Minulle tehtiin viime marraskuussa remontti. Tiskaan käsin, joten astiankuivauskaappi on tärkeä asia. Kaappissa on tippukaukalo, jottei vesi tippuisi tiskipöydälle. Tammikuussa astiankuivauskaapin alareuna rupesi lohkeilemaan. Myyjäliike vaihtoi uuden astiankuivauskaapin. Nyt eilen huomasin jälleen kaapin alareunassa kohoumia, aivan kuin päällimmäinen kerros olisi noussut.
Myyjäliikeestä sanottiin, ettei näin ole koskaan ennen käynyt. Nyt kuitenkin jo alle vuoden sisällä astiankuivauskaappi näyttää elävän. Mistä tälläinen voi johtua? Vaikuttaako tippukaukalo siihen, että kosteus kerääntyy jotenkin lähelle seinää. Tiskaan tosi kuumalla vedellä, voisiko se vaikuttaa?
En ole vielä ottanut yhteyttä myyjäliikkeseen enkä tiedä rupeavatko he vaihtamaan. Onko minulla edes mahdollisuuksia kaapin vaihtoon liikkeen kustannuksella? Muuten keittiössä ei ole ollut moitittavaa.
astiankuivauskaapin alareuna lohkeilee
7
3675
Vastaukset
- ei kestä
kuin kuivia astioita, osta kuivaava tiskikone ja laita kuivat astiat kaappiin.
- kaapin asennus ?
Kaapin rungon pitäisi olla irti viereisistä runkoista ja kaapin takana suositeltu 5 cm tuuletusväli, niin ilma pääsee kiertämään ja kaappi ei ala homehtua. Olisko asennusvirhe ?
- näitä
ammattilaisia. Milläs se kaappi pysyy siinä kohtaan jos se on seinästä ja viereisistä kaapeista irti? Pysyykö se sitten ilmassa??
tuohon alkuperäiseen kysymykseen sanoisin ei ne kuivauskaapit kestä vettä kovinkaan paljon. Ei kannata nostella lautasia ihan vettä valuvina sinne kaappiin. paras ratkaisu on käyttää astianpesukonetta, tai teettää kaappi rst.stä. - perheen astiat tiskaat ?
näitä kirjoitti:
ammattilaisia. Milläs se kaappi pysyy siinä kohtaan jos se on seinästä ja viereisistä kaapeista irti? Pysyykö se sitten ilmassa??
tuohon alkuperäiseen kysymykseen sanoisin ei ne kuivauskaapit kestä vettä kovinkaan paljon. Ei kannata nostella lautasia ihan vettä valuvina sinne kaappiin. paras ratkaisu on käyttää astianpesukonetta, tai teettää kaappi rst.stä.Osta mökille sopiva valutusritilä, kehikko ja nosta vasta kuivana ne kaappiin säilytykseen.
- sanna aloittaja
perheen astiat tiskaat ? kirjoitti:
Osta mökille sopiva valutusritilä, kehikko ja nosta vasta kuivana ne kaappiin säilytykseen.
Kyse on pienestä kaksion keittiöstä, johon ei oikein mahdu tiskikonetta. Talouteen kuuluu arkisin yksi ihminen ja viikonloppuisin kaksi. Teen itse kaiken ruuan, leivon itse leipäni ja säilön paljon sekä tykkään tiskaamisesta käsin. Tiskiä tulee ruuanlaitto- ja leivontapäivinä, muina päivinä ei astianpesukoneeseen saisi kuin pari lautasta. Astiapesukoneen hankkiminen sen takia, ettei kaapit kestä tuntuu kyllä oudolta. Myös astioille erillisen valutuslävikön ostaminen pöydälle ei innosta. Lävikkö vie tilaa, mitä ei suuremmasti ole, ei pöydällä eikä kaapeissa.
Takaseinä on kyllä seinässä tiukasti kiinni.
- Mara
Mielestäni tippukaukalo ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Kun kaapin ovi on kiinni ei siellä pääse ilma vaihtumaan. Jatkuvaa kosteutta ei normaali lastulevy kestä. Joillakin kaappivalmistajilla on tiskikaapit tehty paremmasta materiaalista.
Minä poistaisin koko kaapin pohjan ja antaisin veden tippua tiskipöydälle tai ritilän alle (selvästi oven alapuolelle) ripustettuun kaukaloon.
Miten on viereisen kaapin pohja alapuolelta kestänyt vesihöyryjä?
Kuumalla vedellä ja tippukaukalon alle kertyvällä vedellä on varmasti tekemistä kaapin keston kanssa- sanna
Kaappi ei ole täysin umpinainen, tippukaukalon ja seinän väliin jää useamman sentin rako. Tippukaukalo on kuitenkin kaapin sisällä.
Viereisten kaappien alapohjat eivät ole kärsineet vesihöyryistä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445822
- 475328
- 483708
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise923269- 313126
- 592874
- 572730
- 532390
- 381844