mihin painoluokkaan..?

pikkutytteli

Ehkä hiukan tyhmä kysymys, mutta: Haluaisin joskus tulevaisuudessa aloittaa kilpailemisen, ja tuli mieleen, että kannattaakohan tässä hommassa ajatella noita painoindeksejä ja normaalipainon rajoja..? Kun jos menen alempaan painoluokkaan, johon pitäisi pudottaa kolmisen kiloa, painoindeksi olisi jotain 19,2 eli lievä alipaino jos normaalirajat menee 20-25 tai jotain vastaavaa.
Vai pitäisikö vaan mennä tähän ylempään painoluokkaan, jossa minulla olisi melkein kilon verran mahdollista lihoakin? ;)

10

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndyS

      Kysy asiaa valmentajaltasi. Näkemättä sinua on mahdoton sanoa, onko painon pudottaminen kuinka terveellistä. Painoindeksi on vain suuntaa antava ja hoikkarakenteinen henkilö voi olla "alipainoinen" vaikka rasvaprosentti olisi ihan kohtuullinen.

      Olettaisin, että valmentajasi suositus on se alempi painoluokka, mutta kysy häneltä. Fakta kumminkin on, että hyvät potkunyrkkeilijät eivät ole mitään kovin pulskaa sakkia. Esim. Jerehän on noin 190cm pitkä ja ottelupaino 67kg, mikä tekee painoindeksiksi 18,55.

      • Mellari

        Jere on 185cm pitkä ja normi paino taitaa olla abot 70kg.
        Yleensä nuorten ei kannata juurikaan pudottaa painoa kisoja varten,mutta jos on kyse aikuisesta niin suosittelisin alempaa sarjaa.


      • ad/hd
        Mellari kirjoitti:

        Jere on 185cm pitkä ja normi paino taitaa olla abot 70kg.
        Yleensä nuorten ei kannata juurikaan pudottaa painoa kisoja varten,mutta jos on kyse aikuisesta niin suosittelisin alempaa sarjaa.

        Jere sanoo olevansa n.185, mut todellisuudessa on pitempi! Paino on normaalisti varmasti yli 70kg. Mut kisapaino on aina kisapaino, ja se muokataan YKSILÖLLISESTI... =)


      • Mellari
        ad/hd kirjoitti:

        Jere sanoo olevansa n.185, mut todellisuudessa on pitempi! Paino on normaalisti varmasti yli 70kg. Mut kisapaino on aina kisapaino, ja se muokataan YKSILÖLLISESTI... =)

        Pasi sanoi että Jere on 185cm ja kysyin Jereltä mikä on hänen kilpailukauden normipaino ja vastas noin 70kg.Että silleen,mites Oulussa??


      • AndyS
        Mellari kirjoitti:

        Pasi sanoi että Jere on 185cm ja kysyin Jereltä mikä on hänen kilpailukauden normipaino ja vastas noin 70kg.Että silleen,mites Oulussa??

        Olen varma, että Jere on ainakin lähellä 190cm. Minä olen pari senttiä yli sen 185cm ja Jere on minua pidempi.


      • Mellari
        AndyS kirjoitti:

        Olen varma, että Jere on ainakin lähellä 190cm. Minä olen pari senttiä yli sen 185cm ja Jere on minua pidempi.

        Ehkä olet sen verran alempivöinen,että katsot Jereä hieman ylöspäin???


      • AndyS
        Mellari kirjoitti:

        Ehkä olet sen verran alempivöinen,että katsot Jereä hieman ylöspäin???

        Onhan se noinkin, mutta olen silti asiasta täysin varma. Olen nähnyt Jeren myös itseni pituisten treenikaverieni vieressä ja oli se niitäkin pidempi.


    • ad/hd

      ...unohda painos ja katso sitten mikäs on aluksi noin niinkuin suurinpiirtein lähellä. "Tärkeisiin" kisoihin yleensä vast pudotellaan kovasti painoa...

      • Mellari

        Ja yleensä tärkeitä kisoja on SM,EM tai MM-kisat.Ja edelleenkin junnuille ei yleensä suositella kummempaa painonpudotusta.


      • ad/hd
        Mellari kirjoitti:

        Ja yleensä tärkeitä kisoja on SM,EM tai MM-kisat.Ja edelleenkin junnuille ei yleensä suositella kummempaa painonpudotusta.

        ..näreet...=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe