sunwind 30

s/y Rebecca

Onko kellään kokemusta sunwind 30:stä? Näin sellaisen ja jokin kolahti ja vene rupesi kiinnostamaan. Kertokaa kokemuksia ja hintatietoja.

9

4673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pp

Omistan ko purren ja olen siihen tyytyväinen. Vene on "eloisa" purjehtia ja nopea. Sisätilat ovat todella valoisat ja sen ovat huomioineet kaikki veneessä käyneet. Sisätilat eivät ole niin massiivisesti rakennettu kuin joissain vastaavan kokoisissa veneissä, esim. keulahytti on eroitettu salongista verhoilla eli vene on keveä ja osaksi siksi niin nopea. Perähytti on sitten ihan omalla ovella. SW 30:nen on myös hiukan ylirikattu joten se kulkee jo keveissä tuulissa, vastaavasti reivaamaan joutuu sitten vähän aikaisemmin.
      Näitä ei ole paljon myynnissä mutta niitä muutamia joita olen nähnyt kaupan on hinta vm.90-91 ollut n. 250 tmk.
      Voisin EHKÄ luopua omastani loppukesästä koska olen harkinnut vielä "sporttisempaa" purtta mutta pitää vielä kypsytellä ajatusta.

• s/y Rebecca

!!!

• mike 2
        s/y Rebecca kirjoitti:

!!!

ai näin ilmotetaan purkkariosastolla että vanhat lainat on maksettu ja nyt voi ottaa uuteen veneeseen lisää lainaa taas!?!? varsinkin kun oman "purkin" nimellä ilmottaa niin kaikki tietää kenestä lainarahalla harrastustaan pyörittävästä kapteenista on kyse. voevoe sentään.

• pp
        mike 2 kirjoitti:

ai näin ilmotetaan purkkariosastolla että vanhat lainat on maksettu ja nyt voi ottaa uuteen veneeseen lisää lainaa taas!?!? varsinkin kun oman "purkin" nimellä ilmottaa niin kaikki tietää kenestä lainarahalla harrastustaan pyörittävästä kapteenista on kyse. voevoe sentään.

Uskoisin että aika moni joutuu turvautumaan pankin apuun hankkiessaan isompaa venettä, eikä se varmaan syntiä ole. Enkä minä ainakaan vaivautunut tutkimaan kuka nimimerkin takana on, ja vielä vähemmän kiinnostaa miten hän harrastuksensa rahoittaa.

• s/y Rebecca
        mike 2 kirjoitti:

Aika monta Rebeccaa olen vesillä nähnyt. Tietenkin olisi mukavaa kun olisi veneellä ainutlaatuinen nimi, mutta kun ei ole. Ehkä minulla on se Swan jonka olen merellä nähnyt ja haluan vaihtaa pienempään.

• mike 2
        s/y Rebecca kirjoitti:

Aika monta Rebeccaa olen vesillä nähnyt. Tietenkin olisi mukavaa kun olisi veneellä ainutlaatuinen nimi, mutta kun ei ole. Ehkä minulla on se Swan jonka olen merellä nähnyt ja haluan vaihtaa pienempään.

kirjoitustyylisi todistaa persaukisuutesi,mutta kuten edellä;ei se häpeä ole..jotenkin,en tiedä,ironista,säälinsekaista myötätuntoa tunnen ilmoitteluasi kohtaan vaihdostasi suurempaan veneeseen tai faktat huomioon ottaen,haaveesi vaihtaa isompaan veneeseen.no pääasia on että naapurit tietää että "rahaa on"..

• pp
    • Sn

Vene on mukava kuin mikä. Sen rungon muodosta johtuen alkujäykkyys ei ole hyvä, mutta lyijykölistä johtuen loppujäykkyyttä löytyy. Purjehdin itse veneellä niin ettei reivejä tarvitse ottaa sen aiemmin kuin muillakaan veneillä. SW30:ssa on hyvät säädöt ja niitä on syytä käyttää. Slöörissä vene on helppo saada surfaamaan, mikä on suuri ilo, kuten useimmat tietävät.
      Vene on uudenaikainen ja siitä seuraa joitain ongelmia. Suhteellisen pysty keula on luonnonsatamissa hiukan hankala, sillä keulaa ei saa aivan yhtä lähelle rantaa kuin ns. tavallisissa veneissä. Toinen rantautumista (ja myös telakointia)hankaloittava seikka on kölin sijainti suhteellisen edessä. Kölejä on muuten kolmea eri tyyppiä, joista yleisin lienee 145 cm syvä.
      Jos löytyy, niin kannattaa valita vene, jossa on 18 hp moottori makeavesijäähdytyksellä. Silloin saa myös lämpimän veden ja mukavuutta.
      Asioista, joista en pidä veneessä on mm. vesisäiliön pienuus. Taitaa olla vain n. 60 l. Säilytystilat ovat vähäiset ja isoa osaa tavaroista joutuu säilyttämään näkyvillä. Tosin tilaa löytyy etupiikin punkkien alta, mutta on vaikeasti tavoiteltavissa.
      Lopuksi vielä, että vene on hyvin tehty, se on tanskalaisen suunnittelema ja taitavissa käsissä antaa iloa omistajalleen. LYS luvuksi on arvioitu 1.14, mutta luulen että tämä on hiukan alakanttiin.

• pp

Vene on tosiaan suht kapea vesilinjan korkeudelta josta johtuen alkujäykkyys ei ole parhaimmasta päästä, mutta pienen märkäpinta-alan johdosta nopea kevyissä keleissä.
        Veneellä on tosiaan nautinto purjehtia reippaassa avotuulessa, spinulla saa helposti lähes 15 solmun surffeja.
        Kaikkien kolmen kölin painopiste on samalla korkeudella joten niiden oikaiseva momentti on sama. Testissä 190cm eväkölin ja 145cm bulpikölin nopeuseroiksi heikossa tuulessa ei saatu käytännössä mitään mutta 120cm siipiköli oli selvästi hitain. Sanomattakin on selvää että sopivassa kelissä kryyssillä 190 evä on varmasti tehokkain=nopein vaihtoehto.
        Säilytystilaa on tosiaan vähän alakanttiin, itse kaipaisin täysi korkeaa kaappia esim. sadevaatteille. Vesisäiliö on aina kompromissi tilan ja painon suhteen.
        LYS on mielestäni kohdallaan (jos se nyt yleensä koskaan voi ollakaan) Kovan tuulen kryyssi on "santulle myrkkyä" mutta muuten kulkee liukkaasti.
        Jos haluaa puhtaan retkiveneen ei sw 30 ole paras vaihtoehto. Jos on vähänkään kilpailuviettiä, on vene hyvä kompromissi kisa ja retkiveneen väliltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57