Hei!
Ostin kaupasta muutama viikko sitten pienehkön pennimuorin. Se oli muovisessa ruukussa, ja istutin sen kotona isompaan saviruukkuun. Parin viikon kuluttua se kuitenkin alkoi tiputtaa lehtiään,ja sitten sen varret alkoivat mädäntyä. Ne lähtivät kaikki vetämällä irti.
Leikkasin mädäntyneistä oksista terveet päät, ja laiton ne juurtumaan vesilasiin. Nyt nekin mätänivät!
Mitä ihmettä pennimuorille tapahtui? Luin kasvatusohjeet, enkä mielestäni kastellut sitä liikaa. Kastelin tosin päältä, aiheuttikohan se mätänemisen. Toisaalta ei luulisi senkään aiheuttavan mätänemistä sentään noin nopeasti.
Nyt muori on kuollut, enkä viitsi ostaa uutta, ennenkuin tiedän, mitä tein väärin.
Osaako joku auttaa muorin hengissäpitämisessä?
Kiitos!
miksi pennimuori mätänee
muori
1
8631
Vastaukset
- hoidotta
minulla on ollut yli 20 vuotta pennimuori. En juuri hoida sitä. Hyvin harvoin lannoitankin ja vettä ei saa kertaakaan viikossa. Kerran vuodessa leikkelen lyhyemmäksi. Pari kertaa varmaan olen laittanut uusiksi kasvin tänä aikana ja multaa en ole vaihtanut/lisäännyt välillä.
Kevätpuolella on varmaan helpompi juurrutta ku näin syksyllä. Joskus juurtuu ihan helposti, joskus taas ei alkuunkaan, kun olen toisille juurruttanut pistokkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791