BMW e28:sta?

mahdollinen ostaja

Elikkäs tommonen e28 koppanen 500-sarjalainen ois kiikarissa. joko 518(i) tai 520i.
Millasias kokemuksia muilla on kyseisestä Bemarista? Kulutus lukemia? Taipumuksia perän karkaamiseen liukkaalla?

6

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempaa

      ajatellut laittaa? E12 olisi kova sana.

      • mahdollinen ostaja

        tuo e12 alkaa olla jo museoauto, sekä aika harvinainen. Joten kyllä se on tuo jalosuvun toinen sukupolvi, jota tässä olen aatellut. Muuten kyllä e34, mutta on jonkin verta kalliimpi kuin tämä e28.


      • Miggo
        mahdollinen ostaja kirjoitti:

        tuo e12 alkaa olla jo museoauto, sekä aika harvinainen. Joten kyllä se on tuo jalosuvun toinen sukupolvi, jota tässä olen aatellut. Muuten kyllä e34, mutta on jonkin verta kalliimpi kuin tämä e28.

        Itellä oli -86 518i. Perä lähtee aika helposti irti ja pienetkin ylämäet voi liukkaalta lähdettäessä olla haasteellisia.

        Hyvät renkaat tietty auttaa asiaa. Ja painoa takaluukkuun. Pidin takakulmissa 25kg rautakiekkoja.

        Eikä ole mikään raketti sillä 1.8:lla. 520:stä taas liikkui aika paljon huhuja että olisi kestoltaan huonompi kone kuin 1.8 tai isommat 6-koneet. Eri asia kuinka paljon tuollaisilla huhuilla on perää.

        Ostaessa kannattaa kiinnittää ainakin huomiota nostokohtiin. Ne kun ovat monessa aivan paskana ja siksi läpiruosteessa johtuen siitä että on nostettu jollain muulla kuin omalla tunkilla.

        Takaluukun maton alle kannattaa kurkata ja nokkapellin alle iskareiden kohdalle.

        Mutta hyvin toimiva ja äärimmäisen varma peli oli iästään huolimatta.

        Tietenkään tuon ikäinen/hintainen auto ei ole uutta vastaava, mutta helmenkin voi löytää.

        Niin juu ja ainakin 518:ta oli muistaakseni tehty sekä nokka-akselin hihnalla että ketjulla ja noista se ketju on varmempi.


      • mahdollinen ostaja
        Miggo kirjoitti:

        Itellä oli -86 518i. Perä lähtee aika helposti irti ja pienetkin ylämäet voi liukkaalta lähdettäessä olla haasteellisia.

        Hyvät renkaat tietty auttaa asiaa. Ja painoa takaluukkuun. Pidin takakulmissa 25kg rautakiekkoja.

        Eikä ole mikään raketti sillä 1.8:lla. 520:stä taas liikkui aika paljon huhuja että olisi kestoltaan huonompi kone kuin 1.8 tai isommat 6-koneet. Eri asia kuinka paljon tuollaisilla huhuilla on perää.

        Ostaessa kannattaa kiinnittää ainakin huomiota nostokohtiin. Ne kun ovat monessa aivan paskana ja siksi läpiruosteessa johtuen siitä että on nostettu jollain muulla kuin omalla tunkilla.

        Takaluukun maton alle kannattaa kurkata ja nokkapellin alle iskareiden kohdalle.

        Mutta hyvin toimiva ja äärimmäisen varma peli oli iästään huolimatta.

        Tietenkään tuon ikäinen/hintainen auto ei ole uutta vastaava, mutta helmenkin voi löytää.

        Niin juu ja ainakin 518:ta oli muistaakseni tehty sekä nokka-akselin hihnalla että ketjulla ja noista se ketju on varmempi.

        Kiitoksia paljon asiallisesta vastauksesta.
        Nuo vinkit noihin kohteisiin mitkä kannattaa tsekata, ovat paikallaan:)

        Edelleen olen kuitenkin katselemassa sopivaa yksilöä.


      • Miggo
        mahdollinen ostaja kirjoitti:

        Kiitoksia paljon asiallisesta vastauksesta.
        Nuo vinkit noihin kohteisiin mitkä kannattaa tsekata, ovat paikallaan:)

        Edelleen olen kuitenkin katselemassa sopivaa yksilöä.

        Sellanen tuli vielä mieleen että koeajolla kiinnitä huomiota siihen kuinka vähin äänin vaihteet menevät silmään. Jos raksahtaa niin synkrorenkaat ovat ko. vaihteen kohdalta kuluneet.

        Ja pakari maksaa aika paljon jos joutuu vaihtamaan.

        Bensaa se 1.8i veti sellaisen 10-15 sadalla.


      • bmw
        mahdollinen ostaja kirjoitti:

        Kiitoksia paljon asiallisesta vastauksesta.
        Nuo vinkit noihin kohteisiin mitkä kannattaa tsekata, ovat paikallaan:)

        Edelleen olen kuitenkin katselemassa sopivaa yksilöä.

        lämmön säätimen toiminta kannattaa tarkistaa 520 siinä oli sellainen mangneettiventtili säätö ja mulla se oli hirttänyt kiinni niin ettei tullut kuin kuumaa ilmaa osa oli n.210 euroa ja kuskin jalkatilaan kans kannattaa kurkata josko kytkimen sylinteri vuotaa nestettä ja tankki menee keskisaumasta kans puhki,ja jos lämmöt nousee niin viskokytkimessä ollee sit kans vikaa. muuten mukava peli toi 6-koneinen bemu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

      Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

      Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe