Apua!

Salppari

Moi kaikki partiolaiset. Minä olen huomenna menossa kaverini kanssa vetäjä kurssille ja me saatiin laput jotka pitäs täyttää. Tässä vaan on yks mutta. Mä en löydä puoliakaan näitä tietoja mistään. Voiko joku kertoo mulle pari asiaa. Mikä on Sampo ja mikä sen tehtävä on lippukunnassa. Kun tässä on vaihtoehtoja et se ois a)pojan nimi b)pankki c)Vj:n paras ystävä vai d)muinaissuomalainen vempain. ja sit pitää mainita kolme sammon tehtävää lippukunnassa. Ja viel yks. Mikä on VJN?? Kiitos jo etukäteen.

5

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinenpiru

sampo: c, johtaa vj:tten vjn:nää, on apuna vj:lle
      vjn vartionjohtajaneuvosto

• Iso-Masa

oletkohan sä raukka koskaan partios ollutkaan -noilla tiedoilla ei kyl kantsis lähtä mihinkään kurssille !!

• Nimetön

mihinköhän ihmeen kurssille oot menossa/kauan ollu partiossa yms...??? uteliaisuuttani vaan kyselen. sampohan on vartionjohtajien johtaja, vetää vjn:ää eli vartionjohtajaneuvostoo. sammon tarkotus on auttaa vj:tä, tukea, ohjata... onee vaan sulle sinne kurssille;)

• maahinen88

Toi kyllä kuulostaakin siltä, ettei kyseinen ihminen ole kauaa partiossa pyörinyt, mutta epäilempä, ettei meidänkään lippukunnassa kovin moni tiedä sammosta mitään. Itse vartionjohtajana opetan lippukunnan ja valtakunnallista organisaatiota aina välillä, mutta jotkut nuoret johtajatkaan ei olleet sammosta ikinä kuulleet kun eräänä päivänä kysyin. Meillä sampona tällä hetkellä 15-vuotias, ite oon häntä vuoden vanhempi. Vjn ei meillä ole käytössä, sillä lippukunta on niin pieni, että kaikki johtajat kokoontuvat kerran kahdessa viikossa praattaamaan kaikista asioista.

• pj87

"Mikä on Sampo ja mikä sen tehtävä on lippukunnassa. Kun tässä on vaihtoehtoja et se ois a)pojan nimi b)pankki c)Vj:n paras ystävä vai d)muinaissuomalainen vempain."

hmm... mikähän noista mä mahan olla... sampo meinaan oon meiän lippukunnassa...
      olisinkohan mä tollanen muinaissuomalainen vempain.;)
      ei millää pahalla mut pakostaki meinaa revetä tollaselle... jos kurssille menossa, eikä noin alkeellisia juttuja tiiä....
      no ite oon ollu 11 v partios, susta en tiiä..
      noitten tietojen perusteella et varmaa puoliakaan tost ajasta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe