tiibetinterrieri

nero

Miten olisi parasta hoitaa turkki -pohjavilla paukkuuntuu jatkuvasti.Jokapäivänen harjaus ei auta,vai kuuluuko asiaan ns.paukut??

14

5412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      tiibetinterrierin turkinhoito Jospa sieltä löytyisi tietoa

    • Lovskars

      Auttaako koirasi kasvattaja? Missäpäin asut? Onko "tekniikka" kunnossa.

      Kaiken a ja o on puhdas turkki. Sun täytyisi saada nyt turkki takuttomaksi, ja sen jälkeen pesu ja jätä hoitoaine turkkiin. Sen jälkeen harjaa vaikka joka päivä turkki auki, mutta todennäköisesti turkki pysyy muutaman päivän takuttomana. Ja pese se taas kun siihen tulee takkuja - tietenkin poista takut ennen pesua.

      Jos sinulla ei ole ketään joka auttaa, niin laita minulle sähköpostia. sen löytää kotisivuiltani www.kolumbus.fi/paula.forsbacka
      Yritän auttaa parhaalla mahdollisella tavalla!

      • hoitaja

        Siis mulla on sekarouinen koira joka on perinyt turkkinsa myös ko. rodulta.

        Koira on ollut minulla vasta kuukauden päivät eikä ole antanut kuin pikkuisen leikata tuhansia takkupallojaan ja huopaisia klönttejä turkissa. Pari viikkoa meni mukavasti, mutta nyt taas pelkää saksia. Antaa kyllä harjata ja vähän pestä itseään, mutta mitään takkukampaa tai pörisevää konetta ei voi ajatellakaan.

        Millä ihmeen konstilla saan koiran turkin hoidettua?? Jos osaisin, leikkaisin turkin mahd. lyhyeksi....

        Olisiko järkevää käyttää trimmaajalla? Onko heillä konsteja tällaisten saksia pelkäävien otusten varalle?


      • Lovskars
        hoitaja kirjoitti:

        Siis mulla on sekarouinen koira joka on perinyt turkkinsa myös ko. rodulta.

        Koira on ollut minulla vasta kuukauden päivät eikä ole antanut kuin pikkuisen leikata tuhansia takkupallojaan ja huopaisia klönttejä turkissa. Pari viikkoa meni mukavasti, mutta nyt taas pelkää saksia. Antaa kyllä harjata ja vähän pestä itseään, mutta mitään takkukampaa tai pörisevää konetta ei voi ajatellakaan.

        Millä ihmeen konstilla saan koiran turkin hoidettua?? Jos osaisin, leikkaisin turkin mahd. lyhyeksi....

        Olisiko järkevää käyttää trimmaajalla? Onko heillä konsteja tällaisten saksia pelkäävien otusten varalle?

        Laita mailia! Yritän auttaa parhaalla mahdollisella tavalla.


      • nero

        Odoitan edelleen ohjeitasi,olisiko jotain erikoisaineita?


      • Lovskars
        nero kirjoitti:

        Odoitan edelleen ohjeitasi,olisiko jotain erikoisaineita?

        Aineita löytyy ja itse käytän takkuaikana Laser Litesin Wow Detangleria.
        Mutta, tärkeintä on siis se, että saat harjattua nyt koiran täysin takuttomaksi. Sen jälkeen laitat koiran pesuun, ja jätät kaikki hoitoaineet turkkiin - niitä ei siis pestä pois. Sen jälkeen föönaat turkin hyvin - ja turkki pysyy laadusta riippuen nyt 3 päivästä 7 päivään ilman takkuja. Kun löydät taas uuden takun, selvität sen ja mieluiten taas pesu - viimeistään muutaman päivän päästä.

        Älä pese takkusta koiraa! Takut vaan tiivistyy.
        Pese koira usein! Puhdas turkki ei takkuunnu.
        Jätä hoitoainet turkkiin. Se suojaa ja tekee turkista liukkaamman. Ja Wow on tosiaan ehdoton.
        Jos koiralla on paljon pohjavillaa, kannattaa koiraa kampailla vähän ronskisti, että saisi sen pohjavillan vähemmälle. Se on se pohjavilla joka takkuaa.
        Hyvät aineet auttaa todella paljon tuossa takkuvaiheessa. Vuosien varrella olen kokeillut monia merkkejä, mutta Laser Litesiin itse olen jäänyt. Se todellakin vähentää takkuuntumista silloin kun niitä käytetään säännöllisesti, ja pelkästään minä en ole sitä huomannut vaan useat muutkin. Pesuväli pitenee.

        Ja tosiaan, meidän kotisivuilla on hyvät turkinhoito-ohjeet tiibetinterrieri-infon alla. Lisää tietoja saa myös sähköpostilla (kuka tahansa voi kysellä!) koska turkinlaadullakin on paljon tekemistä takkuuntumisen kanssa.
        Ja jos tietäisi missäpäin Suomea oleilet, niin voisin mahdollisesti kertoa kuka sinua voisi auttaa.


    • turkinhoito

      Hei

      Tiibetinterrierin turkinhoidon ehtona on säännöllisyys ja tietty ,että olet jo pentuna sen opettanut ja totuttanut turkinhoitoon.
      Nuoren koiran turkki takkuuntuu valitettavasti todella nopeasti ja yksilöllisiä eroja on todella
      paljon.Valitettavasti myös rodussa on lisääntynyt vaikeasti hoidettavat turkit .
      Tähän vaikeasti hoidettavaan turkinlaatuun kuuluu ns.pehmeä karvanlaatu joka takkuuntuu juuri niinkuin kuvailet eli lähes päivittäin.
      Tietysti täytyy muistaa koiran ikä eli olisko jo pentukarvan pitänyt vaihtua aikuisen karvaan?
      Kysele kasvattajaltasi rohkeasti turkin hoidosta ja varsinkin koirasi turkinlaadusta.
      Muista myös mikäli tehtävä tuntuu nyt ylivoimaiselta voisi olla parempi ajaa turkki lyhyeksi kuin "tapella" takkujen kanssa.
      Onnea turkin hoitoon!

    • Tibbe-paimenkoira

      Tibbe on mukava seurakoira-paimenkoira.
      Seurallinen ja maastokykyinen.

    • hyvä kroppa

      Tibbe on hyvä lenkkikaveri.

    • haukku

      Olen ollut aikanaan tiibetinterrieri-yhdistyksen jäsen ja ainoan kerran, kun halusin tietoa, en tekniikasta, vaan pesuaineista, sitä tietoa ei tullut, joten jätin sen yhdistyksen siihen...oikeat pesuaineet ja hoitoaineet ovat kaiken a ja o..kaupassa on sen seitsemänlaista, hirveälle haisevaa myrkkyä...
      Pesen koirani - vain - kun se sotkee itsensä, ehkä 2-3 kertaa vuodessa !! ja - kampaan -- siis ensin harjaan koiran läpi päälisin puolin ja sitten kampaan, noin 2-3 kertaa - viikossa, koira nauttii sohvalla pitkällään ja käytän samalla hajutonta ihmisten hoitosuihketta LV - sarjasta....silmät ja suun seudun ja tassut pidän lyhyenä, että koira voi normaalisti toimia..ei kävele huonekaluja päin, sotke itseään syödessä jne...
      Ja kun leikkaan takkuja tai lyhennän muutoin turkkia yllämainituista paikoista, niin aina laitan kamman väliin ja leikkaan kamman päältä, ettei osu ihoon...en tarvi konetta, kun leikattavaa on vähän...Ja kynnet kerran viikossa, vaikka milli kerralla, että tapa säilyy...

    • miettiväinen tibbe

      Pitääkö tiibetinterrierin turkki pitää pitkänä, vai voisiko sen leikata lyhyeksi? Tuntuu että eihän se silloin likaantuisikaan ihan yhtä pahasti.

      • onnistuuuu

        Voi leikata lyhyeksi jos ei kulje näyttelyissä.


    • ei kuorsaa

      Nukku kanssani samalla tyynyllä.

    • Tibbekäsitöitä

      Tosiaankin harjailla sitä turkkia ja tietysti hyvä ravinto vaikuttaa myös turkin kuntoon ja sen hoidettavuuteen. Usein piktäturkkisen koiran ottavat juuri ihmiset, jotka tykkäävät harjailla, hoitaa turkkia ovat sellaisia "käsityöihmisiä". Itselläni kolmas tibbe ja kyllä turkinhoitoon pitää panostaa. Turkkia ei auta päästää takkuiseksi, koska sen selvittelyssä on sitten valtava työ, jopa viikko menee kammatessa auki ja silloinkin aloittaa vain esim. jalka kerrallaan ja edetä osio kerrallaa joka päivä, että homman saa tehtyä. Sen jä lkeen ei kannata enää päästää takkuiseksi. Itse harjaan päivittäin tai ainakin viikoittain ja pesen turkin joka 2. tai 3. viikko. En jätä hoitoainetta turkkiin. Käytän laadukkaita tuotteita. Harjausnesteenä väliaikona käytän vain hiukan hoitoainetta veteen sekoitettuna. Korvat muistaa nyppiä, ettei tule korvatulehduksia ja rähmeet pyyhkiä silmistä ja kynnet muistaa säännöllisesti leikata.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1475
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1040
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe