Roaccutan ja e-pilsujen pakkosyönti

Hei! Pääsen ihotautilääkärille, jolta luultavasti saan roan (luultavasti sen takia, koska ihotautilääkäriä en ole tavannut, ja akneni ei ole kovin paha). Yleislääkärin piti määrätä ensin Yasmin e-pillerit, kun niitähän pitää syödä roan kanssa samaan aikaan. Olen syönyt jo antibiootteja ja diane novaa.
Kysymys on se, että jos nyt alotan e-pillerit roan takia, niin entä kun roa loppuu ja sitten e-pillerit lopettaa? Kun lopetuksestahan usein seuraa hormonien epätasapaino josta akne... Minulla ainakin! Voiko pilsut lopettaa pari kk ennen roan loppumista, jos siis pitää huolen että ei voi tulla raskaaksi? Pitääkö yleensä pillereitä syödä, jos pysyy selibaatissa, siis että valehtelisi syövän niitä?
2402
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Täällä on jo aikaisemmin sanottukin, ettei kukaan niitä e-pillereitä väkisin tule sinulle syöttämään. Jos todellakin aiot olla selibaatissa niin en näe mitään järkeä siinä, että söisit silti pillereitä. =) Roaccutan aiheuttaa epämuodostumia sikiölle, joten jos aiotkin aloittaa seksin harrastamisen niin sitten e-pillerit on ehdottomat.

Äänestä
  • Kannattaa todella pohtia asiaa. Jos tietää pystyvänsä puolen vuoden selibaattiin niin hulluahan se olisi pillereitä syödä. Jos taas seurustelet tai harrastat yhden yön juttuja ym. niin e-pillereiden syönti on enemmän kuin järkevää ettei seuraa pahoja ongelmia. Mieluummin e-pillerit, jotka ovat kuitenkin suht vaarattomia, kuin jatkuva pelko raskaudesta tai jopa abortti ja Roan keskeyttäminen.

    Jokainen pohtikoon elämäntilannettaan (ja halujaan! ;D) ja priorisoikoon asioitaan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


---- kirjoitti:

Hei! Pääsen ihotautilääkärille, jolta luultavasti saan roan (luultavasti sen takia, koska ihotautilääkäriä en ole tavannut, ja akneni ei ole kovin paha). Yleislääkärin piti määrätä ensin Yasmin e-pillerit, kun niitähän pitää syödä roan kanssa samaan aikaan. Olen syönyt jo antibiootteja ja diane novaa.
Kysymys on se, että jos nyt alotan e-pillerit roan takia, niin entä kun roa loppuu ja sitten e-pillerit lopettaa? Kun lopetuksestahan usein seuraa hormonien epätasapaino josta akne... Minulla ainakin! Voiko pilsut lopettaa pari kk ennen roan loppumista, jos siis pitää huolen että ei voi tulla raskaaksi? Pitääkö yleensä pillereitä syödä, jos pysyy selibaatissa, siis että valehtelisi syövän niitä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu