Lisää mukavia acer-huoltokokemuksia

JKDay

Olen nyt omistanut acerin koneen kaksi kuukautta (8vk) näistä kolmisen viikkoa olen saanut jopa pitää konetta itselläni. Loput ajasta se on ollut huollossa, parhaillaan toista kertaa. Ekalla kerralla kone oli muutaman viikon huollossa josta sen jälkeen ilmoitettiin ettei vikaa löytynyt(eli testattiin vasta kolme viikkoa saapumisesta???). Nyt toisella kerralla ilmoitettiin asiallisesti (kylläkin saksasta) että korjausaikaa on tietyn verran(5-8pv). Vaikka tietty ennen tätä puhelimessa ilmoitettiin että eiköhän se nopsaan hoidu toi homma täällä. Ilmoitettu aika meni umpeen viime viikolla ja konetta odotellaan.

Erittäin turhautunut. Nimenomaan töiden ja opiskelujen vaikeutumisesta. Taisin tehdä väärän valinnan.

117

50501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helvetissä

      Acerin omistajana kiinnostaa, että miten oireili ja mitä vikaa koneessa oli?

      • JKDay

        ongelmia. aluksi LAN ei toiminut. Epäilin verkkokortissa vikaa tms. koska ei toiminut useammassakaan paikassa. Kone oli nelisen viikkoa huollossa ja tuli takaisin ilmoituksella no problems found. Ongelma saattoi tietty olla muuallakin kuin itse koneessa mutta sen havaitsemiseen että koneessa ei ollut ongelmia meni kyllä aika pitkä tovi.

        Toisella kerralla WLANi lakkasi toimimasta. Tarkemmin erillinen nappi millä se laitetaan päälle ei enää toiminut. Nyt odotellaan tuomiota ko. ongelmasta.


      • Kestääääää.....

        Kyseisen koneen avaamiseen menee jopa 8min.
        Että huolossa on. Katsotaan kaunko menee?.

        T.T.S.


      • Acervihaaja
        JKDay kirjoitti:

        ongelmia. aluksi LAN ei toiminut. Epäilin verkkokortissa vikaa tms. koska ei toiminut useammassakaan paikassa. Kone oli nelisen viikkoa huollossa ja tuli takaisin ilmoituksella no problems found. Ongelma saattoi tietty olla muuallakin kuin itse koneessa mutta sen havaitsemiseen että koneessa ei ollut ongelmia meni kyllä aika pitkä tovi.

        Toisella kerralla WLANi lakkasi toimimasta. Tarkemmin erillinen nappi millä se laitetaan päälle ei enää toiminut. Nyt odotellaan tuomiota ko. ongelmasta.

        ¤ vuotta edellisesta kirjoituksesta ja Acer edelleen p...stä! Kone huollossa jo 3 viikkoa eikä tiedusteluihi vastata, tai vastavat että: on menossa kolmatta viikkoa tekniikolle....... Brrrr. kuluttajaneuvoja sanoi että jos mene sen 3 viikon yli, niin uusi kone on saatavalla!

        Konessa aivan sama vika mitä edellisella kirjoittajalla, ensiks LAN ja nyt se nappula ei toimi...


      • Kyllä kannatti
        Acervihaaja kirjoitti:

        ¤ vuotta edellisesta kirjoituksesta ja Acer edelleen p...stä! Kone huollossa jo 3 viikkoa eikä tiedusteluihi vastata, tai vastavat että: on menossa kolmatta viikkoa tekniikolle....... Brrrr. kuluttajaneuvoja sanoi että jos mene sen 3 viikon yli, niin uusi kone on saatavalla!

        Konessa aivan sama vika mitä edellisella kirjoittajalla, ensiks LAN ja nyt se nappula ei toimi...

        Ottaa yhteyttä kuluttajaasiamieheen! Perjantaina oli muka niin ruuhkaa huollossa ettei kone edes tekniikolle ole päässyt... tänään sitten maanantaina kuluttaja-asiamies otti yhteyttä klo 9.00 niin klo 12 on kone lähetetty takas mulle korjattuna!!!


    • -ymmällä-

      Olen hankkimassa kannettavaa konetta. En ole vielä päättänyt, minkä merkkinen se tulee olemaan. Mielestäni hyvin tärkeä kriteeri on se, että kuinka huolto ja korjaus toimivat mahdollisen vian ilmetessä.

      Tällä keskustelupalstalla moititaan usein Acerin huolto- ja korjauspalveluja. Minkä koneitten kohdalla nuo palvelut toimivat, vai onko se samanlaista kaikilla?

      • Macintosh vuodesta 1990

        on pelannut hyvin ainakin Jyväskylässä. Kolme kertaa olen tarvinnut vuosien aikana huoltoa / korjausta koneilleni. Joka kerran vika on korjattu saman päivän aikana kun olen käyttänyt konetta huollossa. Ensimäisestä käytetystä koneesta paloi sulake heti ensimmäisellä viikolla. (taisi viottua kuljetuksessa) Kone otettiin heti käsittelyyn, sain sen alle tunnissa takaisin.

        Toisella kerralla lisättiin muistia. sekin kävi sähäkästi.

        Viime syksynä uudessa powerBookissa oli viallinen laturi. Vika paikallistettiin nopeasti. Kävin ostoksilla välillä. iltapäivällä sain koneen takaisin uuden laturin kanssa.

        Eihän nämä nyt suuria ongelmia ole olleet, mutta nekin on hoidettu nopeasti ja ammattitaidolla.

        En laita yrityksen nimeä tähän, koska joku valittaa heti mainonnasta. Muiden Mac-huoltojen tasosat en voi sanoa mitään, kun niitä ei ole tarvinnus testata.

        Acerista on senverran kokemusta, että se ainoa? suomenkielinen henkilö on aina varattuna. Pääsääntöisesti helsingin suuntaan soitetusta numerosta vastaa joku englannin kielellä. Selvitä siinä sitten ongelma vieraalla kielellä, kun suomeksikin se on vaikeaa.


      • Pateman

        Löytyy Turusta.Seacom Oy. Todella asiantunteva ja ennen kaikkea nopea huoltoliike. Aika varataan etukäteen ja koneen saa ellei samana niin seuraavana päivänä. Ilmainen korjauskustannusarviokin vielä! Suosittelen!

        www.seacom.fi


      • BobaFett
        Pateman kirjoitti:

        Löytyy Turusta.Seacom Oy. Todella asiantunteva ja ennen kaikkea nopea huoltoliike. Aika varataan etukäteen ja koneen saa ellei samana niin seuraavana päivänä. Ilmainen korjauskustannusarviokin vielä! Suosittelen!

        www.seacom.fi

        Kiertäkää nyt hyvät ihmiset tämä Seacom Oy kaukaa!
        Herra Korjaaja (tästä eteenpäin HK) on jumittanut kannettavani kanssa jo puoli vuotta ja yrittää syyllistää asiasta minua ja Acerin huoltoa (joka kantoi vastuunsa ja antoi alennusta omasta kmmähdyksestään). Vastausta en tosin saanut, kun kysyin mitkäköhän rikkomukseni tässä asiassa mahtavat olla. Ainoa virheeni oli viedä kone hänelle huoltoon.
        Olen opiskelija ja HK tiesi tämän. Kuitenkin 15 minuuttia ennen kuin hän oli tuomassa konettani minulle takaisin, hän ilmoitti, että käteinen on ainoa maksutapa ja summa olisi niinkin kevyt kuin 180€. Moniko opiskelija kuljettaa mukanaan tai säilyttää kotonaan tuota summaa?
        Kyseessä on kuulemma alan käytäntö laskuttaa vain käteisellä, joten hän toimii normien mukaan. Hassua... Taloushallinnon opiskelijana olen tottunut siihen, että yritys tekee laskun ja ilmoittaa jopa ETUKÄTEEN mitkä maksutavat käyvät.


      • Ei pärjää ilman konetta...
        BobaFett kirjoitti:

        Kiertäkää nyt hyvät ihmiset tämä Seacom Oy kaukaa!
        Herra Korjaaja (tästä eteenpäin HK) on jumittanut kannettavani kanssa jo puoli vuotta ja yrittää syyllistää asiasta minua ja Acerin huoltoa (joka kantoi vastuunsa ja antoi alennusta omasta kmmähdyksestään). Vastausta en tosin saanut, kun kysyin mitkäköhän rikkomukseni tässä asiassa mahtavat olla. Ainoa virheeni oli viedä kone hänelle huoltoon.
        Olen opiskelija ja HK tiesi tämän. Kuitenkin 15 minuuttia ennen kuin hän oli tuomassa konettani minulle takaisin, hän ilmoitti, että käteinen on ainoa maksutapa ja summa olisi niinkin kevyt kuin 180€. Moniko opiskelija kuljettaa mukanaan tai säilyttää kotonaan tuota summaa?
        Kyseessä on kuulemma alan käytäntö laskuttaa vain käteisellä, joten hän toimii normien mukaan. Hassua... Taloushallinnon opiskelijana olen tottunut siihen, että yritys tekee laskun ja ilmoittaa jopa ETUKÄTEEN mitkä maksutavat käyvät.

        On ihan pakko vastata tuohon kritiikkiin Seacomia kohtaan! Ensinnäkin, olen onneksi tajunnut vaihtaa koneeni aika päiviä sitten ihan johonkin muuhun kuin Aceriin... Mitä Seacomiin tulee, olen huollattanut ko firmalla koneita jo viiden vuoden ajan ja OLEN TODESSA TYYTYVÄINEN! Kaikki tapahtuu aina niin kuin on sovittu. Minua on informoitu AINA heti jos on ollut jotain informoitavaa. Huolto on ollut nopeaa, varsinkin sen jälkeen kun vaihdoin perheen ja firman koneet muihin kuin Acer. Mitä tuohon maksupolitiikkaan tulee, en IKINÄ itse laskuttaisi yksityisasiakasta! Noin voi ajatella nuori opiskelija. Kyllä sinäkin toivottavasti opit matkan varrella pelisäännöt :). Ethän myöskään voi olla vihainen koneen korjaajalle siitä, että hän ei "tajunnut" kertoa sinulle käteismaksusta. Todennäköisesti hän harmittelee mielessään, kun et itse ollut "tajunnut" asiaa häneltä kysyä, onhan asiakkaallakin vastuunsa!

        No niin, tämä oli sunnuntaiaamun postia kahvikupin äärestä! Pakko oli vain kommentoida, on sen verran asiantunteva korjaaja tuo Seacom Oy. Voin suositella kaikille miellyttävää ja hyvää palvelua... Viiden vuoden kokemuksella, 15 koneen haltijana... T. Lasse


      • TiiviTaavi1
        Ei pärjää ilman konetta... kirjoitti:

        On ihan pakko vastata tuohon kritiikkiin Seacomia kohtaan! Ensinnäkin, olen onneksi tajunnut vaihtaa koneeni aika päiviä sitten ihan johonkin muuhun kuin Aceriin... Mitä Seacomiin tulee, olen huollattanut ko firmalla koneita jo viiden vuoden ajan ja OLEN TODESSA TYYTYVÄINEN! Kaikki tapahtuu aina niin kuin on sovittu. Minua on informoitu AINA heti jos on ollut jotain informoitavaa. Huolto on ollut nopeaa, varsinkin sen jälkeen kun vaihdoin perheen ja firman koneet muihin kuin Acer. Mitä tuohon maksupolitiikkaan tulee, en IKINÄ itse laskuttaisi yksityisasiakasta! Noin voi ajatella nuori opiskelija. Kyllä sinäkin toivottavasti opit matkan varrella pelisäännöt :). Ethän myöskään voi olla vihainen koneen korjaajalle siitä, että hän ei "tajunnut" kertoa sinulle käteismaksusta. Todennäköisesti hän harmittelee mielessään, kun et itse ollut "tajunnut" asiaa häneltä kysyä, onhan asiakkaallakin vastuunsa!

        No niin, tämä oli sunnuntaiaamun postia kahvikupin äärestä! Pakko oli vain kommentoida, on sen verran asiantunteva korjaaja tuo Seacom Oy. Voin suositella kaikille miellyttävää ja hyvää palvelua... Viiden vuoden kokemuksella, 15 koneen haltijana... T. Lasse

        Hienoa että herra HK saa itse vastattua omaan ylistysviestiinsä. Tällä tavallahan se liikevaihto paremmin nousee, mainostamalla omia, huonoja tuotteita sekä palveluita. Hienosti tuntuu tämä "yritys" hoitavan omat palvelut; ei kerro asiakkaille tärkeitä tietoja omilla www sivuilla, vaan täällä jälkeenpäin.


    • äläosta

      Eihän tuo vielä mitään. Ostin Acerin 11kk sitten ja "huollossa" se on ollut 5kk. Huoltoon ei voi ottaa yhteyttä maililla kuin kirjoittamalla kaikki jutut uudestaan ja huollon osoitteen saa vain soittamalla Acerin keskukseen(Saksassa), jossa henkilö tiesi vain osoitteen. Huolto pyrkii lähinnä vain välttelemään vastuutaan ja aikaa kuluu...... eli väärä valinta.

      • koodiorja

        Ainakin oma Acerin travelmate on aivan paska. Touchpadi ei toimi (vaeltelee ihan miten sattuu) telakka toimii jos toimii ja varmasti menee kone sekaisin kun irrottaa telakasta. BT ja WLAN namiskat on sellaisessa paikassa että ne menee itsekseen päälle/pois jos konetta pitää sylissä.
        Myös powerin kanssa oli aluksi ongelmia (viallinen verkkolaturi)

        Huoltoon jos soittaa niin saa tunnin verran odotella ja että kukaan viitsii / ehtii vastaamaan..Ja soittopyyntöä on turha edes ajatella. Olen jättänyt itse useita soittopyyntöjä ja 100% epäonnistumisella.

        Todella luokatonta.

        Melkein ala-arvoisempaa kuin Dell tai HyvinPaska elikkäs HP/Compaq joka ei ole tehnyt vuosikymmeneen muuta toimivaa kuin pari palvelinrautaa..

        Onneksi on *Suurin Osa Acereista* toiminut ongelmitta, tämä nyt ilmeisesti on vain yksi superviallinen yksilö.

        Omasta puolestani joudun duunikseni näitä asioita järjestelemään niin tulee näitä asioita vastaan turhankin usein. Yhtään Aceria en enään (yhteenkään) firmaan osta, sama pätee HP.hen.

        Tällä hetkellä suosittelen että hankit Fujitsun koneen. Niille saa kolmen vuoden takuun ja koneen saa huollettuakin ilman usean tunnin kärsimystä..

        Niin, paitsi tietysti jos olet masokisti,silloin suosittelen axisofevil->HP/dell/acer :)

        ~koodiorja


      • kuluttajan oikeudet - onko ...
        koodiorja kirjoitti:

        Ainakin oma Acerin travelmate on aivan paska. Touchpadi ei toimi (vaeltelee ihan miten sattuu) telakka toimii jos toimii ja varmasti menee kone sekaisin kun irrottaa telakasta. BT ja WLAN namiskat on sellaisessa paikassa että ne menee itsekseen päälle/pois jos konetta pitää sylissä.
        Myös powerin kanssa oli aluksi ongelmia (viallinen verkkolaturi)

        Huoltoon jos soittaa niin saa tunnin verran odotella ja että kukaan viitsii / ehtii vastaamaan..Ja soittopyyntöä on turha edes ajatella. Olen jättänyt itse useita soittopyyntöjä ja 100% epäonnistumisella.

        Todella luokatonta.

        Melkein ala-arvoisempaa kuin Dell tai HyvinPaska elikkäs HP/Compaq joka ei ole tehnyt vuosikymmeneen muuta toimivaa kuin pari palvelinrautaa..

        Onneksi on *Suurin Osa Acereista* toiminut ongelmitta, tämä nyt ilmeisesti on vain yksi superviallinen yksilö.

        Omasta puolestani joudun duunikseni näitä asioita järjestelemään niin tulee näitä asioita vastaan turhankin usein. Yhtään Aceria en enään (yhteenkään) firmaan osta, sama pätee HP.hen.

        Tällä hetkellä suosittelen että hankit Fujitsun koneen. Niille saa kolmen vuoden takuun ja koneen saa huollettuakin ilman usean tunnin kärsimystä..

        Niin, paitsi tietysti jos olet masokisti,silloin suosittelen axisofevil->HP/dell/acer :)

        ~koodiorja

        Kyllä on maailma mallillaan, kun TV:ssä olivat huolissaan elisan sun muiden operaattoreiden puhelinpalveluista, joihin joutuu jonottamaan JOPA yli 10min... Huhhuh. Koittasivat tosiaan Acerin huoltoon, sinne ei pääse koskaan alle puolen tunnin.

        Netissä oleva "korjauksen tilan tarkistus" on myös aivan turha. 1) ei kerrota mitä mahdolliset tilat ovat, 2) "työn alla" tilassa menee helposti kuukausi - eli informatiivisuus ~ 0%.

        Luulisi, että laki velvoittaisi jo jonkinlaiseen korvaukseen, jos uusi kone on ollut enemmän huollossa kuin käytössä. Hmm, kuluukohan muuten takuuaikakin tuossa koneen maatessa huollon hyllyllä - silloinhan sitä ei kannata kovin nopsaa korjata...


      • aceri
        koodiorja kirjoitti:

        Ainakin oma Acerin travelmate on aivan paska. Touchpadi ei toimi (vaeltelee ihan miten sattuu) telakka toimii jos toimii ja varmasti menee kone sekaisin kun irrottaa telakasta. BT ja WLAN namiskat on sellaisessa paikassa että ne menee itsekseen päälle/pois jos konetta pitää sylissä.
        Myös powerin kanssa oli aluksi ongelmia (viallinen verkkolaturi)

        Huoltoon jos soittaa niin saa tunnin verran odotella ja että kukaan viitsii / ehtii vastaamaan..Ja soittopyyntöä on turha edes ajatella. Olen jättänyt itse useita soittopyyntöjä ja 100% epäonnistumisella.

        Todella luokatonta.

        Melkein ala-arvoisempaa kuin Dell tai HyvinPaska elikkäs HP/Compaq joka ei ole tehnyt vuosikymmeneen muuta toimivaa kuin pari palvelinrautaa..

        Onneksi on *Suurin Osa Acereista* toiminut ongelmitta, tämä nyt ilmeisesti on vain yksi superviallinen yksilö.

        Omasta puolestani joudun duunikseni näitä asioita järjestelemään niin tulee näitä asioita vastaan turhankin usein. Yhtään Aceria en enään (yhteenkään) firmaan osta, sama pätee HP.hen.

        Tällä hetkellä suosittelen että hankit Fujitsun koneen. Niille saa kolmen vuoden takuun ja koneen saa huollettuakin ilman usean tunnin kärsimystä..

        Niin, paitsi tietysti jos olet masokisti,silloin suosittelen axisofevil->HP/dell/acer :)

        ~koodiorja

        Itsellä taas muutaman kuukauden ikäinen acerin pöytäkone joka on alkanut ihmeellisesti temppuilemaan. Näyttöön ilmestyy psykedeelinen pystyraidoitus tai konetta avatessa ei suostu käynnistämään win, tai edes biossii... asiakaspalvelussa ei vastata.


      • jps

        Älä erehdy ostamaan Aceria.
        Kone on hyvä mutta kun tulee ongelmia...
        Luulisi, että teknisissä laitteissa on kilpailua ja jälkihuoltoa. Jossain puhutaan imagon luomisesta. Acerilla huolto kohtelee asiakkaita törkeästi, takuukorjaus venyy. Tämä ei todellakaan ole palvelua laitteessa jota tarvitsee työssäään päivittäin. Autoliikkeet antavat käyttöösi sijaisauton mutta Acerin näyttö viedään viikoiksi takuuhuoltoon!


      • perhena Acer
        kuluttajan oikeudet - onko ... kirjoitti:

        Kyllä on maailma mallillaan, kun TV:ssä olivat huolissaan elisan sun muiden operaattoreiden puhelinpalveluista, joihin joutuu jonottamaan JOPA yli 10min... Huhhuh. Koittasivat tosiaan Acerin huoltoon, sinne ei pääse koskaan alle puolen tunnin.

        Netissä oleva "korjauksen tilan tarkistus" on myös aivan turha. 1) ei kerrota mitä mahdolliset tilat ovat, 2) "työn alla" tilassa menee helposti kuukausi - eli informatiivisuus ~ 0%.

        Luulisi, että laki velvoittaisi jo jonkinlaiseen korvaukseen, jos uusi kone on ollut enemmän huollossa kuin käytössä. Hmm, kuluukohan muuten takuuaikakin tuossa koneen maatessa huollon hyllyllä - silloinhan sitä ei kannata kovin nopsaa korjata...

        Sanoi että voi vaatia uuden koneen korjauksessa olevan tilalle jos menee yli 3 viikkoa huollossa. Jos oikein riitaa haluavat niin voi vielä vaatia korvauksia (menetetty ansiotulo, koneen vuokrakustannukset ym).


      • ZyanyaBizX
        koodiorja kirjoitti:

        Ainakin oma Acerin travelmate on aivan paska. Touchpadi ei toimi (vaeltelee ihan miten sattuu) telakka toimii jos toimii ja varmasti menee kone sekaisin kun irrottaa telakasta. BT ja WLAN namiskat on sellaisessa paikassa että ne menee itsekseen päälle/pois jos konetta pitää sylissä.
        Myös powerin kanssa oli aluksi ongelmia (viallinen verkkolaturi)

        Huoltoon jos soittaa niin saa tunnin verran odotella ja että kukaan viitsii / ehtii vastaamaan..Ja soittopyyntöä on turha edes ajatella. Olen jättänyt itse useita soittopyyntöjä ja 100% epäonnistumisella.

        Todella luokatonta.

        Melkein ala-arvoisempaa kuin Dell tai HyvinPaska elikkäs HP/Compaq joka ei ole tehnyt vuosikymmeneen muuta toimivaa kuin pari palvelinrautaa..

        Onneksi on *Suurin Osa Acereista* toiminut ongelmitta, tämä nyt ilmeisesti on vain yksi superviallinen yksilö.

        Omasta puolestani joudun duunikseni näitä asioita järjestelemään niin tulee näitä asioita vastaan turhankin usein. Yhtään Aceria en enään (yhteenkään) firmaan osta, sama pätee HP.hen.

        Tällä hetkellä suosittelen että hankit Fujitsun koneen. Niille saa kolmen vuoden takuun ja koneen saa huollettuakin ilman usean tunnin kärsimystä..

        Niin, paitsi tietysti jos olet masokisti,silloin suosittelen axisofevil->HP/dell/acer :)

        ~koodiorja

        Siis acerit korjautetaan Saksassa?!!! Onko se muka lähin paikka jossa ne kyetään korjauttamaan? Ihan naurettavan pimeää meininkiä - itse en ainakaan edes suostuisi lähettämään konettani jonnekin Saksaan hukattavaksi!
        Oli vaan pakko vastata, kun kehaisit HP:n huoltoa suunnilleen yhtä paskaksi, ja minulla on aivan päinvastaisia kokemuksia. Oma HP:n läppärini on toiminut moitteettomasti yli vuoden, ja nyt, kun sen grafiikkakortti on alkanut ylikuumentua välillä, otin yhteyttä tekniseen tukeen... no, en joutunut jonottamaan sekuntiakaan, ja minua neuvottiin ystävällisen asiantuntevasti viemään koneeni HP:n yhteistyökumppani-firmaan huollettavaksi - joka on ihan täällä kotinurkillani, ja sain sen käsityksen, että sellaisia löytyy jokseenkin joka puolelta suomea. No, soitin sinne firmaan, ja huoltoon menee kuulemma maksimissaan viisi päivää, yleensä ei sitäkään (tosin en ole vielä vienyt konetta sinne, joten en voi 100% varmuudella sanoa pitääkö paikkansa, mutta vaikutti tosi luotettavalta se firman täti), ja takuun piikkiin menee ilman muuta, vaikken itse ollut edes varma, onko takuu enää voimassa!


      • antti324234
        ZyanyaBizX kirjoitti:

        Siis acerit korjautetaan Saksassa?!!! Onko se muka lähin paikka jossa ne kyetään korjauttamaan? Ihan naurettavan pimeää meininkiä - itse en ainakaan edes suostuisi lähettämään konettani jonnekin Saksaan hukattavaksi!
        Oli vaan pakko vastata, kun kehaisit HP:n huoltoa suunnilleen yhtä paskaksi, ja minulla on aivan päinvastaisia kokemuksia. Oma HP:n läppärini on toiminut moitteettomasti yli vuoden, ja nyt, kun sen grafiikkakortti on alkanut ylikuumentua välillä, otin yhteyttä tekniseen tukeen... no, en joutunut jonottamaan sekuntiakaan, ja minua neuvottiin ystävällisen asiantuntevasti viemään koneeni HP:n yhteistyökumppani-firmaan huollettavaksi - joka on ihan täällä kotinurkillani, ja sain sen käsityksen, että sellaisia löytyy jokseenkin joka puolelta suomea. No, soitin sinne firmaan, ja huoltoon menee kuulemma maksimissaan viisi päivää, yleensä ei sitäkään (tosin en ole vielä vienyt konetta sinne, joten en voi 100% varmuudella sanoa pitääkö paikkansa, mutta vaikutti tosi luotettavalta se firman täti), ja takuun piikkiin menee ilman muuta, vaikken itse ollut edes varma, onko takuu enää voimassa!

        Mun Asus kuljetettiin hollantiin korjattavaksi.


    • sucks!!!

      Acerin halpa hinta selittyy osaksi ala-arvoisella, ammattitaidottomalla ja nimenomaan KÄSITTÄMÄTTÖMÄN hitaalla huollolla.

      • deckardd

        Yli viikko sitten tein vikailmoituksen acerin sivustolla (läppäri ei löydä kovalevyä). Pari-kolme päivää sen jälkeen mailalin niille... Ei vastauksia. Nyt olen sitten puhelimessa jonossa. Kivaa musaa...


      • ei helvetti
        deckardd kirjoitti:

        Yli viikko sitten tein vikailmoituksen acerin sivustolla (läppäri ei löydä kovalevyä). Pari-kolme päivää sen jälkeen mailalin niille... Ei vastauksia. Nyt olen sitten puhelimessa jonossa. Kivaa musaa...

        Olisin kiinnostunut tietämään millaisia ongelmia sinulla on? Acer ei löydä kovalevyä ? Tekikö se ihme piippauksia ennen kun ongelma ilmeni? Nimittäin minulla itselläni on ollut käynnistäessä ihmeellinen ongelma, acer valittaa että "can not find operating system pla pla" Eli luultavasti siis ei löydä mitään koneelta, sitte kun käynnistää uudellee vaan nii menee normaalisti windowsiin. Windowsissa pitää välillä ihan ihmeellistä piippausta ja tuntuu että ei kestä kovinkaan kovaa rasitusta. Veikkaisin että kovalevy tjms on menossa rikki. Takuuta jäljellä vielä 1.5v


    • meikä..

      Meikäläiselä ollut acer aspire 5000 läppäri nyt käytössä noin puoli vuotta ja eipä ole ollut mitään vikaa ja toivottavasti ei tulekkaan..

      Itse olen ollu erittäin tyytyväinen valintaani mutta ainoa häiritsevä tekijä on se wlan nappi joka on sijoitettu hölmösti läppärin etuosaan joka menee pois päältä herkästi konetta sylissä pidettäessä, ei kukaan oo sattunu keksimään mitään keinoa saada sitä nappulaa pois käytöstä purkamatta konetta..?

      • ozzy

        itselläni acer aspire 5100... dvd asema ei missään vaiheessa toiminut kunnolla, kuten ei myöskään broidin vanhemmassa koneessa joka siis myöskin acer. Kattelinki et oli ihan jees piirisarjat vaikka oliki aika halpa... no pitihän se arvata et panasonicin asema ei sitte kestänyt kun kone oli muuten ok. Broidin acerissa vielä usb väylät vääntyneet et emoki meni sitte vaihtoo... et ei oo kovin hyvä tuuri käyny acereiden kanssa. Kattoo nyt sitte kauanko oman koneen dvd aseman vaihto kestää...


      • anti-acer
        ozzy kirjoitti:

        itselläni acer aspire 5100... dvd asema ei missään vaiheessa toiminut kunnolla, kuten ei myöskään broidin vanhemmassa koneessa joka siis myöskin acer. Kattelinki et oli ihan jees piirisarjat vaikka oliki aika halpa... no pitihän se arvata et panasonicin asema ei sitte kestänyt kun kone oli muuten ok. Broidin acerissa vielä usb väylät vääntyneet et emoki meni sitte vaihtoo... et ei oo kovin hyvä tuuri käyny acereiden kanssa. Kattoo nyt sitte kauanko oman koneen dvd aseman vaihto kestää...

        Itse ostin männä vuonna Acer Ferrari 3400:n. Siihen oli takuuaika muistaakseni se 1,5v. No koko vehje kävi pirun kuumana siitä päivästä kun sen ostin (olkoonkin että se oli tarkoitettu "peliläppäriksi" ja rauta oli läppäriin liiankin tehokasta siihen aikaan). No nyt tuossa joku aika sitten se kosahti täysin, eikä buutannut enää edes biossiin, ja mukavastihan tämä sattui juuri kun takuuaikakin oli kulunut umpeen.

        Itse olen tullut siihen tulokseen etten enää ikinä osta a) Aceria b) mitään liian teholäppäriä (tuntuu että komponentit kuluvat aivan liian nopeasti) c) läppäriä alle 3:n vuoden takuulla d) Samsungin E330-mallin luuria, aivan kuvottava puhelin näin ohimennen mainittuna.


    • Jussixz

      Acerin huolto toimii surkean hitaasti. Olen kolme viikkoa sitten pyytänyt tunnusta jolla voin laittaa koneen huoltoon mutta vastausta ei tähän päivään mennessä ole tullut (30.5.).

      • Kiukustunut koko paskavehke...

        Kun koneessani ilmeni takuuaikana useita vikoja, pääsin 1,5 tunnin jonottamisen jälkeen tekniseen neuvontaan.

        Ei puhettakaan, että läppäri olisi luvattu hakea huoltoon, vaan huollon mies antoi puhelimessa ohjeita että miten voin itse yrittää korjata vikoja. Esim Windows purettiin ja asennettiin uudestaan hänen ohjeiden mukaan.

        Puhelu kesti noin 1 tunti 40 min. ja minähän sen maksoin kännykkälaskussa.

        Jouduin soittamaaan vielä toisenkin noin 1,5 tunnin puhelun, vasta sitten kone haettiin huoltoon ja huollon jälkeen piti itse asentaa uudestaan outlook, monitoimilaite ja web-kamera.

        Kone ei yhtään parantunut huollossa, viat ovat vain lisääntyneet ja nyt joudun lähettämään sen sinne uudestaan. Uhkasivat lisäksi kirjoittaa laskun, kun kone tuodaan jo toista kertaa huoltoon, vaikka takuu on vielä voimassa.


      • acerille
        Kiukustunut koko paskavehke... kirjoitti:

        Kun koneessani ilmeni takuuaikana useita vikoja, pääsin 1,5 tunnin jonottamisen jälkeen tekniseen neuvontaan.

        Ei puhettakaan, että läppäri olisi luvattu hakea huoltoon, vaan huollon mies antoi puhelimessa ohjeita että miten voin itse yrittää korjata vikoja. Esim Windows purettiin ja asennettiin uudestaan hänen ohjeiden mukaan.

        Puhelu kesti noin 1 tunti 40 min. ja minähän sen maksoin kännykkälaskussa.

        Jouduin soittamaaan vielä toisenkin noin 1,5 tunnin puhelun, vasta sitten kone haettiin huoltoon ja huollon jälkeen piti itse asentaa uudestaan outlook, monitoimilaite ja web-kamera.

        Kone ei yhtään parantunut huollossa, viat ovat vain lisääntyneet ja nyt joudun lähettämään sen sinne uudestaan. Uhkasivat lisäksi kirjoittaa laskun, kun kone tuodaan jo toista kertaa huoltoon, vaikka takuu on vielä voimassa.

        Ensin saa jonottaa sen 30 min. ja kun se (maailman vittumaisimman kuuloinen) jätkä vastaa, kertoo hän vian olevan käyttäjässä! Itse en ole mikään pro tietokoneiden kanssa, mutten mikään ihan idioottikaan... siltikin ohjeita tuli toisella puhelulla pelkällä "bitti-kielellä", eikä selvää ohjetta tullut! Koneesta meni alunperin windows sököksi ja pyysin korjaus-apua/ohjeita! Tästä johtuen netti-yhteys ei toiminut, mutta olisi kuitenkin pitänyt hakea ACER:in sivuilta uusia ajureita!?!?! Koneessa oli alkujaan valmiiksi jonkin tason VISTA-käyttis, mutta en ymmärtänyt polttaa heti uutena varmuuskopiota siitä! Koska kopiota ei ollut, eikä sitä asiakas"palvelusta" ollut apua, formatoin koneen ja ajoin vanhan XP:n koneeseen! Ajureita olen nyt saanut haettua ACER:in sivuilta muiden koneiden ja muistitikun avulla, koska kone ei edelleenkään tunnista ulkoista ADSL-modeemiani, eikä netti-yhteys siis toimi! Nyt asiaan: Olisko kellään tietoa/apua, miten/millä/mistä ajureilla/ohjelmilla saisin konetta korjattua? Emolevyn ajurissa on kai vikaa, kun se ei sitä modeemia tunnista? Modeemin ajureita ajettaessa tulee herja; Modeemi ei ole kiinnitetty koneeseen... arvatkaas vaan onko? Muilla koneilla ko. modeemi toimii ihan hienosti... Harmittaa kyllä sen VISTA:n menetys!


      • Arska
        acerille kirjoitti:

        Ensin saa jonottaa sen 30 min. ja kun se (maailman vittumaisimman kuuloinen) jätkä vastaa, kertoo hän vian olevan käyttäjässä! Itse en ole mikään pro tietokoneiden kanssa, mutten mikään ihan idioottikaan... siltikin ohjeita tuli toisella puhelulla pelkällä "bitti-kielellä", eikä selvää ohjetta tullut! Koneesta meni alunperin windows sököksi ja pyysin korjaus-apua/ohjeita! Tästä johtuen netti-yhteys ei toiminut, mutta olisi kuitenkin pitänyt hakea ACER:in sivuilta uusia ajureita!?!?! Koneessa oli alkujaan valmiiksi jonkin tason VISTA-käyttis, mutta en ymmärtänyt polttaa heti uutena varmuuskopiota siitä! Koska kopiota ei ollut, eikä sitä asiakas"palvelusta" ollut apua, formatoin koneen ja ajoin vanhan XP:n koneeseen! Ajureita olen nyt saanut haettua ACER:in sivuilta muiden koneiden ja muistitikun avulla, koska kone ei edelleenkään tunnista ulkoista ADSL-modeemiani, eikä netti-yhteys siis toimi! Nyt asiaan: Olisko kellään tietoa/apua, miten/millä/mistä ajureilla/ohjelmilla saisin konetta korjattua? Emolevyn ajurissa on kai vikaa, kun se ei sitä modeemia tunnista? Modeemin ajureita ajettaessa tulee herja; Modeemi ei ole kiinnitetty koneeseen... arvatkaas vaan onko? Muilla koneilla ko. modeemi toimii ihan hienosti... Harmittaa kyllä sen VISTA:n menetys!

        Onko kellään mitään tietoa, ovatko ryhmäkantelut onnistuneet tällaisissa takuuhuoltojutuissa? jos kourallinen vihaisia ihmisiä kerääntyy yhteen ja uhkaa nostaa jonkun hölynpölysyytteen velvollisuuksiaan ja omia pykäliään polkevasta asiakaspalvelusta, niin voisikohan sen laatuun saada jotain maailmaa parantavia muutoksia :) koska itseni mielestä näitä tekstipätkiä lukiessani törmäsin pariin melko ikävään tilanteeseen, esim:
        - kone huollossa 5 kk putkeen ilman mitään tietoa statuksessa. Mielestäni firmanhan on velvollisuus antaa uusi, viaton tuote tilalle jos tuotetta ei voida korjata, eikä varastoida sitä johonkin nurkkaukseen Saksaan.
        - Firma uhkaa laskuttaa toisesta takuuhuollosta, vaikka takuu on vielä voimassa

        Itselläni oli tuotteessa ensikättelyssä vikaa: heti käynnistäessä huomasin että näyttö oli rikki. tuolloin olin ostanut tuotteen verkkokaupasta. myyjähän ei ole syypää vialliseen tuotteeseen, mutta suomen lain mukaan vastuussa viallisesta tuotteesta. silti verkkokaupan asiakaspalvelu totesi että ongelma on minun ja valmistajan välillä, ja painoi summerilla seuraavaa jonottajaa.


      • Arlig
        Arska kirjoitti:

        Onko kellään mitään tietoa, ovatko ryhmäkantelut onnistuneet tällaisissa takuuhuoltojutuissa? jos kourallinen vihaisia ihmisiä kerääntyy yhteen ja uhkaa nostaa jonkun hölynpölysyytteen velvollisuuksiaan ja omia pykäliään polkevasta asiakaspalvelusta, niin voisikohan sen laatuun saada jotain maailmaa parantavia muutoksia :) koska itseni mielestä näitä tekstipätkiä lukiessani törmäsin pariin melko ikävään tilanteeseen, esim:
        - kone huollossa 5 kk putkeen ilman mitään tietoa statuksessa. Mielestäni firmanhan on velvollisuus antaa uusi, viaton tuote tilalle jos tuotetta ei voida korjata, eikä varastoida sitä johonkin nurkkaukseen Saksaan.
        - Firma uhkaa laskuttaa toisesta takuuhuollosta, vaikka takuu on vielä voimassa

        Itselläni oli tuotteessa ensikättelyssä vikaa: heti käynnistäessä huomasin että näyttö oli rikki. tuolloin olin ostanut tuotteen verkkokaupasta. myyjähän ei ole syypää vialliseen tuotteeseen, mutta suomen lain mukaan vastuussa viallisesta tuotteesta. silti verkkokaupan asiakaspalvelu totesi että ongelma on minun ja valmistajan välillä, ja painoi summerilla seuraavaa jonottajaa.

        ...jotka niin kovasti täällä valitatte ja itkette kohtaloanne, tullut mieleenkään ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Sehän pätee kuluttaja-myyjä -kaupoissa ja on varsin tehokas tapa edetä jos tuntee tulleensa kusetetuksi. Asiakaspalvelijatkin reagoivat paljon hanakammin kun langan toisessa päässä onkin viranomainen, olkoonkin sitten ko. "palvelu"piste vaikka Siperian toisella puolen tai Saksan takamailla.

        P.S. Acer 5920G postissa... tänään!


      • öga
        Arlig kirjoitti:

        ...jotka niin kovasti täällä valitatte ja itkette kohtaloanne, tullut mieleenkään ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Sehän pätee kuluttaja-myyjä -kaupoissa ja on varsin tehokas tapa edetä jos tuntee tulleensa kusetetuksi. Asiakaspalvelijatkin reagoivat paljon hanakammin kun langan toisessa päässä onkin viranomainen, olkoonkin sitten ko. "palvelu"piste vaikka Siperian toisella puolen tai Saksan takamailla.

        P.S. Acer 5920G postissa... tänään!

        Oon yrittänyt omaa Ferraria saada huoltoon kuukauden päivät.Viimein pääsin läpi tekniseen tukeen ja kyselin onko heidän toimintansa mitenkään kuluttajasuojan mukaista.
        Kaveri vastas,että eipä ole kuluttajasuoja asetellut mitään aikarajoituksia,kuinka kauan asiakasta saa palloitella.
        Ei Aceria enää ikinä.


    • Ponttus

      Ajoin Aceriini vanhan XP:n koska tuo orkkis käyttis mikä tuli koneessa sisällä oli aivan täysi paska (sairaasti joitan "hyöty"ohjelmia, millä ei tee hevon persettä)! Ongelma on nyt emolevyn ajureissa, koska en saa netti yhteyttä toimimaan! Mikäköhän noista ajureista ei mulla toimi, kun kone ei tunnista ulkoista ADSL-modeemia?!?

      • Olisinpa Tienny

        Ostin anttilasta 17 tuumaisella näytöllä olevan Acerin "tehotykin" hinta 1200 eur, alkoi pysähdellä kiusallisesti eli ajoi kovalevyn parkkiin? menin koneen kanssa paikalliseen anttilaan ne anto sieltä lapun josa oli huollon numero! Koetin soittaa sinne tietty ei puoleen tuntiin vastausta,,,eikun takas anttilaan jonon ohi että pamahti, ja karjaisin nyt akka! (se lapun antanu jätkä luikki pakoon) Laita tää huoltoon ja heti, se ämmä sekos eikä osannu tehdä mitään... heh piti sille neuvoa protokolla eli puh,num osoite ja kuitin kopiointi, ämmät känisi takana ja sivuilla etuilusta :D mutta nyt ottaa pattiin kun luin nuo muitten kokemukset Acerin huollosta, onneksi on toinen kone. Kannattaa mennä rähisemään myyjäliikkeeseen se on vastuussa myymistään tuotteista.


      • Alien90

        Toi paskasofta oli varmaan vista, sitähä löytyy nyt kaikkialta, en kyllä suosittele kenellekään hommata vista omaan koneseen.
        Vanha kunnon XP ja 2003 ja tiedenkin 2000) on ainoat kunnot käyttikset microsoftilta.
        Ja Acerista sen verran, että itselleni on vuonna 2005 ostettu läppäri ja toimii kun junan vessa, vaikka mitä tekis, nin silti ei ole kaatunut viellä mihinkään.
        Ja tietysti softa/käyttis on parasta noin puolen vuoten välein ajaa uudestaa jos ei halua käyttää jumittava laitetta.
        Ei minkään apuohjelman käyttö putsauksessa ole niin tehokasta, että laite voisi toimia kun uusi kun sitä on recovery.
        Toi oli mun mielipite.


      • koittelee hermoja
        Olisinpa Tienny kirjoitti:

        Ostin anttilasta 17 tuumaisella näytöllä olevan Acerin "tehotykin" hinta 1200 eur, alkoi pysähdellä kiusallisesti eli ajoi kovalevyn parkkiin? menin koneen kanssa paikalliseen anttilaan ne anto sieltä lapun josa oli huollon numero! Koetin soittaa sinne tietty ei puoleen tuntiin vastausta,,,eikun takas anttilaan jonon ohi että pamahti, ja karjaisin nyt akka! (se lapun antanu jätkä luikki pakoon) Laita tää huoltoon ja heti, se ämmä sekos eikä osannu tehdä mitään... heh piti sille neuvoa protokolla eli puh,num osoite ja kuitin kopiointi, ämmät känisi takana ja sivuilla etuilusta :D mutta nyt ottaa pattiin kun luin nuo muitten kokemukset Acerin huollosta, onneksi on toinen kone. Kannattaa mennä rähisemään myyjäliikkeeseen se on vastuussa myymistään tuotteista.

        Ostin 24" acerin näytön vajaa 2 v sitten. Eka kerran hajosi 6kk sisällä ja lähetin huoltoon. Näyttö korjattiin ja sain sen takaisin alta viikon sisään. Nyt näyttö hajosi uudestaan. Lähetin 5 viikkoa sitten huoltoon ja nyt ei saa enää mitään selkoa. Asiakaspalveluun ei pääse. Sähköposti systeemi on ihan hanurista. Saksasta sain jonkun sähköpostin että pitäisi maksaa 100e korjauksesta vaikka siinä on vielä vuosi valmistajan takuuta jäljellä. Ja eikun yritystä asiakaspalveluun mutta ei pääse läpi millään.
        HAISTAKOON KOKO ACER PITKÄN VITUN!!!!!!!!!
        Meen kauppaan ostamaan uuden näytön ja kierrän nää acerin paskat kaukaa.


      • joppajoo
        Olisinpa Tienny kirjoitti:

        Ostin anttilasta 17 tuumaisella näytöllä olevan Acerin "tehotykin" hinta 1200 eur, alkoi pysähdellä kiusallisesti eli ajoi kovalevyn parkkiin? menin koneen kanssa paikalliseen anttilaan ne anto sieltä lapun josa oli huollon numero! Koetin soittaa sinne tietty ei puoleen tuntiin vastausta,,,eikun takas anttilaan jonon ohi että pamahti, ja karjaisin nyt akka! (se lapun antanu jätkä luikki pakoon) Laita tää huoltoon ja heti, se ämmä sekos eikä osannu tehdä mitään... heh piti sille neuvoa protokolla eli puh,num osoite ja kuitin kopiointi, ämmät känisi takana ja sivuilla etuilusta :D mutta nyt ottaa pattiin kun luin nuo muitten kokemukset Acerin huollosta, onneksi on toinen kone. Kannattaa mennä rähisemään myyjäliikkeeseen se on vastuussa myymistään tuotteista.

        Eli sun mielestä on oikein käyttäytyä idioottimaisesti myyjiä kohtaan...Tuskin se niiden vika kuitenkaan on jos tietokone kusahtaa.


    • tullutta Aceria

      Taiaa Acer ja muut olla ihan samaa linjaa, eli aikansa ottaa ja itse loppujen lopuksi tyytyväinen
      ja DHL kuskas konen kotiin aikansa seikkailtuan matkalla.
      Tekstareilla ilmoiteltiin asioista ja se lohduttaa kummasti, kun saa väliaikatilannetta.

      Ylikuumenemisesta johtunut takuukorjaus on tehty ja taitaa olla Acer läppäreiden perusvikaa?

      Arvosana hyvä on mielestäni Acer huollolle.

      Tässä nyt 1kk taas puuhasteltu ja kone käy ja kukkuu...

      • Naarmuilla

        Alkuperäispakkaus kuin pommin jäljiltä...Ja neljän päivän valitusaika? viikonloppu! Kone toimi ja kovalevy oli vaihdettu? tjaa,,,kaikinpuolin paska
        esitys epäilen koko hommaa kone ei olisi tullut ikinä mutta sanoin liikkeessä joko kone tulee tai rahat pois! No ennen oli levy jaettu kahteen osioon nyt oli ajettu backup ja sitä ei saa millään esille, eli sällit ajoi yhdelle osiolle koko paskan ja ei mahdollisuutta ajaa defaulttina,, saa nähdä toimiiko oma recover levy?? Muuten vika esiintyy vieläkin mutta harvemmin...Mainittakoon että kone oli naarmutettu huollossa että sillai ACER...!!


      • Parvekkeelle koneen jäähtym...

        Mullakin meni kone (Acer Aspire 5510) ylikuumenemisesta johtuen takuuhuoltoon 11 kk jälkeen. Sen jälkeen pelitti pari kuukautta ihan mainiosti. Sen jälkeen en ole mitään 3D omianaisuuksia vaativaa peliä tai softaa pystynyt käyttämään, kun koneen päällä voisi paistaa kananmunaa.

        Mihinhän tälläinen tapaus kannattaisi viedä huoltoon? Tai mihin suuntaan kannattaisi olla yhteydessä?

        J.K Ylikuumenemisongelman ratkaisin väliaikaisesti pelisession ajaksi niin, että otin parvekkeelta metallisen punttipenkin 12kg painon, jonka laitoin koneen alle hohkaamaan ( 8 C).


      • Paikallinen tuki+1
        Naarmuilla kirjoitti:

        Alkuperäispakkaus kuin pommin jäljiltä...Ja neljän päivän valitusaika? viikonloppu! Kone toimi ja kovalevy oli vaihdettu? tjaa,,,kaikinpuolin paska
        esitys epäilen koko hommaa kone ei olisi tullut ikinä mutta sanoin liikkeessä joko kone tulee tai rahat pois! No ennen oli levy jaettu kahteen osioon nyt oli ajettu backup ja sitä ei saa millään esille, eli sällit ajoi yhdelle osiolle koko paskan ja ei mahdollisuutta ajaa defaulttina,, saa nähdä toimiiko oma recover levy?? Muuten vika esiintyy vieläkin mutta harvemmin...Mainittakoon että kone oli naarmutettu huollossa että sillai ACER...!!

        Kaksi kertaa osat pamahtanut, kaksi kertaa takuuhuollossa. Kaksi kertaa tiputettu matkalla. Eka huoltoaika viikoissa, toka huoltoaika kuukausissa.


    • Kypsä

      Ostin maaliskuun alussa Acer TM 8215 koneen. Välittömästi alkoi kaatuilu ja tuli erilaisia BlueScreen ilmoituksia.
      Tästä alkoi hirvittävä huoltorumba, joka loppujen lopuksi päätyi koneen vaihtoon kun uhkailin lakimiehellä.
      Huollosta ja palveluksesta yleensä on pelkkää huonoa sanottavaa.

      No tänään otin sitten uuden koneen (TM6592G) käyttöön ja ajoin siihen Welhon suojaukset. Kun konetta piti käynnistää uudelleen niin, juuri niin, ei käynnistynytkään enään. Kaikki temput on kokeiltu eikä millään nytkähdä käyntiin.

      Eli en voi kun ihmetellä Acerin todella surkeata laatua. Onneksi on vielä vanha kunnon HP käytössä ja sehän toimi kuin junan vessa.


      Saa nähdä mitä Acerilla sanotaan huomenna...???!!!

      • on outo merkki

        itse ostin acer aspiren 3103 joku aika sitten.. koneessa ei vikaa löydy oikeastaan millään.. aluksi kun se tuli niin acerin omat softat aiheuttivat koneessa hämminkiä... en tiedä kuka ne on suunnitellut mutta niitä ei koneeseen pidä pistää..! sitten en kuitenkaan tiennyt mikä sen vian aiheutti kunnes eräänä kauniina aamuna tuli ilmoitus "CRASH.??" ajattelinhan viedä huoltoon koneen kun töitä sen kanssa seuraavana päivänä pitäisi tehdä... (oli sunnuntai päivä eli seuraavana päivänä työt alkaisi) kun pääsin huolto liikkeeseen arvioitu korjaus aika oli 10-12kk... sillon palo minulla pinna ja kysyin vähän ivallisesti jätkiltä että oliko niillä paljonkin töitä samana päivänä.. no eipä ne osanneet siihen vastata sanoivat vaan että tässä odotellaan jos tekemistä löytyisi.. ja eivät reagoineet mitenkään kun sanoin että tässä olisi tekemistä teille.. sitten he sanoivat että noin ison vian korjaamisessa menee monta kuukautta kun pitää soittaa acerin tehtaalle ja minne lie... kyllä eivät tykänneet kun sanoin että korjaan sen vaikka itse... ja sanoin että paremman ja nopeamman tuloksen saa kun korjaa itse.. ja sain ne acerin huonot softatkin pois josta vika loppujen lopuksi löytyi... ei ole kone enää sen jälkeen sekoillut kertaakaan. acerin palveluista arvosana 0/100 ja softista ei kehtaa sinne edes laittaakaan... mutta koneen arvosana korjailun jälkeen 9/10


      • Acerin omistaja
        on outo merkki kirjoitti:

        itse ostin acer aspiren 3103 joku aika sitten.. koneessa ei vikaa löydy oikeastaan millään.. aluksi kun se tuli niin acerin omat softat aiheuttivat koneessa hämminkiä... en tiedä kuka ne on suunnitellut mutta niitä ei koneeseen pidä pistää..! sitten en kuitenkaan tiennyt mikä sen vian aiheutti kunnes eräänä kauniina aamuna tuli ilmoitus "CRASH.??" ajattelinhan viedä huoltoon koneen kun töitä sen kanssa seuraavana päivänä pitäisi tehdä... (oli sunnuntai päivä eli seuraavana päivänä työt alkaisi) kun pääsin huolto liikkeeseen arvioitu korjaus aika oli 10-12kk... sillon palo minulla pinna ja kysyin vähän ivallisesti jätkiltä että oliko niillä paljonkin töitä samana päivänä.. no eipä ne osanneet siihen vastata sanoivat vaan että tässä odotellaan jos tekemistä löytyisi.. ja eivät reagoineet mitenkään kun sanoin että tässä olisi tekemistä teille.. sitten he sanoivat että noin ison vian korjaamisessa menee monta kuukautta kun pitää soittaa acerin tehtaalle ja minne lie... kyllä eivät tykänneet kun sanoin että korjaan sen vaikka itse... ja sanoin että paremman ja nopeamman tuloksen saa kun korjaa itse.. ja sain ne acerin huonot softatkin pois josta vika loppujen lopuksi löytyi... ei ole kone enää sen jälkeen sekoillut kertaakaan. acerin palveluista arvosana 0/100 ja softista ei kehtaa sinne edes laittaakaan... mutta koneen arvosana korjailun jälkeen 9/10

        Hei kaikille itse ostin acerin 2vko sitten ja heti alkoi kaatuilee ja on jo iskenyt bluescreeniä n.5 kertaa ja vista ilmoittaa että virheitä vaikka kuin paljon ...yhteen bluescreenin löyty virheraportissa vastaus ja se oli että ATI:n ohjelmistossa on jotain häikkää. Noh en ole vielä vienyt huoltoon tätä ja nyt kun luin tämän viesti ketjun niin ei tekis mieli viedä sitä huoltoon vaan pistää rikki ja iskee vakuutuksen piikkiin, mutta niin en tee kummiskaan :p . ja olisi myös yksi kysymys että pitääkö mun soittaa acerille takuusta vai viedä suoraan sinne mistä ostinkin sen ?


      • aika syvältä...
        Acerin omistaja kirjoitti:

        Hei kaikille itse ostin acerin 2vko sitten ja heti alkoi kaatuilee ja on jo iskenyt bluescreeniä n.5 kertaa ja vista ilmoittaa että virheitä vaikka kuin paljon ...yhteen bluescreenin löyty virheraportissa vastaus ja se oli että ATI:n ohjelmistossa on jotain häikkää. Noh en ole vielä vienyt huoltoon tätä ja nyt kun luin tämän viesti ketjun niin ei tekis mieli viedä sitä huoltoon vaan pistää rikki ja iskee vakuutuksen piikkiin, mutta niin en tee kummiskaan :p . ja olisi myös yksi kysymys että pitääkö mun soittaa acerille takuusta vai viedä suoraan sinne mistä ostinkin sen ?

        soittele suoraan acerin takuuhuoltoon niin ne tulee hakemaan sen koneen kotoa ja tuo takas joskus parin viikon päästä.... itellä on polttava hajalla ja aluksi oli pari vikkoo huollos ja sit viikon kotona ja taas viikon huollos ja nyt on kotona mut ei polttava vieläkää toimi kunnolla!!! :(


    • Jasu 50

      Kuule mun kone on ollut siellä huollossa viime helmikuusta asti.
      Nyt se vihdoin löytyi.
      On väännetty postin ja kuluttajasuoja asiamiehen kanssa ennekun se sitten löytyikin jostain Acerin huollon varastosta.
      Nyt ootellaan kehtaako ne vielä laskua lähettää perään.
      Ihme tunareita.

    • Pentti Johannes

      Puoli vuotta vanha Acerini alkoi hidastella oikein tuntuvasti, eivätkä ccleanerin käyttö ym temput auttaneet. Soitin tänään aamupäivällä Acerin huoltoon ja pääsin alle minuutin odottamisen jälkeen palveluun. Sain sieltä asiallisen ja asiantuntevan palvelun ja nyt kone toimii taas kunnolla. Järjestelmän palautus auttoi tässä tapauksessa ja kiitokset Teemulle neuvoista.

      • On takuu on

        Acerin huolto ei pelaa.
        Takuuaikana on minulle koitunut kustannuksia varmaankin näytön alkuperäisen hinnan verra.
        Näyttö on ollut viimeiset 6kk käytännöllisesti katsoen Saksassa tai matkalla sinne.
        2 uutta näyttöä tullut toisessa ei ääntä ollut lainkaan ja toisessa ei edes kaiuttimiakaan.
        Missä mättää?


    • hämmästelijä...

      Onko se tosiaan ihme, että on Acerin tuki jumissa. Ihmiset kun näköjään soittelee sinne Acerin tukeen ja lähettelee konettaan heille seuraavista syistä:

      A) Windowsissa on ongelmaa
      B) Tullut päivitettyä väärät ajurit
      C) Ohjelman asennus on mennyt pieleen

      Ymmärtäkääs nyt sitten sellainen asia ihmiset, että pitäisi vähän osata erotella mikä kuuluu kenellekin. Näistä yksikään lueteltu, jotka tästä rimpsusta luin, ei kuulu Acerille. Jos on softapuolen ongelmaa, niin kaikki varmaan huomaa, että sen käyttiksen tarjoaa ja tekee Microsoft. Sieltä huollosta olisi pitäny ohjata nämä ongelmat oikeaan osoitteeseen, mutta ilmeisesti olivat sitten liian palveluhenkisiä.

      Annan nyt vielä vertauskuvan, että kellekään tässä tällaisesta valittaneelle ei jää epäselväksi mitä ovat Acerin huollossa todennäköisesti teistä ajatelleet:
      Ostat jogurtin ja huomaat sen menneen huonoksi kun olet aloittamassa sitä syomään. Nyt siis otat yhteyttä pakkauksen valmistajaan, etkä suinkaan jogurtin valmistajaan...

      Ainoa ongelma mitä tässä nyt näen, niin on tuo että Acerin vehkeet ovat niin halpoja, että jokaikinen pahvipää ja tietotekninen idioottikin moisen voi ostaa.

      • Pentti Johannes

        Kiva, kun on olemassa muitakin kuin tällaisia pahvipäitä jotka eivät heti osaa selvittää, missä vika piilee. Valitettavasti tietokoneita myydään ilman todistusta, josta selviäisi pätevyys sekä koneen käyttöön että myös vikojen selvittelyyn.

        Suurin osa koneen ostajista hankkii sen kyllä nimenomaan tietojenkäsittelyyn eikä heidän tarvitse selvittää, missä on vika, jos kone ei toimi. Tietokone myydään yhtenä pakettina, joten myyjä vastaa koko koneesta. Ei auton ostajankaan tarvitse takuuaikana ensin tutkia, missä on vika, kun auto ei kulje ja sitten ottaa yhteyttä esim. kaasarin valmistajaan.

        Valitettavasti tietokonealalla on myös yleisöpalvelussa sinne täysin sopimattomia "nörttejä", joiden mielestä kaikkien tulisi olla yhtä kiinnostuneita ja tietäviä tietokoneista kuin he ovat tai ainakin uskovat olevansa.

        Sellaisistakin on kyllä kokemusta, mutta onneksi Acerin kohdalla kävi toisin.


      • Hermo menee
        Pentti Johannes kirjoitti:

        Kiva, kun on olemassa muitakin kuin tällaisia pahvipäitä jotka eivät heti osaa selvittää, missä vika piilee. Valitettavasti tietokoneita myydään ilman todistusta, josta selviäisi pätevyys sekä koneen käyttöön että myös vikojen selvittelyyn.

        Suurin osa koneen ostajista hankkii sen kyllä nimenomaan tietojenkäsittelyyn eikä heidän tarvitse selvittää, missä on vika, jos kone ei toimi. Tietokone myydään yhtenä pakettina, joten myyjä vastaa koko koneesta. Ei auton ostajankaan tarvitse takuuaikana ensin tutkia, missä on vika, kun auto ei kulje ja sitten ottaa yhteyttä esim. kaasarin valmistajaan.

        Valitettavasti tietokonealalla on myös yleisöpalvelussa sinne täysin sopimattomia "nörttejä", joiden mielestä kaikkien tulisi olla yhtä kiinnostuneita ja tietäviä tietokoneista kuin he ovat tai ainakin uskovat olevansa.

        Sellaisistakin on kyllä kokemusta, mutta onneksi Acerin kohdalla kävi toisin.

        Selvittäkää kaikki, jolla on huonoa kohtelua, ei lainkaan asiakaspalvelua, jatkuvasti rikkinäinen uusi kone jne. Jos ei ole mahdollista tehdä ryhmäkannetta, tehdään kaikki omat valitukset kuluttajalautakuntiin. On saatava toimiva kone TAI rahat takaisin ja PIAN. Kodissamme on Fujitsu-Siemens- merkkinen kone, jossa ei ole neljään vuoteen ollut ainuttakaan ongelmaa.
        Herää kysymys ACERistä. JÄRKYTTÄVÄÄ on myös se asiakkaiden roikuttaminen puhelinlangoilla ja netissä ilman, että joku reagoisi - saatikka että osaisi sanoa tai tehdä jotain. Nuoria pojankloppeja toimisto täynnä varmaan nälkäpalkalla.


      • hämmästelijä...
        Pentti Johannes kirjoitti:

        Kiva, kun on olemassa muitakin kuin tällaisia pahvipäitä jotka eivät heti osaa selvittää, missä vika piilee. Valitettavasti tietokoneita myydään ilman todistusta, josta selviäisi pätevyys sekä koneen käyttöön että myös vikojen selvittelyyn.

        Suurin osa koneen ostajista hankkii sen kyllä nimenomaan tietojenkäsittelyyn eikä heidän tarvitse selvittää, missä on vika, jos kone ei toimi. Tietokone myydään yhtenä pakettina, joten myyjä vastaa koko koneesta. Ei auton ostajankaan tarvitse takuuaikana ensin tutkia, missä on vika, kun auto ei kulje ja sitten ottaa yhteyttä esim. kaasarin valmistajaan.

        Valitettavasti tietokonealalla on myös yleisöpalvelussa sinne täysin sopimattomia "nörttejä", joiden mielestä kaikkien tulisi olla yhtä kiinnostuneita ja tietäviä tietokoneista kuin he ovat tai ainakin uskovat olevansa.

        Sellaisistakin on kyllä kokemusta, mutta onneksi Acerin kohdalla kävi toisin.

        Tässä taas tulee esille se, mistä aikaisemmassakin postauksessanikin puhuin. Hankitaan se kone tähän puhumaasi "tietojen käsittelyyn". Tässäkin rimpsussa näitä "käsittelijöitä" löytyy, jotka ovat menneet sitä konettaan päivittelemään väärillä ajureilla tai asennellut vahingollista ohjelmaa koneelleen.

        En minä sitä väitä etteikö Acer myös sutta tyrkytä myyntiin(itsekin näyttövikaisen kannettavan vaihdatutin välittömästi sen saatuani), mutta kun tietokone on kovin monitahoinen laite, että siinä pitäisi jokaisella olla ystävä piirissään edes joku joka niiden päälle hieman ymmärtäisi(tai olla edes niin mahdottoman kiinnostunut niiden sielunelämästä, niinkuin asian esitit :) ). Monesti kun nämä "viat" vaan ovat itse aiheutettuja.

        Ymmärrän, että jos joku tällaisia "vikaa koneessa" valituksia joutuu päivästä toiseen kuuntelemaan, niin hänen sietokykynsä saattaa olla koetuksella ja ehkä se sitten loppuu monesti juuri sellaisen ihmisen kohdalla, jolla oikeasti oli jotain vikaa laitteessaan.

        Kun auton kerran toit keskustelussa esille, niin verrataanpa tätä tilannetta nyt sitten siihen. Myyjä/valmistaja on siis mielestäsi vastuussa näistä asioista:
        Ajat auton pellit lommoille betoniporsaaseen?
        Revit puukolla auki autosi verhoilun?
        Maalaat autosi uudelleen, etkä tykkääkkään uudesta väristä?

        Asiaa ei mielestäni muuta sekään, että tietokone on tietämättömyyttään helpompi "kolaroida" kuin auto(onhan se kuitenkin myös turvallisempaa).


      • nitrot vähissä
        hämmästelijä... kirjoitti:

        Tässä taas tulee esille se, mistä aikaisemmassakin postauksessanikin puhuin. Hankitaan se kone tähän puhumaasi "tietojen käsittelyyn". Tässäkin rimpsussa näitä "käsittelijöitä" löytyy, jotka ovat menneet sitä konettaan päivittelemään väärillä ajureilla tai asennellut vahingollista ohjelmaa koneelleen.

        En minä sitä väitä etteikö Acer myös sutta tyrkytä myyntiin(itsekin näyttövikaisen kannettavan vaihdatutin välittömästi sen saatuani), mutta kun tietokone on kovin monitahoinen laite, että siinä pitäisi jokaisella olla ystävä piirissään edes joku joka niiden päälle hieman ymmärtäisi(tai olla edes niin mahdottoman kiinnostunut niiden sielunelämästä, niinkuin asian esitit :) ). Monesti kun nämä "viat" vaan ovat itse aiheutettuja.

        Ymmärrän, että jos joku tällaisia "vikaa koneessa" valituksia joutuu päivästä toiseen kuuntelemaan, niin hänen sietokykynsä saattaa olla koetuksella ja ehkä se sitten loppuu monesti juuri sellaisen ihmisen kohdalla, jolla oikeasti oli jotain vikaa laitteessaan.

        Kun auton kerran toit keskustelussa esille, niin verrataanpa tätä tilannetta nyt sitten siihen. Myyjä/valmistaja on siis mielestäsi vastuussa näistä asioista:
        Ajat auton pellit lommoille betoniporsaaseen?
        Revit puukolla auki autosi verhoilun?
        Maalaat autosi uudelleen, etkä tykkääkkään uudesta väristä?

        Asiaa ei mielestäni muuta sekään, että tietokone on tietämättömyyttään helpompi "kolaroida" kuin auto(onhan se kuitenkin myös turvallisempaa).

        Hämmästelijä ei tiedä sitä tosiasiaa, että esim. Acer:in Windows on ns. OEM käyttöjärjestelmä ja siitä vastaa laitteen toimittaja (Acer, Fujitsu, HP jne), ei Microsoft. Jos soitat Microsoftin tuotetukeen, niin sanovat päivää jos maksat 70 egee, jonka jälkeen alkaa lasku josta melko vauhdikkaasti. Tiedän kokemuksesta.

        Omat kokemukseni Acerin huollosta ovat kohtuulliset. Vein henkilökohtaisesti koneeni huoltoon (Konala, Hki)18.2.2008. Liitin mukaan 1,5 A4 sivua vikaselostusta. Vika alkoi siitä kun C: levy tuli täyteen, eikä korjaantunut edes vikasietotilassa tehdyillä tempuilla. Selostin ko. paperilla tehdyt toimenpiteet. Sain vastaanottokuitin, jossa oli huoltonumero ja päiväys 21.1.2008. Koneen oltua huollossa 2 viikkoa, soitin ja kysyin statusta. Lupasivat otta sen kohta työn alle. Seuraavalla viikolla soitin uudestaan ja kysyin statusta. Sain vastauksen että ensi viikon maanantaina tai tiistaina se on viimeistään kunnossa.

        Soitin "ensi viikon" torstaina ja kysyin statusta sain lupauksen että huomena se lähtee minulle DHL:n mukana. "Homena" soitin, sain tietää että emolevyä ei ole vielä saatu. Otin välittömästi yhteyttä huoltopäällikköön. Ankaran kinastelun jälkeen kone luvattiin minulle viimeistää seuraavan viikon maanantaiksi.

        Yllätys yllätys kone toimitettiin minulle 19.2.2008, paitsi että se ei ollut minun koneeni. Noin 1,5h selvittelyn jälkeen kävi ilmi että minun koneeni oli toimitettu Turun suunnalle. Lupasin toimittaa vieraan koneen Pääsiäisen jälkeisenä tiistaina huoltopisteeseen sillä edellytyksellä että saan oman koneeni 2 Gigan muistillisena samalla käynnillä. Yllätyksekseni sain oman koneeni takaisin ja mukaan 2kpl 1GB muistikampoja kun lupasin ne itse asentaa.

        Konetta vastaanottaessani pälyilin samalla huoltotiloja. En havainnut pienintäkään merkkiä ESD suojauksesta, joten loppukin luottamukseni Acer:in huoltoon katosi.

        Huomena (2.4.2008) vien koneen takaisin huoltoon, kun se ei suostu käynnistymään levättyään yön yli. Kun pitää virran päällä, niin noin 10-15min päästä käynnistys yleensä onnistuu ilman valitusta HDD 0:n virheestä. Samalla reissulla menen ja ostan Fufitsu-Siemensin läppärin ja jos saan Acerin takaisin edes siedettävässä kunnossa annan sen poikavainaani lapselle harjoittelukoneeksi.


      • vietiin
        nitrot vähissä kirjoitti:

        Hämmästelijä ei tiedä sitä tosiasiaa, että esim. Acer:in Windows on ns. OEM käyttöjärjestelmä ja siitä vastaa laitteen toimittaja (Acer, Fujitsu, HP jne), ei Microsoft. Jos soitat Microsoftin tuotetukeen, niin sanovat päivää jos maksat 70 egee, jonka jälkeen alkaa lasku josta melko vauhdikkaasti. Tiedän kokemuksesta.

        Omat kokemukseni Acerin huollosta ovat kohtuulliset. Vein henkilökohtaisesti koneeni huoltoon (Konala, Hki)18.2.2008. Liitin mukaan 1,5 A4 sivua vikaselostusta. Vika alkoi siitä kun C: levy tuli täyteen, eikä korjaantunut edes vikasietotilassa tehdyillä tempuilla. Selostin ko. paperilla tehdyt toimenpiteet. Sain vastaanottokuitin, jossa oli huoltonumero ja päiväys 21.1.2008. Koneen oltua huollossa 2 viikkoa, soitin ja kysyin statusta. Lupasivat otta sen kohta työn alle. Seuraavalla viikolla soitin uudestaan ja kysyin statusta. Sain vastauksen että ensi viikon maanantaina tai tiistaina se on viimeistään kunnossa.

        Soitin "ensi viikon" torstaina ja kysyin statusta sain lupauksen että huomena se lähtee minulle DHL:n mukana. "Homena" soitin, sain tietää että emolevyä ei ole vielä saatu. Otin välittömästi yhteyttä huoltopäällikköön. Ankaran kinastelun jälkeen kone luvattiin minulle viimeistää seuraavan viikon maanantaiksi.

        Yllätys yllätys kone toimitettiin minulle 19.2.2008, paitsi että se ei ollut minun koneeni. Noin 1,5h selvittelyn jälkeen kävi ilmi että minun koneeni oli toimitettu Turun suunnalle. Lupasin toimittaa vieraan koneen Pääsiäisen jälkeisenä tiistaina huoltopisteeseen sillä edellytyksellä että saan oman koneeni 2 Gigan muistillisena samalla käynnillä. Yllätyksekseni sain oman koneeni takaisin ja mukaan 2kpl 1GB muistikampoja kun lupasin ne itse asentaa.

        Konetta vastaanottaessani pälyilin samalla huoltotiloja. En havainnut pienintäkään merkkiä ESD suojauksesta, joten loppukin luottamukseni Acer:in huoltoon katosi.

        Huomena (2.4.2008) vien koneen takaisin huoltoon, kun se ei suostu käynnistymään levättyään yön yli. Kun pitää virran päällä, niin noin 10-15min päästä käynnistys yleensä onnistuu ilman valitusta HDD 0:n virheestä. Samalla reissulla menen ja ostan Fufitsu-Siemensin läppärin ja jos saan Acerin takaisin edes siedettävässä kunnossa annan sen poikavainaani lapselle harjoittelukoneeksi.

        vietiin siis mun aceri jälleenmyyjälle (Citymarket) ja ne lupas välittää sen sinne acerin huoltoon saa nähdä korjaavatko :)


      • DVD-rikki
        vietiin kirjoitti:

        vietiin siis mun aceri jälleenmyyjälle (Citymarket) ja ne lupas välittää sen sinne acerin huoltoon saa nähdä korjaavatko :)

        Aspire 5045 DVD-asema on mekaanisesti rikki. Olen yrittänyt löytää korjauspaikkaa pääkaupunkiseudulta turhaan. Tietääkö kukaan mihin voisin läppärini viedä ?


      • noup
        vietiin kirjoitti:

        vietiin siis mun aceri jälleenmyyjälle (Citymarket) ja ne lupas välittää sen sinne acerin huoltoon saa nähdä korjaavatko :)

        Jep eli eivät korjannut, vaativat vielä 70e maksua siitä että katsoivat vaan sitä. Eivät korjanneet, koska oli nestevaurio.


      • entinenaceristi
        noup kirjoitti:

        Jep eli eivät korjannut, vaativat vielä 70e maksua siitä että katsoivat vaan sitä. Eivät korjanneet, koska oli nestevaurio.

        Acerista (malli 5024) lakkasi yllättäen wlan-toimimista täälläkin. Valo ei pala, eikä sitä sa millään päälle. No, toimihan se sentään 2 vuotta moitteettomasti... (:


      • desperadoko
        noup kirjoitti:

        Jep eli eivät korjannut, vaativat vielä 70e maksua siitä että katsoivat vaan sitä. Eivät korjanneet, koska oli nestevaurio.

        Joo, jäti konee Acerin huoltoon Konalantie 47 c ja kaveri ilmoitti, että tulee postissa kirjallinen kustannusarvio. Tämä tulikin ja korjausarvio emolevy yms. n.1000 € ja lisäehto, jos konetta ei korjata se palautetaan 76,40 € postiennakolla takaisin, tästä ei huollon vastaanottanut kaveri maininnut mitään. En olisi jättänyt laitetta huoltoon, koska tuo "huollon" tarkastus on TÖRKEÄÄ luokka, etenkin jos myy erittäin heikkolaatuisia ACER- PC:tä. Acer-on onneton laite.


    • viimeinen.

      Soitin tekniseen tukeen. Siellä neuvottiin lähettämään kone huoltoon kun puhelimessa sille ei ollut mitään tehtävissä. Ennen tukeen soittoa koneeseen oli tehty järjestelmän uudelleen asennus mutta se ei ollut vikaa poistanut.

      Kone tuli huollosta kahden viikon päästä entisellään. Mukana englannin kielinen seloste ettei vikaa oltu löydetty. Huollon etsimä vika ei vaan ollut se josta kone oli huoltoon lähetetty. Vian kuvaus oli jossain kohtaa muuttunut. Syyksi epäilin kieli ongelmia.

      Vein koneen sitten liikkeeseen josta se oli ostettu. Siellä konetta tutkittiin kaksi viikkoa jonka jälkeen lupasivat tilata osan joka varmasti korjaa vian. Osan saapuminen kesti toiset kaksi viikkoa jonka jälkeen myyjä lähetti viestin ettei vika ollutkaan poistunut ja tarjosi hinnan alennusta. Vastasin viestiin että koska vika oli tullut takuu aikana haluaisin alennuksen sijaan että kone vaihdettaisiin vastaavaan toimivaan.

      Tähän ei tullut vastausta joten soitin liikkeeseen. Puhelimessa ei vian myöntämisestä ja hinnan alennuksen tarjoamisesta tiedetty. Ongelma olikin ehkä ominaisuus. Nyt konetta oltiin lähettämässä maahantuojan huoltoon joka päättää jatkosta. Myyjä pesi kätensä asiasta.

      Koko homma on kestänyt yhteensä kohta kaksi kuukautta. Myyjä on myöntänyt vian ja sen ettei sitä saa korjattua. Tuotevaihto tai kaupan purku ei onnistu ja kone on jossakin missä lie.

      Nyt mietin tekisinkö myyjästä valituksen kuluttajariitalautakuntaan vain ottaisinko lakimiehen ja hakisin heti oikeuden päätöksen asiaan. Sekin ilmeisesti on mahdollista? Kyllä luvatulla takuulla tulisi olla muutakin kuin mainos arvo.

      • kokemus!

        Itselläni meni acerin 17" litteästä näytöstä todennäköisesti invertteri rikki, taustavalo sammuili itsestään. Täytin vikailmoituslomakkeen acerin kotisivuilta, sain lähetysohjeet sähköpostivastauksena kahden tunnin sisällä. Ei muuta kuin rikki mennyt näyttö pakettiin ja pirautin DHL-kuriirin hakemaan. Tämä siis puolitoista viikkoa sitten.

        Tänään posti toikin jo paketin ovelle. Näyttö ei ollut sama minkä huoltoon lähetin, vaan käyttämätön 22" laajakuvanäyttö. Vanhasta näytöstä olisi mennyt takuu umpeen tämän kuun lopussa.

        Kovasti on näyttöjen kehitys mennyt eteenpäin muutaman vuoden aikana. Vanhaa näyttöäni markkinointiin aikanaan "pelinäyttönä" ja se olikin 300€:n arvoinen ostohetkellä. Nyt tilalle saamani sijoittuu kaikin puolin paremmin ominaisuuksin varusteltuna noin 180 euron hintaluokkaan.

        Tässä siis ainakin yksi positiivinen kokemus. Parempaan palveluun en ole ennen törmännyt takuuasioissa. Esimerkiksi Nokian matkapuhelimeni ovat joskus seikkailleet huollossa parikin kuukautta ilman mitään väli-informaatiota huollon tilasta.


    • Toivossa on hyvä elää!

      Tässä näitä keskusteluja luettuani alkoi tuntumaan, että olikohan nyt oikein lähettää oma kone huoltoon acerille, kun se nyt sattui sanomaan itsensä irti 1,5 vuoden käytön jälkeen. Merkki on aspire 5920G ja viaksi totesin näytön ohjaimen jumalattoman ylikuumenemisen. Toimenpiteet olivat seuraavat: 15.5.09 Klo 10:00 Otin yhteyttä acerin tekniseen tukeen (vastattiin heti), jossa todettiin että vika voi olla näytönohjaimessa. Antoivat tapausnumeron(hyväksyivät takuuhuoltoon) ja lisäohjeita miten toimia ja käskivät soittaa ja varata noutoajan DHL-nimisestä kuriiripalvelusta. 15.5.09 klo 10:30 Soitin DHL:lle ja sieltä kysyttiin, että milloin haluan noudon. Sovimme noudon Klo:12:00 jotta kerkeän pakkaamaan koneen huolella kuljetusta varten. 15.5.09 Klo 12.00 TASAN (!) Koputti DHL-paketinnoutaja ovelle ja paketti lähti matkalle kohti acerin huoltopistettä. Huom: Kannattaa ottaa kuvia koneesta ennen huoltoa, jotta on todisteita siitä missä kunnossa kone on huoltoon lähtenyt ja on helpompi todistaa mitkä jäljet on itse aiheutettu ja mitkä ovat huollon aiheuttamia vaurioita. Tässä sitä nyt sitten jännitetään että mikä on koneeni tuomio ja missä kunnossa mahtaa tulla takaisin, koska koneeni oli uudenveroisessa kunnossa päällipuolin huoltoon lähetettäessä. Acerille ja DHL ISO Ei tarvinnut yhtään jonottaa Acerin Tekniseen tukeen. DHL:lle ei tarvinnut sanoa kun paikka mistä noudetaan ja milloin. olivat minuutilleen paikalla konetta noutassa. P.S Kyllä jännittää näiden kommenttien perusteella tuo koneeni huolto..

      • __:):)___

        Hei! Kauanko koneesi huollossa sitten loppujen lopuksi kesti? Omassa koneessa sama vika


    • mäne

      Onhan se selvää että jos ostaa halvimmasta päästä olevan koneen kuten nyt vaikka nämä acerit tuppaa yleensä olemaan niin pakkohan siellä on halvemmat komponentit (=huonompilaatuiset) sisällä oltava joilla tuo hinta alas saadaan.
      On toki acerilla kalliimpiakin malleja jotka kokemuksieni mukaan toimivat luonnollisesti paremmin/pidempään mutta eine samaa tasoa ole kuin muilla merkeillä samassa hintaluokassa.

      Se on ihan jokaisen henkilökohtainen valinta minkälaisen ostaa mutta ihan vaikka pari sataa euroa lisää siihen aceriin tai mihin tahansa muuhunkin merkkiin tekee ihmeitä toimivuudelle.

      Itsellä ollut Asuksen kone n. 3 vuotta, oli silloin vähän keskihinnan yli ja ei tähän päivään mennessä ole mitää vikaa ollut, muistia vain lisätty.

      Huoltopalvelun toimvuuteen toki koneen hinta ei vaikuta, ja en ole joutunut käyttämään asuksen palvelua niin en osaa siitä kantaa ottaa.

      • mäne2

        Hienoa. Miksi noita halvempia edes tehdään, jos niiden ei voi olettaa edes toimivan ?


      • jooalat
        mäne2 kirjoitti:

        Hienoa. Miksi noita halvempia edes tehdään, jos niiden ei voi olettaa edes toimivan ?

        "... 4.8.2009
        Malli : TM5520-7A4G16MI VHP32TRSE1 MC UMAC 2*2G/
        on saapunut korjauskeskukseemme ja se korjataan mahdollisimman pian.
        ..."

        Kolme viikkoa tästä tuli ilmoitus, että koneessa takuun ulkopuolinen vika.

        Viedessäni koneen(8 kk vanha) huoltoon rikkinäisen näytönsaranan piti ns. "teknikon" mukaan mennä takuuseen(tyyppivika). Emolevystä irronneen AC adapter jack pluginin sanottiin olevan takuun ulkopuoleinen vika. Näin ollen pyysiin korjauksesta kustannusarvion, jota ei koskaan lähetetty.

        Käväisin tänään Konalassa (Helsinki) Acerin huolossa, jossa ilmeni, että konetta ei oltu edes vaivaiduttu tutkimaan. "Teknikko" harmistui ja lupasi otaa koneen pikakäsittelyyn. Veikkaan, että koneeseen, jonka näytön sarana ja AC plugin hajosivat normaalissa käytössä , tulee kallis remontti. Ja jos ko."Teknikot" homman hoitavat niin mietin vaan ,että mitenköhän laadukasta työ mahtaa olla jos kolmeen viikkoon ei edes vaivauduta tutkimaan konetta vaan lähetään epämääräinen ilmoitus koneen palauttamisesta johtuen takuun ulkopuolisesta viasta.

        Acerin koneita kannattaa välttää. "Teknikko" ehdotti, että olisin käyttänyt väkivaltaa konetta kohtaan. Se tuntui jotenkin pahalta.


      • Acer Travel"mate"5520G
        jooalat kirjoitti:

        "... 4.8.2009
        Malli : TM5520-7A4G16MI VHP32TRSE1 MC UMAC 2*2G/
        on saapunut korjauskeskukseemme ja se korjataan mahdollisimman pian.
        ..."

        Kolme viikkoa tästä tuli ilmoitus, että koneessa takuun ulkopuolinen vika.

        Viedessäni koneen(8 kk vanha) huoltoon rikkinäisen näytönsaranan piti ns. "teknikon" mukaan mennä takuuseen(tyyppivika). Emolevystä irronneen AC adapter jack pluginin sanottiin olevan takuun ulkopuoleinen vika. Näin ollen pyysiin korjauksesta kustannusarvion, jota ei koskaan lähetetty.

        Käväisin tänään Konalassa (Helsinki) Acerin huolossa, jossa ilmeni, että konetta ei oltu edes vaivaiduttu tutkimaan. "Teknikko" harmistui ja lupasi otaa koneen pikakäsittelyyn. Veikkaan, että koneeseen, jonka näytön sarana ja AC plugin hajosivat normaalissa käytössä , tulee kallis remontti. Ja jos ko."Teknikot" homman hoitavat niin mietin vaan ,että mitenköhän laadukasta työ mahtaa olla jos kolmeen viikkoon ei edes vaivauduta tutkimaan konetta vaan lähetään epämääräinen ilmoitus koneen palauttamisesta johtuen takuun ulkopuolisesta viasta.

        Acerin koneita kannattaa välttää. "Teknikko" ehdotti, että olisin käyttänyt väkivaltaa konetta kohtaan. Se tuntui jotenkin pahalta.

        Vi****taa tapella Verkkokuppaaja.comin kanssa. Eivät pidä Kuluttajavalituslautakunnan suosituksia minään ja tietävät ettei kukaan nosta mitään suurempaa haloota.

        Ja Acerikinhan viihtyy parhaisten siellä huollossa...


      • ytyujy
        mäne2 kirjoitti:

        Hienoa. Miksi noita halvempia edes tehdään, jos niiden ei voi olettaa edes toimivan ?

        "halvat komponentit"....

        Juu, tai ei... tällä kyllä toimii kaikki eikä ole vikaa ilmennyt, yli 600€ halvemmalla kuin nyt maksava 1.699€
        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Acer Aspire 8940G 18.4" viihdekannettava.

        Aspire 8940G:ssä on Intel Quad Core i7 M720 -prosessori, 4 Gt:n keskusmuisti ja suuri 500 Gt:n kiintolevy. Mallissa myös huipputehokas Nvidia GeForce GT 240M näytönohjain omalla 1024 Mt:n muistilla. Lisäksi Bluray-asema sekä nopeat WLAN a/b/g/n ja Bluetooth yhteydet. Malllissa myös 18.4 tuuman Full HD -näyttö ja Dolby optimoitu äänimaailma, jota täydentää Acer Cinebass bassokaiutin. Kone sopii loistavasti sekä teräväpiirtoelokuvien katseluun että pelaamiseen.

        Tekniset tiedot
        Käyttöjärjestelmä: Microsoft 7 Home Premium 64 bit.
        Prosessori: Intel Quad Core i7 M720
        Keskusmuisti: 4096 Mt
        Kiintolevy: 500Gt, pyörimisnopeus 5400 k./min
        Optinen asema: Bluray R/RE DVD /-RW SuperMulti DL
        Näytönohjain: Nvidia GeForce GT 240M, 1024Mt omaa muistia
        Näyttö: 18.4" WUXGA, Full HD 1920 x 1080 resoluutio, 16:9 kuvasuhde
        Tietoliikenne: 1 Gigabit Ethernet, WLAN a/b/g/n, Bluetooth
        Webkamera
        Muistikortinlukija: 5-in-1
        Akku: Lithium-ion 8-kennoa, 4800 mAh
        Äänet: Dolby optimoitu Acer CineSurround viidellä sisäänarakennetulla kaiuttimella ja Acer Tuba CineBass booster bassokaiuttimella
        I/O-portit: 5x USB 2.0, HDMI-portti, eSATA, Consumer infrared (CIR) portti, VGA-portti, Line-in, Line-out, S/PDIF, RJ-45, FireWire, sormenjälkitunnistin
        Mitat (L x S x K): 44,0 x 29,5 x 3,1/4,4 cm
        Paino: 4.6 kg
        Tyyppi: LX.PH202.012


      • Ei Aceria
        jooalat kirjoitti:

        "... 4.8.2009
        Malli : TM5520-7A4G16MI VHP32TRSE1 MC UMAC 2*2G/
        on saapunut korjauskeskukseemme ja se korjataan mahdollisimman pian.
        ..."

        Kolme viikkoa tästä tuli ilmoitus, että koneessa takuun ulkopuolinen vika.

        Viedessäni koneen(8 kk vanha) huoltoon rikkinäisen näytönsaranan piti ns. "teknikon" mukaan mennä takuuseen(tyyppivika). Emolevystä irronneen AC adapter jack pluginin sanottiin olevan takuun ulkopuoleinen vika. Näin ollen pyysiin korjauksesta kustannusarvion, jota ei koskaan lähetetty.

        Käväisin tänään Konalassa (Helsinki) Acerin huolossa, jossa ilmeni, että konetta ei oltu edes vaivaiduttu tutkimaan. "Teknikko" harmistui ja lupasi otaa koneen pikakäsittelyyn. Veikkaan, että koneeseen, jonka näytön sarana ja AC plugin hajosivat normaalissa käytössä , tulee kallis remontti. Ja jos ko."Teknikot" homman hoitavat niin mietin vaan ,että mitenköhän laadukasta työ mahtaa olla jos kolmeen viikkoon ei edes vaivauduta tutkimaan konetta vaan lähetään epämääräinen ilmoitus koneen palauttamisesta johtuen takuun ulkopuolisesta viasta.

        Acerin koneita kannattaa välttää. "Teknikko" ehdotti, että olisin käyttänyt väkivaltaa konetta kohtaan. Se tuntui jotenkin pahalta.

        Mulla samanlaisia kokemuksia huollosta ja asiakaspalvelusta, eli täysin olematonta ja asiakasta väheksyvää. Acer 7353G näyttö alkoi temppuilemaan kesken käytön. Kone lähti huoltoon, josta parin viikon kuluttua sai vastauksen sitä erikseen kysyttäessä, että kyseessä on takuun ulkopuolinen mekaaninen vaurio. Teknikko tämän totesi konetta vilkaisemalla ja sitä sen tarkemmin tutkimatta! Sanottiin vaan, että korjaus maksaa 200 -350 €. Suuri on haitari näytön vaihdolle!

        Mulla kanssa kommentit olivat täysin ylkimalkaisia ja osoittivat, että asikas ei Acerille paljo paina.
        Paskaan ei kannata rajojaan näköjään pistää. Seuraava kone ei ole Acer!


    • ACER hölmöille

      Kertokaapa myyjäliikkeelle (ei ACERin huoltoo - ei kuulu heille):

      Kuluttajavirasto:"Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä."

      • ei ole kiinnostunut

        Kuluttajaviraston kommenteista.

        Voisivat lopettaa Acerin myynnin ja keskittyä laatumerkkeihin.


      • KEKEKE1
        ei ole kiinnostunut kirjoitti:

        Kuluttajaviraston kommenteista.

        Voisivat lopettaa Acerin myynnin ja keskittyä laatumerkkeihin.

        Kuukausi sitten lähti läppäri takuuhuoltoon ja 19.8 tuli viesti että kone valmis ja noudettavissa mutta viestissä ei lukenut mistä. Soitin acerille ja täti sanoi että dhl tuopi kotia. Odottelin pari muutaman päivän ja soitin uudelleen ja sanoivat että matkalla on ja voit kysellä deehooällältä missäpäin on tulossa mutta sieltäpä sanovat että eivät ole saaneet konetta kuletettavaksi jonka jälkeen taas soitto acerille jossa lupasivat selvittää asian. Mitään ei taas kuulunut muutamaan päivään joten eilen soitin taas acerille jossa sanoivat että 19.8 on lähtenyt mutta selitettyäni että dhl ei ole pakettia saanut, sanoi täti että kannattaa kysellä lähimmältä r kioskilta. Tänä aamuna taas uusi soitto ja lupasivat selvittää ja soittaa takaisin mutta mitään ei kuulunut. Iltapäivästä uusi soitto ja lupasivat selvittää mutta mitään ei ole kuulunut. Nyt en enää jaksa heille soitella joten Mitenköhän kannattaisi toimia että uuden koneen taikka korvauksen saisi kun ovat vanhan ilmeisesti hävittänyt?


      • Jasssååå
        KEKEKE1 kirjoitti:

        Kuukausi sitten lähti läppäri takuuhuoltoon ja 19.8 tuli viesti että kone valmis ja noudettavissa mutta viestissä ei lukenut mistä. Soitin acerille ja täti sanoi että dhl tuopi kotia. Odottelin pari muutaman päivän ja soitin uudelleen ja sanoivat että matkalla on ja voit kysellä deehooällältä missäpäin on tulossa mutta sieltäpä sanovat että eivät ole saaneet konetta kuletettavaksi jonka jälkeen taas soitto acerille jossa lupasivat selvittää asian. Mitään ei taas kuulunut muutamaan päivään joten eilen soitin taas acerille jossa sanoivat että 19.8 on lähtenyt mutta selitettyäni että dhl ei ole pakettia saanut, sanoi täti että kannattaa kysellä lähimmältä r kioskilta. Tänä aamuna taas uusi soitto ja lupasivat selvittää ja soittaa takaisin mutta mitään ei kuulunut. Iltapäivästä uusi soitto ja lupasivat selvittää mutta mitään ei ole kuulunut. Nyt en enää jaksa heille soitella joten Mitenköhän kannattaisi toimia että uuden koneen taikka korvauksen saisi kun ovat vanhan ilmeisesti hävittänyt?

        Minulla ihan sama vika. Acerini ollut huollossa kohta 3kk.. alkaa hiljalleen v*tuttaa. Ja konetta ei kuulu takaisin.. hermot riekaleina


      • Jusa1.8T
        Jasssååå kirjoitti:

        Minulla ihan sama vika. Acerini ollut huollossa kohta 3kk.. alkaa hiljalleen v*tuttaa. Ja konetta ei kuulu takaisin.. hermot riekaleina

        Listaan tähän ketjuun myös omia kokemuksia Acerista ja huollosta...

        Ostin koneen kesällä 2008 suoraan Acerilta eli ns. refurbished-kone. Tälle annettiin 3kk "perävalo"-takuu, jonka aikana korjautin viallisen USB-portin. Laite toimi hyvin viime viikonloppuun saakka jolloin kesken surffailun sammui yhtäkkiä. Nyt kone ei suostu käynnistymään ollenkaan vaan vilkauttaa vihreää power-valoa jonka jälkeen sammuu ja yrittää käynnistyä uudestaan kunnes otan akun irti. Nettifoorumeilta huomasin että kyseessä on tyyppivika kun monella muullakin on mennyt pimeäksi eikä tähän auta muu kuin emolevyn vaihto. Kävin viime viikolla avautumassa Acerin Konalan huollossa mutta ei auttanut, eivät suostu korjaamaan vaikka alle 2 vuotta koneen valmistuspäivästä (11/2007). Todella laadukkaita vehkeitä nämä Acerit kun ei kahta vuotta kestä.

        Aukaisin koneen sitten kun sain päätöksen ettei takuu kosketa tätä, ja huomasin laitteen rakenteen olevan todella persiistä. Koneen rungon ainoa jäykistin on emolevy! Muuten on pelkkää taipuisaa muovia koko runko. Alkoi siis selviämään miksi emolevy ei kestä näissä. Omaani ei ole edes paljoa kuljeteltu vaan on ollut keittiön pöydällä suurimman osan ajasta. Olen puhdistanut säännöllisesti tuulettimetkin joten ylikuumeneminen ei ole vaurion syynä. No, tilasin eBaystä uuden emolevyn (käytetty & testattu), katsotaan miten käy. EN luota koneeseen kyllä enää pätkääkään tuon sisäisen rakenteen nähtyäni.

        Paskan myivät, onneksi vanha magnesiumrunkoinen IBM Thinkpad T30 toimii. Roudailen tätä T30:stä matkoilla mukana kun se ei mene millään rikki :)


      • Kone tarpeeseen
        Jusa1.8T kirjoitti:

        Listaan tähän ketjuun myös omia kokemuksia Acerista ja huollosta...

        Ostin koneen kesällä 2008 suoraan Acerilta eli ns. refurbished-kone. Tälle annettiin 3kk "perävalo"-takuu, jonka aikana korjautin viallisen USB-portin. Laite toimi hyvin viime viikonloppuun saakka jolloin kesken surffailun sammui yhtäkkiä. Nyt kone ei suostu käynnistymään ollenkaan vaan vilkauttaa vihreää power-valoa jonka jälkeen sammuu ja yrittää käynnistyä uudestaan kunnes otan akun irti. Nettifoorumeilta huomasin että kyseessä on tyyppivika kun monella muullakin on mennyt pimeäksi eikä tähän auta muu kuin emolevyn vaihto. Kävin viime viikolla avautumassa Acerin Konalan huollossa mutta ei auttanut, eivät suostu korjaamaan vaikka alle 2 vuotta koneen valmistuspäivästä (11/2007). Todella laadukkaita vehkeitä nämä Acerit kun ei kahta vuotta kestä.

        Aukaisin koneen sitten kun sain päätöksen ettei takuu kosketa tätä, ja huomasin laitteen rakenteen olevan todella persiistä. Koneen rungon ainoa jäykistin on emolevy! Muuten on pelkkää taipuisaa muovia koko runko. Alkoi siis selviämään miksi emolevy ei kestä näissä. Omaani ei ole edes paljoa kuljeteltu vaan on ollut keittiön pöydällä suurimman osan ajasta. Olen puhdistanut säännöllisesti tuulettimetkin joten ylikuumeneminen ei ole vaurion syynä. No, tilasin eBaystä uuden emolevyn (käytetty & testattu), katsotaan miten käy. EN luota koneeseen kyllä enää pätkääkään tuon sisäisen rakenteen nähtyäni.

        Paskan myivät, onneksi vanha magnesiumrunkoinen IBM Thinkpad T30 toimii. Roudailen tätä T30:stä matkoilla mukana kun se ei mene millään rikki :)

        Omistan Acerin (4,5v) ja se toimi moitteettomasti lähes neljä vuotta (lattiamalli) nyt ei käynisty kuin pitkien taukojen jälkeen eikä aina silloinkaan. laite on siis vahvavirtaverkossa. Olisin kysellyt mahdollisen huolon hintoja, mutta ehkä turhaan luettuani edellsiet kommentit. Onkohan laite jotenkin yliherkkä sähkövirralle (tälle Suomen). Käytän konetta vain 2 tuntia kerrallaan nykyisin
        harkitsen kannattavan ostoa, mutta tuntuu olevan vielä epävarmempaa sen toiminta. Autoihin voi vaihtaa sulakkeen ja valot, mutta näiden mukana ei tule minkäänlaisia huolto-ohjeita. Hinta ei silti ole kertakäyttötuotteen, verrattaesa esim. lieteen, pesukoneeseen ja televisioon.


      • Jusa1.8T
        Kone tarpeeseen kirjoitti:

        Omistan Acerin (4,5v) ja se toimi moitteettomasti lähes neljä vuotta (lattiamalli) nyt ei käynisty kuin pitkien taukojen jälkeen eikä aina silloinkaan. laite on siis vahvavirtaverkossa. Olisin kysellyt mahdollisen huolon hintoja, mutta ehkä turhaan luettuani edellsiet kommentit. Onkohan laite jotenkin yliherkkä sähkövirralle (tälle Suomen). Käytän konetta vain 2 tuntia kerrallaan nykyisin
        harkitsen kannattavan ostoa, mutta tuntuu olevan vielä epävarmempaa sen toiminta. Autoihin voi vaihtaa sulakkeen ja valot, mutta näiden mukana ei tule minkäänlaisia huolto-ohjeita. Hinta ei silti ole kertakäyttötuotteen, verrattaesa esim. lieteen, pesukoneeseen ja televisioon.

        Kuulostaa siltä että lattiamallisen koneesi virtalähde on rikki. Lattiamalliin on helppo vaihtaa uusi virtalähde, käväise koneen kanssa missä tahansa ATK-erikoismyymälässä (paitsi Verkkokauppa ja Acer) niin vaihtavat sinulle uuden. Maksaa muutaman kympin työ.


      • hehe2.0i
        Jusa1.8T kirjoitti:

        Listaan tähän ketjuun myös omia kokemuksia Acerista ja huollosta...

        Ostin koneen kesällä 2008 suoraan Acerilta eli ns. refurbished-kone. Tälle annettiin 3kk "perävalo"-takuu, jonka aikana korjautin viallisen USB-portin. Laite toimi hyvin viime viikonloppuun saakka jolloin kesken surffailun sammui yhtäkkiä. Nyt kone ei suostu käynnistymään ollenkaan vaan vilkauttaa vihreää power-valoa jonka jälkeen sammuu ja yrittää käynnistyä uudestaan kunnes otan akun irti. Nettifoorumeilta huomasin että kyseessä on tyyppivika kun monella muullakin on mennyt pimeäksi eikä tähän auta muu kuin emolevyn vaihto. Kävin viime viikolla avautumassa Acerin Konalan huollossa mutta ei auttanut, eivät suostu korjaamaan vaikka alle 2 vuotta koneen valmistuspäivästä (11/2007). Todella laadukkaita vehkeitä nämä Acerit kun ei kahta vuotta kestä.

        Aukaisin koneen sitten kun sain päätöksen ettei takuu kosketa tätä, ja huomasin laitteen rakenteen olevan todella persiistä. Koneen rungon ainoa jäykistin on emolevy! Muuten on pelkkää taipuisaa muovia koko runko. Alkoi siis selviämään miksi emolevy ei kestä näissä. Omaani ei ole edes paljoa kuljeteltu vaan on ollut keittiön pöydällä suurimman osan ajasta. Olen puhdistanut säännöllisesti tuulettimetkin joten ylikuumeneminen ei ole vaurion syynä. No, tilasin eBaystä uuden emolevyn (käytetty & testattu), katsotaan miten käy. EN luota koneeseen kyllä enää pätkääkään tuon sisäisen rakenteen nähtyäni.

        Paskan myivät, onneksi vanha magnesiumrunkoinen IBM Thinkpad T30 toimii. Roudailen tätä T30:stä matkoilla mukana kun se ei mene millään rikki :)

        Juu eli itsellä on sama kone ja samat oireet.
        Oliko sulla hiiren ylenpalttista itseklikkailua ja jumittamista?
        Oma koneeni kosahti juuri takuuajan umpeuduttua, oiskohan ollut pari viikkoa sen jälkeen! :/


    • sormet ristissä

      Oma Acer lähti viikko sitten huoltoon, wlan ei toimi, saas nähä miten käy :/

    • acer_angsti

      ..Oma Acerini noudetaan huoltoon huomenna. Jännityksellä odotan minäkin koska saan koneeni takaisin. En tiedä tarkalleen mikä koneessa on vikana, käynnistyessä näytössä näkyy keltaisia viivoja, eikä windows käynnisty. Ilmeisesti useissa saman mallin koneissa on ollut näytönohjaimen kanssa vikaa, katsotaan mihin tulokseen Acer päätyy.

      Hieman myös mietityttää että joudunko itse operaatiosta jotain maksamaan, sillä koneella oli vain vuoden takuu (ostettu Anttilasta) ja se on nyt lähes kaksi vuotta vanha.

      • acer_angsti

        Sain tänään koneeni takaisin huollosta, aikaa meni siis n. 1 kk.
        Näytönohjain oli vaihdettu ja nyt näyttäisi toimivan ihan ok.


      • acer_angsti
        acer_angsti kirjoitti:

        Sain tänään koneeni takaisin huollosta, aikaa meni siis n. 1 kk.
        Näytönohjain oli vaihdettu ja nyt näyttäisi toimivan ihan ok.

        Kahden viikon päästä tästä kone lähti uudestaan huoltoon saman vian vuoksi. Kävin myös ostamassa uuden läppärin, joka ei todellakaan ole Acer. En suosittele kenellekään.


      • Acer ei toimi

        Acer 7520G hyytyi neljä kuukautta takuun umpeutumisen jälkeen. Virtanapin valo syttyi, mitään muuta ei tapahtunut.

        Siis kone huoltoon. Myyjä (Anttila) suostui ottamaan kustannukset omaan piikkiin. Toistaiseksi kaikki hyvin.

        Meni kuukausi, Acerin huolto ei vastannut yhteydenottoihin. Lopulta tuli tieto, että emolevy on rikki ja varaosa tulee 5 kuukauden (!) kuluttua. Tarjosivat 400€ hintaan tilalle huollettua 7730G-mallia. Pienen keskustelun jälkeen sovittiin vaihdosta korvaavaan koneeseen maksutta.

        Korvaava kone oli hivenen parempi kuin vanha muuten kuin kiintolevytilan osalta. Sain vanhan koneen levyt mukaan, joten sekin ongelma korjautui. Tähän koneeseen oli kuulemma vaihdettu huollossa emolevy.

        Mutta, uusi konepa ei toiminut. Sammuili itsekseen milloin sattui. Parin viikon tuhertamisen (ajuripäivityksiä yms.) jälkeen palautin koneen huoltoon. Sille luvattiin nopeutettu huolto.

        Nyt nopeutettua huoltoa on kestänyt 3 viikkoa. Odottavat kuulemma uutta emolevyä, mutta eivät tiedät koska osa tulee. Koko prosessiin on mennyt jo lähes 2,5 kuukautta. Asia on nyt kuluttajaviranomaisten hoidossa, katsotaanko saanko joskus toimivan läppärin.

        Hyvät ihmiset, älkää KOSKAAN MISSÄÄN OLOSUHTEISSA ostako Acerin tietokonetta!


    • Tosi on

      En lukenut kaikkia viestejä läpi mutta sain käsityksen mistä on kyse. Acerin huollossa kiehuu jo monta vuotta ja siitä asiakkaat kärsivät. Tulee takaisin jopa hajoitettuja koneita. Paljon valmistetaan mutta se ei saa olla syynä että kone viedään huoltoon. Verkkokauppa Com haukkuu asiakkaat ja viranomaiset, kyllä näin on mutta: asia vireille esim, Kuluttajariitalautakuntaan ja kun päätös on tullut/vireillä muutaman kuukauden kuluttua niin korvaavat tuotteen, eivät halua mustalle listalle, uusia omistajia, ehkä laajennus, ehkä pörssi ym,ym. Aina ensimmäisenä "asiakkaan vika" mutta aina hakekaa apua valitustahoilta ja saatte korvauksen/korjauksen se kestää mutta tämä on tällä hetkellä tilanne-valita-jaksa valittaa lisää-jatka edelleen-, saat uuden laitteen/kaupan purun. T: KRL.A.K.

      • Mulla on acer aspire 5520 läppäri joka on käynyt kaks kertaa huollossa...ekalla kerralla laitoin sen huoltoon blue screenien takia..kone sammui ja käynnistyi tuosta nuon vain itekseen...kone lähti...oli yli kaks viikkoa huollossa ja tuli takaisin..ei kuulemma mitään vikaa...oli ollut 24h rasituksessa, ei mitään...nooh laitoin koneen päälle ja kas kummaa..TAAS sama juttu! laitoin sen sitten uudelleen huoltoon ja kehuin että edelleen sama vika! DHL-poika haki koneen ja sitten myöhemmin kävi ilmi että kone on kastunut ja takuu raukesi, mutta se ongelma ei ollut siitä kastumisesta. Läppäri tuli takaisin, tosin yli 70e piti maksaa...pikkuveli otti koneen lainaan ja poisti jonkun ihme tiedoston ja siitä lähtien kone ei oo tiltannu kertaakaan! ainut harmi on siinä että kun tuli toisen kerran huollosta olivat siellä rikkoneet läpän aukaisunappulan ja nyt joudun haarukalla avaamaan koneen kannen :(

        Nyttemmin olen ostanut Acer aspire M5201 pöytäkoneen..VIRHE! Kone tilttailee..se jämähtää täysin ja näyttöön ilmestyy punaista ja vaakatasoon viivoja. Juuri hetki sitten laitoin Acerin huoltoon postia joten saas nähä mitä ne siä ny funtsaavat asiasta! Alkaa mennä hermot! Noh onneksi tämä läppäri toimii nyt kuin unelma :) kiitos pikkuveljen :) ei mitään vikaa..paitsi se aukaisunamiska :( tiä sitte saako niitä varaosina mistään..


    • aseristi...

      may be et osaa käyttää.. itsellä ollut 3 vuotta aspire 7520g eikä mitään vikaa mitä ei oisi uusien ajureiden hakemisella toiminut

    • 16+20

      aceria niin heitä hiukka muuta... itsellä on acer 8935G eikä ole kertaakaan minulla tökkinyt, ei yhtään moitteen sanaa ole sanottavana, eikä ole siitä kiinni että kone olisi "pehmoisessa" käytössä, ei tosiaan...
      Editoin ja teen videoita joita ei pysty monilla kannettavilla tekemään, mutta acerilta onnistuu, on tullut muutettu kohta sata dvd leffaa hd malliin, muutettua niitä sisällöltään laittamalla omia efegtejä mukaan.

      on käynyt nopeasti ja kivuttomasti, ja jos pelata haluaa niin eipä löydy peliä joka koneen hyydyttäisi.

      • HomoAcer1

        Ostin uuden Acerin eikä paska edes toimi. Valot vilkkuu mutta ei edes piippaa käynnistäessä. Vitun jees.


      • hohhoienpäolisostanu
        HomoAcer1 kirjoitti:

        Ostin uuden Acerin eikä paska edes toimi. Valot vilkkuu mutta ei edes piippaa käynnistäessä. Vitun jees.

        Taidanpa minäkin lähteä kattelemaan jo jotain muun merkin konetta varalle.
        Paska acer nyt huollossaja ties kuinka kauan kestää ja toimiiko silti vai saako taas laittaa uudelleen huoltoon!
        Noh kai tässä joku rajakin on kuinka kauan kone saa olla huollossa?!
        Takuu pienenee koko ajan ja jos kone on huollossa 2kk se on aika paljon.
        Ei siis vielä ole ollut mutta yleensä nämä tiedetään ettei siellä mitään kiirettä pidetä.
        Itsellä on konalan huollossa ja se pulju on aukikin vain 6h päivässä joten siellä paljon keretä hommia päivässä tekemään kun 6h vaan ollaan töissä.


      • Endetium
        hohhoienpäolisostanu kirjoitti:

        Taidanpa minäkin lähteä kattelemaan jo jotain muun merkin konetta varalle.
        Paska acer nyt huollossaja ties kuinka kauan kestää ja toimiiko silti vai saako taas laittaa uudelleen huoltoon!
        Noh kai tässä joku rajakin on kuinka kauan kone saa olla huollossa?!
        Takuu pienenee koko ajan ja jos kone on huollossa 2kk se on aika paljon.
        Ei siis vielä ole ollut mutta yleensä nämä tiedetään ettei siellä mitään kiirettä pidetä.
        Itsellä on konalan huollossa ja se pulju on aukikin vain 6h päivässä joten siellä paljon keretä hommia päivässä tekemään kun 6h vaan ollaan töissä.

        ostin tuossa 2009 joulkuussa acerin aspire m3202 pöytäkoneen toimi ongelmitta, mutta pari viikkoa sitten kosahti näyttis no emolevyssä erikseen intergroitu näyttis joten siirsin näytän siihen ja n. 5min myöhemmin kosahti emo. soitin acerin huoltoon josta annettiin dhl:n numero josta tilata kuljetus, kuljetuksen sainkin jo samaksi päiväksi ja 2 päivää myöhemmin näytti tapaustilassa vastaanotettua so far so good. 2 viikkoa kulunut ja koneeseen ei ole koskettukkaan saapumisen jälkeen... oli kyllä ensimmäinen ja viimeine kerta kun acerin ostan. suosittelen kaikille packard belliä itsellä ainakin moitteettomasti toiminut läppäri nyt n. 3 vuotta kerran huollossa hajonneen tuulettimen takia useampaan otteeseen kaatunut mehua sun muuta näppäimistölle ja hetken kuivumisen jälkeen kaikki taas ok huollossakin meni vain n. 5 päivää


      • eiikinäenääacer
        Endetium kirjoitti:

        ostin tuossa 2009 joulkuussa acerin aspire m3202 pöytäkoneen toimi ongelmitta, mutta pari viikkoa sitten kosahti näyttis no emolevyssä erikseen intergroitu näyttis joten siirsin näytän siihen ja n. 5min myöhemmin kosahti emo. soitin acerin huoltoon josta annettiin dhl:n numero josta tilata kuljetus, kuljetuksen sainkin jo samaksi päiväksi ja 2 päivää myöhemmin näytti tapaustilassa vastaanotettua so far so good. 2 viikkoa kulunut ja koneeseen ei ole koskettukkaan saapumisen jälkeen... oli kyllä ensimmäinen ja viimeine kerta kun acerin ostan. suosittelen kaikille packard belliä itsellä ainakin moitteettomasti toiminut läppäri nyt n. 3 vuotta kerran huollossa hajonneen tuulettimen takia useampaan otteeseen kaatunut mehua sun muuta näppäimistölle ja hetken kuivumisen jälkeen kaikki taas ok huollossakin meni vain n. 5 päivää

        Ostin koneeni juuri maaliskuun alussa, noh ei toiminut viikkoakaan kun löytyi vikaa!!!
        Kone lähti huoltoon ja tuli sieltä jopa reilussa viikossa!!!
        Liian hyvää ollakseen totta että kaikki olisi ollut ok!!
        SAMA VIKA JATKUU VAIKKA KONE TULI HUOLLOSTA.
        Huoltoraportissa vaan sanottiin ettei löytynyt mitään vikaa!!!!!!!
        Ai ei!!! Koneelle ei olla yhtään mitään tehty!!!!!! Sama homma siis taas kone pitäisi lähettää huoltoon ja olla taas ilman konetta!!!!!!!!!!!!!! Eihän tästä mitään tule!!!!!!!!!!!!
        Pitää katsoa jokin toinen kone varalle,koska tällä ei mitään virkaa ole kun sitä saa
        lähettää huoltoon kokoajan ja huolto ei osaa hoitaa hommiaan!!!!!!!!!
        Tätä(kö) siis tulee koko tämä vuosi olemaan (takuuajan)???!!!
        Nyt jos saisi niin ottaisin rahat takaisin tästä paskasta!!!!!!!!
        Ensimäinen acer jonka ostin ja se olikin näköjään pahin virhe!!!!!!!

        p.s sallittu takuuaika on 2 viikkoa (-3 viikko korkeintaan toimituksineen)
        Mikäli homma ei hoidu tuossa ajassa on yhtiö velvollinen ottamaan vastuuta ja
        korvaamaan jotain. Eli tämän jälkeen ottakaa yhteys kuluttaja asiamieheen joka neuvoo teitä
        eteenpäin.


      • eienääikinäacer
        eiikinäenääacer kirjoitti:

        Ostin koneeni juuri maaliskuun alussa, noh ei toiminut viikkoakaan kun löytyi vikaa!!!
        Kone lähti huoltoon ja tuli sieltä jopa reilussa viikossa!!!
        Liian hyvää ollakseen totta että kaikki olisi ollut ok!!
        SAMA VIKA JATKUU VAIKKA KONE TULI HUOLLOSTA.
        Huoltoraportissa vaan sanottiin ettei löytynyt mitään vikaa!!!!!!!
        Ai ei!!! Koneelle ei olla yhtään mitään tehty!!!!!! Sama homma siis taas kone pitäisi lähettää huoltoon ja olla taas ilman konetta!!!!!!!!!!!!!! Eihän tästä mitään tule!!!!!!!!!!!!
        Pitää katsoa jokin toinen kone varalle,koska tällä ei mitään virkaa ole kun sitä saa
        lähettää huoltoon kokoajan ja huolto ei osaa hoitaa hommiaan!!!!!!!!!
        Tätä(kö) siis tulee koko tämä vuosi olemaan (takuuajan)???!!!
        Nyt jos saisi niin ottaisin rahat takaisin tästä paskasta!!!!!!!!
        Ensimäinen acer jonka ostin ja se olikin näköjään pahin virhe!!!!!!!

        p.s sallittu takuuaika on 2 viikkoa (-3 viikko korkeintaan toimituksineen)
        Mikäli homma ei hoidu tuossa ajassa on yhtiö velvollinen ottamaan vastuuta ja
        korvaamaan jotain. Eli tämän jälkeen ottakaa yhteys kuluttaja asiamieheen joka neuvoo teitä
        eteenpäin.

        siis huoltoaika !!

        *etsii uutta konetta*


      • sora ja sepeli
        eienääikinäacer kirjoitti:

        siis huoltoaika !!

        *etsii uutta konetta*

        vanha kone särkyi onnettomuudessa ja vakuutusyhtiö lähetti uuden koneen[acer aspire5536]olin iloinen, kun 6 viikon odotuksen jälkeen sain taas lukea kotona sähköpostia ja surffailla,mutta...miksi tää kone muuttaa itse tekstin niin pieneksi ettei siitä tahdo saada selvää..ensimmäisen viikonlopun aikana tekstiä on rukattu 3 kertaa isompaan fonttiin,mutta hetken päästä teksti muuttuu pieneksi. kertokaapa nyt hyvät ystävät onko vika koneessa, vaiko käyttäjässä.


      • jackkron
        sora ja sepeli kirjoitti:

        vanha kone särkyi onnettomuudessa ja vakuutusyhtiö lähetti uuden koneen[acer aspire5536]olin iloinen, kun 6 viikon odotuksen jälkeen sain taas lukea kotona sähköpostia ja surffailla,mutta...miksi tää kone muuttaa itse tekstin niin pieneksi ettei siitä tahdo saada selvää..ensimmäisen viikonlopun aikana tekstiä on rukattu 3 kertaa isompaan fonttiin,mutta hetken päästä teksti muuttuu pieneksi. kertokaapa nyt hyvät ystävät onko vika koneessa, vaiko käyttäjässä.

        Ei ole koneen vika vaan ohjelmistojen asetukset (windows, jne).
        Koitappa painaa nettiselailun aikana CTRL ja

        -J-


      • Viisas mies
        jackkron kirjoitti:

        Ei ole koneen vika vaan ohjelmistojen asetukset (windows, jne).
        Koitappa painaa nettiselailun aikana CTRL ja

        -J-

        ACER on hyvä valinta jos ei tarvitse tietokonetta. Myynnin jälkeistä palvelua ei ole. ACER on tietokoneiden Suomi-Soffa. Fiksu pysyy erossa molemmista.


      • 7535G
        Viisas mies kirjoitti:

        ACER on hyvä valinta jos ei tarvitse tietokonetta. Myynnin jälkeistä palvelua ei ole. ACER on tietokoneiden Suomi-Soffa. Fiksu pysyy erossa molemmista.

        Kauhulla olen lukenut kokemuksia, koska oma koneeni piti laittaa huoltoon noin vuoden ikäisenä. Kannettava aspire 7534G oli palvellut suhteellisen virheettömästi pitkään, mutta alusta asti oli ollut ongelmana se, että Bluray-dvd-asema ei toiminut täysin oikein. Ei tunnistanut tyhjiä dvd-levyjä eikä cd-levyjä. Alkoi vaan alustaa, eikä loppua tullut. Myös tuuletin kuumeni ja pari kertaa oli tullut blue-screen ja kone sammui.

        No nämä viat ilmoitin ja tiistaina hakivat koneen pois. Kone palautui seuraavan viikon torstaina ja ainakin tärkein vika, eli tuo BD-asema oli vaihdettu ja nyt se toimii. Toki voi olla liian aikaista juhlia, viathan voivat tulla takaisin. Huollon jälkeista kuherruskuukautta kenties vietetään. No, joka tapauksessa huolto toimi nopeasti minun kohdallani ja sekä puhelin että sähköpostiyhteydenpito oli asiallista. Peukut ovat pystyssä, että kone myös pysyy iskussa.


      • Anestic
        Endetium kirjoitti:

        ostin tuossa 2009 joulkuussa acerin aspire m3202 pöytäkoneen toimi ongelmitta, mutta pari viikkoa sitten kosahti näyttis no emolevyssä erikseen intergroitu näyttis joten siirsin näytän siihen ja n. 5min myöhemmin kosahti emo. soitin acerin huoltoon josta annettiin dhl:n numero josta tilata kuljetus, kuljetuksen sainkin jo samaksi päiväksi ja 2 päivää myöhemmin näytti tapaustilassa vastaanotettua so far so good. 2 viikkoa kulunut ja koneeseen ei ole koskettukkaan saapumisen jälkeen... oli kyllä ensimmäinen ja viimeine kerta kun acerin ostan. suosittelen kaikille packard belliä itsellä ainakin moitteettomasti toiminut läppäri nyt n. 3 vuotta kerran huollossa hajonneen tuulettimen takia useampaan otteeseen kaatunut mehua sun muuta näppäimistölle ja hetken kuivumisen jälkeen kaikki taas ok huollossakin meni vain n. 5 päivää

        Packard Bell on Acerin tytärmerkki ja sen malleihin käy esim. Acerin akut. Mutta oikeassa olet siitä että PB-koneet ovat suht laadukkaita.


      • Tyytyväinen asiakas
        Anestic kirjoitti:

        Packard Bell on Acerin tytärmerkki ja sen malleihin käy esim. Acerin akut. Mutta oikeassa olet siitä että PB-koneet ovat suht laadukkaita.

        itselläni on Acerin 18,4" näytöllä, malli 87352G-444G64Bn.
        Pari kertaa kone meni ihan jumiin. ensimmäisellä kerralla teki jotakin päivitystä yöllä ja annoin jatkaa hurisemista n. vuorokauden, kunnas hermot petti ja sammutin. Ei osannut korjat itseään, jotakin rekisteri tms. Kaveri pelasti datan ja asensi koneen alkuperäiseen kuntoon. Parin viikon päästä sama juttu. Herjasi jotkin rekisteriongelmaa ja yritti itse korjata käynnistys-jotakin.
        Taas kaveri pelasti datan ja asensi koneen alkuperäiseen kuntoon.
        Melkoinen ketutus. Kanveri sanoi, että kovalevy on menossa rikki.
        En käyttänyt enään, vaan lähetin Acderille. Takuuta jäljellä n.5 kk.
        Huolto neuvoi toiminnan hyvin ja oli ystävällinen puhelinpalvelu.

        Ainoa asia ihmetytti, kun ohjeissa neuvottiin:"Kirjatkaa RMA-numero pakkauksen päälle näkyvästi ja selkeästi." Häh? Mikä ihmeen RMA-numero? Antoivat vain tapauskoodin! Laitoin sen ja homma toimi!

        UPS ei tullut kotiin sovittuna ajankohtana - "koneet eivät toimineet", vaan nouti seur. päivänä töistä. Sattuuhan sitä. Muuten eritt. ystävällistä palvelua!
        Muutaman päivän päästä näin Acerin sivuilta, että ovat vastaanottaneet koneen.
        Muutama päivä lisää ja ilmoitus, että kone valmis.
        Soitin huoltoon ja kysyin mitä tehty. Kovalevy vaihdettu (kuten arvelimme olevan tarpeen) ja käyttöjärjestelmä asennettu.
        Hyvältä vaikuttaa kunhan UPS vielä toimittaa koneen kotiin.
        Kirjoitan lisää, jos antavat aihetta, mutta nyt vaikuttaa erittäin hyvältä! Kiitos, Acer!



        Kirjatkaa RMA-numero pakkauksen päälle näkyvästi ja selkeästi.


      • hyvä huolto
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        itselläni on Acerin 18,4" näytöllä, malli 87352G-444G64Bn.
        Pari kertaa kone meni ihan jumiin. ensimmäisellä kerralla teki jotakin päivitystä yöllä ja annoin jatkaa hurisemista n. vuorokauden, kunnas hermot petti ja sammutin. Ei osannut korjat itseään, jotakin rekisteri tms. Kaveri pelasti datan ja asensi koneen alkuperäiseen kuntoon. Parin viikon päästä sama juttu. Herjasi jotkin rekisteriongelmaa ja yritti itse korjata käynnistys-jotakin.
        Taas kaveri pelasti datan ja asensi koneen alkuperäiseen kuntoon.
        Melkoinen ketutus. Kanveri sanoi, että kovalevy on menossa rikki.
        En käyttänyt enään, vaan lähetin Acderille. Takuuta jäljellä n.5 kk.
        Huolto neuvoi toiminnan hyvin ja oli ystävällinen puhelinpalvelu.

        Ainoa asia ihmetytti, kun ohjeissa neuvottiin:"Kirjatkaa RMA-numero pakkauksen päälle näkyvästi ja selkeästi." Häh? Mikä ihmeen RMA-numero? Antoivat vain tapauskoodin! Laitoin sen ja homma toimi!

        UPS ei tullut kotiin sovittuna ajankohtana - "koneet eivät toimineet", vaan nouti seur. päivänä töistä. Sattuuhan sitä. Muuten eritt. ystävällistä palvelua!
        Muutaman päivän päästä näin Acerin sivuilta, että ovat vastaanottaneet koneen.
        Muutama päivä lisää ja ilmoitus, että kone valmis.
        Soitin huoltoon ja kysyin mitä tehty. Kovalevy vaihdettu (kuten arvelimme olevan tarpeen) ja käyttöjärjestelmä asennettu.
        Hyvältä vaikuttaa kunhan UPS vielä toimittaa koneen kotiin.
        Kirjoitan lisää, jos antavat aihetta, mutta nyt vaikuttaa erittäin hyvältä! Kiitos, Acer!



        Kirjatkaa RMA-numero pakkauksen päälle näkyvästi ja selkeästi.

        pari vuotta sitten meni minun Acerista näppäimistö rikki,eli ei enää toiminut.Vein PC-huolto liikkeeseen katsottavaksi,eivät voineet korjata ja koska tehdasakuuta oli jäjellä , laitettiin meneemään Acer-huoltoon.Kesti vajaan viikon kun tuli takaisin.Koko päällys näppäimistöineen vaihdettu ja viat korjattu.Oli nopea toimitus.Ei laitettu Saksaan vaan ihan huollettiin suomessa.Olisikohan ollut Espoossa.Ihmettelen miten monella huolto ei toimi.


      • tyytyväinen asiakas
        hyvä huolto kirjoitti:

        pari vuotta sitten meni minun Acerista näppäimistö rikki,eli ei enää toiminut.Vein PC-huolto liikkeeseen katsottavaksi,eivät voineet korjata ja koska tehdasakuuta oli jäjellä , laitettiin meneemään Acer-huoltoon.Kesti vajaan viikon kun tuli takaisin.Koko päällys näppäimistöineen vaihdettu ja viat korjattu.Oli nopea toimitus.Ei laitettu Saksaan vaan ihan huollettiin suomessa.Olisikohan ollut Espoossa.Ihmettelen miten monella huolto ei toimi.

        UPS toi koneen eilen huollosta. Samu on oikea ammatti-ihminen! Kiitos!
        Acer oli siis vaihtanut uuden kovalevyn, laittanut ohjelmat sisään ja huotoraportti oli mukana.
        ei muuta kuin virusohjelma sisään, Windows päivitti itsensä ja ei kuin käyttämään!
        Ihme miten riippuvainen sitä on koneesta!
        Nyt ainakin kaikki toimi tosi hienosti niin Acerin huollon kuin UPS:n kanssa.
        Ikävää kun ihmisillä on huonoja kokemuksia laitehuolloista.
        Itsellä on yleensä tapana vastaavissa tapauksissa hermostua vähän liikaakin. Nyt oli onneksi vanha Fujitsu-Siemens läppäri vielä toiminnassa. Kun se oli ihan tahmea toiminnoiltaan (vuosien varrella täyttynyt ties mistä ohjelmista ja rekisterit ja käynnistys tie mitkä ihan täynnä ja pelkkä käynnistyminen kesti varmaan 10-15 min), ostin tän acerin ja vasta kun se oli netissä, vein sen kaverille tyhjennettäväksi ja sen jälkeen sekin käynnistyy hetkessä ja on nyt kakkoskoneena. Ei mee heti hermot kun tulee aiemmin kuvatun laisia ongelmia, jotka on nyt toivottavasti historiaa. Ei voi nyt kyllä moittia Acerin ja UPS:n toimintaa - koneessa voi olla vikaa ja se korjattiin asiallisesti.


    • ex-asiakas
    • --Johanna--

      Kerronpa omankin kokemukseni - positiivisen sellaisen.

      Tässä taannoin läppäristäni hajosi näyttö. Lähetin sen Acerin huoltoon, ja noin viikon kuluttua sain sen jo takaisin. Näyttö oli vaihdettu uuteen.

      Olin varma, että suht. kallis läppärini (1300 €) tulee vähintäänkin naarmuisena takaisin. Vielä kun kannen pinnoite on kiiltävää sorttia, siinä näkyisi joka naarmu.

      Olin yllättynyt, kun kone tuli takaisin - ei jäljen jälkeä! Ja uusi näyttö pelitti hienosti. Noin viikon kuluttua jouduin kuitenkin tilaamaan uuden takuukorjauksen, koska kone kuumeni. Kone lähti taas huoltoon, ja viikon kuluttua tuli raportin kanssa takaisin, että koneen tuuletinsarja on vaihdettu.

      Minä ainakin olin tyytyväinen palvelun laatuun ja nopeuteen. Takana ovat ne ajat, jolloin takuuhuolto takkusi kuin viimeistä päivää.

    • Pettynyt 5943

      Mulla Acerista hajosi kiintolevy takuuaikana ja "takuuhuolto" korjasi aisian n. 2 vkossa. Kiitos siitä heille, mutta äänet jäivät huoltoon joten kone takaisin. Kone on ollut nyt viidettä viikkoa. Todella törkeää toimintaa Acerin takuuhuollolta, kun eivät viipymättä korjaa OMAA MOKAANSA !!! Acerilla todella huono paketti (takuu / kone) Tulipahan oppirahat maksettua.

      • jooooo

        Acerin huolto on tuttavapiirissäni yleinen vitsin aihe. Ei enää Acereita!


      • AC

        itsellä meni näyttö pimeäksi uudesta acerin kannettavasta kahden päivän jälkeen. 2 viikkoa huollossa ja kun kone tuli takaisin niin ei toiminut akun kanssa ollenkaan...uudestaan huoltoon ja parin viikon päästä kone takaisin ja ääntä ei tullut kuuloke liitännästä...sen jälkeen kone lähti takaisin myyjälle ja ei ikinä enään mitään acerin tuotteita !!! PASKA


    • poioiui

      ÄLÄ OSTA ACERIA! HUOLTO ON IHAN PC:STÄ! Fujitsulla huippuhyvä huolto!

    • Aivot ovat HYÖDYLLIS

      Acerin palvelu kyllä pelaa (3 krt sama kone lähetetty korjattavaksi) ja ne 2krt sai samana päivänä takaasi, mut se yks kerta jäi yli pualitoista viikkua. Kyllä siis sen huolto pelaa, mutta suames on yli 5 milj. ihmistä. Kaikkien kohalla palvelu ei kämmähdä -.- Antakaa ny vittu ees positiivisia JA negatiivisia palautteita yhessä viestissä.

    • tyyyuuttyyu

      Mulla meni emolevy vajaan vuoden käytön jälkeen, 500e aceri. Netin kautta huoltopyyntö, lähetys upsin kautta, viikon päästä tuli kotiin toimivana. Kovalevy oli valitettavasti tyhjätty huollon aikana, mutta kone pelaa, ja huolto oli ainakin omasta mielestä nopea

    • Tumpelo nörtti ;)

      Tänään lähti eMachines 500,- ecen kone myös huoltoon ja odotellaan mielenkiinnolla huollon kommentteja.

    • ottakaa selvää!

      Konalassa on huolto, jossa kuka tahansa voi käyttää konettaan.

    • paska mikä paska

      Mulla ei ollut mitään muuta kuin paskoja Acer -kokemuksia (saranat murtuneet 2 kertaa). Lopulta menikin sitten emolevy täysin paskaksi ja siirryin Asusiin ja kyllä kestää. Ihan vitunmoiset materiaaliviat Acerilla ja halvat komponentit!

    • 7220

      Kenelläkään tietoa kun näytön mustat kohdat menevät punaiseksi psykedeliiseksi raidoitukseksi? acer aspire 7220

      miten korjata? mistä johtuu?

    • vanha_aceri_toimii

      Tosi vanha keskustelu mut aattelin kertoa kans omista kokemuksista, nykyään huolto on Vantaalla eikä enää Konalassa mut joo, eli kone ollu huollossa vähän yli viikon sen lähettämistä ja vika on korjattu. V3-371 tasohiiri ongelma, ja uusi touchpad vaihdettu. Netistä löytyy myös paljon tietoa ainakin tosta mallista.

      Vian kuvaus oli jossain vaiheessa matkaa muuttunut ja syyksi epäilin kieli ongelmia teknisen tuen kanssa, mut lopuksi teknikko? jopa soitti vikakuvaukseen liittyen ja lisäksi kyseli viasta että onko mitään tärkeetä dataa koneella ja tarjos
      tiedostojen pelastusta.

      Edellinen aceri on 2008 ostettu ja toimii ku junan vessa, vanha kunnon acer axtensa EX5510Z.
      Oli kans kerran huollossa(ja vaikka 1v takuu oli jo menny silloin yli niin ainakin acerilta saa yksityisasiakkaana heti 2v takuun
      siis ihan sama mitä ostokuitissa lukee koska suomen kuluttajasuoja takaa 2v virhevastuun ja aceri sitä myös noutattaa).
      ylikuumenemisesta johtuen vaihdettiin emolevy ja tuolloin tehtiin takuukorjaus ja toimii vieläkin, tosin linux fedora softalla nyt.

      Ylikuumenemistea muille tietoksi, niin laitteen puhdistus pölystä auttaa aikas paljon tohon vaivaan, vuosien aikanan olen totenu että jo 1v sisällä voi kerääntyä tosi paljon pölyä laitteen sisälle ja putsaus aina auttaa.

      Mietityttää vaan se halvin sonta, enkä edes ymmärrä et mixi sitä halpaa edes tuotetaan ja myytään suomessa ku eihän niiden voi olettaa edes toimivan, 299€ kone ja 2G muistia. Pari kaveria valittanu, mut pitäks olla noinkin tyhmä et lähtee semmoista ostaa samalla ku ostaa ruokaa niin samalla "yksi halvin tietokone, kiitos".

    • Anonyymi

      Acer huolto vantaalla on näköjään lopetettu ja ovet kii. pariin kertaan siellä sai käytyä ja asiallista ja hyvää
      palvelua seillä aina tarjos joku hoikka nätti tyttö. nyt hoitaa kai infocare acerin sivujen mukaan acer huoltoja. :(

      • Anonyymi

        On kyllä vanha keskustelu ja acerien huolto elcarella surkeeta/ikuista, mut teki niin mieli kommentoita just tän kyseisen kommentin takia,
        nimittäin itekin kävin tossa vantaan tomipisteellä kerran ja korjaus suoritettiin parissa päivässä, ois kyllä saanu acerini hajota useammin kuin 1x, nmittän vieläkin muistan sen hoikan ja älyttömän söpön asiakaspalvelijan tiskillä, saisivat muut ottaa mallia jollaisen oikean naisen pitää näyttää, hoikka, nätti ja tosi tosi tosi söpö.


    • Anonyymi

      minulla myös huono kokemus aserin huollosta (elcare acer huolto). koneessa oli tehdastakuu voimassa sekä verkkokauppa. com:n takuu. kesti-kesti- ja vieläkin kesti .huollontuomio "laaja kosteusvaurio" ?? . itse en saa tyhmään kallooni kuinka se olisi koneen minulla ollessa syntynyt. taitaa olla huollolta hyvinkin yleinen tuomio?
      kone ei ottanut virtaa eikä ladannut akkua .kuoli hiljalleen akkuvirran loputtua.
      mitenkäs ollakkaan toinen vanhempi kone acer hajosi lähes samaan aikaan.

    • Anonyymi

      minulla myös huonoja kokemuksia aser huollosta ,myyjästä ,koneesta, koneessa kaikki takuut voimassa (aser ja verkkoauppa). com. aser ei ottanut virtaa eikä ladannut akkua.(useampi eri laturi mittari tarkistus). kone kuoli akkuvirran loppumiseen. huollon tuomio "laaja alainen kosteusvaurio" ?? tyhmään kallooni ei mahdu kuinka syntynyt?

    • Anonyymi

      Voi teitä. Joskus vuonna -92 tai niillä main kipinöitä sinkoili monitorista eikä kone enää herännyt tämän jälkeen. Suomalainen myyntifirma ei antanut varamonitoria tilalle. Lisäksi vaati keskusyksikön mukaan lähetettäväksi huoltoon Japaniin. Laivarahtina meni, 1kk sinne, viikko huollossa ja 1kk takas! Sen jälkeen se kyllä toimikin taas - ja takaisin tulleessa monitorissa oli sama sarjanumero joten se oli korjattu eikä vaihdettu. Kummallista kyllä, mitään ei ollut kiintolevyltä kadonnut em. korjausreissun aikana, siihen aikaan kun en varmuuskopioinnista tiennyt vielä mitään..

      • Anonyymi

        Menit sitten apina nostaan 2005 vuoden avauksen! Idiootti!


    • Anonyymi

      Itselläni koneen särmät pettivät acer Aspire 7 mallissa kuulema yleinen ongelma koska särmät jotka kiinnittävät näytön koneeseen yhteen ovat kiinnitetty liimalla eikä ruuvattu kiinni, sormien pettämisen jälkeen näytön paino tuli alhaalla olevan kuoreen jolloin siihenkin alkoi tulla vahinkoa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe