Mulla on ollut huimausta puolisen vuotta päivittäin, kävin neurologilla joka sanoi että johtuu siitä että niska ja hartiat ovat jumissa. olen käynyt nyt fysioterapiassa noin 15 kertaa ja ei ole ollut mitään apua vaivaan. Olisiko tuon fysioterapian jo pitänyt auttaa jos huimaus johtuisi niskojen jäykkyydestä? Toivottavasti joku jaksaa vastata, kun fysioterapeutti ei oikein osaa koskaan sanoa mitään tuohon kysymykseen.
huimaus+fysioterapia
14
39982
Vastaukset
- millaista
se sinun huimaus on?
- Hanna
Olo on sellainen hutera koko ajan, sitten kun lähtee kävelemään niin saattaa horjahdellakin. mitään pitempiä matkoja en pysty ollenkaan kävelemään, en ees lähikauppaan. Sängyssä maatessa tuntuu että sänky liikkuu, sohvalla istuessa että sohva liikkuu. välillä tulee seisoessa paikallaan sellainen "putoava" tunne, että tipahtaa jonnekin. Päätä särkee useinkin, silmissä todettiin jotain "värinää" tasapainotutkimuksessa.. Asentohuimausta tämä ei ole, se on tutkittu jo, ja kaikki muutkin korvaperäiset jutut poissuljettu..
olisi vaan kiva parantua vähitellen kun koulutkin keskeytetty tän takia ku on täys invalidi..
Onko muuten kellään muulla vastaavia oireita? - jos
Hanna kirjoitti:
Olo on sellainen hutera koko ajan, sitten kun lähtee kävelemään niin saattaa horjahdellakin. mitään pitempiä matkoja en pysty ollenkaan kävelemään, en ees lähikauppaan. Sängyssä maatessa tuntuu että sänky liikkuu, sohvalla istuessa että sohva liikkuu. välillä tulee seisoessa paikallaan sellainen "putoava" tunne, että tipahtaa jonnekin. Päätä särkee useinkin, silmissä todettiin jotain "värinää" tasapainotutkimuksessa.. Asentohuimausta tämä ei ole, se on tutkittu jo, ja kaikki muutkin korvaperäiset jutut poissuljettu..
olisi vaan kiva parantua vähitellen kun koulutkin keskeytetty tän takia ku on täys invalidi..
Onko muuten kellään muulla vastaavia oireita?silmissä on värinää todettu niin kai ne osaa lääkärit siitä jotain sanoa. Värinä liittyy ainakin asentohuimaukseen jota minulla on sekä useaan muuhun korvaperäiseen huimaukseen. Oletko käynyt korvatautien erikoislääkärillä etkä pelkästään neurologilla?
- Hanna
jos kirjoitti:
silmissä on värinää todettu niin kai ne osaa lääkärit siitä jotain sanoa. Värinä liittyy ainakin asentohuimaukseen jota minulla on sekä useaan muuhun korvaperäiseen huimaukseen. Oletko käynyt korvatautien erikoislääkärillä etkä pelkästään neurologilla?
Juu en muistanut ekassa viestissä mainita että olen siis käynyt korvatautien erikoislääkärillä ja neurologilla. Ei ne korvalääkärit siitä "värinästä" mitään sanoneet muuta kun että se ei ole normaalia ja laittoivat lähetteen pään kuvauksiin..
- molla
Hanna kirjoitti:
Juu en muistanut ekassa viestissä mainita että olen siis käynyt korvatautien erikoislääkärillä ja neurologilla. Ei ne korvalääkärit siitä "värinästä" mitään sanoneet muuta kun että se ei ole normaalia ja laittoivat lähetteen pään kuvauksiin..
Niin et oliko MRI normaali? Kyllä hieronta olis jo auttanut, älä enää mee sinne rahojas tuhlaamaan!
- Hanna
molla kirjoitti:
Niin et oliko MRI normaali? Kyllä hieronta olis jo auttanut, älä enää mee sinne rahojas tuhlaamaan!
MRI:ssä en ole vielä päässyt käymään, oon jonossa vasta.. :/
- hanna
oli huimausta mullakin,taju meinasi välillä mennä,sitten yks kaunis päivä meni näkö hetkeksi,lääkäriin,määräsi silmälääkäriin,sieltä neuroloogille,kuvauksiin....löydös,kaulavaltimon ahtauma,sivulöydös verisuonen pullistuma päässä...joten nyt ootellaan...
- Hanna
Hui, kuulostaa pahalta :( Mulla on silmät myös vähän oudon tuntuiset ollut jonkin aikaa tässä, väsyneet ja raskaat, täytyy räpytellä koko ajan niitä mutta ei kumminkaan mitään näön menetystä ole ollut..
Toivottavasti vaivasi saadaan hoidettua pian! - kerro lisää
Kerrot että kaulavaltimon ahtauma oli syynä huimaukseesi? kuinka oireesi esiintyy? itselläni todettiin suoranainen tukos suonissa ja pyörtyilyä esiintyy jatkuvasti esim rasituksessa eli aivot ei vissiin saa happea? oireita on selvitelty nyt jo 1,5 v joten olisin enemmän kuin kiitollinen kuulemaan toisten joko paranemisesta tai edes mahdollisia vian aiheuttajia!
Kädet puutuu ja koko oikeapuoli aamuisin herään käsien ollessa jäykät ja rintaapuristaa ei pysty edes vesilasia nostaan, päivisin liikkuessa saatan tipahtaa persuksilleni missä ja milloin vaan en enään tupakoi edes enkä muutenkaan elä epäterveellisesti.
Mites sinulla on edistynyt? ootko parantunut ? - hoidettu
kerro lisää kirjoitti:
Kerrot että kaulavaltimon ahtauma oli syynä huimaukseesi? kuinka oireesi esiintyy? itselläni todettiin suoranainen tukos suonissa ja pyörtyilyä esiintyy jatkuvasti esim rasituksessa eli aivot ei vissiin saa happea? oireita on selvitelty nyt jo 1,5 v joten olisin enemmän kuin kiitollinen kuulemaan toisten joko paranemisesta tai edes mahdollisia vian aiheuttajia!
Kädet puutuu ja koko oikeapuoli aamuisin herään käsien ollessa jäykät ja rintaapuristaa ei pysty edes vesilasia nostaan, päivisin liikkuessa saatan tipahtaa persuksilleni missä ja milloin vaan en enään tupakoi edes enkä muutenkaan elä epäterveellisesti.
Mites sinulla on edistynyt? ootko parantunut ?Tuokin saattaa saada alkunsa olkapään subluksaatiosta, jos kerran käsi puutuilee. Olkapään sublukstaaio aiheuttaa facettilukkoja yläselkään, niska ja kaulalihasten kiristymistä, nivelten turvotusta ja siten kaulavaltimon ahtautta... ajattelin vain.
Onko toinen olkapääsi edempänä/ylempänä kuin toinen? - hanna
kerro lisää kirjoitti:
Mites sinulla on edistynyt? ootko parantunut ?niin,todettiin kaulavaltimon ahtaus yli 70%ultralla,sitten tarkempia kuvauksia varjoaineella,jossa sivulöydöksenä myös aivoverisuonenpullistuma 5mm.se on tunne että tajunta menee,pahempi kuin huimaus,sitten oli keväällä se näönmenetys joka palautu melko pian n.5minuuttia olin täysin sokea.tästä alkoi tutkiminen jota on jatkunut n.2kk.mikä leikataan ja milloin.
- huimausta ym
hanna kirjoitti:
niin,todettiin kaulavaltimon ahtaus yli 70%ultralla,sitten tarkempia kuvauksia varjoaineella,jossa sivulöydöksenä myös aivoverisuonenpullistuma 5mm.se on tunne että tajunta menee,pahempi kuin huimaus,sitten oli keväällä se näönmenetys joka palautu melko pian n.5minuuttia olin täysin sokea.tästä alkoi tutkiminen jota on jatkunut n.2kk.mikä leikataan ja milloin.
Olisin kiinnostunut tietämään kuinka tuollaisia suonien tukoksia yritetään leikata? onko sinulle sellaista jo tehty? itselläni oireet vain pahenevat, enkä tahdo pystyy enään tekemään mitään normaalisti! jatkuva sellainen heittävä olo ja välillä kunnon tipahtamisia sekä kädet että oikea puoli ovat kokoajan puuduksiss ja käteen nousee patteja sellaisia verikertymiä ja iho kihelmöi jokapuolelta.
Esiintyikös sinun tapauksessasi vastaavanlaisia oireita? en tiedä kuvittelenko vain mutta mielestäni näkökyky on selvästi alentunut parin viime viikon aikana ja päänsärky vain pahenee.
Kauanko olet joutunut odottelemaan leikkausta?
Onko sinulla esim koetettu jotain lääkitystä?
Auttaisikohan jokin verenohennuslääke? toki niissä on melkoinen riski sivuvaikutuksista! esim aivoveritulppa ym: en tiedä kun en ole lääkäri!
No joka tapauksessa viitsisitkös kuvailla omia oireitasi ym ja voidaan vertailla jos vaikka toinen toistamme voitais helppiä. - että...
hoidettu kirjoitti:
Tuokin saattaa saada alkunsa olkapään subluksaatiosta, jos kerran käsi puutuilee. Olkapään sublukstaaio aiheuttaa facettilukkoja yläselkään, niska ja kaulalihasten kiristymistä, nivelten turvotusta ja siten kaulavaltimon ahtautta... ajattelin vain.
Onko toinen olkapääsi edempänä/ylempänä kuin toinen?Onko tämä kyseinen vaiva ollut sinulla ja miten se hoidetaan toi kyseinen ongelma? Miten selvisi ja kauanko paraneminen kesti
- harvuri
Minulla on todettu kaulavaltimon ahtautuma oikealla 90 pros.oikealla puolella aiheuttaa huimausta ja kävely on epävarmaa.Kuitenkaan ei huimaa jos menen ympäri esim.tanssiessa.Neurokirurgi kertoi että esteenä on korkea ikä ja muu sairaus.Ehkä valitsin väärän lääkärin.Kertoi myös että pitää tulla infartti ehkä sit leikataan jos olen oikein ymmärtänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559