Kenellä ollut samanlaisia vatsaoireita ja mitä voi tarkoittaa??!!

1969

Hei!
Tulin pari vkoa sitten flunnsakuumeeseen ja ny tlkaa flunssa jo helpottaa, sain siihen antibioottia. Kuitenkin pieni kuumeilu jatkuu ja 4 päivää sitten vatsani muuttui todell akosketuskipeäksi, ihan erilaista kipua kuin mitä koskaan on ollut. Vatsaan ei siis kärsinyt koskea, sitä kesti 3 päivää, polttavaa kipua koko vatsassa, eniten alhaalla. Nyt kosketusarkuus on poistunut j akipu on kohdistunut vatsan oikealle puolelle ylhäälle. Vihloo niin vimmatusti, ei koko ajan mutta vähän väliä tuntu ukuin puukkoa pistettäisiin. Kuumeilua(tai lämpöä) on edelleen iltaisin 37-38 välillä, normaalilämpöni on 36,2-4. vaikka antibiooteilla saatiin poskiontelot aukeamaan. Menen lääkäriin kyllä jos kivut tästä yltyvät mutta en kovin helposti koska yrittäjänä työt eivät anna armoa.
Itsellä tuli mielln umppari mutta se on kai oikealla alhaalla.
Kuinka kauan umpisuoli voi oikeasti oireilla ja voiko mennä ohi?
Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen!

9

14534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1969

      Ai niin minulla on ollut muutama päivä myös ripulia ja syönnin jälkeen tulee todella huono olo, eilen olisi tehnyt mieli oksentaa muttei sentään tarvinnut.

      Myös tuosta umpilisäkkeen tulehtumisesta olen lukenut jotain mutta käsittääkseni se on aika nopea juttu eli ei oirehdi näin monta päivää vaikk aoireet ovatkin aik asamanlaiset. Vai voisikohan päällä oleva antibiootti lääkitys hillitä tulehdusta tai poistaa sen kokonaan?!

      • tasuka

        . Krooninen pitäisi näkyä verenkuvassa, käyppä ottamassa verinäytteen, luulisi selviävän


      • edelliseen vielä lisäksi
        tasuka kirjoitti:

        . Krooninen pitäisi näkyä verenkuvassa, käyppä ottamassa verinäytteen, luulisi selviävän

        kotikonstein umpilisäkkeen voisi todeta esim. kun menet selällesi ja pidät jalkoja suorana ja nostat lattiasta 5 cm ilmaan, jos kipua tuntuu siellä niin oire on selvä. Toinen mittaamalla kuumeen kainalosta ja pepusta ja jos ero on puoli astetta tai enemmän niin oire viittaa myös umpilisäkkeeseen


    • Vaivainen

      Umpisuoli voi oireilla moneen kertaan silloin tällöin ennenkuin se varsinaisesti "paukahtaa", jos paukahtaa ollenkaan.

      Mutta mikäli oireet tulevat selkeästi 0 - 2 tuntia syömisen jälkeen TAI nälkäisenä, kyseessä voi olla vaikkapa mahakatarri. Sen tulehduksen voi saada vaikkapa käyttämällä runsaasti särkylääkkeitä, kahvia, alkoholia, suklaata ja kuulema tupakoimisestakin.

      Jokatapauksessa vaivasi, oli mitä hyvänsä, kuulostaa sen verran vakavalta että suosittelisin terveyskeskuksen päivystystä (koska tilattuja aikojahan on aina pirun vaikea saada hetsillään).

      • Strooper

        Mulla on ollut samanlaista kipuilua jo peräti 3kk ajan. Lekureilla olen ravannut eivätkä he ole edes epäilleet umpparia, alavatsa on tutkittu ultrassa, tehty papa & sisätutkimus gynellä, otettu veri & kusikokeita monia kertoja, painettu vatsaa & hakattu selkää..ei löytynyt heidän epäilemiään sappikiviä, virtsa,kohtu,munasarja,munuaistulehduksia, ei klamydiaa tai muutakaan sukupuolitautia.Mahdollinen munasarjakystakin olisi kuulemma ultrassa näkynyt..eivätkä vieläkään tiedä mikä meikäläistä vaivaa.
        Heittäkää omaa arvioitanne.

        Ja vielä kipuilusta..se alkoi muistaakseni pienenä jomotuksena navan alapuolella & tästä siirtyi heti oikealle puolelle alavatsaa, tuntuu myös kummissakin kyljissä & välillä rinnassakin asti nipistelynä.Olen huomannut säryn tuntuvan myöskin välillä jaloissa...


      • Strooper
        Strooper kirjoitti:

        Mulla on ollut samanlaista kipuilua jo peräti 3kk ajan. Lekureilla olen ravannut eivätkä he ole edes epäilleet umpparia, alavatsa on tutkittu ultrassa, tehty papa & sisätutkimus gynellä, otettu veri & kusikokeita monia kertoja, painettu vatsaa & hakattu selkää..ei löytynyt heidän epäilemiään sappikiviä, virtsa,kohtu,munasarja,munuaistulehduksia, ei klamydiaa tai muutakaan sukupuolitautia.Mahdollinen munasarjakystakin olisi kuulemma ultrassa näkynyt..eivätkä vieläkään tiedä mikä meikäläistä vaivaa.
        Heittäkää omaa arvioitanne.

        Ja vielä kipuilusta..se alkoi muistaakseni pienenä jomotuksena navan alapuolella & tästä siirtyi heti oikealle puolelle alavatsaa, tuntuu myös kummissakin kyljissä & välillä rinnassakin asti nipistelynä.Olen huomannut säryn tuntuvan myöskin välillä jaloissa...

        Kuumetta mulla ei ole ollut vaan normaalia 35-36 välillä.
        Vatsa tuntuu olevan välillä löysempi, mutta mitään pahaa ripulia ei ole ollut.
        Ulosteessa ei myöskään verta, mutta virtsatessa ollut pari kertaa todella vähän.


      • nemesis
        Strooper kirjoitti:

        Mulla on ollut samanlaista kipuilua jo peräti 3kk ajan. Lekureilla olen ravannut eivätkä he ole edes epäilleet umpparia, alavatsa on tutkittu ultrassa, tehty papa & sisätutkimus gynellä, otettu veri & kusikokeita monia kertoja, painettu vatsaa & hakattu selkää..ei löytynyt heidän epäilemiään sappikiviä, virtsa,kohtu,munasarja,munuaistulehduksia, ei klamydiaa tai muutakaan sukupuolitautia.Mahdollinen munasarjakystakin olisi kuulemma ultrassa näkynyt..eivätkä vieläkään tiedä mikä meikäläistä vaivaa.
        Heittäkää omaa arvioitanne.

        Ja vielä kipuilusta..se alkoi muistaakseni pienenä jomotuksena navan alapuolella & tästä siirtyi heti oikealle puolelle alavatsaa, tuntuu myös kummissakin kyljissä & välillä rinnassakin asti nipistelynä.Olen huomannut säryn tuntuvan myöskin välillä jaloissa...

        Munasarjakystat ovat sellainen vaiva, että nepä eivät välttämättä näy ultrassa jos ovat jo ehtineet "poksahtaa". Itse olen ollut useampaan otteeseen näiden saatanan kystien kanssa sairaalassa. Kerran oli sitten kysta päättänyt tyhjentyä vatsaontelon puolelle ja tuli leikkaussaliin kiire, vaikka ensin eivät ottaneet vakavasti kipuja ollenkaan. Ei ollu tulehdusarvot koholla eikä muutenkaan mitään.

        Varsinkin hormonikierukka saattaa lisätä näiden esiintymisriskiä, mutta muillakin näitä kystia esiintyy. Kokematon lääkäri ei välttämättä nää ultrassa litistynyttä tyhjentynyttä kystaa, varoituksena sanottakoon.


    • ooo

      mun kaveri kävi jopa sairaalassa kaks kertaa ennen ku selvis et umpilisäkehän se siellä temppuilee ja oireet kesti kyl ainaki viikon... ekal käynnil annettii vaa kipulääkettä kun ei kipu hävinny tutkittii paremmin ja siltä seisomalta joutu suoraa leikkaussalii....

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe