Sharm el Sheikh 27.10

anni*

Moikka! Olen lähdössä yksin Egyptin matkalle kahden viikon päästä. Kaikki vinkit maan tuntijoilta ovat tervetulleita,itse kun en ole ikinä Sharmissa käynyt ja ikääkin on vasta vajaat 20. Joten uskaltaako yksin liikkua esim öisin? Ja tietääkö kukaan,mikä on tupakan ja alkoholin hinta siellä paikan päällä ( esim supermarketeissa)? Kiitos jo etukäteen!

6

1463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sharmista

Millä firmalla olet menossa?
      Useita lentoaj on tällä viikolla
      peruttu.
      Viinaa saa ostaa vain 24h ajan
      maahansaapumisesta. Sen jälkeenkin
      löytyy jostain kojusta jotain
      hyttysmyrkylta vaikuttavaa sikahintaan.

• Koklaaja

Hei.

Mikä vuoksi lentoja peruttu?

Annille sitten vielä, että kävin Sharmissa talvella 2004. Se on hyvä matkailupaikka. Erityisesti me innostuimme snorklauksesta. Sitä kannattaa harrastaa jos yhtään olet vesi-ihminen. Palvelu joka paikassa oli vallan hyvää, ja kairon reissu toi matkaan vähän paikallisväriä ja kulttuuripuolta, koska Sharmhan on ihan turistipaikaksi laitettu. Varsinainen bailupaikka se ei ole,hmm.. mies joi Sakaraa ja Stellaa, kaljaa siis, en muista tarkkoja hintoja, mutta ei se liene kallista ollut, tosin ei mennyt päähänkään, mistä olin iloinen=). Iltoisin on enemmänkin sakkia kadulla, päiväsaikaan väki lienee retkillä, rannalla jne.

Ruokapuoli ei mitenkään hyvää ollut, vai liekö syötiin väärissä paikoissa, ruokien mausteettomuus hämmästytti kun kuitenkin on maustemaa. Edullisesti kyllä syö. Kannattaa muuten juoda hedelmämehuja, ne ovat herkullisia. Tulijaisikin löytyy kivasti.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa lomaa sinulle! =)

• peruttu
        Koklaaja kirjoitti:

Hei.

Mikä vuoksi lentoja peruttu?

Annille sitten vielä, että kävin Sharmissa talvella 2004. Se on hyvä matkailupaikka. Erityisesti me innostuimme snorklauksesta. Sitä kannattaa harrastaa jos yhtään olet vesi-ihminen. Palvelu joka paikassa oli vallan hyvää, ja kairon reissu toi matkaan vähän paikallisväriä ja kulttuuripuolta, koska Sharmhan on ihan turistipaikaksi laitettu. Varsinainen bailupaikka se ei ole,hmm.. mies joi Sakaraa ja Stellaa, kaljaa siis, en muista tarkkoja hintoja, mutta ei se liene kallista ollut, tosin ei mennyt päähänkään, mistä olin iloinen=). Iltoisin on enemmänkin sakkia kadulla, päiväsaikaan väki lienee retkillä, rannalla jne.

Ruokapuoli ei mitenkään hyvää ollut, vai liekö syötiin väärissä paikoissa, ruokien mausteettomuus hämmästytti kun kuitenkin on maustemaa. Edullisesti kyllä syö. Kannattaa muuten juoda hedelmämehuja, ne ovat herkullisia. Tulijaisikin löytyy kivasti.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa lomaa sinulle! =)

Siksi että ihmiset ei uskalla mennä
        sinne uusien pommi-iskujen pelossa.

Al Qaedahan on luvannut uusia iskuja
        Sharmiin mutta itse kyllä tekisi sinne
        mieli. Matkat vaan on kortilla kun
        niitä on rankasti vähennetty.

Samoin Luxorin matkoja on vähennetty
        mutta Hurghadaa ei lainkaan.

Egyptissähän on ollut tänäkin vuonna
        useita pommi-iskuja. Sharmissa, Tabassa
        ja Nuweibassa.

• anni*

Dominan matka-monten kautta varasin äkkilähdön pari päivää sitten,enkä ainakaan mitään ole kuullut että lentoja olisi peruttu...Aika jännä tuo alkoholi määräysjuttu,hyvä tietää! Kiitos kaikille kommenteista! :)

• matkaaja
        anni* kirjoitti:

Dominan matka-monten kautta varasin äkkilähdön pari päivää sitten,enkä ainakaan mitään ole kuullut että lentoja olisi peruttu...Aika jännä tuo alkoholi määräysjuttu,hyvä tietää! Kiitos kaikille kommenteista! :)

jos äkkilähdön ostaa niin harvemmin kait silloin lentoa perutaan kyllä ne suunnitellaan vähän pitemmällä aika jänteellä.
        Mutta totuus on että marraskuun alusta alkaen matkanjärjestäjät ovat yhdistelleet lentoja ja ainakin perjaintain lento Sharmiin peruttu kokonaan. Ja Detur perui koko kohteen talvikaudeksi marraskuun alusta alkaen.

• Lara

Oon lähdössä ens to:na Sharmiin tyttöporukalla, mun siskon ja sen kaverin kanssa. Olin keväällä sharmissa, siis ennen pommi-iskuja. On aika outo fiilis mennä nyt myöhemmin...kun kuitenkin eri fiilis paikallisilla ja itse paikka muuttunut.

Ihastuin arabien elämänrytmiin ja tapoihin,ihana paikka. On kivaa lähteä kylmästä syksystä lämpimään,vähän ehkä liiankin lämpimään. :D

En tiennytkään että Al Qaida uhkaillut, koko ajanhan ne tosin taitaa uhkailla...

Paikalliset oluet on hyviä (stella,sakkara). Ja koska muslimit ei juo, niin viinaa on aika vähän tarjolla ja se ei ole halpaa. Mutta me ostetaan magnumia kossua jo lentokentältä mukaan. Desinfioi ja piristää iltaisin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe