Apua allergiaan (akupunktio/homeopatia?)

allergikon avovaimo

Mies kärsii koira-allergiasta, mutta koirista luopuminen on ihan vihoviimeinen keino, jota en tässä vaiheessa haluaisi edes harkita.

Allergiaoireina on tukkoisuus, kurkun limaisuus ja silmien kutina. Vakavia hengenahdistusoireita tai muita ei ole, vaikka joskus on kuulemma tavallista raskaampi hengittää. Koko yhdessäolon aikana (n. 6kk) oireet eivät ole ainakaan helpottaneet. Luonnollisesti oireet ovat epämiellyttäviä ja myötäkärsin kovasti miehen tuskaillessa -itsekin siitepöly- ja kissa-allergikkona tiedän kuinka ahdistavaa voi olla.

Ilmanpuhdistin on käytössä, imuroin 2x viikossa ja staattisilla liinoilla siivoan koko kämpän päivittäin. Vuodevaatteet vaihtuvat vähintään kerran kahdessa viikossa. Koirilla ei ole asiaa makuuhuoneeseen. Tuuletetaan jatkuvasti. Allergiaan mies syö Kestineä ja Duactia sekä käyttää Nasonexia.

Haluaisin ehdottaa hänelle akupunktuuria tai homeopatiaa koeluontoisesti. Onko kenelläkään kokemuksia, hyviä tai huonoja näistä hoitomuodoista nimenomaan allergiatapauksissa?

18

13827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkka

      Homeopatia ei nyt yksinkertaisesti toimi. Eihän niissä litkuissa ole edes vaikuttavia aineita.

      Akupunktion toiminta on todistettu tehoavan joissakin tapauksissa mm. jännityspäänsärkyyn.
      Allergiaanko akupunktiota???

      • allergikon avovaimo

        Perustuuko vastauksesi omaan epäonnistuneeseen homeopatiakokeiluun vai onko vain mielipide?
        En kaivannut juurikaan näitä viimeksi mainittuja, vaan nimenomaan kokemuksia. Kiitos kuitenkin.


    • Tero.Inkeri

      Hei,

      en ole itse koskaan eläinallergioita hoitanut. Siitepölyallergioista voin kuitenkin sanoa, että akupunktio tehoaa niihin varsin hyvin. Tästä voisi mielestäni vetää ainakin sen johtopäätöksen että akupunktiota kannattaa kokeilla myös eläimistä aiheutuvaan allergiaan. Kyse on kuitenkin pohjimmiltaan melkolailla samasta ongelmasta.

      • apua löytänyt

        Mene ihmeessa akupunktioon, sellaiselle, joka on opiskellut kunnolla koko kiinalaisen systeemin. Mikään viikonloppukurssi ei siis riitä. pitäisi kaiken järjen mukaan helpottaa niin, että lemmikkiä ei tarvitse lopettaa. Itselläni on kissa, vaikka sainkin aikanaan aika pahoja oireita.


      • HERÄTKÄÄÄ
        apua löytänyt kirjoitti:

        Mene ihmeessa akupunktioon, sellaiselle, joka on opiskellut kunnolla koko kiinalaisen systeemin. Mikään viikonloppukurssi ei siis riitä. pitäisi kaiken järjen mukaan helpottaa niin, että lemmikkiä ei tarvitse lopettaa. Itselläni on kissa, vaikka sainkin aikanaan aika pahoja oireita.

        Ei kai kukaan nyt minkään olennon ainutta henkeä lähde pois ottamaan tuollaisen takia!!!!


    • Itsekin allergikko

      Allerginen nuha on askel kohti astmaa. Astma- ja allergialiitto on valistustyössään varoitellut allergisesta nuhasta. Jos henkilöllä on allerginen nuha, siihen tulee suhtautua vakavasti, koska sen on todettu olevan astman ensioire. Astma taas on huomattavasti allergista nuhaa vaikeampi elinikäinen sairaus.

      Allergista nuhaa voidaan hoitaa nuhalääkkeillä, mutta esim. Duactia ei pitäisi käyttää yli 1-2 viikkoa yhtäjaksoisesti, sillä se menettää tehonsa. Uutena allergisen nuhan lääkkeenä on Singulair-niminen valmiste, josta voi puhua lääkärin kanssa.
      Itse olen saanut akupunktiosta apua allergiseen nuhaani, kuukausiksi jopa.

      Olennaista allergisen nuhan hoidossa on kaikkien sen syiden eliminoiminen. Kun koira aiheuttaa miehelläsi allergiaa, on koirista luopuminen välttämätöntä, niin ikävää kuin se onkin. Mutta asiasta kannattaa keskustella lääkärin kanssakin, jotta asia varmistuu. Tällaiset valinnat ovat ikäviä.

      Ethän halua miehellesi astmaa, elinikäistä sairautta, joka helposti on allergisen nuhan seuraava aste? Ota asia vakavasti. Lääkehoidon ohella kaikki allergiaa aiheuttavat tekijät tulee poistaa. Ikävä asia, mutta totta. Allerginen nuha astman indikaattorina on vakavasti otettava asia.

      • Saga

        Hei,

        Kiinalaisella akupunktiolla on paljon annettavaa keväisen siitepölyallergian tai eläinallergian hoidossa. 1 hoitokerralla voidaan nostaa vastustuskykyä ja tasapainottaa veren immunoglobuliineja(lähinnä IgE) niin, että oireita ei enää synny.

        Ota yhteyttä: www.naturaid.net

        Hyvää kevättä !

        S


      • viltsuh

        Minä en ainakaan koskaan pystyisi luopumaan lemmikeistäni. Olen allerginen mm. kissoille ja minulla on niitä kolme. Välillä tulee hengenahdistusta, nuhaa ym. mutta voivoi. En jaksanut lukea kaikkia viestejä täällä mutta miehesi voisi ottaa allergialääkkeen kerran päivässä. Tuttavani on pärjännyt sillä koiriensa kanssa pitkään ja lääkäritkin pitävät siedätyshoitoa hyvänä (ja ainoana) vaihtoehtona kun ei koirista luopuminen ole minkäänlainen vaihtoehto. Harmittavan usein näkee ilmoituksia "allergian takia" pois annettavista eläimistä.


      • viltsuh kirjoitti:

        Minä en ainakaan koskaan pystyisi luopumaan lemmikeistäni. Olen allerginen mm. kissoille ja minulla on niitä kolme. Välillä tulee hengenahdistusta, nuhaa ym. mutta voivoi. En jaksanut lukea kaikkia viestejä täällä mutta miehesi voisi ottaa allergialääkkeen kerran päivässä. Tuttavani on pärjännyt sillä koiriensa kanssa pitkään ja lääkäritkin pitävät siedätyshoitoa hyvänä (ja ainoana) vaihtoehtona kun ei koirista luopuminen ole minkäänlainen vaihtoehto. Harmittavan usein näkee ilmoituksia "allergian takia" pois annettavista eläimistä.

        Kuinka pinnallista, lyhytnäköistä ja suoranaisen tyhmää teksiä viltsuh olet kirjoittanut... Tuo itsekkyyden oire saattaa aiheuttaa jo mainitun astman lisäksi keuhkoahtaumataudin (copd) joka EI ole parannettavissa, joka pahenee iän myötä, joka tuhoaa keuhkokapasiteettia ja näin ollen heikentää keuhkojen kykyä hapettaa verta ja näin vaikuttaa mm lihasten hapensaantiin. Tämä taas tarkoittaa sitä että kävely lähikauppaan jää suorittamatta reippain askelin ja rappujen kulkeminen on riippuvainen taukojen määrään...

        Koittakaa nyt lapset ja aikuiset ymmärtää että jos ihminen on sokea, hänen näkövammansa vaatii keppiä jottei kompastu. Jos ihmisellä on astma tai allergia, niin niitä ei elämästä poisteta lumelääkkein tai muilla konsteilla. Jos vika on solutasolla niin siihen ei hyvänolonkauppojen tuotteet ole luotu.

        topicin aloittaja pistäköön pari uutta koiraa hankintaan ja päästäköön allergisen miehen vapauteen ja ehkä sellaiseen parisuhteeseen jossa vaakakuppiin ei aseteta eläintä ja ihmistä...

        "Rakkauteni koiriin on pitkää ja pysyvää, siksi vituttaakin ihmiset joille ne on obsessio!"


    • Lappis

      Hei! Homeopatian avulla olemme voineet ottaa koiran. Siedätin itseäni ennen koiran ottamista luontaistuotekaupasta saatavalla homeopaatisella koira allergiaan takoitettulla valmisteella. Aloitin 1/2 tablettia joka toinen päivä, viikko. Sitten 1/2 tablettia joka päivä, viikko. Sitten yksi tabletti joka päivä, viikko. Näin jatkaen, että lopuksi 8 tablettia joka päivä, viikko. Sen jälkeen yksi tabletti aanuin illoin siihen saakka, kun koira tuli ja sitten lopetin. Koira jatkoi siedätystä. Koira on ollut meillä jo neljä vuotta ja olemme hankkineet toisenkin kaksi vuotta sitten. Ja hyvin on mennyt. Aikaisemmin en ole pystynyt olemaan edes koiranäyttelyissä kuin viisi - kymmenen minuuttia, ja sitten pois, koska sitten alkoi aivastukset, nuha ja hengenahdistus. Voisin kertoa asiasta vielä enemmänkin, jos kiinnostaa.
      Olen itse käyttänyt ensimmäisen kerran homeopatiaa 30 vuotta sitten. Ja viimeiset 17 vuotta kaikenlaisiin vaivoihin. Suosittelen!

      • Saikukka

        Auttaako homeopaattinen hoito, kun on jo lemmikki talossa? Avomiehelläni kissa-allergia (nuha, hengenahdistus yms. oireet). Mistä lääkkeitä saa, onko myös kissa-allergeeni lääkkeitä? Minkä hintaisia ovat? Minkä merkkisiä löytyy?


      • Sama Lappis
        Saikukka kirjoitti:

        Auttaako homeopaattinen hoito, kun on jo lemmikki talossa? Avomiehelläni kissa-allergia (nuha, hengenahdistus yms. oireet). Mistä lääkkeitä saa, onko myös kissa-allergeeni lääkkeitä? Minkä hintaisia ovat? Minkä merkkisiä löytyy?

        Luontaistuotekaupasta saa Rhinoplex 5, jolla itsekin siedätyksen tein. Se on myös kissan siedätykseen. Hinta n.15,- euroa. Katso siedätysohje edellisestä kirjoituksestani. Kun teillä on jo kissa, niin voisi ajatella aloittaa vaikka neljäsosatabletilla ja siitä pikkuhiljaa suurentamalla. Purkin kyljessä on ohje 2 tablettia kolme kertaa päivässä. Veljeni avovaimo käyttää sitä annostusta kun he tulevat meille kylään, koska hän on allerginen koirille ja heillä itsellä ei ole lemmikkejä. Hän ottaa annoksen vain kyläillessään koiraperheissä.


      • Muusis
        Sama Lappis kirjoitti:

        Luontaistuotekaupasta saa Rhinoplex 5, jolla itsekin siedätyksen tein. Se on myös kissan siedätykseen. Hinta n.15,- euroa. Katso siedätysohje edellisestä kirjoituksestani. Kun teillä on jo kissa, niin voisi ajatella aloittaa vaikka neljäsosatabletilla ja siitä pikkuhiljaa suurentamalla. Purkin kyljessä on ohje 2 tablettia kolme kertaa päivässä. Veljeni avovaimo käyttää sitä annostusta kun he tulevat meille kylään, koska hän on allerginen koirille ja heillä itsellä ei ole lemmikkejä. Hän ottaa annoksen vain kyläillessään koiraperheissä.

        Voiko nuille homeopaattisille lääkkeille olla allerginen?


      • NeitoAllergia
        Saikukka kirjoitti:

        Auttaako homeopaattinen hoito, kun on jo lemmikki talossa? Avomiehelläni kissa-allergia (nuha, hengenahdistus yms. oireet). Mistä lääkkeitä saa, onko myös kissa-allergeeni lääkkeitä? Minkä hintaisia ovat? Minkä merkkisiä löytyy?

        Ei kannata ottaa mitään sisäeläimiä jos on eläinallergiaa. Itselläni oli lapsesta yläasteelle saakka eläimiä, kunnes allergia muuttui niin että silmiä ja ihoa kutisee, henki menee ahtaalle eläimistä. En koskaa uskaltaisi ottaa sisälle eläimiä, vaikka ratsastamassa käynkin allergialääkkeen turvin.Se on aivan kamala olo ja kutina jos talossa on eläin josta tulee oireita. Homeopaatilla olen alkanut käydä kaikenmaailman lääkäreiden jälkeen, katsotaan onko tästä apua. Puolen vuoden jälkeen ei merkittävää muutosta ihoon. Välillä kutinakausia välillä ei. Silloin hyvässä kunnossa allergia/astma kun vältän eläin/huonepölyä. Siedätyshoidosta olen kuullut olevan apua, mutta älkää ottako ennen eläintä kun olette käyneet siedätyshoidossa ja esimerkiksi sitten pyydätte jostain "lainaksi" eläimen, jonka saa palauttaa jos oireet ei häviä..


      • leppis

        Olen haaveillut koirasta jo kymmenen vuotta.Nyt olen asunut jo muutamia vuosia omillani ja koira kuumeeni on vain kasvanut. Olen allerginen siitepölylle ja erityisesti kaneille, marsuile ja kissoille. Minulla on kaksi afrikkalaista kääpiösiiliä, jotka eivät ole koskaan tuottaaneet minulle allergia oireita. Toiset koirat tuottavat minulle allergiaa toiset taas eivät. Olen yrittänyt neuvotella kasvattajien kanssa voisinko ns. etukäteen testata allergiaani, saamalla koiran lainaksi muutamaksi viikoksi, mutta en tiedä onko moinen mahdollista... Voisikohan homeopatiasta olla minulle apua, että voisin vihdoin toteuttaa haaveeni.. Olen epätoivoinen.


      • atsii
        leppis kirjoitti:

        Olen haaveillut koirasta jo kymmenen vuotta.Nyt olen asunut jo muutamia vuosia omillani ja koira kuumeeni on vain kasvanut. Olen allerginen siitepölylle ja erityisesti kaneille, marsuile ja kissoille. Minulla on kaksi afrikkalaista kääpiösiiliä, jotka eivät ole koskaan tuottaaneet minulle allergia oireita. Toiset koirat tuottavat minulle allergiaa toiset taas eivät. Olen yrittänyt neuvotella kasvattajien kanssa voisinko ns. etukäteen testata allergiaani, saamalla koiran lainaksi muutamaksi viikoksi, mutta en tiedä onko moinen mahdollista... Voisikohan homeopatiasta olla minulle apua, että voisin vihdoin toteuttaa haaveeni.. Olen epätoivoinen.

        On olemassa rotuja jotka soveltuvat allergisille, mm. Coton de jokumikä lie nimi oli? Ja samoin Lagotto Romagnolo. Olen kuullut useilta!
        Kannattaa pestä koira kerran viikossa vedellä ja kovalla suihkulla. Huolehtia ettei hislettä tule. siivota PALJON.
        Paras olisi ottaa se ulkokoira!


    • Ravistettua vettä

      on homeopatia.

      Ei kannata kysellä, että onko omakohtaisia kokemuksia, kun homeopatiassa ei yksinkertaisesti ole vaikuttavia aineita. Toki rahaa homeopaatikot aina idiooteilta ottaa. Mahdolliset vaikutukset mitä on, ovat pelkästään psykologisia. Jos uskot, että hiekan syöminen parantaa flunssaa se saattaa lieventää oireita, jos oikeasti uskot siihen. Aivan kuten luulosairaskin voi tulla oikeasti sairaaksi luulojensa takia.

      • ei niiskuta

        kaverillani oli kissa-allergia, mikä on pahempi kuin koira-allergia. Hän siedätti itseään ennen kuin otti kaksi kissanpentua. Nyt kissat 12 vuotiaita jatoinen nukkuu kaverini tyynyllä, pään vieessä joka yö. Kyllä se homeopatia auttoi, muta kannattaa mennä kokeneelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe