eli on tommone tiger vuodelta -86, ja se on vakio. kulkee jotai 52km/h.
meinasin laittaa siihen tehomännän. sanokaahan voiko vakiopaskaan tulla vääntöä ja nopeutta lisää niin että sen huomaa tuon männän ansiosta välitykset: edessä 13ja takana42 piikkiä. Tiedän sen että tehari
olisi paras tigeriin mutta nyt kysyn vain tästä tehomännästä, ja siitä että onko siitä hyötyä vakioon?
tunturi tiger s
8
1476
Vastaukset
- Jepujee
Tigerissä ei ole muita kuristettuja osia, kuin kaasutin, imukaula (kokonaan), sylinteri ja pakoputki (kokonaan). Ne kun vaihdat, niin alkaa Tunska liitää, pelkästä tehomännästä ei ole juuri mitään iloa.
- make
tekomäntä tuo yläkierroksille kaiken tehon mutta vie alakierros tehot pois jos ajat vain korkeilla kieroksilla niin on apuu.:) vääntöä se ei niin lisää mutta kierrokset nousee..... en suosittele.
- TiiKeRi
make kirjoitti:
tekomäntä tuo yläkierroksille kaiken tehon mutta vie alakierros tehot pois jos ajat vain korkeilla kieroksilla niin on apuu.:) vääntöä se ei niin lisää mutta kierrokset nousee..... en suosittele.
Olen erimieltä aikaisempien kirjoittajien kanssa.. Mielestäni se tuo lisää kierroksia sekä vääntöä! nm. Kokemusta on. Ennen minulla oli tigerissa 15mm kaasutin, 13/52 välit, simonini tehoputki, viilattu pytty ja tehomäntä.. sain sen kulkemaan parhaillaan 75km/h nykyään siinä on normaali mäntä, kiinnileikkaamisen vuoksi, ja kulkee enää hädin tuskin 65km/h. Ja puhun tässä nytten "oikeista" (gps) nopeuksista. Tämä oli vain oma mielipide/kokemus asiastani!
- mutta...
TiiKeRi kirjoitti:
Olen erimieltä aikaisempien kirjoittajien kanssa.. Mielestäni se tuo lisää kierroksia sekä vääntöä! nm. Kokemusta on. Ennen minulla oli tigerissa 15mm kaasutin, 13/52 välit, simonini tehoputki, viilattu pytty ja tehomäntä.. sain sen kulkemaan parhaillaan 75km/h nykyään siinä on normaali mäntä, kiinnileikkaamisen vuoksi, ja kulkee enää hädin tuskin 65km/h. Ja puhun tässä nytten "oikeista" (gps) nopeuksista. Tämä oli vain oma mielipide/kokemus asiastani!
Puhehan oli pelkästä tehomännästä. Sinulla oli aika paljon muutakin viriä Tiikerissäsi. Täysin vakioon, kelvottomalla pakoputkella ja kaasarilla viilaamattomalla pytyllä varustettuun Tigeriin ei tehomäntä auta juuri mitään.
TiiKeRi kirjoitti:
Olen erimieltä aikaisempien kirjoittajien kanssa.. Mielestäni se tuo lisää kierroksia sekä vääntöä! nm. Kokemusta on. Ennen minulla oli tigerissa 15mm kaasutin, 13/52 välit, simonini tehoputki, viilattu pytty ja tehomäntä.. sain sen kulkemaan parhaillaan 75km/h nykyään siinä on normaali mäntä, kiinnileikkaamisen vuoksi, ja kulkee enää hädin tuskin 65km/h. Ja puhun tässä nytten "oikeista" (gps) nopeuksista. Tämä oli vain oma mielipide/kokemus asiastani!
tunturi tigerin vakio kaasutin on 11mm.
- Anonyymi
mikä mäntä pitäs ollatunturi tiger aguaan vuosimallia 97
Noihin saa 80cc crossin setin jolla tehoo on noin 20hv todellista. Myös Mopo-Sportin myymä Stage 4 75cc sylinterillä ynnä muilla antaa ihan okm kulun vaikkei toki tuolle crossin setille pärjää.
- Anonyymi
Paljonkos arvioisitte huiput kun vm84 tikru joka viilattu kaikinpuolin ja itsetehty tehari (yläkautta) ja 15mm kaasari? Ideana olis saaha kulkee se 75-85?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 634906
- 733992
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2553604- 1183148
- 482954
- 232618
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2732298Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192246- 381943
- 1081902