löytyipä suolta karpaloita. Oli viininpunaisia pehmeitä ja kuulakkaita, kirkkaanpunaisia kuin puolukoita, hyvin tummia ja kovia, ja hieman jo oranssiin vivahtavia kuulakkaita.ensimmäiset maistui parhaalta. mitkä on raakoja ja mitkä on kypsiä?
karpaloista
6
1177
Vastaukset
- karpaloammattilainen
Valkoiset ovat raakoja. Kypsät ovat punaisia (tummanpunaisia tai vaaleamman punaisia). Pilaantuneet ovat keltaisia. Jos ei muuten, niin mausta huomaa. Kerron kuitenkin, ettei pilaantuneita kannata kerätä.
- vähän ajattelinkin
ne kaikkein tummimmat ja kovatkin oli pahoja.. jännästi muuten ne marjat on siellä, ihan kuin joku ois ripotellu sammaleille.. Mutta täytyy mennä hakeen lisää, on meinaan paljon. ;o)
- ihanat
vähän ajattelinkin kirjoitti:
ne kaikkein tummimmat ja kovatkin oli pahoja.. jännästi muuten ne marjat on siellä, ihan kuin joku ois ripotellu sammaleille.. Mutta täytyy mennä hakeen lisää, on meinaan paljon. ;o)
ja niitä on todella paljon.poimin 2 sankkoa päivässä.ilmakin oli kuin heinäkuussa.Kovat marjat täytyy pakastaa niin tulee aivan hyviä, mutta pitää olla punaisia.tulee muuten hyvää tuoremehua niinkuin tehdään puolukoista viinihapolla.
- wanhasorvari
Nyt tähän aikaan karpalot ovat parhaimmillaan kun pakkanen pikkasen puras. Tulee meinaan niin perusteellisen hyvää kotiviiniä ettei tartte edes alkoon päiin edes kus.. eiku katsella.
Onmeinaan kokemusta. - karpaloita
Karpalot on ihania, itse asun Lahdessa, löytyykö niitä täältäkin, mistä?
- löytyy
Tuossa n. kuukausi sitten poimittiin Lammilta vaimon kanssa 6 l karpaloita. Oli hyvä karpalovuosi. Märiltä soilta niitä löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324634
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233172Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132604- 462191
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591733Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471669- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201486- 281480
- 951211