Voiko? ;D

Jenni ;>

Niin oonko ihan p***a hamsterin omistaja, ko otan yöks sen juomapullon pois häkistä, mutta laitan AINA sille vettä runsaasti pieneen kuppiin? annan sille joka ilta vihanneksia, mutta lihan anto on jäänyt vähiin :/ mutta! saako hamsulle antaa jtn kinkkua? siis sellassiina siivuina, joita käytetään vaikka leivän päällä? siis vähän niinku? :D :D

9

1673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sansku

      otat juomapullon yöksi pois? häiritseekö se jotenkin? hamsteri ei välttämättä osaa juoda kupista ja saatta vahingossa hukkua siihen (kai). en tiiä kinkusta, se on kyl aika suolaista,joten vettä pitää ainakin olla saatavilla. älä anna kovin usein, liika suola ei varmaan ole hyväksi hamsulle.

      • Oili83

        ÄLKÄÄ vastatko jos ette tiedä varmasti. "Ehkä", "varmaanki", "luulisin" -tyyliset vastaukset voivat pahimmassa tapauksessa viedä hamsterin hengen.

        Parempi olisi kuitenkin pitää sitä juomapulloa aina paikoillaan. En ymmärrä miksi se pitäisi ottaa yöksi pois?
        Ei kinkkua hamsterille.


      • sansku

        epävarmasti, koska kerran joku kysy täällä kun hamsteri oli syönyt kinkut voileivän päältä, että onko se vaarallista. Ja siihen oli vastattu että ei ole, mutta hamsulla on varmaan kova jano. tai jotain sinne päin. Ja itse olen kuitenkin aika varma, ettei kinkku sovi hamsuille, mikä oli totta. Enkä muutenkaan halunnu vastata suoraan että ei kinkkua, koska jos oisin vastannutkin väärin niin joku ois varmaan kommentoinu siitäkin.

        Eli: Ei vaan uskalla vastata suoraan että kyllä tai ei, koska jos vastaakin väärin, niin (aiheesta riippuen) joku saattaa vastata, että jos teet niin, rääkkäät hamsua. Tai sitten haukutaan hölmöksi tai tyhmäksi. Olen nähnytkin tällaisia vastauksia, enkä itse halua sellaisia saada. Kaikki saavat erilaista infoa hamsun hoidosta ja pitävät sitä oikeana. Joku muu taas voi pitää sitä vääränä.

        Myös suora vastaus voi olla väärä, vaikka itse olisikin varma asiasta.

        Ja miksi vastasin kysymykseen, vaikken ollut varma? Halusin lähinnä kysyä siitä juomapullosta, ja tuntui luontevalta vastata myös kinkku-kysymykseen.


      • ivvih
        sansku kirjoitti:

        epävarmasti, koska kerran joku kysy täällä kun hamsteri oli syönyt kinkut voileivän päältä, että onko se vaarallista. Ja siihen oli vastattu että ei ole, mutta hamsulla on varmaan kova jano. tai jotain sinne päin. Ja itse olen kuitenkin aika varma, ettei kinkku sovi hamsuille, mikä oli totta. Enkä muutenkaan halunnu vastata suoraan että ei kinkkua, koska jos oisin vastannutkin väärin niin joku ois varmaan kommentoinu siitäkin.

        Eli: Ei vaan uskalla vastata suoraan että kyllä tai ei, koska jos vastaakin väärin, niin (aiheesta riippuen) joku saattaa vastata, että jos teet niin, rääkkäät hamsua. Tai sitten haukutaan hölmöksi tai tyhmäksi. Olen nähnytkin tällaisia vastauksia, enkä itse halua sellaisia saada. Kaikki saavat erilaista infoa hamsun hoidosta ja pitävät sitä oikeana. Joku muu taas voi pitää sitä vääränä.

        Myös suora vastaus voi olla väärä, vaikka itse olisikin varma asiasta.

        Ja miksi vastasin kysymykseen, vaikken ollut varma? Halusin lähinnä kysyä siitä juomapullosta, ja tuntui luontevalta vastata myös kinkku-kysymykseen.

        Hamsterit hukkuvat kupiin ja inhoavat vettä, joten siksi kannattaisi pitää sitä juomapulloa. Sinulla ei ole mitään syytä ottaa sitä pois!

        Ja kinkkua ei. Se on liian suolaista!


    • Sofie

      ...Nimessä mee antaa mitään ruokaa mikä maustettua tai suolasta. Ja kannattaa pitää juoma pulloa koko ajan häkissä (paitsi silloin ku vaihdat veden) hamsteri ei pysty tottumaan kumpaankaan jos vaihdat koko ajan juoma pulloa ja kuppia. Siis suosittelen että et antaisi hamsulle kinkkua se on liian suolaista. Ja juoma pullo saisi olla yölläkin häkissä.

    • Sofie

      Jos juoma kuppi on niin iso että hamsteri pääse esim. sen päälle niin hamsteri voi hukkua tai vilustua. Ja jos laitat juoma kupin. Sun pitäis koko ajan valvoo että se ei hyppää sinne kuppiin!

      • ivvih

        Ei valvonnallakaan.


    • Anonyymi

      No vettä voi antaa kupist mut ei se välttis juo siitä ja se voi hukkua

    • Anonyymi

      Miksi otat sen juomapullon pois? Sen ei pitäisi häiritä että hamsterisi juo siitä, mutta jos välttämättä haluat juoma kupin niin kannattaa katsoa jostain eläinkaupoista hamstereille tarkoitettuja juoma kuppeja (jos sellaista ei vielä ole) koska niissä hamsterin kastumis mahdollisuus on pieni.
      Ja jos annat kinkkua niin anna pieni määrä kinkkua jossa ei ole mausteita. Muista myös vaihdella hamsterisi ruokavaliota eli älä anna joka viikko samaa ruokaa! Ja toi kinkku on siis omasta kokemuksesta ja perheeni tiedosta! Eli itse olen antanut ainakin kerran kuussa jotain kinkkua vähäsen (tai siis antanut salaatin ja muitten ruokien seassa) ja hamsterit käyttäytyy ihan normaalisti😊 ei ole ollut mitään ongelmaa,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe