Nokkosesta

helpotusta

Onkohan kukaan muu huomannut, kuinka nokkonen helpottaa reumavaivoja? Olen nyt parin viikon verran syönyt aamupuurossani kukkuraruokalusikallisen jauhettua nokkosta ja onpa jaloissa vahva olo! Myös säryt ovat lieventyneet. Kyllä nokkonen hakkaa tullen mennen esim. Aloe Veran, jota olen juonut kuukausitolkulla, piristää ainoastaan. On myös paljon halvempaa. Lähin Ikivireä-kauppa tilaa sitä miulle ja hinta on 3,60 euroo pussukka, josta riittää ainakin
viikoksi. Olis kiva tietää onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia nokkosesta.

7

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antioksidantti

      En minä ole huomannut, kun ikäni olen sitä syönyt ja runsaasti.

      Kysehän on siitä, mistä Sinulla on puute. Se ei välttämättä toimi toisella, jos hänellä on puute erilaisista aineosista.

      Antioksidantit ja hivenaineet muutekin ovat mielestäni reumassa välttämättömiä, mutta kovin pieni reumajoukko kuitenkaan niitä säännöllisesti käyttää. Ja vielä pienempi reumajoukko käyttää siihen asiantuntija-apua. Hakuammunnalla satunnaisesti, välillä osuu oikeaan, usein ei osu, eikä saada tuloksia.

      Sitten naristaankin, että humpuukia, humpuukia.
      Ongelma vain on siitä, että meillä on erilaiset kehot, erilaiset sairaudet, vaikka reumasta kyse onkin, ja erilaiset mineraali ja antioksidanttitasot elimistössämme. Ja sen vuoksi ihan tasan samanlainen ei toimi sillä toisella, mikä toisella toimii.

      Minä sitä nokkosjauhoa olen tehnyt itse. Kuivannut nokkosia, ja jauhanut itse. Ja olen kymmeniä vuosia sitä jauhetta raakapuurooni kauhonut. Mutta verrattuna tautini vaikeuteen, lienee ja varmasti antioksidanteilla onkin suuri merkitys, että kuitenkin keho on pystynyt vastustamaan vahvasti reumaa ja sen tuhoja.

      Nokkosen lisäksi soija olisi tosi hyvää proteiinia.
      Käytätkö tavallista suolaa? Ruususuolaa kannattaisi kans kokeilla. Tavallinen suola pahentaa minun reumaani, mutta ruususuola tekee päinvastaista minun kehossani, tai ei ainakaan aiheuta vaivoja.

      Jos Sulla on mehulinko, vihannesmehut ovat reumassa iso asia.

      • Elviira

        Opettele sinäkin sanomaan sanottavasi arvostelematta muita reumaa sairastavia. Sinä kai olet valinnut hoitokeinosi itse. Suothan saman muillekin?


      • ihmiset ei siedä
        Elviira kirjoitti:

        Opettele sinäkin sanomaan sanottavasi arvostelematta muita reumaa sairastavia. Sinä kai olet valinnut hoitokeinosi itse. Suothan saman muillekin?

        ihmiset tällä palstalla ovat saakelin kärttyisiä', mitään ei siedetä. Nari nari, ei jaksa lukee


      • Reuma minullakin
        ihmiset ei siedä kirjoitti:

        ihmiset tällä palstalla ovat saakelin kärttyisiä', mitään ei siedetä. Nari nari, ei jaksa lukee

        siitä kiinni, millä mielialalla lukee näitä tekstejä!! Sen takia en itse heti lähetä vastausta, vaan kirjoitettuani odotan jonkin aikaa, ennenkuin lähetän... Noin kymmenen minuuttia myöhemmin luettu viesti ja oma vastaus voivat tuntua aivan erilaisilta. Ei se kirjoitus ole siis välttämättä niin "vihainen", kuin ensin tuntuu...


      • Nari nuri
        ihmiset ei siedä kirjoitti:

        ihmiset tällä palstalla ovat saakelin kärttyisiä', mitään ei siedetä. Nari nari, ei jaksa lukee

        Ei tartte menn ko toril, ja kuunnel, mite surkiast on asiat, ko kolottaa ja pakottaa. Ja mitä pillerii nyt tännää nappasin. Kolottaa kolottaa, tiärä määki, mutt minkä tähre ei kärsis eres kullaa, että kyl siäl ruakapuolel olis kohentamise varraa.


    • lasikyynel1

      Mielenkiinnosta kyselisin täällä keskustelussa nyt vuosien jälkeen, onko joillakin lisää kokemuksia nokkosen vaikutuksista?

    • Borrepää

      Punkin puremasta neuroborrelioosi joka jättänyt jälkeensä kiputiloja ympäri kroppaa.
      Yksi lukuisista oireista reumaattinen särky sormissa ja varpaissa.

      Eilen huiskin nokkosella käsivarret ja yllätykseni huomasin säryn häviävän sormista ja ranteista.

      http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/771563.stm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe