      Itse käytän harjoituksissa (vetäjänä/vedätettävänä) valkoista vyötä. Leireillä käytän sitä minkä olen viimeksi suorittanut, eli sitä ns. oikeaa väriä.

      • ei ymmärrä

        haluatko ylentää itsesi alentamalla. Vai etkö kehtaa pitää oikean väristä vyötäsi, kun ei enää taidot vastaa väriä, vai mikä lienee motiivisi ?

        Ei sillä että vyön värillä olisi vaikutusta taitoihin, mutta miksi et edes vetäjänä käytä sitä oikeaa väriä. kuulostaa hiukan naurettavalta brassailulta.

        Jos taas aloittelija käyttää kotona mustaa vyötä harjoitellessaan, niin sehän on ihan jees, kunhan ei vahingossa pistä sitä treeneihin....


      • alentamista
        ei ymmärrä kirjoitti:

        haluatko ylentää itsesi alentamalla. Vai etkö kehtaa pitää oikean väristä vyötäsi, kun ei enää taidot vastaa väriä, vai mikä lienee motiivisi ?

        Ei sillä että vyön värillä olisi vaikutusta taitoihin, mutta miksi et edes vetäjänä käytä sitä oikeaa väriä. kuulostaa hiukan naurettavalta brassailulta.

        Jos taas aloittelija käyttää kotona mustaa vyötä harjoitellessaan, niin sehän on ihan jees, kunhan ei vahingossa pistä sitä treeneihin....

        samaa mieltä minäkin. Säälittävää.


    • Shodan

      Heh heh, enpä ole moista ennen kuullut! Kaverisi ottaa kotioloissa hieman förskottia vuosien budouurastuksen visuaalisesta hedelmästä.

      Minunkin mielessäni hieman "särähtää" tuo valkoisen vyön käyttö oman suoritetun värivyön/mustan asemasta. Joissain seuroissa/porukoissa se on ehkä tapana, mutta mielestäni "karatedojossa tarpeeton individualismin ilmaus". Omaa suoritettua vyötä pitäisi voida arvostaa niin paljon, että kehtaa/haluaa käyttää sitä.

      Tunnettu wado-sensei Masafumi Shiomitsu 8.dan käyttää usein valkoista vyötä. Itsekin olen "joutunut käyttämään" valkoista vyötä kun oma on unohtunut kotiin. Myös tyylisuunnan vaihtajat toisinaan käyttävät valkoista vyötä.

    • näin se on

      Mutta eikös Bruce Lee sanonnut että,vyön tarkoitus on pitää housut ylhäällä?

      • Pelkkä koomikko!!!!

        No okei viihdetaiteilija. Kaveri ei varmasti ollut mikään kovin kova heppu mutta sattui vain olemaan ensimmäinen joka pääsi suureen suosioon "hollywuudissa" kuoli nuorena ja siitä legendan maine!!!!


      • ihan noinkaan sanomaan
        Pelkkä koomikko!!!! kirjoitti:

        No okei viihdetaiteilija. Kaveri ei varmasti ollut mikään kovin kova heppu mutta sattui vain olemaan ensimmäinen joka pääsi suureen suosioon "hollywuudissa" kuoli nuorena ja siitä legendan maine!!!!

        kyllä bruce oli varmasti omassa painoluokassaan aika kova jätkä. kyllä se matsivideoista päätellen pisti porukkaa ihan hyvin nippuun ja kehitti kohtuullisen hyvän lajin jeet kune don.

        ei sillä vyöllä mitään muuta tarkoitusta ole kuin että housut pysyy ylhäällä.


    • harrastus

      No niin nyt on sitten pojulla vyökokeet käsillä ja arvatkaapa mitä. Ei ole niihin menossa koska "innostus lopahti" liekkö syy karaten vai luonteen, kuka tietää.

      Puku tulee ilmeisesti myyntiin mustinevöineen tänne palstalle myöhemmin.

      Terveisin: harrastus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe