Olen itse työskennellyt lastenhoitajana Tenava päiväkodissa (yksityinen päiväkotiketju pääkaupunkiseudulla). Täytyy kyllä todeta että lastani en laittaisi kyseisen ketjun päiväkoteihin!!! Ihan hirvittävää! Ilman sijaisia työskennellään vaikka lapsia on täysi määrä. Lapset ovat ulkoilussa yhden ihmisen vastuulla. Päiväkotiapulaisia ei ole, joten lasten hoidon ohessa siivoamme, keitämme puurot, tiskaamme ym. Se siitä laadukkaasta hoidosta. Sitten vanhemmat kyselevät lapsen päivästä ja itsellä on semmoinen olo, että hetkinen odotahan kun mietin olenko edes nähnyt koko lasta tänään. Jee,jee.
Tenava
5
694
Vastaukset
- tosiaan
samanlainen tilanne monessa MONESSA muussakin päiväkodissa, no lukuunottamatta tuota siivousta ja ruoanlaittoa, mutta kamalaa on.
- hoitaja
On se sitten kummallista, että päättäjät ei ota kantaa tähän asiaan. Miksi lasten hyvinvointi päiväkodissa ei kiinnosta niin paljon, että siihen puututtaisiin? Onko todellakin niin, että vain raha on tärkeintä? Nyt pitäisi alkaa satsata rahaa päivähoitoon! Kaikkien päiväkotien pihat ja aidat on tarkistettava ja tehtävä tarvittavat korjaukset. Lain mukainen hoitohenkilöstömäärä on tarkistettava ja korjattava. Rahaahan se tarvitse, mutta eikö päättäjien turhat ja tyhjänpäiväiset palkankorotukset voitaisiin sijoittaa tähän tarkoitukseen?????????
- se on
Että rahaa ei ole paitsi päätäjillä. Ja nyt joku intomielinen älykkö tuolla keksinyt että tehdään vetoomus ettei, ylintä päiväkotimaksua nostettaisi, niikuin suunnitemissa on!
Eli valitetaan ettei asiat päiväkodissa hyvin ole ja lisää rahaa tarvitttaisiin, mutta sitten nuristaan, kun omasta tilipussista on kyse... Onko se sitten ihme, ettei mitään muutosta tapahdu?!? - maksaja
se on kirjoitti:
Että rahaa ei ole paitsi päätäjillä. Ja nyt joku intomielinen älykkö tuolla keksinyt että tehdään vetoomus ettei, ylintä päiväkotimaksua nostettaisi, niikuin suunnitemissa on!
Eli valitetaan ettei asiat päiväkodissa hyvin ole ja lisää rahaa tarvitttaisiin, mutta sitten nuristaan, kun omasta tilipussista on kyse... Onko se sitten ihme, ettei mitään muutosta tapahdu?!?heh.heh... no ei ole vaikea arvata kuka tällaista kirjoittaa, ettei vaan olisi ihminen
joka on mahdollisesti yksityisen päiväkodin
"omistaja"..... ettet häpeä..
- Entinentenavalainen
Myöskin työskennellyt ko ketjun päiväkodissa.
Kyllähän siellä vastustuskyky lopulta kasvaa kun siivous on sitä sun tätä, koska sitä tekevät lastenhoitajat muun työnsä ohella. Tilat ovat epäsopivat päiväkodin toimintaa. Esimerkiksi päiväkodissa jossa itse olin, ei ollut lasten kengille tilaa eteisessä, lasten vaatenaulakot naurettavan pienet, jottta niissä pystyisi säilyttämään varavaatteita, lasten kurahousuja ja saappaita ei pesty, koska ei ollut paikkaa jossa ne olisi pesty. Niinpä kura ja pöly nousi sakeana ilmaan kun iltapäivällä kurahousurulijanssi alkoi, ei voi olla terveellistä hengittää tuota hiekan pölyä päivästä toiseen. Kunnollisia työvälineitä ei saanut hankkia, yleensäkään mitään ei saanut hankkia. Kaikesta oli puutetta. Mutta tämän päiväkotiketjun takoitushan on tuottaa voittoa. Henkilökunta siellä tekee kyllä parhaansa. Sääliksi vaan käy heitäkin. Missään tapauksessa, en menisi enää toihin ko ketjun päiväkotiin. Enkä laittaisi omaa lastani sinne. Kaikki näyttää päällepäin hyvältä, mutta sisältä silkkoa .. .. ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312