Biisimateriaalin epätasaisuus

Reetu Elohopea

Vaikka fani olenkin, minua on aina vaivannut Queenin materiaalin epätasaisuus. Joka levyllä löytyy helmibiisejä, mutta sekaan on lipsahtanut myös yllättävän ala-arvoista tai levyn linjasta räikeästi poikkeavaa tavaraa. Varsinkin 80-luvun levyissä niitä fillereitä on vähän turhankin kanssa. Tämä on tietysti minun mielipiteeni.

10

1239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vertti

      Päivää vaan kaikkille, olen 12 vuotias queen fani, mutta nuoresta iästäni riippamatta suuri queen fani.

      Olen tuon itsekkin huomannut. Tänään tuli postissa Hot Space ja A Kind of Magic. Varsinkin tuota Hottia kuuntelin niin huomasin juuri saman. Levyllä oli paljon tollasia "täytebiisejä" vaikka oli siellä pari uutta yllättäjää. Esim. Put on the fire ja Staying power oli ihan hyviä biisejä, mutta kieltämättä juuri noita outoja biisejä mahtuu tonne. Yleensä queenin levyltä löytyy juuri sellaset 4 tai enemmän hyvää laulua. Ja kyllä näiltäkin levyltä löytyi. Pidänkin ehkä The Gamea queenin floppina vaikka sieltä tuo Another one bites the dust löytyykin.

      • Pikku-Tiina

        Ei The Game huomopi albumi ole, olo pitää hieman alakuloisemmista kappaleista. Tosin Grazy Little Thing Called Love svengaa kuin hirvi! Itse en juuri välitä Made In Heaven -albumista... Ei mielestäni ole ihan niin viimeisen päälle hiottuja kappaleita kun itse jehun eläessä


      • Vertti

        On kyllä nyt avautunut kun oon kuunnellut lisää. Varsinkin Hot Space on auennut aivan uudella tavalla ja voisin jopa sanoa että ainoastaan Body Language on huono biisi, mutta kaikki muut on oikein mukiinmeneviä.


    • Drowse

      No joo, monipuolisuushan on ollut Queenin vahva puoli alusta saakka, mielestäni esim. ne mandoliinirämpytykset ja jazzbiisit ovat aina sopineet sinne muun materiaalin sekaan loistavasti.
      Totta on että 80-luvulla bändi kokeili monenlaista tyyliä, eikä aina niin onnistuneesti. Mielestäni ne diskoläpsytykset ovat aika sietämättömiä, tyyliin " Pain is so close to pleasure". Mutta kuten Reetu jo totesikin: "Tämä on tietysti minun mielipiteeni."

    • Pave

      Mahtoi Queenilläkin mennä lopussa siihen, et piti saada markkinoille parikolme sinkkuhittiä ja niihin b-puolet.
      Loput älppäreitten täytesälää. Valitettavaa.

      Itsekukin tykkää mistäkin.
      80-luvun alun tyylin hakemisvaihe oli aika...hmm... mautonta rämpytystä. "Comeback" levy "Magic" nosti takaisin huipulle, mutta oli silti epätasainen.
      Siihenhän koko tarina oikeastaan pääättyikin...

      • Maggie Mae

        Minusta Queenin tunnelmallinen taso laski heti kun syntikat tulivat mukaan kehiin (vaikka Play The Game onkin ääääääärettömän upea ja selkäpiitä värisyttävä biisi). Hot Spacella, vaikka onkin Life Is Realia lukuunottamatta kaikkine konesoundeineen hyvin epätyypillistä Queenia, on vielä sitä meininkiä mukana mutta jo The Works on minusta jo ihan liian nykyaikaista :P

        Nuo syntikoilla pilatut kappaleet olisivat loistavia elleivät olisi Queenia.


    • osittain

      samaa mieltä olen. Tosin tykkään paljon eräistä biiseistä mitkä eivät ole niitä suurimpia sinkkuhittejä. Yleensäkin monilla muillakin bändeillä on mielestäni mielenkiintoisimmat biisit usein niitä jotka ei ole niitä suurimpia radiohittejä tms.

    • -SL-

      Mitä? Nyt en tajua, mitä vikaa on siinä että levyillä on erilaisia biisejä? Pitäiskö kaikkien biisien olla samanlaisia niinkun esim. The rasmuksen biisit menee kaikki samaa kaavaa... -_- No joo, onhan Queenilla niitä huonompiakin biisejä, mutta se on mun mielestä hyvä bändin merkki että ei oteta LIIAN vakavasti sitä levyjen tekoo, ei mitää välii vaik siel välis on jotai Delilahii ja Body Languagee... xD Queenin huonoin levy on Hot Space vaikka sielläkin on hyviä biisejä, niinkun Action This day, Under Pressure ja semmosta. Mutta mikä vika The gemassa on? En tajua...

      • .slightly mad.

        Eihän siinä kai mitään vikaa olekaan, että Queenin biisit ovat niin erilaisia, vaan kyse oli kai lähinnä siitä, että Queenin materiaali on joidenkin mielestä laadultaan hieman epätasaista. Ja se on kyllä ainakin osittain totta. Monet katsovat sen olevan yksi Queenin huonoista puolista ja ymmärtäähän sen. Minusta se ei ole varsinaisesti huono puoli. Se, että Queenin biisien "muoto" ja taso on niin erilaista, johtuu varmaan siitä, että siinä bändissä kaikki jäsenet säveltävät ja ovat vielä melko tuotteliaitta säveltäjiä. Ja kovin erilaisia säveltäjiä vielä loppujen lopuksi. Tottakai silloin syntyy todella erilaista jälkeä ihan eri lailla kuin bändeissä, joissa on vaikka vain yksi säveltäjä. Musiikillinen epätasaisuus on ehkä Queenin plussa ja miinus samaan aikaan. Syntyy todella (pakko se on myöntää) tyhmiä biisejä, ja toisaalta myös niin hienoja ja nerokkaita biisejä, ettei kukaan muu pysty vastaavaan. Queen on sellainen. Onneksi 90% biiseistä kuitenkin on sitä huipputasoa.


    • Sammy who was low

      Monien mielestä Hot Space on se kaikista huonoin Queen-levy. Itse arvostan sitä kuitenkin siksi, että se on tehty samana vuonna kun minä synnyin eli 1982. Onhan siinä suurin osa kappaleista hyvin epä-queenimaisia ja jotkut Body Language, Dancer ja Staying Power eivät istu Queenin monipuolisuuteen(kaan) sitten mitenkään.

      Tuon levyn ehdottomasti parhaimmat (ja myös queenimaisimmat) helmet ovat Life Is Real ja Las Palabras De Amor. Under Pressuren miinuksena on se että Bowie on siinä mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe