BMW e28:sta?

mahdollinen ostaja

Elikkäs tommonen e28 koppanen 500-sarjalainen ois kiikarissa. joko 518(i) tai 520i.
Millasias kokemuksia muilla on kyseisestä Bemarista? Kulutus lukemia? Taipumuksia perän karkaamiseen liukkaalla?

6

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempaa

      ajatellut laittaa? E12 olisi kova sana.

      • mahdollinen ostaja

        tuo e12 alkaa olla jo museoauto, sekä aika harvinainen. Joten kyllä se on tuo jalosuvun toinen sukupolvi, jota tässä olen aatellut. Muuten kyllä e34, mutta on jonkin verta kalliimpi kuin tämä e28.


      • Miggo
        mahdollinen ostaja kirjoitti:

        tuo e12 alkaa olla jo museoauto, sekä aika harvinainen. Joten kyllä se on tuo jalosuvun toinen sukupolvi, jota tässä olen aatellut. Muuten kyllä e34, mutta on jonkin verta kalliimpi kuin tämä e28.

        Itellä oli -86 518i. Perä lähtee aika helposti irti ja pienetkin ylämäet voi liukkaalta lähdettäessä olla haasteellisia.

        Hyvät renkaat tietty auttaa asiaa. Ja painoa takaluukkuun. Pidin takakulmissa 25kg rautakiekkoja.

        Eikä ole mikään raketti sillä 1.8:lla. 520:stä taas liikkui aika paljon huhuja että olisi kestoltaan huonompi kone kuin 1.8 tai isommat 6-koneet. Eri asia kuinka paljon tuollaisilla huhuilla on perää.

        Ostaessa kannattaa kiinnittää ainakin huomiota nostokohtiin. Ne kun ovat monessa aivan paskana ja siksi läpiruosteessa johtuen siitä että on nostettu jollain muulla kuin omalla tunkilla.

        Takaluukun maton alle kannattaa kurkata ja nokkapellin alle iskareiden kohdalle.

        Mutta hyvin toimiva ja äärimmäisen varma peli oli iästään huolimatta.

        Tietenkään tuon ikäinen/hintainen auto ei ole uutta vastaava, mutta helmenkin voi löytää.

        Niin juu ja ainakin 518:ta oli muistaakseni tehty sekä nokka-akselin hihnalla että ketjulla ja noista se ketju on varmempi.


      • mahdollinen ostaja
        Miggo kirjoitti:

        Itellä oli -86 518i. Perä lähtee aika helposti irti ja pienetkin ylämäet voi liukkaalta lähdettäessä olla haasteellisia.

        Hyvät renkaat tietty auttaa asiaa. Ja painoa takaluukkuun. Pidin takakulmissa 25kg rautakiekkoja.

        Eikä ole mikään raketti sillä 1.8:lla. 520:stä taas liikkui aika paljon huhuja että olisi kestoltaan huonompi kone kuin 1.8 tai isommat 6-koneet. Eri asia kuinka paljon tuollaisilla huhuilla on perää.

        Ostaessa kannattaa kiinnittää ainakin huomiota nostokohtiin. Ne kun ovat monessa aivan paskana ja siksi läpiruosteessa johtuen siitä että on nostettu jollain muulla kuin omalla tunkilla.

        Takaluukun maton alle kannattaa kurkata ja nokkapellin alle iskareiden kohdalle.

        Mutta hyvin toimiva ja äärimmäisen varma peli oli iästään huolimatta.

        Tietenkään tuon ikäinen/hintainen auto ei ole uutta vastaava, mutta helmenkin voi löytää.

        Niin juu ja ainakin 518:ta oli muistaakseni tehty sekä nokka-akselin hihnalla että ketjulla ja noista se ketju on varmempi.

        Kiitoksia paljon asiallisesta vastauksesta.
        Nuo vinkit noihin kohteisiin mitkä kannattaa tsekata, ovat paikallaan:)

        Edelleen olen kuitenkin katselemassa sopivaa yksilöä.


      • Miggo
        mahdollinen ostaja kirjoitti:

        Kiitoksia paljon asiallisesta vastauksesta.
        Nuo vinkit noihin kohteisiin mitkä kannattaa tsekata, ovat paikallaan:)

        Edelleen olen kuitenkin katselemassa sopivaa yksilöä.

        Sellanen tuli vielä mieleen että koeajolla kiinnitä huomiota siihen kuinka vähin äänin vaihteet menevät silmään. Jos raksahtaa niin synkrorenkaat ovat ko. vaihteen kohdalta kuluneet.

        Ja pakari maksaa aika paljon jos joutuu vaihtamaan.

        Bensaa se 1.8i veti sellaisen 10-15 sadalla.


      • bmw
        mahdollinen ostaja kirjoitti:

        Kiitoksia paljon asiallisesta vastauksesta.
        Nuo vinkit noihin kohteisiin mitkä kannattaa tsekata, ovat paikallaan:)

        Edelleen olen kuitenkin katselemassa sopivaa yksilöä.

        lämmön säätimen toiminta kannattaa tarkistaa 520 siinä oli sellainen mangneettiventtili säätö ja mulla se oli hirttänyt kiinni niin ettei tullut kuin kuumaa ilmaa osa oli n.210 euroa ja kuskin jalkatilaan kans kannattaa kurkata josko kytkimen sylinteri vuotaa nestettä ja tankki menee keskisaumasta kans puhki,ja jos lämmöt nousee niin viskokytkimessä ollee sit kans vikaa. muuten mukava peli toi 6-koneinen bemu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe