Ilkka Remes - Piraatit

Helppiä

Minulla on tehtävä kirjasta, johon tarvitsisin apua. Minun täytyy siis tehdä esitelmä. Voisiko kukaan auttaa minua näissä muutamassa kysymyksessä?

- Etsi kirjasta jännityskitjoille tai -elokuville tyypillisiä henkilöitä.

- Miten kirjassa luodaan ja ylläpidetään jännitystä?

- Oliko kirjan loppuratkaisu tyypillinen viihdekirjoille? Selitä hiukan.

KIITOS niille jotka viitsivät auttaa.

2

2044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elisant

Paras tapa tuon tehtävän kanssa on lukea kirja ja miettiä itse. Mikäli olet kirjan lukenut voisit kertoa hiukan mitä ja millaisena itse pidit kirjan henkilöitä ja ovatko ne kuinka yleistettävissä erilaisiin ihmistyyppeihin, miten kirjailija kasvatti jännitystä eri tilanteissa ja mahdollisen loppuratkaisun mieluisuudesta (esim. oliko se sinusta tyydyttävä vai jollain tavalla puutteellinen).

Palstalla on varmaankin paljon sellaisia, jotka haluavat keskustella kirjasta, mutta valmiita vastauksia kukaan ei halua antaa. Kirjallisuuden hienouksista pääsee selville vain lukemalla. Ja Remes on hieno kirjailija, joten kirja ei ole sieltä vaikeimmasta päästä. Mikäli aika taas syystä tai toisesta tuntuu loppuvan voi opettajien kanssa aina neuvotella jatkoajasta.

Lukuiloa ja onnea esitelmän tekoon!

• AAJ

Mulla ois koulus semmone tehtävä kuin lukea joku kirja ja kirjottaa siitä. Oon jossaki keskipistees tai siin ku se tapaa sen espanialaisen tytön siel keittiös, nii viittiskö joku kertoo lyhyesti miten se loppu meni? et siit eteenpäin pikasesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2099
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1540
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1319
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      236
      1200
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1170
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      245
      984
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      916
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe