blupmzkräp
16
6132
Vastaukset
- nisti
Mistä tuota dutasteridiä mahtaa saada ja mitä se maksaa? Kuka tietää? Kokemuksia?
- jolle
Avodart nimellä. O,5 mg tabletteina 30 kpl pakkaus 50 € ja 90 kpl 140 €. Itsekin olen kiinnostunut tuosta.
Onkohan kellään kokemuksia jo tuosta hiustenlähdön ehkäisyyn käytettynä? Minkähänlaista annostusta on käytetty siihen tarkoitukseen? - Mikko_
jolle kirjoitti:
Avodart nimellä. O,5 mg tabletteina 30 kpl pakkaus 50 € ja 90 kpl 140 €. Itsekin olen kiinnostunut tuosta.
Onkohan kellään kokemuksia jo tuosta hiustenlähdön ehkäisyyn käytettynä? Minkähänlaista annostusta on käytetty siihen tarkoitukseen?Suurin ongelma lääkkeen käytössä tulee varmaan olemaan sellaisen lääkärin löytäminen, joka suostuu lääkettä hiustenlähdön hoitoon kirjoittamaan...
Toisekseen sivuvaikutusten mahdollisuus on selvästi korkeampi kuin finasteridilla. Aika paljon on raportoitu esim. seksuaalisista ongelmista. On sitten makuasia, haluaako tällaista riskiä ottaa vai ei. Itse en ainakaan vielä halua.
Kolmanneksi, moni väittää, että dutasteridi itse asiassa tuhosi hiusrajan, kun taas pään takaosassa toimi ihan hyvin...
Eli mikään ihmelääke tuo ei todellakaan ole, vaan kannattaa miettiä tarkkaan, haluaako sitä tosiaan alkaa käyttämään.
Annostus on myöskin makuasia ja yksilöllistä. Dutasteridilla on käsittääkseni aika hidas puoliintumisaika, eli lääkettä ei ole välttämättä tarpeellista ottaa joka päivä, vaan voi aluksi kokeilla esim. 0,5 mg tablettia joka toinen päivä... Tai vaikka pari kertaa viikossa. - dutasteridin käyttäjä
jolle kirjoitti:
Onkohan kellään kokemuksia jo tuosta hiustenlähdön ehkäisyyn käytettynä? Minkähänlaista annostusta on käytetty siihen tarkoitukseen?Olen käyttänyt dutasteridia/avodarttia jo pitemmän aikaa, netistä tuota olen ostellut, mutta nyt kun se vihdoinkin tuli Suomessakin myyntiin, niin täytyy mennä lääkäriä suostuttelemaan reseptin saamiseksi...
1 kapseli joka toinen päivä on ollut annostuksena. Parempaa tavaraa tuo on ollut kuin finasteridi/propecia, mutta ei sinänsä mikään ihmelääke. Hiusrajaan on ilmestynyt hieman lisää hiuksia (siis hiusraja on tullut parista kohtaa takaisin "alaspäin", ei kauhean merkittävästi kosmeettisessa mielessä, mutta sen verran että ne lisähiukset huomaa itse), ja hiusten yleisilme on kokonaisuudessaan kenties hiukan tuuheampi. Pääasiallinen ongelma omalla kohdallani on kuitenkin päälaella, joten tuo hiusrajan paraneminen on jokseenkin toissijaista minulle. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, mutta sellainan "jaksottelu" on hommaan tuntunut tulleen, että hiuksia lähtee välillä aika helvetisti (130-160 /vrk tjsp.) muutaman kuukaudenkin ajan ja sitten muutama kuukausi on taas "hiljaista", eli lähtee selvästi alle 100 hiusta/vrk. - kysymyksiä
dutasteridin käyttäjä kirjoitti:
Olen käyttänyt dutasteridia/avodarttia jo pitemmän aikaa, netistä tuota olen ostellut, mutta nyt kun se vihdoinkin tuli Suomessakin myyntiin, niin täytyy mennä lääkäriä suostuttelemaan reseptin saamiseksi...
1 kapseli joka toinen päivä on ollut annostuksena. Parempaa tavaraa tuo on ollut kuin finasteridi/propecia, mutta ei sinänsä mikään ihmelääke. Hiusrajaan on ilmestynyt hieman lisää hiuksia (siis hiusraja on tullut parista kohtaa takaisin "alaspäin", ei kauhean merkittävästi kosmeettisessa mielessä, mutta sen verran että ne lisähiukset huomaa itse), ja hiusten yleisilme on kokonaisuudessaan kenties hiukan tuuheampi. Pääasiallinen ongelma omalla kohdallani on kuitenkin päälaella, joten tuo hiusrajan paraneminen on jokseenkin toissijaista minulle. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, mutta sellainan "jaksottelu" on hommaan tuntunut tulleen, että hiuksia lähtee välillä aika helvetisti (130-160 /vrk tjsp.) muutaman kuukaudenkin ajan ja sitten muutama kuukausi on taas "hiljaista", eli lähtee selvästi alle 100 hiusta/vrk.mistä oot tilannu? onko laillista? mitä on maksanu?
- kari proscari
Olen käyttänyt dutasteridia/avodarttia jo pitemmän aikaa, netistä tuota olen ostellut, mutta nyt kun se vihdoinkin tuli Suomessakin myyntiin, niin täytyy mennä lääkäriä suostuttelemaan reseptin saamiseksi...
1 kapseli joka toinen päivä on ollut annostuksena. Parempaa tavaraa tuo on ollut kuin finasteridi/propecia, mutta ei sinänsä mikään ihmelääke. Hiusrajaan on ilmestynyt hieman lisää hiuksia (siis hiusraja on tullut parista kohtaa takaisin "alaspäin", ei kauhean merkittävästi kosmeettisessa mielessä, mutta sen verran että ne lisähiukset huomaa itse), ja hiusten yleisilme on kokonaisuudessaan kenties hiukan tuuheampi. Pääasiallinen ongelma omalla kohdallani on kuitenkin päälaella, joten tuo hiusrajan paraneminen on jokseenkin toissijaista minulle. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, mutta sellainan "jaksottelu" on hommaan tuntunut tulleen, että hiuksia lähtee välillä aika helvetisti (130-160 /vrk tjsp.) muutaman kuukaudenkin ajan ja sitten muutama kuukausi on taas "hiljaista", eli lähtee selvästi alle 100 hiusta/vrk.mistä oot tilannu? onko laillista? mitä on maksanu?
- Mr Avodart
jolle kirjoitti:
Onkohan kellään kokemuksia jo tuosta hiustenlähdön ehkäisyyn käytettynä? Minkähänlaista annostusta on käytetty siihen tarkoitukseen?Ensi perjantaina tulee 3kk täyteen (Avodart Rogaine Nizoral) ja toistaiseksi olen tyytyväinen. Terkkarin luona täytyy alkuviikosta käydä uusimassa tuo resepti, koska lääkettä ei taaskaan ole varmanakaan hyllyssä valmiina, vaan joutuvat tilaamaan.
Hiuksia lähtenyt noin 14 vuotta (nyt 32-vuotias) ja alkutilanne ennen lääkekuurin aloittamista periaatteessa toivoton, eli paljon oli lähtenyt.
Noin 1kk jälkeen huomasi jotain alkavan tapahtumaan, mutta siitä tuohon 2kk ei oikeastaan paljoakaan parannusta tullut. Tuntui jopa homma huononevan. Nyt 3kk tullessa täyteen on hiuksia tullut joko lisää tai sitten jäljellä olevat haituvat ovat vain muuttuneet oikeiksi hiuksiksi, vaikea sanoa. Tyytyväinen alkuun ainakin siis olen, koska monelta palstalta on tullut luettua, että saattaa mennä jopa 4-6kk ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan.
Annostus on ollut 1 kapseli aamulla tyhjään vatsaan (pari tuntia syömättä sen jälkeen), Rogaine aamuin illoin ja Nizoralia pari kertaa viikossa. Olin ulkomailla lähes kk ja tällöin ei tuo annostukset olleet kovinkaan säännöllisiä. Saattoi olla jopa, että aineita tuli säilytettyä tuo aika liian kuumassa ja se vaikutti ettei parannusta tuohon 1->2kk:teen käytännössä tullut. Rogainea ei aamuisin tule aivan sitä 1ml annosteltua, koska viimeisen parin viikon aikana päänahka ruvennut kuivumaan ja hilseilemään.
Avodartin valitsin siksi, koska ainakin netistä luettujen juttujen mukaan tehokkaampaa kuin finasteridi sekä tuon lääkkeen pitäisi parantaa aknea. 32-vuotiaana selässä oleva akne ei järin mukavaa ole sekään. Aknen paranemisesta ei toistaiseksi paljoa näyttöä ole, tosin on tullut käyetttyä samalla varsinaisia akne-lääkkeitäkin, joten tiedä sitten onko "sekakäyttö" pitänyt tilannetta paikallaan vai mikä.
Työterveyslääkäriltä resepti tuli haettua, ei ollut kuullut tästä lääkkeestä aikaisemmin, Gefinasta ja Proscarista kylläkin. Lueskeli lääkeselostusta ja havaitsi saman tyyppiseksi kuin Gefina ja Proscar ja antoi reseptin.
Haittavaikutuksista sen verran, että parina ensimmäisenä päivänä oli kiveksissä kipua, mutta sen jälkeen kipu hävisi. Aamustondikset jäi pois lähes 1.5kk ajaksi. Seksin suhteen ei kuitenkaan ongelmia ollut ja nyt on aamullakin "palattu arkeen". Toivottavasti ei ole kuitenkaan merkki siitä, että aineen teho alkaa hiipumaan.
Sitä onko rinnat alkaneet kasvaa tulee kyllä seurattua ehkä liikaakin, kun tuosta ongelmasta on tullut luettua joidenkin kohdalla. Ei ainakaan toistaiseksi sen suhteen mitään raportoitavaa ja lääkkeen käyttö loppuukin välittömästi, jos sellaista alkaa tulemaan.
Jotain varmasti unohtui, mutta lisäillään vaikkapa myöhemmin. Kuviakin on napattu, mutta niitä postaan vasta sitten, jos/kun huomattavaa paranemista on tapahtunut. - Mikko_
Mr Avodart kirjoitti:
Ensi perjantaina tulee 3kk täyteen (Avodart Rogaine Nizoral) ja toistaiseksi olen tyytyväinen. Terkkarin luona täytyy alkuviikosta käydä uusimassa tuo resepti, koska lääkettä ei taaskaan ole varmanakaan hyllyssä valmiina, vaan joutuvat tilaamaan.
Hiuksia lähtenyt noin 14 vuotta (nyt 32-vuotias) ja alkutilanne ennen lääkekuurin aloittamista periaatteessa toivoton, eli paljon oli lähtenyt.
Noin 1kk jälkeen huomasi jotain alkavan tapahtumaan, mutta siitä tuohon 2kk ei oikeastaan paljoakaan parannusta tullut. Tuntui jopa homma huononevan. Nyt 3kk tullessa täyteen on hiuksia tullut joko lisää tai sitten jäljellä olevat haituvat ovat vain muuttuneet oikeiksi hiuksiksi, vaikea sanoa. Tyytyväinen alkuun ainakin siis olen, koska monelta palstalta on tullut luettua, että saattaa mennä jopa 4-6kk ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan.
Annostus on ollut 1 kapseli aamulla tyhjään vatsaan (pari tuntia syömättä sen jälkeen), Rogaine aamuin illoin ja Nizoralia pari kertaa viikossa. Olin ulkomailla lähes kk ja tällöin ei tuo annostukset olleet kovinkaan säännöllisiä. Saattoi olla jopa, että aineita tuli säilytettyä tuo aika liian kuumassa ja se vaikutti ettei parannusta tuohon 1->2kk:teen käytännössä tullut. Rogainea ei aamuisin tule aivan sitä 1ml annosteltua, koska viimeisen parin viikon aikana päänahka ruvennut kuivumaan ja hilseilemään.
Avodartin valitsin siksi, koska ainakin netistä luettujen juttujen mukaan tehokkaampaa kuin finasteridi sekä tuon lääkkeen pitäisi parantaa aknea. 32-vuotiaana selässä oleva akne ei järin mukavaa ole sekään. Aknen paranemisesta ei toistaiseksi paljoa näyttöä ole, tosin on tullut käyetttyä samalla varsinaisia akne-lääkkeitäkin, joten tiedä sitten onko "sekakäyttö" pitänyt tilannetta paikallaan vai mikä.
Työterveyslääkäriltä resepti tuli haettua, ei ollut kuullut tästä lääkkeestä aikaisemmin, Gefinasta ja Proscarista kylläkin. Lueskeli lääkeselostusta ja havaitsi saman tyyppiseksi kuin Gefina ja Proscar ja antoi reseptin.
Haittavaikutuksista sen verran, että parina ensimmäisenä päivänä oli kiveksissä kipua, mutta sen jälkeen kipu hävisi. Aamustondikset jäi pois lähes 1.5kk ajaksi. Seksin suhteen ei kuitenkaan ongelmia ollut ja nyt on aamullakin "palattu arkeen". Toivottavasti ei ole kuitenkaan merkki siitä, että aineen teho alkaa hiipumaan.
Sitä onko rinnat alkaneet kasvaa tulee kyllä seurattua ehkä liikaakin, kun tuosta ongelmasta on tullut luettua joidenkin kohdalla. Ei ainakaan toistaiseksi sen suhteen mitään raportoitavaa ja lääkkeen käyttö loppuukin välittömästi, jos sellaista alkaa tulemaan.
Jotain varmasti unohtui, mutta lisäillään vaikkapa myöhemmin. Kuviakin on napattu, mutta niitä postaan vasta sitten, jos/kun huomattavaa paranemista on tapahtunut.Hyvä raportti muuten, mutta olisi hyvä aina kertoa, mikä se lähtötilanne tarkalleen ottaen oli (mielellään norwood-asteikolla ja myös sanallisesti kuvattuna)... Jäi myös epäselväksi, aloititko Rogainen käyttämisen täsmälleen samaan aikaan kuin Avodartin, vai olitko käyttänyt jo aiemmin.
Itselläni Rogaine tuntui toimivan ihan kohtuullisen hyvin ensimmäisen parin kuukauden aikana, mutta sittemmin teho tuntuu hiipuneen olemattomiin... - Mr Avodart
Mikko_ kirjoitti:
Hyvä raportti muuten, mutta olisi hyvä aina kertoa, mikä se lähtötilanne tarkalleen ottaen oli (mielellään norwood-asteikolla ja myös sanallisesti kuvattuna)... Jäi myös epäselväksi, aloititko Rogainen käyttämisen täsmälleen samaan aikaan kuin Avodartin, vai olitko käyttänyt jo aiemmin.
Itselläni Rogaine tuntui toimivan ihan kohtuullisen hyvin ensimmäisen parin kuukauden aikana, mutta sittemmin teho tuntuu hiipuneen olemattomiin...Jos alla olevan linkin kuvia käytetään, niin alkutilanne oli joko NW-V tai NW-Va. Hieman enemmän kaljuuntunut siis kuin tänne kuviaan postannut Ville. Olen tyytyväinen, jos pääsisin tuohon III-tasoon saakka.
http://www.newhair.com/resources/assessing-hair-loss.asp
Rogainen käytön aloin samaan aikaan Avodartin kanssa. Vitamiineja ei ole tullut paljoa vielä lisättyä, silloin tällöin B-vitamiinia (tuntuu lisäävän finnejä??) ja magnesiumia (jalat krampanneet muurosiästä lähtien rasituksessa).
Eniten kaljuuntumisessani itseäni häiritsee se, että sivut ovat tummat ja päällä vaaleaa. Pidän hiukset lyhyinä ja pari kertaa viikossa tulee vedettyä ne niin lyhyiksi kuin koneella saa ajettua, mutta silti väriero paistaa läpi. Itselleni mielestäni sopii täysin kalju ja jos sivulla ei kasvaisi hiuksia, niin tuskin häiritsisi samalla tavoin kuin nyt. - dutasteridin käyttäjä
kari proscari kirjoitti:
mistä oot tilannu? onko laillista? mitä on maksanu?
Pääasiassa olen hommannut "suhteilla" ruotsin puolelta, mutta kyllä ihan varteenotettavia nettikauppojakin on olemassa, esim. www.hairsite.com -keskusteluista löytyy sivustoja. Helpompaa tietysti on mennä reseptin kanssa apteekkiin, ja laillistakin jopa (tuo netistä tilailu ja "epävirallinen maahantuonti" on siis laitonta Suomessa), mihin jatkossa pyrinkin. Hinnat ovat mitä ovat, riippuu mistä ostaa. Suurinpiirtein apteekin hinnoissa kuitenkin liikutaan.
- dutasteridin käyttäjä
Pääasiassa olen hommannut "suhteilla" ruotsin puolelta, mutta kyllä ihan varteenotettavia nettikauppojakin on olemassa, esim. www.hairsite.com -keskusteluista löytyy sivustoja. Helpompaa tietysti on mennä reseptin kanssa apteekkiin, ja laillistakin jopa (tuo netistä tilailu ja "epävirallinen maahantuonti" on siis laitonta Suomessa), mihin jatkossa pyrinkin. Hinnat ovat mitä ovat, riippuu mistä ostaa. Suurinpiirtein apteekin hinnoissa kuitenkin liikutaan.
Siis olen tutustunut nettiliikkeisiinkin, mutta pääasiallisesti olen netin kautta tilaillut yksityishenkilöiltä. Siitä on aikaa kun viimeksi olen varsinaisista nettikaupoista mitään tilannut, ja ne linkit jotka muistan nyt eivät ole tod näk enää ajankohtaisia, eli on varmasti parempia/halvempia sivustoja tarjolla. Etsimällä löytää.
- kuplaotsa
Mr Avodart kirjoitti:
Ensi perjantaina tulee 3kk täyteen (Avodart Rogaine Nizoral) ja toistaiseksi olen tyytyväinen. Terkkarin luona täytyy alkuviikosta käydä uusimassa tuo resepti, koska lääkettä ei taaskaan ole varmanakaan hyllyssä valmiina, vaan joutuvat tilaamaan.
Jotain varmasti unohtui, mutta lisäillään vaikkapa myöhemmin. Kuviakin on napattu, mutta niitä postaan vasta sitten, jos/kun huomattavaa paranemista on tapahtunut.Kiitoksia tyhjentävästä selonteosta.
Uskoisin että finan minulle kirjoittanut
erikoislääkäri vaihtaa sen myöhemmin dutaksi.
Eikös avodart ole oikein virallisestikin myös hiuslääke. Annostus tosin kummastuttaa - eturauhaspotilaille sama kuin hiuksiin ??
Hinta on aika korkea jos ottaa sen 0.5mg päivässä.
Mikon kommentti negatiivisesta vaikutuksesta
hiusrajaan on toivottavasti perätön.
3kk voit ehkä huomata että hiuksia ei irtoa enää
epänormaalin paljon. Vuoden kuluttua voi olla jo
uusiakin. Mutta varmasti ainakin oheneminen pysähtyy eikä sinun tarvitse olla speden näköinen
viiskymppisenä. - Mikko_
kuplaotsa kirjoitti:
Kiitoksia tyhjentävästä selonteosta.
Eikös avodart ole oikein virallisestikin myös hiuslääke. Annostus tosin kummastuttaa - eturauhaspotilaille sama kuin hiuksiin ??
uusiakin. Mutta varmasti ainakin oheneminen pysähtyy eikä sinun tarvitse olla speden näköinen
viiskymppisenä.Dutasteridi ilmeisesti lisää epäsuorasti kehon testosteronin tuotantoa, ja lisää sitä enemmän kuin finasteridi.
Jotkut väittävät, että testosteroni jo sinällään voisi aiheuttaa osaltaan hiustenlähtöä, ja etenkin hiusrajan nystyt olisivat erityisen herkkiä testosteronille.
Jokainen toki uskoo mitä tahtoo.. - Mr. Avodart
kuplaotsa kirjoitti:
Kiitoksia tyhjentävästä selonteosta.
viiskymppisenä.Lisätään tähän varmuuden vuoksi, että ei tämä dutasteridi toistaiseksi mikään ihmelääke ole ollut. Hieman siis näyttää tilanne parantuneen päälaella, mutta ohimolla alun parantumisen jälkeen palattu alkutilanteeseen, no good.. Mikko saattaa olla oikeassa tuosta hiusrajasta, mutta toivotaan, että siihenkin muutosta tulisi.
Mitä olen lukenut, niin 3kk päästä aloittamisesta pitäisi dutasteridin olla kunnolla elimistössä. Toivotaan, että kohta alkaa tapahtumaan.
"Eikös avodart ole oikein virallisestikin myös hiuslääke. Annostus tosin kummastuttaa - eturauhaspotilaille sama kuin hiuksiin ?? "
Virallisesti ei ole hyväksyntää hiustenlähtöön. Tarkoitukseni on vähentää myöhemmin annostusta huomattavasti. Joltain palstalta luin, että 1-2 kapselia viikossa olisi riittävä annos ja itsekin ajattelin siihen siirtyä. - Mr. Avodart
Mr. Avodart kirjoitti:
Lisätään tähän varmuuden vuoksi, että ei tämä dutasteridi toistaiseksi mikään ihmelääke ole ollut. Hieman siis näyttää tilanne parantuneen päälaella, mutta ohimolla alun parantumisen jälkeen palattu alkutilanteeseen, no good.. Mikko saattaa olla oikeassa tuosta hiusrajasta, mutta toivotaan, että siihenkin muutosta tulisi.
Mitä olen lukenut, niin 3kk päästä aloittamisesta pitäisi dutasteridin olla kunnolla elimistössä. Toivotaan, että kohta alkaa tapahtumaan.
"Eikös avodart ole oikein virallisestikin myös hiuslääke. Annostus tosin kummastuttaa - eturauhaspotilaille sama kuin hiuksiin ?? "
Virallisesti ei ole hyväksyntää hiustenlähtöön. Tarkoitukseni on vähentää myöhemmin annostusta huomattavasti. Joltain palstalta luin, että 1-2 kapselia viikossa olisi riittävä annos ja itsekin ajattelin siihen siirtyä.Nyt on viikonlopun jälkeen ruvennut ilmestymään hieman ihottumaa ja kutinaa. Tuosta varoitellaan Avodartin ohjeissa, mutta lähinnä pian lääkkeen ottamisen jälkeen, ja minulla tuota ihottumaa ilmeni vasta illalla. Tosin Rogainen ja Nizoralin käytön yhteydessä saattaa tulla samanlaisia oireita, mutta kun on aloittanut kaikki samaan aikaan, niin vaikea tietää mistä johtuu. Epäilen Avodartia kuitenkin.
Alunperin piti vähentää annostus vasta myöhemmin, mutta kokeilen nyt ottaa lääkettä ainostaan joka toinen päivä, jos ongelmat jatkuvat, niin pidennän väliä. Mielelläni ei lopettaisi kokonaan, koska hiusten kasvu näyttää nyt hyvältä. - harmaakarju
Mr. Avodart kirjoitti:
Nyt on viikonlopun jälkeen ruvennut ilmestymään hieman ihottumaa ja kutinaa. Tuosta varoitellaan Avodartin ohjeissa, mutta lähinnä pian lääkkeen ottamisen jälkeen, ja minulla tuota ihottumaa ilmeni vasta illalla. Tosin Rogainen ja Nizoralin käytön yhteydessä saattaa tulla samanlaisia oireita, mutta kun on aloittanut kaikki samaan aikaan, niin vaikea tietää mistä johtuu. Epäilen Avodartia kuitenkin.
Alunperin piti vähentää annostus vasta myöhemmin, mutta kokeilen nyt ottaa lääkettä ainostaan joka toinen päivä, jos ongelmat jatkuvat, niin pidennän väliä. Mielelläni ei lopettaisi kokonaan, koska hiusten kasvu näyttää nyt hyvältä.Jatka vain. Parin vuoden kuluttua tuloksia
vasta kunnolla huomaa. En usko hiusrajan ohenemiseen. Se ohenee niillä joilla hoito ei
toimi kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482814Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632017- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351678Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua311393Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782