Olen hähnyt kun joissain autoissa on esim. subbari ja monta vahvistinta kytkettynä samaan subbariin.
Miten 2 vahvistinta kytketään samaan kaiuttimeen?
Minun vahvistin on 4x 50w ja haluaisin kytkeä 2 kanaavaa eli 2x50w ulostuloa bassokaiuttimeen.
miten nekuuluu kytkeä sinne? jos laitan suoraan johdot vahvistimeen kaiuttimelta eli vahvistimen 2 plus napaa ja vahvistimen 2 miinus napaa yhteen joista johto kaiuttimeen niin eikö vahvistin kärähdä?
ja vaikuttaako se vahvistimen ohmi-määrään eli täytyykö vahvistimelle olla suurempi kuorma?
MITEN KYTKETÄÄN 2 VAHVISTINTA YHDELLE KAIUTTIMELLE?
3
912
Vastaukset
- jannu
Eli toisesta kanavasta vedät plussan ja toisesta miinuksen. Yleensä niissä kyllä on merkitty tyyliin bridged tai toinen plussa ja toinen miinus on ympyröity.. tyyliin ( )- (-)
- Pro Tuning
ei se voi toimia koska stereo vahvistimissa on vasemmalle ja oikealla kaiuttimelle on yhteinen - liitin ainoastaan liittimet ovat omat. jos otan toisen liittimen ja - koska ne ovat samat niin silloin siinä ei ole kuin esim. vasen kaiutin ulostulo kytketty!
- ...
Pro Tuning kirjoitti:
ei se voi toimia koska stereo vahvistimissa on vasemmalle ja oikealla kaiuttimelle on yhteinen - liitin ainoastaan liittimet ovat omat. jos otan toisen liittimen ja - koska ne ovat samat niin silloin siinä ei ole kuin esim. vasen kaiutin ulostulo kytketty!
Ostahan kunnon vahvistin niin alkaa homma toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693