Lopunaikojen merkit

ksym_

... vai uuden aikakauden alku?

http://www.effi.org/yksityisyys/tcpa-palladium-faq-fi.html

Tuo on todellakin taas semmoinen "voi vitulla päähän!" tyylinen keksintö.

että näin sitten tulevaisuudessa: Microsoft muutaman siipeilevän suuryrityksen kanssa kontrolloi TÄYSIN ihmisiä, mitkä käyttää Windowsia

- ostaa DVD:n kaupasta, niin kun sen pistää koneeseen sisään menee sun kaikki yksityiset tiedot lisenssinhaltijan taskuun

- asentaa Linuxin/FreeBSD:n, niin tietokone ei edes suostu buuttaamaan, koska Fritz -siru (DRM:än hw-komponentti) on ilkeä kapitalistien keksimä paskiainen

Ahdistaa ajatellakkin tuota asiaa.
Tuohan siis tarkoittaa, että "oma tietokone" ei enää olekkaan oma tietokone.

"We are, nelpless, helpless ..." -- Camouflage

Toivottakaamme synkkä tulevaisuus suuryhtiöiden hallinnassa. Tässähän käy kuten William Gibsonin kirjoissa ennusteltiin ...

Vielä lopuksi käyttäjien mielipiteitä, totuudenmukaisia sellaisia:
http://www.againsttcpa.com/users-against-tcpa.html

7

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksym_
    • artemis

Nyt alkaa olla korkea aika hankkia siis Fritz siruvapaa laitteisto kotiin. Jos ei koneella pelaamista harrasta niin tämän hetken huippuraudalla luulisi pärjäävän pitkälle.
      En aio itse uuteen Windows Vistaan koskea pitkällä tikullakaan.
      Ja Mac:iin siirtyminen arvelluttaa koska Mac siirtyy Intelin leipiin ja Intelhän on koko TCPA homman alkutehtailija.

Windows XP:tä käytän vain muutaman pelin pelaamiseen ja kun näihin kyllästyn en tarvitse Windowsia enää mihinkään. Pelaamisessa olen siirtynyt aikoja sitten konsolimaailmaan PS2 ja Xboxin myötä.

Toisessa koneessa kotona hyrrää Linux, ja vaikka tiedänkin että ksym ei juuri Linuxista perusta niin on se itselleni paras mahdollinen käyttis. Mua ei henkilökohtaisesti haittaa vaikka sitä joutuisi välillä säätämään enemmänkin ja vaikka ohjelmien asentamista edeltäisi pitkän how-to manuskan läpikäyminen.
      Joitain vuosia sitten, Dos aikoina ennen Windows 95 tuloa, oli selvää että ohjelmien asentaminen ei ollut mitään ihan helppoa, varsinkaan pelien asentaminen. Sitä sai säätää käsin muistiasetuksia jotta sai koneesta väännettyä pelin himoitseman 560kt perusmuistin.
      Kuinkahan moni nykyajan "asiantuntija" edes tietää mitä tarkoittaa maagiset sanat 640kt, XMS ja EMS?
      Kuinka moni nykypäivän "asiantuntija" on konffaillut ems386.exe parametrejä ja säätänyt config.sys ja autoexec.bat tiedostoja muistin optimoimiseksi?

Windows on tehnyt tietojenkäsittelystä liian helppoa. Jos ei homma hoidu hiirtä klikkaamalla ilman manuaalia niin se on perseestä ja vanhanaikaista!

Ehkä elämme jonkinlaista murroskautta tietojenkäsittelyssä, kuka tietää mitä on tulossa. vaikea ennustaa missä ollaan viiden vuoden kuluttua?

Jos TCPA ja Palladium menee läpi niinkuin herra Fritz ja Mikkis haluaa, voi olla että tietotekniikka kotiharrastuksena muuttuu omalta osaltani radikaalisti. En päivitä konettani enää vuosittain usealla sadalla eurolla kuten nyt. (tänä vuonna reilut 1200€ mennyt kahden koneen päivittämiseen, uudet emot, prossut jne.)
      Pidän vanhan raudan ja ajan sitä käyttistä joka siinä suostuu toimimaan.

Mitä sitten käy TCPA:n ja Palladiumin myötä verkkotekniikalle, se on vain sitten odoteltava ja koettava. Olisihan se aika hullua jos vanha no-fritz-inside työasema Linuxilla varustettuna ei pääsisi nettiin koska ISP:n NAT ei hyväksy kuin TCPA koneet.

Työpaikalla pitää sitten mennä ajan mukana, kunnes meno yltyy niin pahaksi perseilyksi että on alan vaihto paikallaan.
      Veneen rakennus on aina kiinnostanut....

• Mäkkihöperö

Olen käyttänyt henkilökohtaisia tietokoneita jo 20 vuotta enkä ole koskaan tarvinnut "maagisia sanoja": 640Kt, XMS yms... tietääkseni ne ovat lähinnä kirosanoja joillekin onnettomille. Enkä ole myöskään mainitsemiasi parametreja "konffaillut".
        Ja ohjelmia olen "asennellut" koko ajan samalla tavalla: hinaamalla hiirellä sopivaan paikkaan. Tuon nimittäminen 'asentamiseksi' on aina tuntunut turhan juhlalliselta; eihän se poikkea normaalista kopioinnista mitenkään.
        Windows tuskin on tehnyt tietojenkäsittelystä liian helppoa vrt esim ongelmapalstoja täälläkin. Kömpelönä Mac-kopiona se ei ole tehnyt siitä edes riittävän helppoa.
        Kai tuo TCPA tarvitsee myös käyttöjärjestelmän myötävaikutusta? Tuskin prosessori kaiken yksin tekee...

• autoexec.bat

Mulle tuo autoexec.batin ja config.sysin viilaaminen on tuttua ja teen sitä tänäkin päivänä yhä vaikka ei olisi niin tarvis välttämättä mutta niiden viilaaminen voi tehostaa käyttöä. 640 kt, EMS ja XMS on tuttuja käsitteitä allekirjoittaneelle. Wintussuna on Win95 ja 98, sen uudempia ei tässä huushollissa tulla koskaan käyttämään. Linux-jakeluita mulla löytyy pilvin pimein ja lisää oon haalimassa, voi sitten valita mieleisensä. Mainittakoon että Ubuntusta mulla on jakelut kolmelle eri tyyppiselle koneelle, x86-malliselle 32-bittiselle peruspc:lle, 64-bittiselle AMD:lle ja lisäksi PowerPC-versio Macille (vaikka en Macia omistakaan).

Kannattaisi NYT hankkia PowerPC-prossuun perustuva Mac jos Macia haluaa, niinkauan kuin noita PP-Maceja vielä tehdään.

Itsekin haluaisin sellaisen mutta budjetti ei salli.

Mutta sen aion tehdä että siirryn pois Intelin prossuista ja käyttämään AMD:tä, postissa onkin odottamassa 2 pakettia joista on tarkoitus koota uusi AMD Sempron-kone.

M$, Fritz, TCPA ja Palladium SUCKS!

Hello Free world!

• Mäkkihöperö kirjoitti:

Olen käyttänyt henkilökohtaisia tietokoneita jo 20 vuotta enkä ole koskaan tarvinnut "maagisia sanoja": 640Kt, XMS yms... tietääkseni ne ovat lähinnä kirosanoja joillekin onnettomille. Enkä ole myöskään mainitsemiasi parametreja "konffaillut".
        Ja ohjelmia olen "asennellut" koko ajan samalla tavalla: hinaamalla hiirellä sopivaan paikkaan. Tuon nimittäminen 'asentamiseksi' on aina tuntunut turhan juhlalliselta; eihän se poikkea normaalista kopioinnista mitenkään.
        Windows tuskin on tehnyt tietojenkäsittelystä liian helppoa vrt esim ongelmapalstoja täälläkin. Kömpelönä Mac-kopiona se ei ole tehnyt siitä edes riittävän helppoa.
        Kai tuo TCPA tarvitsee myös käyttöjärjestelmän myötävaikutusta? Tuskin prosessori kaiken yksin tekee...

niin, vaan se siru ENNEN bios:ia..... Jollei se anna hyväksyntää koneen käynnistymiselle/päällä olemiselle, niin sulla on monta kiloa kuollutta rautaa...
        ;-)

• artemis
        Mäkkihöperö kirjoitti:

Mac Mac Mac.
        Ensinnäkin, syytän Mikkistä siitä että ovat tehneet tietojenkäsittelystä jokaisen kädettömän touhua. Jokainen joka osaa asentaa uuden selaimen wintööttiin on asiantuntija!
        Olen törmännyt tietojenkäsiittelytieteen opiskelijoihin (appro) joilla tökkii Java opiskelu sen vuoksi että eivät ole koskaan kuulleet komentokehtoitteesta!

Ovatkos mac käyttäjät sitten samanlaisia kädettömiä kuin windows fanaatikot? Jos jokin asia ei tapahdu kerran hiirtäklikkaamalla tai automaagisesti niin se on joko rikki, huono tai vanhanaikainen? Mitään ei jakseta opetella, manuaaleja ja oppaita ei lueta jos ne ovat pitempiä kuin yhden arkin "pikaopas"

Noh, menee ehkä asian vierestä, TCPA ja palladium tässä oli kyseessä.
        En tue kumpaakaan. Se että kaupasta ostettu rauta ja käyttis eivät olisi täysin omassa hallinnassani kuulostaa ikävältä, se että joku muu voisi laillisesti hallita konettani jostain mikkiksen tjms, datavalvomosta on jo raivostuttava ajatuskin.
        Ja lisänä saadaan elokuva ja musiikki yhtiöiden rahantekolaitteet. Jos oikeesti joskus tulee musiikkilevyjä myyntiin joita voit kuunnella 3 kertaa tai dvd jonka voit katsoa kerran? Mitä v*tun järkeä?
        Tuo koko pirun tekijänoikeuslaki sotkee jos pasmat ihan totaalisesti. On se jumalauta kumma jos ostan kaupasta musiikki cd:n, maksan siitä 20€ ja risat ja se ei sitten soikkaan mun kannettavassa cd-soittimessa, auton soittimessa eikä tietokoneessa? Jos teen levystä mp3:sia jotta voisin kuunnella sitä mp3 soittimella jota kannan mukana joka paikassa, olen rikollinen.
        Miksi tässä sitten pitää maksaa cd ja dvd aihioista jne sitä pirun hyvitysmaksua?

Nii ja TCPA ei tarvitse käyttiksen myötävaikutusta. Sen ideana kun on että raudassa ei ajeta kuin laillista maksettua käyttistä joka on TCPA sertifikoitu! (Lue WIndows)

Kiitos vaan suomen "viisaat" päättäjät. Luovun täten äänestysoikeudestani ja pian myös kansalaisuudestani!

• ksym_

Tuossa kommentissasi oli pelkkää asiaa.
        Hienoa että täällä on meidän trollien lisäksi järkeviäkin ihmisiä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6296
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2867
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2327
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      94
      2109
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1447
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1422
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      307
      1414
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1346
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1286
    Aihe