Jahti -kalvokengät

Alan mies

Onko kellään kokemuksia noista JahtiJakt -kalvokengistä ? On aika hulppean hintaiset...(179e) Että kannattaako niitä ostaa ? Hyvää/Huonoa ? Muita vaihtoehtoja ?

21

16233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syvästi pettynyt

Ostin halpakauppa-Lidlistä vuos takas Hysky-kalvokengät hintaan 19€. Ei hikoa ja ovat vedenpitävät.
      Ostin aikaisemmin Jahti-kalvokenkien markkinoijalta eräasun joka ei todellakaan sovellu metsästyskäyttöön hengittämättomyytensä vuoksi. Jos vähänkään voi päätellä kenkien/puvun mainosten olevan yhtäpitäviä niin älä osta po myyjän markkinoimia tuotteita. Samaan hintaan saat kunnon tavaraa "oikeilta" myyjiltä!

• Alan mies

Joo se eka Riista Älytex-puku on ihan paska. Mulla on itellä se seuraava malli joka hengittää paremmin..

• syvästi pettynyt
        Alan mies kirjoitti:

Joo se eka Riista Älytex-puku on ihan paska. Mulla on itellä se seuraava malli joka hengittää paremmin..

Myyjän mainoksen ja pukuun kiinniommellun tuoteselosteen mukaan se eka "paskapukukin" oli markkinoiden paras niin vedenpitävyydeltään kuin hengittävyydeltäänkin. Olehan kuitenkin varovainen, ettei Jahti-kengissäkin tapahdu samoin! Tarkoitan, että Jahtikengistäkin tulee myöhemmin taas uusi, parempi ja metsästäjien kanssa yhteistyössä kehitetty malli, joka hengittää, kestää ja pitää veden paljon edeltäjiänsä paremmin. Niin kävi surullisenkuuluisan asunkin kohdalla.

• Alan mies
        syvästi pettynyt kirjoitti:

Myyjän mainoksen ja pukuun kiinniommellun tuoteselosteen mukaan se eka "paskapukukin" oli markkinoiden paras niin vedenpitävyydeltään kuin hengittävyydeltäänkin. Olehan kuitenkin varovainen, ettei Jahti-kengissäkin tapahdu samoin! Tarkoitan, että Jahtikengistäkin tulee myöhemmin taas uusi, parempi ja metsästäjien kanssa yhteistyössä kehitetty malli, joka hengittää, kestää ja pitää veden paljon edeltäjiänsä paremmin. Niin kävi surullisenkuuluisan asunkin kohdalla.

Näin on...Siksi kysyinkin kokemuksia, ennenkun ostan...

• syvästi pettynyt
        Alan mies kirjoitti:

Näin on...Siksi kysyinkin kokemuksia, ennenkun ostan...

Juu, hyvä, että ymmärrät oikein!
        Kysyit kokemuksia ja minä kerroin - on hyvä muistaa, että jos firmalla on kerran ollut viettiä huijaamiseen niin ei se vietti mihinkään häviä!
        EN kehota ketään olemaan ostamatta mutta kokemukseni perusteella itse en osta po firmalta mitään enkä koskaan! Siksi perusteellisesti se minua kerran jymäytti vaan ei jymäytä toistamiseen.

• kalvovaatteen ideaa

Kirjoitan niille, jotka haukkuvat Jahti-Airtex eräasua oikein urakalla. En ota kantaa, jos jossakin Jahti-vaatteessa on valmistusvirhettä, niitä on kaikissa tuotteissa mitä ihmiset valmistavat. Se on inhimillistä. Syytöksiin Jahti-asun hengittämättömyyteen voi vain todeta, sama on kaikilla muunmerkkisilläkin kalvoasuilla, ei Jahti ole sen huonompi muitakaan. Lukekaa tarkemmin niin Air-texin kuin aidon Gore-texinkin mainokset. Vastaus löytyy niistä. Kalvon ideahan on pitää vesipisara kalvon ulkopuolella (valitettavasti pysyy myös sisäpuolellakin) ja vesimolekyylien päästä höyrynä kalvon mikroskooppisista reijistä läpi kalvon ulkopuolelle. Homma toimiikin näin, mutta kun se ihosta tuleva hikoilu esim metsällä liikuttaessa tuleekin ihosta ulos pisarana. Ei kukaan ihminen pelkästään höyryä, ei edes saunassa. Tämä on kaiken kalvovaatteiden morkkaajien hyvä tietää. Tuotteiden mainoksetkin ilmoittavat tämän, kun tarkemmin syventyy asiaan. Ei minkäänlainen kalvovaate, olipa aito Gore-tex tai muut kaikenmaailman Älytexit ja Sympatexit mahda ihmisen fysiologialle mitään. Toiset hikoilevat enemmän (kuten minä itse) ja toiset vähemmän. Mielestäni kalvovaatteet eivät ole tarkoitettu metsästyskäytössä liikkuvalle metsästäjälle, vaikka siihen niitä markkinoidaan, koska taatusti olo on märkä vaatteen sisällä hikoilun takia. Passimiehille metsästyspuvut on tarkoitettu ja kalvon pisaran läpäisemättömyyden ansiosta se on erinomainen sadevaatteena, joka "hengittää" hieman paremmin tavalliseen nailoniseen sadepukuun verrattuna. Eikä mikään goretexi kestä pitkäaikaista sadetta, päälliskangas vettyy ja kalvo antaa jossain vaiheessa läpi, koettakaapas vaikka istua märällä veneen tuhdolla missä vaiheessa persaus on märkä, ei kestä kauaakaan.
        Tunnen paljon metsästäjiä, joilla on Jahti-eräpuku ja ovat tyytyväisiä hinta/laatusuhteessa pukuun. Itselläni on kans sekä myös muutama oikea Gore-tex asu (Sasta, Mehtä, Fjällräven, Halti). Ei hengittävyydessä ole eroja erimerkkisten vaatteiden välillä, vuorit ja erilaiset tuuletusratkaisut vaikuttavat hengittävyyteen positiivisesti tai negatiivisesti. Ei vaatteen kalvo ole se ainut mukavuustekijä vaatteessa, mitä monet luulevat ainoaksi oikeaksi. Turha syyllistää yhtä tuotemerkkiä, kuten tällä palstalla Jahtia, jos koko vaatteen käyttöidea on pielessä. Lämpimillä keleillä metässä liikuttaessa se vanha intin maastopuku on edelleen lyömätön hengittävyydessään, vaikka selkämys olisikin siinä hiukka märkä, ne goretexit ovat ainakin minulla siinä vaiheessa jo repusssa oottamassa sitä sadekuuroa.

• kuulemma

Jahdissa havaitsin muutamalla kanssajahtaajalla kyseiset kengät. Kehuivat yllättävän hyviksi jalassa myös pitkillä matkoilla. Huono puoli nauhoittaminen. kuivan metsän takia vedenpitävyyttä ei testattu...

• yhet

Kun kysyit niin mäkin näin yhet yhen miehen jalassa torilla. Ihan tukevan näköiset oli, tosin sillon ei satanut ja tuulikin aika lailla joten en haistanut josko ne hengittikään.
      Mutta muuten ihan hyvä kengät.

• tappaja 78

Meillä on muutamalla hirvijahdissa noi kengät ja on haukkunu ne moneen kertaa ja sanonu et älkää vaan sekaantuko näihin kenkiin. Takuu asiatkin on kuulemma mahdottoman vaikeat hoitaa.

Ja muutama mies jolla on se uusikin puku ovat haukkuneet et kun sataa vettä niin housut tulevevat niin kosteiksi että liimautuvat jalkaan kiinni.

Mutta eipä kukaan ole chevalieriä haukkunut et sellaset hankin.

• kun tottuu

kun lopulta kenkäni sain kummeksuin varren paksuutta. Olen nyt kuitenkin parina viikonloppuna pitänyt, ja tuntuvat ihan asialliselta. Olen ollut kytiksellä, kevellyt ehkä 20 km, seisonut ihan kokeillakseni rantaveressä muutaman minuutin.

Tuntuu ihan hyvältä jalassa ja eivät ole vuotaneet

Vuosi sitten ostin tuolloisen puvun. Onhan se kuuma alkusyksystä kävellessä, mutta niin sen oletinkin olevan, silloin pyrinkin käyttämään ainakin takkina vanhaa puuvillaista maastopukuna. Ainakin toistaiseksi pitänyt kuivana, myös pitkään maassa maatessa väijyksissä ja kohtuullisessa sateessa.

parasta lienee kuitenkin paketin mukana tulleet kengankuivaimet, jahtikenkiin niitä an tarvinut, mutta kun en alkuun luottanut ko kenkiin ja käytin saappaita, märiksi hikoilleet saappaat sai täysin kuivaksi viileässä lämmittämättömässä mökissä noilla kauivaimilla hyvin yön aikana.

t

• tottuu

Niin, kaikkeen tosiaan tottuu vaan kun/jos ostaa kunnollista ilman kalliita kylkiäisiä niin ei tarvi totutella vaan kaikki on alusta asti asiallista. Olen minäkin kokeillut ostaa halvalla ja paljolla kylkiäisellä mutta kaikesta olen joutunut luopumaan ja ostamaan lopuksi sen kunnollisen.

• Erämies pohjosesta

Sen olen huomannut, ettei ole kumikengän edellekäynyttä. Kokemusta on useista eri goretex merkeistä ja minusta ne kestävät sen aikaa, kun kalvo on ehyt. Kalvo kestää rajallisen määrän taivutuksia = kävelyä. Viimeisin laadukas merkki jalkine kesti 3 kuukautta, toinen kenkä vuotaa. Pitää laitaa maahantuojalle liikkeen kautta. Se näissä takuu hommissa on ihmeellistä, kun takuuseen saadut kengät alkaa vuotaa, niitä ei saa vaihdettua enää uusiin. Koska vuoden aika lasketaan ensimmäisen parin ostamisesta. Harkitsenpa ostanko tämän jälkeen enää goretex kenkiä.

• Gore-tex?

Onkohan nyt varmasti kyseessä Gore-Tex kenkä eikä surullisen kuuluisan erätukun "huippuhyvät"?
        En olekoskaan kuullut oikeista Gore-Texeistä kertomiasi juttuja. Itse sain uudet Goret takuuna vaikka olivat jo yli vuoden vanhat. Jälkeenpäin havaitsin ettei tuotteessa oikeesti ollutkaan mitään vikaa vaan olin käyttänyt sitä väärin.

Kansan suussa kutsutaan Gore-Tex-tavaroiksi lähes kaikkea minkä väitetään olevan vesitiivistä.
        Tosiasia kuitenkin on, että Gore-Tex on alkuperäinen ja paras kalvo - kaikki muut kalvot ovat enemmän tai vähemmän heikkoja kopioita.

• Erämies pohjosesta
        Gore-tex? kirjoitti:

Onkohan nyt varmasti kyseessä Gore-Tex kenkä eikä surullisen kuuluisan erätukun "huippuhyvät"?
        En olekoskaan kuullut oikeista Gore-Texeistä kertomiasi juttuja. Itse sain uudet Goret takuuna vaikka olivat jo yli vuoden vanhat. Jälkeenpäin havaitsin ettei tuotteessa oikeesti ollutkaan mitään vikaa vaan olin käyttänyt sitä väärin.

Kansan suussa kutsutaan Gore-Tex-tavaroiksi lähes kaikkea minkä väitetään olevan vesitiivistä.
        Tosiasia kuitenkin on, että Gore-Tex on alkuperäinen ja paras kalvo - kaikki muut kalvot ovat enemmän tai vähemmän heikkoja kopioita.

Ikävä kyllä, asiat on niin kuin edellä kerroin!
        Ensin oli goretex kengistä, Viking sitten Haix ja nämä viimeiset Meindl merkkiset ja kalleinta mallia! Eihän tietysti mikään ole ikuista, kun tarpeeksi käytetään, pidettävä kuluu!

• rasvaa

Ei mikään nahkakenkä kestä jos sitä ei hoideta oikein, mitä enemmän sen parempi. On tosi että sontapiikkarit on vedenpitävemmät kuin kalvokengät, mutta kävelymukavuus on vähän eri luokkaa .

• höpö-teks
        Erämies pohjosesta kirjoitti:

Ikävä kyllä, asiat on niin kuin edellä kerroin!
        Ensin oli goretex kengistä, Viking sitten Haix ja nämä viimeiset Meindl merkkiset ja kalleinta mallia! Eihän tietysti mikään ole ikuista, kun tarpeeksi käytetään, pidettävä kuluu!

itellä on ne viikingin tekemät g-tex kengät ja ei oo moittimista , mutta ne erätukun paskat kalvo kutaat saa polkea suohon . satuin piheyttään tilaamaan sen puvun viime vuonna ja kuten arvaten hinta/laatu on halpa/sekunda paska ,, takki ei todellakaan pidä vettä tai ees hingitä !! en suosittele erä tukun kuteita kenellekkään . NE EI VAAN TOIMI ....

• nellukka03

miinä ostin meindlin varsikengät kalvokengät tässä kevät talvella ja on hyvät eikä kovin kalliitkaan 220e kun on laadukkaat.
      ja on niin hyvät niin piti ostoo myös lyhyemmällä varrella, kevyemmät.
      ja 180 e
      minä meinasin ensiksi ostaa myös nuo jakt kengät mut kuulin kavereilta pelkää huonoa niin mieli muuttu...

• jäkätijakt

En ota kantaa sen enempää Erätukun tuotteiden laatuun vaan heidän toimintatapaan. Ensin luvataan vaikka mitä, sitten kun tilaat kerrotaan toimitusviikko joka ei pidä paikkaansa, tilauksen toimitusaika on yleensä tupla luvatusta. Sitten kun olet maksanut postiennakon ja avaat paketin huomaat sieltä puuttuvan luvattuja tuotteita, mukana on lappu jossa kiitetään ja kehutaan ja lopuksi valitetaan kun jotkut tuotteet ovat loppu suuren kysynnän vuoksi. Loput tuotteet luvataan esim. kuukauden sisällä. Mutta näitä tuotteita ei vaan kuulu, kun kysyt niin selityksiä löytyy ja lopuksi luvataan puuttuva tavara jonkun viikon kuluttua.Ja näitä tavaroita ei sittenkään kuulu eikä näy.
        Hyvät metsästäjäveljet ja sisaret, tämmöinen liiketoiminta on lain mukaan rikollista ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen.
        Itse annoin tänään 5.2.2006 Erätukulle 5 pv aikaa toimittaa puuttuvat tavarat minulle postiin tai teen heidän toiminnastaan rikosilmoituksen. Tällaiset firmat toimivat niin kauan kuin me asiakkaat annamme niiden toimia, mielestäni alamme lehdissä pitäisi uskaltaa mainostulojen vähenemisen pelossakin tehdä juttua tällaisesta firmasta joka huiputtaa suomalaista eränkävijää.
        Onko kukaan koskaan saanut Erätukusta tilatun kalvopukukupaketin niin että siinä olisi kaikki tuotteet kerralla mukana ja paketti tuli sovitussa ajassa!!

• nellukka03
        jäkätijakt kirjoitti:

En ota kantaa sen enempää Erätukun tuotteiden laatuun vaan heidän toimintatapaan. Ensin luvataan vaikka mitä, sitten kun tilaat kerrotaan toimitusviikko joka ei pidä paikkaansa, tilauksen toimitusaika on yleensä tupla luvatusta. Sitten kun olet maksanut postiennakon ja avaat paketin huomaat sieltä puuttuvan luvattuja tuotteita, mukana on lappu jossa kiitetään ja kehutaan ja lopuksi valitetaan kun jotkut tuotteet ovat loppu suuren kysynnän vuoksi. Loput tuotteet luvataan esim. kuukauden sisällä. Mutta näitä tuotteita ei vaan kuulu, kun kysyt niin selityksiä löytyy ja lopuksi luvataan puuttuva tavara jonkun viikon kuluttua.Ja näitä tavaroita ei sittenkään kuulu eikä näy.
        Hyvät metsästäjäveljet ja sisaret, tämmöinen liiketoiminta on lain mukaan rikollista ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen.
        Itse annoin tänään 5.2.2006 Erätukulle 5 pv aikaa toimittaa puuttuvat tavarat minulle postiin tai teen heidän toiminnastaan rikosilmoituksen. Tällaiset firmat toimivat niin kauan kuin me asiakkaat annamme niiden toimia, mielestäni alamme lehdissä pitäisi uskaltaa mainostulojen vähenemisen pelossakin tehdä juttua tällaisesta firmasta joka huiputtaa suomalaista eränkävijää.
        Onko kukaan koskaan saanut Erätukusta tilatun kalvopukukupaketin niin että siinä olisi kaikki tuotteet kerralla mukana ja paketti tuli sovitussa ajassa!!

kengät ei kuulu erätukun valikoimiin

• anonyymi.raukka
        jäkätijakt kirjoitti:

...sillä vanhempani tilasivat kumpaisellekin tuollaisen kevyen ulkoilupukusetin. tilaus tuli ajallaan ja sisälsi kaiken luvatun ja kaikki tuotteet olivat oikean kokoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe