Minkälaisia kokemuksia käyttäjillä on uudesta Zafirasta?
Aika ristiin menee lehdistön tila-auto vertailut, jossain rankattu viimeiseksi ja jossain parhaaksi?!
Kokemuksia uudesta Zafirasta?
14
5370
Vastaukset
- on ainakin
Tilaratkaisuista pitäminen on pitkälti makukysymys, oli merkki mikä tahansa, kyllähän testejä on hyvä lukea mutta kyllähän se koeajamalla perheen kanssa selviää pitääkö uudesta zafirasta, auto näyttää ainakin hienolta ja on menestynyt hyvin esim kolaritesteissä..
- Zafira Enjoyn
Tilaa oli runsaasti enemmän kuin muilla kilpailijoilla (Tourania en pidä kilpailijana, törkeän ylihinnoittelunsa vuoksi). Tilojen muunneltavuus oli hyvin toteutettu.
Perusvarustelu oli heikkoa, mutta lisärahalla varusteita saa lisää, eikä hinta silti karkaa kilpailijoita kalliimmaksi.
Kuljettajan istuin oli huono, sivuttaistuki puuttui ja muutoinkin epämukavan tuntuinen. Muuten ajettavuus oli hyvä. Koneessa (1.8) riitti hyvin puhtia normaaliajeluihin.
Ajomelu oli kohtalaista, samaa luokkaa kuin muillakin samanluokan autoilla.
Paksuhko etusivupalkki haittasi näkyvyyttä vasemmalle ja kojelaudan muovikoriste heijastui häiritsevästi tuulilasiin. Muuten ei negatiivisia havaintoja.
Laatuvaikutelma oli hyvä, joskin jotkut namiskat kojelaudassa tuntuivat "lelumaisilta". Sterot toistivat myös mp3-levyjä.
Kokonaisuutena melko hyvä kokonaisuus, etenkin paljon kuljetustilaa tarvitsevalle, ehdoton valinta.- koneesta?
Missä on Zafira uudella 1,8 koneella ajettavana? Pitäisi olla Suomessa vasta 2006...
Ohjaustunto oli mielestäni huonompi (enjoy 2,2)kuin vanhassa Zafirassani. Muutenkin ärsyttää, että kaikki alkuperäisen elegancen vakiovarusteet joudut kalliisti maksamaan erikseen. Vanhan tavaratila on myös korkeampi, valot paljon paremmat,äänieristys samalla tasolla ja renkaat ovat järkevämmän kokoiset. - koko
koneesta? kirjoitti:
Missä on Zafira uudella 1,8 koneella ajettavana? Pitäisi olla Suomessa vasta 2006...
Ohjaustunto oli mielestäni huonompi (enjoy 2,2)kuin vanhassa Zafirassani. Muutenkin ärsyttää, että kaikki alkuperäisen elegancen vakiovarusteet joudut kalliisti maksamaan erikseen. Vanhan tavaratila on myös korkeampi, valot paljon paremmat,äänieristys samalla tasolla ja renkaat ovat järkevämmän kokoiset.Onko uusi tiloiltaan isompi, väljempi, kuin vanha? Onko kokemusta 5 henkisen perheen mahtumisesta tavaroineen?
- löytyy
koneesta? kirjoitti:
Missä on Zafira uudella 1,8 koneella ajettavana? Pitäisi olla Suomessa vasta 2006...
Ohjaustunto oli mielestäni huonompi (enjoy 2,2)kuin vanhassa Zafirassani. Muutenkin ärsyttää, että kaikki alkuperäisen elegancen vakiovarusteet joudut kalliisti maksamaan erikseen. Vanhan tavaratila on myös korkeampi, valot paljon paremmat,äänieristys samalla tasolla ja renkaat ovat järkevämmän kokoiset.Zafiroita 1.8 litran koneella, käy paikallisella jälleenmyyjällä koeajamassa (saivat autoja ennakoitua aiemmin, kun alunperin toimitukset piti alkaa vasta vuoden vaihteessa).
- keskipenkin tiloihin
Keskipenkin istuinosan ja selkänojan leveydet ovat TM:n piirrosten mukaan täysin samat! Onpahan insinööreiltä loppunut into kesken penkkisysteemin kohdalla.
Keskipenkin keskipaikalla on lisäksi vanhassa Zafirassani paremmin tilaa jalkaterille kuin uudessa.
Myös vanhan tavaratila on korkeampi ja ajovalot paljon paremmat. Että semmoinen uudistus... - penkin
keskipenkin tiloihin kirjoitti:
Keskipenkin istuinosan ja selkänojan leveydet ovat TM:n piirrosten mukaan täysin samat! Onpahan insinööreiltä loppunut into kesken penkkisysteemin kohdalla.
Keskipenkin keskipaikalla on lisäksi vanhassa Zafirassani paremmin tilaa jalkaterille kuin uudessa.
Myös vanhan tavaratila on korkeampi ja ajovalot paljon paremmat. Että semmoinen uudistus...Vasemman jalan pikkuvarpaan tila on puolisenttiä enemmän takapenkillä jos istuu vasemmalla puolella se ratkaisi uuden zafiran eduksi..lisäksi se on turvallisempi kuin vanha zafira.
- paitsi
penkin kirjoitti:
Vasemman jalan pikkuvarpaan tila on puolisenttiä enemmän takapenkillä jos istuu vasemmalla puolella se ratkaisi uuden zafiran eduksi..lisäksi se on turvallisempi kuin vanha zafira.
A-pilari on järkyttävän paksu. Vielä paksumpi kuin vanhassa, jossa siinäkin saa olla kurkkimassa katveeseen jääviä risteykseen ajavia pyöräilijöitä. Näkyvyys esim. Mazda 5:sta on paljon parempi.
- mini
keskipenkin tiloihin kirjoitti:
Keskipenkin istuinosan ja selkänojan leveydet ovat TM:n piirrosten mukaan täysin samat! Onpahan insinööreiltä loppunut into kesken penkkisysteemin kohdalla.
Keskipenkin keskipaikalla on lisäksi vanhassa Zafirassani paremmin tilaa jalkaterille kuin uudessa.
Myös vanhan tavaratila on korkeampi ja ajovalot paljon paremmat. Että semmoinen uudistus...TM:n testin mukaan ajovalot ovat huonommat kuin edelliset.
Tarkoittaa siis halogeenivaloja. Varmaan halutaan ihmisiä tilaamaan xenonit. Sinänsä vahinko. TM:kin kommentoi, että olisi korrektia säilyttää saavutetut tulokset. Onhan valot kuitenkin merkittävä turvallisuusvaruste!
- koeajanut
Olen uutta Zafiraa koeajanut pariinkin kertaan, pitäisi tässä kuussa päätää minkä auton seuraavaksi ottaa (edellisen leasing päättymässä).
Todella hyvä ajaa, mutta muutama yksityiskohta risoo, ärsytysjärjestyksessä:
1. Lisäpenkkien käyttöönotto vaatii keskirivin penkkien tyhjentämisen, kokeilkaa vaikka. Eli sieltä sitten parkkipaikalla lastenistuimet pihalle jos haluat joko kaataa tai lisätä yhden penkin kolmannelle riville. Äly hoi, muissa hoidettu paljon paremmin. Jos tarvitsee vielä käyttää turvaistuimia niin hankinta kaatuu kyllä melkein tähän.
2. Vilkkuviikset "parannetut", ts. nykäiset vähän niin vilkuttaa 3 kertaa ja enemmän niin jää päälle. Mistään vain et tiedä tuliko painettua vähän vai paljon, joten sitä tule sitten vilkuteltua vahingossa vääriin suuntiin, kun luulet painaneesi paljon ja painat toiseen suuntaan lopettaaksesi vilkutuksen ja vilkku juuri loppuikin kun olit painanut vain 3 kerran verran. Todennäköisesti haettu kustannussäästöä/mahdollisesti huoltoa vaativa kohde kun poistettu palautuksen tarve.
3. Kallis verrattuna kilpailijoihin, uusi malli tuo lisähintaa Opelin tapa tehdä kate välttämättömillä lisävarusteilla.
4. Kuskin näkyvyys sivuille kehno, isot palkit.
Muut mitä olen tsekannut on Mazda5, Renault Grand Scenic, VW Touran, Peugeot 807, Toyota Corolla Verso. 807 on vähän vanha ja tyyris, VW pieni ja KALLIS, Toyta ja Mazda liian pieniä. Grand Scenic voitolla toistaiseksi, mutta Zafira oli kyllä paras ajaa noista.- Petel
Opelin uudet vilkkuviikset ovat mielestäni erinomaiset. Kaistanvaihtovilkun ja jatkuvan välillä on selkeä pykälä, omituista jos et sitä koeajolla huomannut. En enää vaihtaisi tavalliseen.
- viiksestä
Kun vilkku jää päälle ja haluaisi sen heti pois päältä, se sammuu myös siten kun painaa toisen kerran samaan suuntaan, silloin ei tule sitä mainitsemaasi kiusallista tilannetta että vilkutellaan ensin oikealle sitten vasemmalle ja päin vastoin..
- on hyvä
Hyvä että olet löytänyt noin monta vaihtoehtoa, toivottavasti mielunen auto löytyy..
- 807
En oikein ymmärrä millä logiikalla olet valinnut koeajamasi autot... noista luettelemistasi 807 on kokoluokkaa isompi kuin muut, joten ei mikään ihme että on myös kalliimpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .724184Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323020Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3922105Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101206Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291024- 611012
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963