Nokkosesta

helpotusta

Onkohan kukaan muu huomannut, kuinka nokkonen helpottaa reumavaivoja? Olen nyt parin viikon verran syönyt aamupuurossani kukkuraruokalusikallisen jauhettua nokkosta ja onpa jaloissa vahva olo! Myös säryt ovat lieventyneet. Kyllä nokkonen hakkaa tullen mennen esim. Aloe Veran, jota olen juonut kuukausitolkulla, piristää ainoastaan. On myös paljon halvempaa. Lähin Ikivireä-kauppa tilaa sitä miulle ja hinta on 3,60 euroo pussukka, josta riittää ainakin
viikoksi. Olis kiva tietää onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia nokkosesta.

7

2005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antioksidantti

En minä ole huomannut, kun ikäni olen sitä syönyt ja runsaasti.

Kysehän on siitä, mistä Sinulla on puute. Se ei välttämättä toimi toisella, jos hänellä on puute erilaisista aineosista.

Antioksidantit ja hivenaineet muutekin ovat mielestäni reumassa välttämättömiä, mutta kovin pieni reumajoukko kuitenkaan niitä säännöllisesti käyttää. Ja vielä pienempi reumajoukko käyttää siihen asiantuntija-apua. Hakuammunnalla satunnaisesti, välillä osuu oikeaan, usein ei osu, eikä saada tuloksia.

Sitten naristaankin, että humpuukia, humpuukia.
      Ongelma vain on siitä, että meillä on erilaiset kehot, erilaiset sairaudet, vaikka reumasta kyse onkin, ja erilaiset mineraali ja antioksidanttitasot elimistössämme. Ja sen vuoksi ihan tasan samanlainen ei toimi sillä toisella, mikä toisella toimii.

Minä sitä nokkosjauhoa olen tehnyt itse. Kuivannut nokkosia, ja jauhanut itse. Ja olen kymmeniä vuosia sitä jauhetta raakapuurooni kauhonut. Mutta verrattuna tautini vaikeuteen, lienee ja varmasti antioksidanteilla onkin suuri merkitys, että kuitenkin keho on pystynyt vastustamaan vahvasti reumaa ja sen tuhoja.

Nokkosen lisäksi soija olisi tosi hyvää proteiinia.
      Käytätkö tavallista suolaa? Ruususuolaa kannattaisi kans kokeilla. Tavallinen suola pahentaa minun reumaani, mutta ruususuola tekee päinvastaista minun kehossani, tai ei ainakaan aiheuta vaivoja.

Jos Sulla on mehulinko, vihannesmehut ovat reumassa iso asia.

• Elviira

Opettele sinäkin sanomaan sanottavasi arvostelematta muita reumaa sairastavia. Sinä kai olet valinnut hoitokeinosi itse. Suothan saman muillekin?

• ihmiset ei siedä
        Elviira kirjoitti:

Opettele sinäkin sanomaan sanottavasi arvostelematta muita reumaa sairastavia. Sinä kai olet valinnut hoitokeinosi itse. Suothan saman muillekin?

ihmiset tällä palstalla ovat saakelin kärttyisiä', mitään ei siedetä. Nari nari, ei jaksa lukee

• Reuma minullakin
        ihmiset ei siedä kirjoitti:

ihmiset tällä palstalla ovat saakelin kärttyisiä', mitään ei siedetä. Nari nari, ei jaksa lukee

siitä kiinni, millä mielialalla lukee näitä tekstejä!! Sen takia en itse heti lähetä vastausta, vaan kirjoitettuani odotan jonkin aikaa, ennenkuin lähetän... Noin kymmenen minuuttia myöhemmin luettu viesti ja oma vastaus voivat tuntua aivan erilaisilta. Ei se kirjoitus ole siis välttämättä niin "vihainen", kuin ensin tuntuu...

• Nari nuri
        ihmiset ei siedä kirjoitti:

Ei tartte menn ko toril, ja kuunnel, mite surkiast on asiat, ko kolottaa ja pakottaa. Ja mitä pillerii nyt tännää nappasin. Kolottaa kolottaa, tiärä määki, mutt minkä tähre ei kärsis eres kullaa, että kyl siäl ruakapuolel olis kohentamise varraa.

• lasikyynel1

Mielenkiinnosta kyselisin täällä keskustelussa nyt vuosien jälkeen, onko joillakin lisää kokemuksia nokkosen vaikutuksista?

• Borrepää

Punkin puremasta neuroborrelioosi joka jättänyt jälkeensä kiputiloja ympäri kroppaa.
      Yksi lukuisista oireista reumaattinen särky sormissa ja varpaissa.

Eilen huiskin nokkosella käsivarret ja yllätykseni huomasin säryn häviävän sormista ja ranteista.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/771563.stm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45281
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      176
      10821
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8498
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      2850
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1485
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1470
    Aihe