Mikä saa ihmisen

velkaantumaan

Olen useasti miettinyt, mikä saa ihmisen ottamaan esim. 30 vuoden lainan. 30 vuotta tarkoittaa monille lähes koko työelämää. Kun on veloissaan korviaan myöten, ei ole asiaa kesämökkikaupoille, ei venettä ostamaan, ei saa kunnon bilikkaa alle.

Vain rähjäinen neukkukuutio, jossa naapuri tuhnuttaa itselleen tiliä. Ja sinä haistelet! Siitäkö kannatti maksaa 30 vuotta?

31

2352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä ja me 2 muuta

hahhaa! En tosiaankaan ihmettele miksi sinä ihmettelet. Siis pakkohan sun on ihmettellä, eihän
      muuten tuollainen juttu olisi mahdollissta.
      Ihmettele vaan ja ihmettele!
      Hyvää loppuelämää valitsemallasi tiellä.

• velkaantumaan

Ruhaahahha, minä taas en tosiaankaan ihmettele, mikset sinä tosiaankaan ihmettele miksi minä ihmettelen, siis ole sä ihmettelemättä ja ole ihmettelemättä aina vaan. Hyvää loppuelämää sinullekin valitsemattomallasi ihmettelytiellä.

• jaska

lainaa ei oo kun 20v. Justiisa rakensin kesämökin männä suvena. Soutuvene kelluu siellä mökin laiturin nokassa ja autokin on ihan oma ei rahoituslaitoksen. Kaikki reilassa, tuhnuttele rauhassa.

• jahans

Asutko Äetsässä vai betalaako pappa?

• raggar
        jahans kirjoitti:

AIka usein lipsahtaa tuo "pappa betalar?", kun joku kertoo elävänsä normaalia elämää sen sijaan, että asuttaisiin vuokralla ja odotettaisiin hintojen romahdusta. Luulisinkin, että syy kampelakantojen vähentymiseen mökillämme on selvinnyt. Kateus vienyt kalat vedestä.

• oli se
        raggar kirjoitti:

AIka usein lipsahtaa tuo "pappa betalar?", kun joku kertoo elävänsä normaalia elämää sen sijaan, että asuttaisiin vuokralla ja odotettaisiin hintojen romahdusta. Luulisinkin, että syy kampelakantojen vähentymiseen mökillämme on selvinnyt. Kateus vienyt kalat vedestä.

kermaperse, joka elelee ennakkoperinnöillä ja jakaa tällä palstalla "asiantuntevia" ohjeitaan.

• jaska
        jahans kirjoitti:

vantaalla ja pappa ei todellakaan maksa. Ei vaikka pyytäisin. Kaikki edelleen ok.

• jaska
        jaska kirjoitti:

vantaalla ja pappa ei todellakaan maksa. Ei vaikka pyytäisin. Kaikki edelleen ok.

huom. mökki sekä soutuvene ovat molemmat velattomia.

• töissä?
        jahans kirjoitti:

Tuliko sellainen mieleen?

En vieläkään tajua tuhnu-logiikkaa jonka mukaan 500€ vuokraan on vähemmän rahaa kuin 500€ omaan...

Voisiko joku hieman selventää asiaa minulle?

Käyppäs Haukilahdessa ja Westendissä katsomassa minkälaisia autoja löytyy omistusasuntojen pihoista? Sitten voit kävellä vaikka Espoon keskukseen (bussilippujen hinnat -70% syksyllä, vain hullut maksavat) katsomaan vertailun vuoksi minkälaisia autoja vuokrakasarmien pihalla on. Saatat vielä yllättyä...

• tuhnuttelija
        töissä? kirjoitti:

En vieläkään tajua tuhnu-logiikkaa jonka mukaan 500€ vuokraan on vähemmän rahaa kuin 500€ omaan...

Käyppäs Haukilahdessa ja Westendissä katsomassa minkälaisia autoja löytyy omistusasuntojen pihoista? Sitten voit kävellä vaikka Espoon keskukseen (bussilippujen hinnat -70% syksyllä, vain hullut maksavat) katsomaan vertailun vuoksi minkälaisia autoja vuokrakasarmien pihalla on. Saatat vielä yllättyä...

tai olla työsuhde autoja

• raggar
        oli se kirjoitti:

kermaperse, joka elelee ennakkoperinnöillä ja jakaa tällä palstalla "asiantuntevia" ohjeitaan.

Olenko jossakin vaiheessa kirjoittanut, että olisin ottanut vastaan veronalaista ennakkoperintöä? En todellakaan - sitäpaitsi koko perintöverokysymyksessä Suomen on lopulta annettava periksi ja siirtyä normaalien liberalististen demokratioiden sankkaan joukkoon. Olen ainoastaan puhunut perhevarallisuuden hajauttamisesta, sekä siitä, että ihmisten kannattaisi ajatella oman tuulenhuuhtoman perseensä lisäksi myös jälkipolviaan.

• toisten rahoilla
        raggar kirjoitti:

Olenko jossakin vaiheessa kirjoittanut, että olisin ottanut vastaan veronalaista ennakkoperintöä? En todellakaan - sitäpaitsi koko perintöverokysymyksessä Suomen on lopulta annettava periksi ja siirtyä normaalien liberalististen demokratioiden sankkaan joukkoon. Olen ainoastaan puhunut perhevarallisuuden hajauttamisesta, sekä siitä, että ihmisten kannattaisi ajatella oman tuulenhuuhtoman perseensä lisäksi myös jälkipolviaan.

sä täällä elvistelet ja neuvot muita ottamaan ikilainoja.

• Suna, tuomarila,kirstinmäki...
        töissä? kirjoitti:

"Käyppäs Haukilahdessa ja Westendissä katsomassa minkälaisia autoja löytyy omistusasuntojen pihoista? Sitten voit kävellä vaikka Espoon keskukseen (bussilippujen hinnat -70% syksyllä, vain hullut maksavat) katsomaan vertailun vuoksi minkälaisia autoja vuokrakasarmien pihalla on. Saatat vielä yllättyä... "

Tämä oli tyhmin ja mauttomin juttu pitkään aikaan. Käy Westendissä my ass.... Onko tullut mieleen että vertaat pikkasen erilaisia juttuja keskenään. Onko käynyt mielessä että Kirstinmäessä ja Espoonkeskuksessa on ihan uitusti omistuskämppiä?????? Itse asun sellaisessa ja haluan ja aion muuttaa pois. Luuletko tolppa oikeasti että ainoa ero vestendin ja Espoonkeskuksen välillä on asunnon omistusmuoto!?? Mikä paukapää! Oikein turvenuijien nuija!

Pointtini on siis se että Suomessa kaikki omistusasujat ei asu Westendissä ja kaikki vuokralaiset Espoon keskuksessa.

Muutenkin ihmettelen edellisen kirjoittajan logiikkaa. Aivan uitun sama saako oman lyhennyksen kutistettuu vaikka kuinka pieneksi jos velkaa on sitten 60 vuotta. Lapsikin tajuaa että se ehkä(Hitler syöstiin vallasta 60 vuotta sitten..) on järkevämpää kuin loppuelämä vuokralla mutta se tuskin on pointti tällä palstalla. Täällähän keskustelua käydään siitä että koska kannattaa ostaa! Ei siitä läävästä kannatta maksaa mitä vain pelkästään siksi että korot sattuu tilapäisesti olemaan alhaalla.
        Ja jos edellinen kirjoittaja on helvatan tyytyväinen niin tarviiko täällä aukoa sitä kermapersettä? Taitaa jokin pelottaa kun pitää avautua?

Minä avauduin siksi kun alkoi uituttamaan...

UGH!

• Dille
        töissä? kirjoitti:

Ruvetaan seuraavaksi vertaamaan perintöjä, koulutustaustaa, ÄO:ta, tilinauhoja.....

Pikkasen kannattaisi miettiä mitä vertaa keskenään. Mainitsemissasi paikoissa myös paljon omistusasujia, pidät heitäkin ilmeisesti luusereina? Kaikki ovat luusereita joka eivät asu Westendissä? Missä itse asut?

• missä asut
        Suna, tuomarila,kirstinmäki... kirjoitti:

"Käyppäs Haukilahdessa ja Westendissä katsomassa minkälaisia autoja löytyy omistusasuntojen pihoista? Sitten voit kävellä vaikka Espoon keskukseen (bussilippujen hinnat -70% syksyllä, vain hullut maksavat) katsomaan vertailun vuoksi minkälaisia autoja vuokrakasarmien pihalla on. Saatat vielä yllättyä... "

Tämä oli tyhmin ja mauttomin juttu pitkään aikaan. Käy Westendissä my ass.... Onko tullut mieleen että vertaat pikkasen erilaisia juttuja keskenään. Onko käynyt mielessä että Kirstinmäessä ja Espoonkeskuksessa on ihan uitusti omistuskämppiä?????? Itse asun sellaisessa ja haluan ja aion muuttaa pois. Luuletko tolppa oikeasti että ainoa ero vestendin ja Espoonkeskuksen välillä on asunnon omistusmuoto!?? Mikä paukapää! Oikein turvenuijien nuija!

Pointtini on siis se että Suomessa kaikki omistusasujat ei asu Westendissä ja kaikki vuokralaiset Espoon keskuksessa.

Muutenkin ihmettelen edellisen kirjoittajan logiikkaa. Aivan uitun sama saako oman lyhennyksen kutistettuu vaikka kuinka pieneksi jos velkaa on sitten 60 vuotta. Lapsikin tajuaa että se ehkä(Hitler syöstiin vallasta 60 vuotta sitten..) on järkevämpää kuin loppuelämä vuokralla mutta se tuskin on pointti tällä palstalla. Täällähän keskustelua käydään siitä että koska kannattaa ostaa! Ei siitä läävästä kannatta maksaa mitä vain pelkästään siksi että korot sattuu tilapäisesti olemaan alhaalla.
        Ja jos edellinen kirjoittaja on helvatan tyytyväinen niin tarviiko täällä aukoa sitä kermapersettä? Taitaa jokin pelottaa kun pitää avautua?

Minä avauduin siksi kun alkoi uituttamaan...

UGH!

ja miksi :-) Itse asustelen siitä Etelä-Lounaaseen noin 5-10 kilometriä (en ole koskaan mitannut).

Minun pointtini oli vastata aloittajan väitteeseen että asuntovelallisella ei olisi varaa edes autoon. Eikä sinunkaan kirjoituksesi paljoa logiikkaa avannut. Tarkoitus oli selventää että yleensä tulotason noustessa sijoitetaan myös omaan asuntoon, ei päinvastoin.

Mitä tulee ikilainoihin, niin eikö vuokrallakin asuessa kustannukset ole ikuisia? Minä en ainakaan ole kuullut että esim. 20 vuoden vuokranmaksun jälkeen asuminen muuttuisi ilmaiseksi.

Tiedoksesi että 60-lainoja ei taida olla myyty ainoatakaan, vaikka se olisi hyvä keino päästä kiinni ensiasuntoon. Pienellä kk-kustannuksella pääsee kiinni omaan asuntoon, ja pystyy suurempaan vaihtaessa hyödyntämään arvonnousun sekä samalla säästämään rahaa pienistä asumiskustannuksista johtuen. Laina-aikaahan voi Prime-sidonnaisissa lainoissa muuttaa maksutta suunnilleen kerran vuodessa, jolloin ei voida väittää että ollaan "ikuisessa velkavankeudessa". Eli kun tulot kasvavat niin lainan voi maksaa pois vaikka 5-vuodessa.

Minä en ota kantaa ostoajankohtaan, mielestäni se on hyvä silloin kun asuntoa tarvitsee/siihen on varaa. Spekuloin mieluummin pörssi- kuin asunto-osakkeilla, enkä todellakaan usko että täälläkään kirjoittelevat tuhnut ovat asuntojaan myyneet romahdusta odotellessa. Paljon todennäköisempää on ettei niitä asuntoja koskaan ole omistettukaan ;-)

Espoonkeskuksen alueella on muuten suhteellisesti eniten vuokrakämppiä, mutta vertailua lieventääkseni voisin kehoittaa vertailemaan vaikka Nöykkiötä ja Kirstinmäkeä. Kyllä sekin ero on aika silmiinpistävä.

• Espoonkeskus
        missä asut kirjoitti:

ja miksi :-) Itse asustelen siitä Etelä-Lounaaseen noin 5-10 kilometriä (en ole koskaan mitannut).

Minun pointtini oli vastata aloittajan väitteeseen että asuntovelallisella ei olisi varaa edes autoon. Eikä sinunkaan kirjoituksesi paljoa logiikkaa avannut. Tarkoitus oli selventää että yleensä tulotason noustessa sijoitetaan myös omaan asuntoon, ei päinvastoin.

Mitä tulee ikilainoihin, niin eikö vuokrallakin asuessa kustannukset ole ikuisia? Minä en ainakaan ole kuullut että esim. 20 vuoden vuokranmaksun jälkeen asuminen muuttuisi ilmaiseksi.

Tiedoksesi että 60-lainoja ei taida olla myyty ainoatakaan, vaikka se olisi hyvä keino päästä kiinni ensiasuntoon. Pienellä kk-kustannuksella pääsee kiinni omaan asuntoon, ja pystyy suurempaan vaihtaessa hyödyntämään arvonnousun sekä samalla säästämään rahaa pienistä asumiskustannuksista johtuen. Laina-aikaahan voi Prime-sidonnaisissa lainoissa muuttaa maksutta suunnilleen kerran vuodessa, jolloin ei voida väittää että ollaan "ikuisessa velkavankeudessa". Eli kun tulot kasvavat niin lainan voi maksaa pois vaikka 5-vuodessa.

Minä en ota kantaa ostoajankohtaan, mielestäni se on hyvä silloin kun asuntoa tarvitsee/siihen on varaa. Spekuloin mieluummin pörssi- kuin asunto-osakkeilla, enkä todellakaan usko että täälläkään kirjoittelevat tuhnut ovat asuntojaan myyneet romahdusta odotellessa. Paljon todennäköisempää on ettei niitä asuntoja koskaan ole omistettukaan ;-)

Espoonkeskuksen alueella on muuten suhteellisesti eniten vuokrakämppiä, mutta vertailua lieventääkseni voisin kehoittaa vertailemaan vaikka Nöykkiötä ja Kirstinmäkeä. Kyllä sekin ero on aika silmiinpistävä.

"Mitä tulee ikilainoihin, niin eikö vuokrallakin asuessa kustannukset ole ikuisia? Minä en ainakaan ole kuullut että esim. 20 vuoden vuokranmaksun jälkeen asuminen muuttuisi ilmaiseksi. "

No ei kai kukaan muta väittänytkään?? Minähän sanoin että täällä keskustellaan siitä kannattaako koska ostaa eikä siitä että kannattaako olla loppuelämä vuokralla. Sitäpaitsi asun omistuskämpässä mutta väärällä alueella. En puolusta tätä aluetta mitenkään, päinvastoin. Olen muutamassa lähiaikoina. Nöykkiö vertaus meni myös metsään. Se on omakotialuetta, miten se liittyy esim Kirtinmäkeen? Vertailet ihan eri tasoisia alueita keskenään. Minä tunnen muuten perheen joka asuu vuokralla nöykkiössä, laskeeko se nyt alueen arvoa? Olet ihan metsässä vertauksiesi kanssa. Miksi et vertaa vaikka Kontulaan??

Ihmisten tulotaso on eri, sehän on ihan selvä. En vain ymmärrä mitä haluat todistella sillä että omakotitalojen pihoissa on hienompia autoja? Tottakai rikkaammilla on paremmat autot.

Jos halua vertailla omistus vs vuokra ihmisten autoja niin tee se vertailu samanalueen sisällä.
        Eli mene vaikka Kallioon tai vaikka Kivenlahteen ja selvitä samassa yhtiössä asuvien ja noin samanikäisten ihmisten autojen eroavaisuudet. Silloin tuossa vertailussa on edes jotain päätä ja häntää.

Yhtä hyvin olisit puoleettoman vertauksesi niin että käyt kulosaaressa katsomassa omistusasujien autot ja Jakomäkeen vuokra-asukkaiden autot ja sitten saat tutkimustuloksen jonka mukaan omistusasjuilla on poikkeuksetta 10 vuotta uudemmat autot ja paremman merkkiset pirssit.
        Ymmärrätkö pointin?

Ja vielä kerran; en asu vuokralla mutta on tyhmä tehdä tuollaisia nollaselvityksiä.

• raggar
        toisten rahoilla kirjoitti:

sä täällä elvistelet ja neuvot muita ottamaan ikilainoja.

Ja milloinkas minä olen neuvonut ottamaan ikilainoja? Viimeksi olen lähinnä kehoittanut hajauttamaan asuntoluototusta kiinteä- ja vaihtuvakorkoisten lainojen välille sen sijaan, että otettaisiin hirveä potti laina kiinteällä ja jouduttaisiin todellakin pankin niskalenkkiin. En todellakaan näe mitään järkeä siinä, että 1 henkilön kotitalous ostaa hesan laitakaupungilta yli 150 tuhannen euron poikamiesboksin 100% lainarahalla sen aijaan että mietittäisiin, olisiko sittenkin järkevämpää tutustua tähän kauheaan maakuntaelämään -70% asumiskustannuksilla:-)

• leikkeet
        raggar kirjoitti:

"luikuria...
        Kirjoittanut: Tuomari 28.2.2003 klo 14.22

Olet aivan liian optimisten näiden asioiden suhteen.

Vuonna 2004 tulee olemaan (alustavien lukujen mukaan) pakkohuutokaupoissa n. 15500 omakotikiinteistöä, joista 65% pääkaupunkiseudulla. Tämähän taas johtaa asuntopulan helpottamiseen, sillä vuoden päästä omakotitaloon pääsee Helsingissäkin jo 100000 eurolla käsiksi.

Juuri näin
        Kirjoittanut: Karlson 16.5.2003 klo 13.23

Minä myin asuntoni keväällä ja nyt odottelen
        hintojen laskua ihan rauhallisin mielin vuokralla.

Asuntojen hinnat R O M AH T A VA T
        Kirjoittanut: A.P 4.6.2003 klo 07.45

Näin se alkoi viimeksikin. Ensin yksiöt halpenevat ja kohta puoleen se vaikuttaa muihinkin. Nyt yritettävä oma myydä äkkiä jos vaikka kerkiäiisi.Huh huh."

• ja korot
        raggar kirjoitti:

Ja milloinkas minä olen neuvonut ottamaan ikilainoja? Viimeksi olen lähinnä kehoittanut hajauttamaan asuntoluototusta kiinteä- ja vaihtuvakorkoisten lainojen välille sen sijaan, että otettaisiin hirveä potti laina kiinteällä ja jouduttaisiin todellakin pankin niskalenkkiin. En todellakaan näe mitään järkeä siinä, että 1 henkilön kotitalous ostaa hesan laitakaupungilta yli 150 tuhannen euron poikamiesboksin 100% lainarahalla sen aijaan että mietittäisiin, olisiko sittenkin järkevämpää tutustua tähän kauheaan maakuntaelämään -70% asumiskustannuksilla:-)

"luikuria...

Vuonna 2004 tulee olemaan (alustavien lukujen mukaan) pakkohuutokaupoissa n. 15500 omakotikiinteistöä, joista 65% pääkaupunkiseudulla. Tämähän taas johtaa asuntopulan helpottamiseen, sillä vuoden päästä omakotitaloon pääsee Helsingissäkin jo 100000 eurolla käsiksi.

Juuri näin

Näin se alkoi viimeksikin. Ensin yksiöt halpenevat ja kohta puoleen se vaikuttaa muihinkin. Nyt yritettävä oma myydä äkkiä jos vaikka kerkiäiisi.Huh huh."

• Avioliittoneuvoja

Ratkaisu ottaa jättivelka,ostaa kupla-asunto elää elämä ("onnellisesti") loppuun asti.

• Pappa betalar

"luikuria...

Juuri näin

• Räkä

Neukkukuutio irtoaa 10v. lainalla. 30v menee jo Eiran/Ullanlinnan puolelle.

9v. jäljellä omasta "neukkukuutiosta". Kesämökkiä ei ole eikä autoakaan. Ja mitä tekisin moisilla raharei´illä? Yleisillä pääsee töihin silloin kun polkypyörä ei kulje. Lentokoneella pääsee takuuvarmasti lämpimään ja aina erilaiseen "kesämökkiin" eikä tarvitse miettiä puun pilkkomista ja saunan lämmitystä.

Tuhnut sitouttavat itsensä vuokraan. Tuulipuvut neukkukuutioon ja kesämökkiin jota väliä sahataan lainaraha-autolla. Me liituraitapuvut nautimme viiniä lounaalla ja menemme taksilla illalliselle. Kunnes on pitkä vapaa viikonloppu ja edessä loma miellyttävämmässä ilmastossa.

• jaska

Joudun työssäni valitettavasti pitämään liituraitaa. Viikonloppuisin ajan mielelläni VELATTOMALLA autollani mökille halkomaan puita ja kalastelemaan. On meinaan tämä ruumiillinen työ viikonloppuisin mökillä todellista vastapainoa kaiken maailman käräjöintiin ja paskanpuhumiseen (vrt. kokoukset) viikolla. Viinistä en tykkää, mutta illallinen maistuu aina.

p.s. ooppera on bulsteria.

• Räkä
        jaska kirjoitti:

Joudun työssäni valitettavasti pitämään liituraitaa. Viikonloppuisin ajan mielelläni VELATTOMALLA autollani mökille halkomaan puita ja kalastelemaan. On meinaan tämä ruumiillinen työ viikonloppuisin mökillä todellista vastapainoa kaiken maailman käräjöintiin ja paskanpuhumiseen (vrt. kokoukset) viikolla. Viinistä en tykkää, mutta illallinen maistuu aina.

p.s. ooppera on bulsteria.

Kunhan vanhenen ja täytän ensin 30v. Maksettuani neukkukuutioni alan rakentaa omakotitaloa ja hankin auton. Punainen tupa, peruna- ja ryytimaa, muutama omenapuu ja viinimarjapensas. Ravinto turvattu eläkepäiviksi, talo maksettu ja neukkukuutio tuo vuokratuloja. Välissä aion kiertää maailman.

Se on haavekuva. Ei voisi vähempää kiinnostaa ajaminen kesämökille viikonlopuksi. Ensimmäinen päivä huoltohommissa jotta voi yhden päivän laiskotella. Käyn keväisin mato-ongella lähijoella. Fileroin ahvenet ja otan valkoviiniä. Nam. Oopperassa 2-6 vuodessa. Se on kivaa!

Olemme elämäntavoiltamme samanlaisia. Auto erottaa meidät. Tarvitsetko sinä autoa? Jos auto seisoo 8h parkissa työpaikan edessä, et tarvitse jos matka on alle 5km. Tai olet perheetön kuten minä. Laskin säästäväni 500e kuussa ilman autoa. Se menee nyt matkailuun ja asumiseen.

• jaska
        Räkä kirjoitti:

Kunhan vanhenen ja täytän ensin 30v. Maksettuani neukkukuutioni alan rakentaa omakotitaloa ja hankin auton. Punainen tupa, peruna- ja ryytimaa, muutama omenapuu ja viinimarjapensas. Ravinto turvattu eläkepäiviksi, talo maksettu ja neukkukuutio tuo vuokratuloja. Välissä aion kiertää maailman.

Se on haavekuva. Ei voisi vähempää kiinnostaa ajaminen kesämökille viikonlopuksi. Ensimmäinen päivä huoltohommissa jotta voi yhden päivän laiskotella. Käyn keväisin mato-ongella lähijoella. Fileroin ahvenet ja otan valkoviiniä. Nam. Oopperassa 2-6 vuodessa. Se on kivaa!

Olemme elämäntavoiltamme samanlaisia. Auto erottaa meidät. Tarvitsetko sinä autoa? Jos auto seisoo 8h parkissa työpaikan edessä, et tarvitse jos matka on alle 5km. Tai olet perheetön kuten minä. Laskin säästäväni 500e kuussa ilman autoa. Se menee nyt matkailuun ja asumiseen.

on se että sinne pääsee tekemään ruumillista työtä. Mahtava vastapaino tälle aivovoimistelulle, mitä myös työksi kutsutaan.

Periaatteista joutuu maksaamaan, proleputkeen (vrt. bussi) en jalallani astu. Ja töihin on 20km. Perhe löytyy lapsia ja voimoa myöden.

• Säästö
        Räkä kirjoitti:

Mites noin kovan säästön teet kun et omista autoa?

• tuhnuttelija

Jos nyt ottaa lainan 30 vuodeksi ja palkka on tietyllä tasolla.

Palkat nousevat vuosittain joitakin prosentteja ja hinnatkin. Lainamäärä laskee vuosittain lyhennysten verran.

Lainan voi lyhentää ennenaikaisesti pois. Jolloin ei tarvitse odottaa tuota 30 vuotta.

Milloinka neukut ovat täällä kuutiota rakentanut.

• ja leikejätkät

"luikuria...

Juuri näin

• Jokerien vihaaja

Velkaa on jonkin verran vielä (ajallisesti ja määrällisesti), pihassa kaksi velatonta autoa, mökkiä ei ole (mutten vielä kolmekymppisenä kaipaakaan), alla omakotitalo (arvo jotakuinkin 250000 euroa) joka toimii siis KOTINA eikä minkäänlaisena sijoituskohteena. Kaikki tämä on minutkin saanut aikanaan velkaantumaan.

Anteeksi vaan, mutta en ymmärrä tuhnuttelijoita tai heidän ajatuksiaan!

Ja säästän juntteja vaivalta, pappa ei ole maksanut penniäkään! Enkä asu Äetsässä vaan Tampereella!

• havainnoija

Samaa sarjaa molemmat.

• Totta Tämä

Siis voi hyvänen aika.
      Mitä väliä miten asuu kun vaan on onnellinen.
      Itse en voisi kuvitellakaan asuvani kerrostalossa. Joku ei voisi kuvitella asuvansa omakotitalossa. Joku haluaa maksaa vuokraa joku lyhentää omaa. Rahaa ei kuitenkaan jää kun kk on ohi, ja kääreliinoissa ei ole taskuja.
      Asuin 10 v. vuokralla ja tajusin että olin maksanut aika paljon. Kun opnnot oli ohi ja sain töitä niin ostin saman tien oman. Minulla on perhettä vaimo 3 lasta koira.
      Minulla on ystäviä jotka ovat sinkkuja, ja viihtyvät keskustan vilinässä, vaihtavat työn mukana kaupunkia usein ja ovat muutenkin liikkuvaista porukkaa. Ei heillä tulis mieleenkään ostaa, he mielummin vuokraavat sen aikaa kun tarvitsevat ja jatkavat eteen päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe