ihottuma naamassa

ihottuma

Onko kellään samanmoisia oireita, elikkä olen huomannut kun syön maustettuja ruokia, ihoon tulee pientä näppylää joka kutisee. Ei ole aknea, sellaista pienen pientä. Käytän hajustamattomia pesuaineita eli ei tule niistä. Vaikuttaa että tulis mausteista. Voiko tämä olla mahdollista?

4

1084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku muu

Välttämättä et ole allerginen kuin yhdelle mausteelle. Sinun kannattaa jättää nyt kaikki valmiiksi maustetut jutut sekä mausteseokset ja maustekastikkeet kokonaan pois. Jos oireesi tulevat nimenomaan tulisesti maustetuista ruoista, kannattaa aloittaa kokeilut miedoilla mausteilla sekä yrttimausteilla. Kannattaa huomioida se, että mustapippuri, valkopippuri ja viherpippuri ovat samasta kasvista, joten jos joku käy, on hyvin todennäköistä, että ne kaikki käyvät. Sensijaan maustepipputi on kokonaan eri kasvi, joten sen sopivuua tai sopimattomuus eivät liity mitenkään muihin pippureihin.

Ja vielä sellainen seikka tuli mieleen, että maustekastikkeissa ja valmiiksi maustetuissa lihoissa on yleensä myös lisäaineita (kai joissakin mausteseuoksissakin), joten syyllinen ei välttämättä ole mikään yksittäinen mauste vaan lisäaine.

• ihottuma

Niin, en käytä ruuassa kuin sinappia, sipulia, maustepippuria joskus valkopippuria ja kanamaustetta,paprika, kalaan sitruunapippuria. siinä lähinnä on mitä itse käytän

• allergikko

Itse en voi käyttää melkein mitään noista maustamiseen.
        vaikka musta-, valko ja viherpippuri ovat periaatteessa "sama juttu" niin itse olen allerginen valkopippurille ja erityisesti viherpippurille mutta mustasta ei tule mitään oireita. Allergia testitkin "sano" että musta käy, valko ei.

• sipuli
        allergikko kirjoitti:

Itse en voi käyttää melkein mitään noista maustamiseen.
        vaikka musta-, valko ja viherpippuri ovat periaatteessa "sama juttu" niin itse olen allerginen valkopippurille ja erityisesti viherpippurille mutta mustasta ei tule mitään oireita. Allergia testitkin "sano" että musta käy, valko ei.

Olen kärsinyt joskus samoin. Olen paprikalle sinapinsiemenille cyrrylle sitruksille ja tillille allerginen .Joten lähes kaikki einekset sisältävät noita joten älä osta eineksiä lainkaan tee yksinkertaisesti tarkkaillen ruoka alusta loppuun itse allergiat katoaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6133
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3396
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3315
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      265
      2052
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1636
    10. 6
      1398
    Aihe