Hanskoista

EVO

Miten nuo painot menevät hanskoissa, haittaako jos on 10oz:n hanskat käytössä sparreissa ?

8

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paavo

      Ei,jos suakaan ei haittaa et kaveri lyö takas vapari hanskoilla =)

    • Näkökulma

      Niinpä niin, sehän on aikalailla siitä kiinni miten sovitaan.

      Meillä sparrataan 16 unssin hanskoilla.

      Kaikissa seuroissa ei ole kovin yhtenäistä käytäntöä, mutta epäilisin kyllä 10-unssisten nostavan vastakommentteja melkeinpä missä vain.

      • Konna

        Ainakin turussa reenataan 10-14 unssin hanskoilla, sekä vaparikintailla. Loppujen lopuksi on oikeestaan ihan sama millaset räpylät sitä on kädessä, tietty molemmilla yhtä raskaat tai kevyet, kun sparri on aina sparria ja ottelut on sitten erikseen. Osa tuntuu ottavan harjoitukset otteluina. Kun ei osata, niin korvataan sitä osaamattaomuutta voimalla. Reilu meininki kun on mielessä ja pilke silmäkulmassa niin sparriotteluita voidaan musta ainakin ottaa vaikka paljain kätösin.


      • Rock2
        Konna kirjoitti:

        Ainakin turussa reenataan 10-14 unssin hanskoilla, sekä vaparikintailla. Loppujen lopuksi on oikeestaan ihan sama millaset räpylät sitä on kädessä, tietty molemmilla yhtä raskaat tai kevyet, kun sparri on aina sparria ja ottelut on sitten erikseen. Osa tuntuu ottavan harjoitukset otteluina. Kun ei osata, niin korvataan sitä osaamattaomuutta voimalla. Reilu meininki kun on mielessä ja pilke silmäkulmassa niin sparriotteluita voidaan musta ainakin ottaa vaikka paljain kätösin.

        Hanskojen koko määräytyy henkilön painon mukaan: Alle 50kg/10oz, 50-65kg/12oz, 65-80kg/14oz, yli 80kg/16oz. Ohjaaja on vastuussa että näitä turvaohjeita noudatetaan.


      • kun ei tiedä
        Rock2 kirjoitti:

        Hanskojen koko määräytyy henkilön painon mukaan: Alle 50kg/10oz, 50-65kg/12oz, 65-80kg/14oz, yli 80kg/16oz. Ohjaaja on vastuussa että näitä turvaohjeita noudatetaan.

        Miten hanskojen paino vaikuttaa? Siis olen 60 kiloinen nainen, omistan 12oz hanskat, mutta miksei 10oz - tai vaikkapa isommat?

        Ihan peruskysymys..en ole sattunut vain ikinä kysymään, arvaan ehkä jotain, mutta haluaisin ihan oikean vastauksen. kiitos.


      • Konna
        kun ei tiedä kirjoitti:

        Miten hanskojen paino vaikuttaa? Siis olen 60 kiloinen nainen, omistan 12oz hanskat, mutta miksei 10oz - tai vaikkapa isommat?

        Ihan peruskysymys..en ole sattunut vain ikinä kysymään, arvaan ehkä jotain, mutta haluaisin ihan oikean vastauksen. kiitos.

        mitä isompi köriläs niin sitä kovemmin se täräyttää(keskinmäärin), joten sitä enemmän fylliä kintaaseen ettei kaverilta lähde heti henki. Kuitenkin mitä pienempi kinnas sen käytännöisempi ja realistisempi enkä tarkoita että tuntuu aidommalta.


      • vähän riippuu
        kun ei tiedä kirjoitti:

        Miten hanskojen paino vaikuttaa? Siis olen 60 kiloinen nainen, omistan 12oz hanskat, mutta miksei 10oz - tai vaikkapa isommat?

        Ihan peruskysymys..en ole sattunut vain ikinä kysymään, arvaan ehkä jotain, mutta haluaisin ihan oikean vastauksen. kiitos.

        Tuo oli vain yksi määrittely. Toinen voisi olla, että vaikkapa yli 70 kg miehet 16-18 unssin hanskat. Naisille vaikka 14 isommille ja 12 pienemmille. Ei ne naisten lyönnit miehiä juuri satuta vaikka olisi 4 unssia, mutta keskenään sparratessa heillä täytyy tietysti olla toppausta ja hidastetta, kun naisille tulee niin helposti mustelmia. Tai ehkä se 12 voisi riittää kaikille harrastelijoille ainakin, niin jaksaa pitää käsiä ylhäällä.


      • nass
        vähän riippuu kirjoitti:

        Tuo oli vain yksi määrittely. Toinen voisi olla, että vaikkapa yli 70 kg miehet 16-18 unssin hanskat. Naisille vaikka 14 isommille ja 12 pienemmille. Ei ne naisten lyönnit miehiä juuri satuta vaikka olisi 4 unssia, mutta keskenään sparratessa heillä täytyy tietysti olla toppausta ja hidastetta, kun naisille tulee niin helposti mustelmia. Tai ehkä se 12 voisi riittää kaikille harrastelijoille ainakin, niin jaksaa pitää käsiä ylhäällä.

        Hmm..Aikalailla taitaa vaihdella mielipiteet tähän? Kävin juuri ostamassa 10oz hanskat (myyjä tarjosi ensinnä 8oz). Olen n. 61/167 nainen - en siis mikään ihan heiveröinen.. 8 on kyllä ihan liian heppoinen, 10 alle mahtuu vielä siteet. Kokeilin myös 12oz, mutta tuntuivat lähinnä naurettavan isoilta. Myyjä sanoi myös, että miehetkin käyttävät 10oz otteluissa..

        En ole nyrkkeilijä, käytän hanskoja kevyeeseen otteluharjoitteluun. Tässä yksi syy miksi en käyttänyt sen enempää energiaa hanskojen koon pohtimiseen.

        Mielestäni näyttääkin naurettavalta kun treenikaverit (minua pienemmät tytöt) käyttävät 12oz hanskoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe