Olen kärsinyt aknesta pari vuotta, onneksi nyt oon saanut sen aisoihin. Ongelmana on vielä lievät epäpuhtaudet ja tunkkaisen näköinen iho. Käytän kallista meikkivoidetta, mutta sekään ei saa ihoa näyttämään heleältä. onko kellään konsteja?
Tunkkainen iho
7
1752
Vastaukset
- akne kuriin?
Kerropa millä konsteilla olet saanut ongelmasi kuriin? Minkälainen on "tunkkainen iho"?
- sirppi
Tunkkainen iho tarkoittaa ainakin minulle tukkeutuneita ihohuokosia, kuona-aineita ja hilseilevää pintakuivuutta ja "hengittämättömyyttä".
Ihon olo ei ole raikas, joustava, kosteutettu.
Tarkista ruokavalio, vettä litrakaupalla, hikoile päivittäin "kuonat ulos".
Sitten...kunnollista kalaöljyä ja tyrniöljy-kapselit mukaan.
Ulkoisesti kuorintaa hellästi useamman kerran viikossa. Pehmittäviä, kosteuttavia mutta kevyitä aineita iholle. Ei siis mitään mikä tukkisi ihoa lisää
Meikkivoide kannattaa puhdistaa pois kevyellä puhdistusmaidolla ja kasvovedellä. Saippuat ja muut pesuaineet voi kuivattaa ihon pintaa liikaa, jolloin iho taas tukkiutuu.
- Kokeile välttää siis liika vesipesua (kerran päivässä ok??)
- Kuorinta poistaa ne kuonat siitä ihon pinnalta. Voi tehdä esim joka toinen päivä jos ihossa ei couperosaa tai muuta herkkyyttä.
Itse olen paksumman, peittävämmän meikkivoiteen käyttäjä, joten kuorin ihoni kevyesti joka päivä. Välillä kuorinta-aineella, välillä ihan vain sormenpäillä hieroen.
- Muista että iho on "puhdistuselin". Kaikki mitä syöt näkyy ihossa.
- Onko jokaviikkoisella ruokalistalla myös alkoholia ja savukkeita? Tukkiinnuttaa aivotoiminnan lisäksi myös ihoa.- summer
Kasvojen iho pitää pestä kaksi kertaa päivässä, jos iho on rasvainen. Aamulla poistetaan yön aikana syntynyt tali ja illalla päivän aikana syntyneet epäpuhtaudet ja meikki. Pesuaineiksi ei-kuivattavat ja ei-ärsyttävät pesuaineet.
Kosteusvoide on must.
Ruokavalio on tärkein ihon heleänä pitävä juttu. Paljon kasviksia, hedelmiä ja kuituja. Rasvainen ruoka aiheuttaa ihon sameutta. Vettä janojuomaksi mutta ei sitäkään litrakaupalla, koska liika vesikin on pahasta elimistölle. - Nanna
summer kirjoitti:
Kasvojen iho pitää pestä kaksi kertaa päivässä, jos iho on rasvainen. Aamulla poistetaan yön aikana syntynyt tali ja illalla päivän aikana syntyneet epäpuhtaudet ja meikki. Pesuaineiksi ei-kuivattavat ja ei-ärsyttävät pesuaineet.
Kosteusvoide on must.
Ruokavalio on tärkein ihon heleänä pitävä juttu. Paljon kasviksia, hedelmiä ja kuituja. Rasvainen ruoka aiheuttaa ihon sameutta. Vettä janojuomaksi mutta ei sitäkään litrakaupalla, koska liika vesikin on pahasta elimistölle.Höpönlöpön: hyvät rasvat lisäävät ihon hehkua (öljyt, pähkinät, siemenet, lihan rasva, oliivit, avokado jne). Ei ne rasvat sameuta, vaan jokin muu tekijä ruokavaliossa: lisäaineet, teollinen ruoka, transrasvat, raffinoidet tuotteet...
- Sappa
Sebamed Clear Face on apteekissa myytävä (10-11e) puhdistusvaahto, joka tekee ainakin minulla hyvää ihon jaksamiselle. Vaikka purnukka lupaa, että aine poistaa kuollutta solukkoa (tms.), ei se sitä tietenkään tee komedoista puhumattakaan. Mutta pitää eräänlaisessa balanssissa. Itse pesen aamuin illoin ja tarvittaessa iltapäivisin eli tarpeen mukaan. Jos kaipaat kosteutusta pesun jälkeen, saman sarjan hoitogeeli on ihan käypä tuote sekin.
- harmittaa
Tällä hetkellä hoidan ihoani pesemällä sen aamuisin Sebamed-pesunesteellä tai Clear Face-puhdistusvaahdolla ja kosteutan Humektanilla. Iltaisin puhdistan meikit puhdistusmaidolla kahteen kertaan että varmasti lähtee, ja päälle taas Humektania. Kerran-pari viikossa käytän joko turve-tai kosteuttavaa naamiota ihon kunnon mukaan. Syön suht terveellisesti, kasviksia ja hedelmiä päivittäin, sekä paljon vettä. Kuitenkin tulee pari kertaa viikossa syötyä jotain ei-niin terveellistä.. Voiskohan tää olla syynä ihon kuntoon? Käyn myös lenkillä noin 3 kertaa päivässä koiran kanssa ja kerran viikossa aerobicissa. No, tosin joskus tulee parin viikon taukoja kun koira on äidillä hoidossa.. Ehkä tästäkin voi johtua ihon vaihteleva kunto. Plus näin talven tullessa oon alottanu a-vitamiinin ja helokkiöljykapseleiden syömisen. Tota kalanmaksaöljyy pitäis varmaan kokeilla?
Ensimmäiselle kysyjälle: En oikeen tiedä miten näpyt oikeestaan lähti.. Oon syöny 2 antibioottikuuria ja e-pillereitä n. vuoden. Uskon, että lääkkeet kannattaa hommata jos akne on vähänkin itseä häiritsevä. Sitten lääkkeitten rinnalla hoitaa ihoa miedoilla aineilla. Ja tietty vitamiinit, liikunta, terve ruokavalio ja tämmöset on tärkeitä. - vielä
harmittaa kirjoitti:
Tällä hetkellä hoidan ihoani pesemällä sen aamuisin Sebamed-pesunesteellä tai Clear Face-puhdistusvaahdolla ja kosteutan Humektanilla. Iltaisin puhdistan meikit puhdistusmaidolla kahteen kertaan että varmasti lähtee, ja päälle taas Humektania. Kerran-pari viikossa käytän joko turve-tai kosteuttavaa naamiota ihon kunnon mukaan. Syön suht terveellisesti, kasviksia ja hedelmiä päivittäin, sekä paljon vettä. Kuitenkin tulee pari kertaa viikossa syötyä jotain ei-niin terveellistä.. Voiskohan tää olla syynä ihon kuntoon? Käyn myös lenkillä noin 3 kertaa päivässä koiran kanssa ja kerran viikossa aerobicissa. No, tosin joskus tulee parin viikon taukoja kun koira on äidillä hoidossa.. Ehkä tästäkin voi johtua ihon vaihteleva kunto. Plus näin talven tullessa oon alottanu a-vitamiinin ja helokkiöljykapseleiden syömisen. Tota kalanmaksaöljyy pitäis varmaan kokeilla?
Ensimmäiselle kysyjälle: En oikeen tiedä miten näpyt oikeestaan lähti.. Oon syöny 2 antibioottikuuria ja e-pillereitä n. vuoden. Uskon, että lääkkeet kannattaa hommata jos akne on vähänkin itseä häiritsevä. Sitten lääkkeitten rinnalla hoitaa ihoa miedoilla aineilla. Ja tietty vitamiinit, liikunta, terve ruokavalio ja tämmöset on tärkeitä.Ota ihmeessä jotain puhdasta kalanmaksaöljyä ton helokkiöljyn lisäksi. Siis omega 3sta pitää saada enemmän kuin 6sta.
Ihon pehmeyteen ja kuulauteen hyviä peruskikkoja:
Hunajanaamio
Sinnkivoidetta yöksi (lastenhoitosarja).
Itse käytän noita. Poskien kuopat vähenee aina käytön jälkeen huomattavasti ja haavat paranee nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663