Olen tässä miettinyt et voisiko joku alkoholi aines altistaa hirveälle krapulamigreenille ?
Koska joskus krapula tulee jo pienestäkin alkoholi määrästä ja joskus isosta alkoholi määrästä tulee normaali krapula huonon olon ja päänsäryn kanssa ja joskus niiiiiiin hirveä et oksat pois...
Koska esim punaviiniä en pysty juomaan yhtään...
Onko muilla kokemuksia ?
Migreeni & Krapula
5
3831
Vastaukset
- Tomppa
Mulla on aivan vastaavia kokemuksia, tosin sillä mitä alkoholia olen ottanut ei ole ollut merkitystä. Joka tapauksessa alkoholi aina silloin tällöin laukaisee migreenin ja silloin tulee välillä ihan tolkuton särky. Joskus jopa parista oluesta tai vastaavasta... taas välillä saa ottaa monta päivää putkeen eikä tunnu misään. Mutta minkäs teet...
- k
monet alkoholit saattavat itselläkin laukaista migreenin, kaikki viinipohjaiset, lempparini on siiderit, tosin nekin tuovat sen joskus... kannattaaa välttää tiettyjä mistä luulee sen johtuvan..
- Sofia
Saattaa kuulosta hassulta, että kalja aiheuttaa minulle Todella pahan migreenin, mutta sitä vastoin punaviiniä pystyn juomaan.
Muutama vuosi sitten aloin ihmettelemään kun yhden tai kahde oluen jälkeen aloin voimaan todela huonosti ja kärsin kovasta päänsärystä. Ihmettelin mistä se mahtoi johtua kunnes äitini kehotti minua jättään oluen kokonaan pois, sillä se saattoi aiheutaa migreenin kaltaisen kohtauksen. Niinpä en enää ole juonut olutta ja kummalliset kohtaukset ovat kadonneet. Tosin normaalista migreenistä olen kyllä kärsinyt pienestä lapsesta saakka. :( - -n-
Mulla on ihan selkeästi tietyt alkoholijuomat, jotka aiheuttaa kohtauksia. Mm. punaviinissä ja viskissä ei tarvi kuin kieltä kostuttaa niin kohtaus on varma. Valkoviiniä, siideriä, konjakkia yms. voi juoda ihan vähän ilman kohtausta, työn takia joutuu joskus kohteliaisuus syistä maistamaan ko. aineita. Vapaasti voin juoda lisäaineettomia (ei suomalaisia) oluita ja viljaviinoja (lue:kossu)- tequiloihin ja rommeihin en uskalla kajota. Olis joskus hauska tietää tarkemminkin mitä voi juoda ja mitä ei, mutta kokeilemaan ei viitsi ryhtyä ;o)))Jos jollain on kokemuksia - olis kiva kuulla. Etenkin kiinnostaa Vodkan sietokyky, mulla on sellanen tunne että ei ehkä voi juoda... Olis kuitenkin kiva vaikka ulkomailla tilata joku drinkki, nyt joutuu tyytymään mehuun tai olueen, kun ei viitsi riskeerata.
- migreeniä myös
Muistaakseni juuri punaviinin tanniini aiheuttaa migreeniä. Terveyskeskuksista ja alkoistakin saa ilmaisia lehtisiä alkoholista ja migreenistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793