Hei!
Aloitan ensi viikolla lehtimyyjän työt MediApexissa. Olen 19-vuotias juuri lukion päättänyt tyttö ja minun täytyi saada nyt kirjoitusten jälkeiselle ajalle lyhyellä varoitusajalla kolmeksi kuukaudeksi töitä, kun muut suunnitelmat kaatuivat, ja puhelinmyynti oli siivouksen ohella ainoa jossa voin heti aloittaa.
Olen lukenut pelottelujuttuja olemattomasta palkasta ja ilkeistä asiakkaista. Itse haluaisin kuitenkin olla hyvä puhelinmyyjä, kun sitä työtä nyt täytyy tehdä. Tavoitepalkkani on 1500€/kk.
Olen kauhean sosiaalinen ja puhelias ja hyvinkin vakuuttava. Stategiani on olla rehellinen ja suora ja välttää kaikenlaisia ulkoaopeteltuja litanioita ja kohdata asikas yksilönä. Vittuilijoillekin aion olla kohtelias.
Haluaisin kuulla hyviltä ja menestyviltä puhelinmyyjiltä heidän stretigiansa ja salaisuutensa ja muita positiivisia kokemuksia. yritin googlella hakea vinkkejä hakusanalla good telemarketer mutta tuloksissa oli vain linkkejä antitelemarkkinointikeskusteluihin :D ALkoi hieman epäilyttää tämä "alavalinta" silloin itseänikin, mutta aion ainakin yrittää.
Posoitiivisia kokemuksia, vinkkejä ym. otetaan siis vastaan :)
Hyvän puhelinmyyjän ominaisuuksia?
26
16432
Vastaukset
- hssf
1500 euroa kuukaudessa, in your dreams girl.
sinisilmäinne teinipentu joka luulee, että osaa
jotain. pisteytyssysteemi on sellainen, ettei
noille palkoille pääse kuin ehkä 2 %- hohhoijaa...
samaa mieltä.. itsekkin olen kyseistä työtä kokeillut ja olin muka aika hyväkin siinä.. lehti tunnissa meni (joka on tavoite kaikilla), joskus enemmänkin mutta palkka jäi noin 500 euroon!! joten jos todella olet tähän työhön alkamassa ja vain KUUKAUDEKSI, ei onnistu tuollaiset ansiot!! Ensimmäinen kuukausi on melkein pelkkää harjoittelua oli sitten kuinka hyvä puhuja hyvänsä!!
- Aloittava
hohhoijaa... kirjoitti:
samaa mieltä.. itsekkin olen kyseistä työtä kokeillut ja olin muka aika hyväkin siinä.. lehti tunnissa meni (joka on tavoite kaikilla), joskus enemmänkin mutta palkka jäi noin 500 euroon!! joten jos todella olet tähän työhön alkamassa ja vain KUUKAUDEKSI, ei onnistu tuollaiset ansiot!! Ensimmäinen kuukausi on melkein pelkkää harjoittelua oli sitten kuinka hyvä puhuja hyvänsä!!
Missä firmassa olit töissä, kun sait noin huonoa palkkaa?
Olin alkamassa kolmeksi kuukaudeksi. Joulukuuksi saan tämän lisäksi toisen työn, joten enköhän onnistu ihan hyvin näiden kolmen kuukauden aikana tienaamaan.
Kaikki raha mikä tulee on plussaa vaan, koska en joudu itseäni näiden kuukausien aikana elättämään tai vuokraa maksamaan. 500 euroakin on ihan hyvä määrä rahaa säästöön kuukaudessa, jos iaika huono myyjä lopulta olenkin :) - Aloittava
Niin luulenkin osaavani :)
Kiitos epäuskosta. Minä olen sellainen ihminen johon "et sinä siihen pysty!" on parempi kannustus kuin "pystyt kyllä siihen!". Ja hyvin usein olen sitten psytynytkin, ja silloinkin kuin en olen kuitenkin yrittänyt täysillä.
- Jago
Tässä olisi muutamia minun kirjoittamia artikkeleita aiheista "So you want to get into telemarketing?" ja "Quick tips on becoming a good salesperson":
http://dnaumov.blogspot.com/2005/08/so-you-want-to-get-into-telemarketing.html
http://dnaumov.blogspot.com/2005/09/quick-tips-on-becoming-good.html
Täytyy sanoa että tavoitepalkka 1500e on aloittavalle myyjälle hiukan liian korkea. 1000-1100e on realistinen. Jos todellakin toivot tienata 1500e/kk, sun pitäis ensinnäkin olla sellaisessa paikassa töissä että se on ylipäänsä mahdollista (alalla on todella monta paskapalkkaa maksavia firmoja) ja toisekseen sulla pitäis olla ainakin pari kuukautta kokemusta takana, koska 1500e/kk palkkoihin ei pääse saman tien edes hyvinpalkatuissa firmoissa.- Aoittava
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja vinkeistä.
Alensin tavoitepalkkani ensimmäiselle kuulle 1200 euroon, toisena ja kolmantena aion tienata sen 1500 euroa kuussa. Teen vaikka ylitöitä, jotta tuohon pääsisin.
Firma on Mediapex. Oon kysellyt tutuilta kokemuksia ja useimmat on olleet hyviä. Muutama on eronnut pian ja ollut saamatta kunnollista palkkaa, mutte he ovatkin sellaisia ihmisiä, joiden en olisikaan uskonut puhelinmyynnissä onnistuvan. - fasf
Aoittava kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja vinkeistä.
Alensin tavoitepalkkani ensimmäiselle kuulle 1200 euroon, toisena ja kolmantena aion tienata sen 1500 euroa kuussa. Teen vaikka ylitöitä, jotta tuohon pääsisin.
Firma on Mediapex. Oon kysellyt tutuilta kokemuksia ja useimmat on olleet hyviä. Muutama on eronnut pian ja ollut saamatta kunnollista palkkaa, mutte he ovatkin sellaisia ihmisiä, joiden en olisikaan uskonut puhelinmyynnissä onnistuvan.et kyllä tule saamaan kuin hikisesti 700 euroa.
usko tai älä.
saat tehdä 1200 euron eteen pari kuukautta töitä.
kasva pentu aikuiseksi.
itse olen b to b myynninssä ja pelkkä pohjapalkka on 1600 euroa kuukaudessa. - julius.
fasf kirjoitti:
et kyllä tule saamaan kuin hikisesti 700 euroa.
usko tai älä.
kasva pentu aikuiseksi.
itse olen b to b myynninssä ja pelkkä pohjapalkka on 1600 euroa kuukaudessa.Ja minulla on pelkkä pohja 2500e. Bonarit yms nostavat keskipalkan n 4500e ja sitten tulevat vielä kulukorvaukset päälle.
Ja olen muuten sitä mieltä, että hyvinkin hän voi onnistua tuossa hommassa. - Nössee
fasf kirjoitti:
usko tai älä.
kasva pentu aikuiseksi.
itse olen b to b myynninssä ja pelkkä pohjapalkka on 1600 euroa kuukaudessa.Taidat aloittelija olla aika epätoivoinen tapaus kun sinne haet. Alku voi vaikuttaa hyvältä mutta huomaat pian kyllä karun totuuden.
Ja mitä tulee palkkatavoitteeseesi, SE EI TULE TOTEUTUMAAN !!!
Tämä tieto on varma! - Minä taas
Nössee kirjoitti:
Taidat aloittelija olla aika epätoivoinen tapaus kun sinne haet. Alku voi vaikuttaa hyvältä mutta huomaat pian kyllä karun totuuden.
Tämä tieto on varma!Hei!
Jos oot ollut siellä töissä tai joku tuttusi on ollut, niin kerrotko lisää?
Sinne hain koska oli ainoa paikkakunnallani missä oli lehtimyyntiä, ja se tuntui jotenkin helpommalta kuin liitymämyynti tms. - Jo aloittanut
Nössee kirjoitti:
Taidat aloittelija olla aika epätoivoinen tapaus kun sinne haet. Alku voi vaikuttaa hyvältä mutta huomaat pian kyllä karun totuuden.
Tämä tieto on varma!Nyt parin päivän jälkeen kaikki näyttää kyllä ihan hyvältä. Ekana päivänä meni huonosti, tein vaan kaks kauppaa. Nyt tänään pääsin homman makuun ja meni paljon paremmin, kauppa/tunti tavoite ei oo kaukana. Kyllä tästä tytöstä vielä myyntitykki tulee.
Kyllä tästä pitäis reilu tonni ainakin ensimmäisesessä kuussakin kasaan saada, kunhan ne vaan sen palkan sitten maksaa :) Ja ilmeisesti maksaa, sillä tyypit on siellä vielä vuosienkin jälkeen. - juuuuuuuuuu
Minä taas kirjoitti:
Hei!
Jos oot ollut siellä töissä tai joku tuttusi on ollut, niin kerrotko lisää?
Sinne hain koska oli ainoa paikkakunnallani missä oli lehtimyyntiä, ja se tuntui jotenkin helpommalta kuin liitymämyynti tms.Mediapexillähän ei ole pohjapalkkaa, vaan saat jokaisesta myydystä lehdestä jonkun summan, joten joudut kyllä myymään ihan simona lehtiä että saat sen 1500...
- Opettele puhuu naisille
fasf kirjoitti:
usko tai älä.
kasva pentu aikuiseksi.
itse olen b to b myynninssä ja pelkkä pohjapalkka on 1600 euroa kuukaudessa.Sinä vitun pelle, älä tuu tänne neuvoo paskoilla meriiteilläs jos et osaa myydä. Alotin lehtimyynnin 4kk sitten, tulin kuun puolessa välissä palkkani oli 800 käteen, seuraavassa kuussa tienasin 2300e käteen, viimeiset kaksi kuukautta joka ikinen päivä tienaan väh. 20e tunnilta viimeisin palkkani bruttona oli 3500e ja teen 4-6h päiviä. Tämä kaikki on puhdasta provisiota ilman mitään pohjapalkkoja. Vituttaa tommoset älykääpiöt jotka oottaa kaiken olevan helppoa. Nautin provikapalkasta yli kaiken, siinä saat nimenomaan sen palkan mitä ansaitset. Tämä on hieno palkkaus, et voi vain istua ja oottaa että palkka tulee tilille. Jokainen pystyy myymään jos on asenne ja korkeat tavoitteet, pitää uskoa itseensä eikä syyttää omasta menestymättömyydestä ketään muuta kuin itseään
- Säälivä
fasf kirjoitti:
usko tai älä.
kasva pentu aikuiseksi.
itse olen b to b myynninssä ja pelkkä pohjapalkka on 1600 euroa kuukaudessa.Asenteesi on sellainen etten todellakaan usko sinun olevan myyntitöissä. Uskon että olet yrittänyt ja epäonnistunut ja siitä johtuu negatiivinen ja vihamielinen asenteesi. Olet huomattavasti säälittävämpi ihmisenä kuin ketjun aloittaja...hyh hyh!
Ps: mulla pohja 3300 ekee provikat puolivuosi bonukset kulukorvaukset salikortti puhelin tietsikka nettiyhteys myös himaan... sinulla ei ole koskaan mahdollisuuksia päästä samaan kun asenne on noin säälittävä.
Ps Ps: Aloitin myyntityöni puhelinmyyjänä Mediapexillä kolme vuotta sitten ja kun olin homman oppinut hankkiuduin parempiin myyntitöihin...
Ps Ps Ps: Asenne ratkaisee kuinka pärjää. Ja on helppo ymmärtää ettet sinä ole pärjännyt
- Aloittava
Sanonpa vielä siis kaikille, että tuon 1500 euron saaminen kuussa ei oo välttämätöntä. Asun vanhempien luona ja ne maksaa mielellään vuokran ja ruaan vielä tämän kolme kuukautta.
Puhelinmyynti on sellainen asia, jota oon aina halunnut jostain syystä kokeilla. Kutsukaa vain oudoksi tai moraalittomaksi häiritsijäksi, minua ei haittaa. Tämä "urapolku" tuskin minua kovin pitkälle kuitenkaan vie, eximian papereiden avulla oon onnistunut hankkimaan itselleni ensi syksyksi yliopistopaikan huippuyliopistosta Englannissa, ja toivon mukaan näette tämän puhelinmyyjän tulevaisuudessa eduskunnassa tai kirjakaupan hyllyllä :)
Ja jos tää on niin hermoja raastavaa työtä, niin keväällä onneksi lähden reppu selässä kaukomaita matkustamaan ja hermoni pääsevät sitten lepoon :)
Toivoisin silti vielä niitä POSITIIVISIA kokemuksia, minä kun olen sellainen joka tykkää enempi keskittyä niihin.- Asenne =)
Omat kokemukseni puhelinmyynnistä ovat aika huonot. Oli noin kuukauden myyjänä ja ei se kovin tuottava ammatti ollut. Jos myynti homma ei luonnistu sinulta niin toinen tapa saada nopeasti työtä on tehdä puhelinhaastatteluja, niistä saa kuitenkin varmaa rahaa semmoiset 6-9 € tunti.
Tuolla asenteella tulet varmasti pääsemään vielä pitkälle, onnea elämään =)
- Aloittava
Unohdin sanoa tämän: kävin viime viikolla haastattelussa Mediapexilla ja viihdyin heidän toimistollaan. Heti kun astuin sisään, tunsin olevani kotona. Melua, puhelimeen huutelua, nuoria ihmisiä myymässä lehtiä kopeissaan - unohtamatta mainita huomattavaa määrää lupaavannäköisiä nuoria miesmyyjiä :) Tykkäsin siitä tunnelmasta. Toisten helvetti, mutta mulle tuosta paikasta voisi hyvinkin tulla toinen koti :)
- pharma
Eräs parhaita päätöksiäni tulevaisuutta silmällä pitäen oli mennä joskus vuosia sitten puhelinmyyntiin töihin. Se on eräs parhaista työpaikoista mennä rakentamaan työuraa (ja pohjaa sille) ilman varsinaista koulutusta.
Siellä opit paljon ihmisistä ja heidän reaktioistaan, sekä ottamaan kontaktin heihin eli aktiivisuutta yms. Eli sinä tulet oppimaan siellä paljon hyödyllisiä asioita. Ne voivat olla hieman vähäisen kuuloisia asioita (kuten aktiivisuus ja itseohjaavuus), mutta kuitenkin ne luovat pohjan esim. b2b-myynille.
Kaikissa työpaikoissani on puhelinmyyntikokemustani arvostettu todella paljon. Se kertoo että ei kaihda kovaakaan hommaa ja menestyy sen paineen alla. Lisäksi esimerkiksi nykyisessä työssäni lääke-edustajana on buukkaaminen eräs tärkeimpiä asioita.
- kyllästynyt täysin
Paras ominaisuus on sellainen, että tajuaa olla soittelematta ja häiritsemästä ihmisiä mokomilla myyntipuheilla. Vituttaa suunnattomasti aina kun joku onneton myyjänalku yrittää epätoivoisesti kaupitella jotain skeidaa. Eikä enää ole oikeutta olla rauhassa kaikenmaailman roskapuheluilta, häh? Mitäs jos ittelles soittelis joku häirikköläähättäjä vähän väliä?
- Minä taas
Täällä Anna Mediapexista terve :) Tiesitkö että voit laittaa numerosi SUORAMARKKINOINTIKIELTOON? Silloin me mediapexlaiset ei edes voida puhelimistamme soittaa sulle.
(Mutta tietysti me otetaan kaikkien suoramarkkinointikieltolaisten numerot ylös, soitetaan omista kännyköistämme ja läähätetään.)
- tyytyväinen puh.myyjä
Miksi menet töihin tuollaiseen yritykseen, missä on ilmeisesti vain provisio? Itse olen töissä kustantajan omassa toimistossa eli minulla on yli 1400 € kuukausipalkka aina ja jos/kun myyn hyvin niin saan provisiota siihen päälle.
Yleensä ansaitsen sellaiset 2500-3000 €/kk. Mutta siis tuon reilut 1400 € saan siis joka tapauksessa aina. - lazi
Mediapexillä on kuulemma reilu palkka, joka palkitsee paljon myyvät, eli se motivoi sinua tekemään parhaasi.
Itse voin vain kehua puhelinmyyjän työtä. Missä muussa duunissa on niin hauskat työkaverit ja hyvä ilmapiiri, ja missä pääset tienaamaan ilman kummempaa koulutusta keskim. 18e/h. Lyhyitä 6h päiviä tekemällä reippaasti yli 2000 e/kk.
On hieno fiilis kun saa kaupan tehtyä, ja kun saat juonesta kiinni, työ antaa todella kunnon kicksit.
Olet oikeilla jäljillä, kun et halua opetella mitään "litanioita". Sun pitää olla personnallinen ja iloinen, mutta siliti aito, eikä mikään lässyttäjä. Sun pitää olla autenttinen, ja uskottava, muttei tylsä.
Tossa jotain vinkkejä. Harjoittelun myötä tulee rutiinia ja lisää huumoria puheluihin. Missä muussa työssä voit näin selkeästi kehittää itseäsi ja näet positiivisen kierteet suoraan rahassa? Opit myös ihmisistä ja heidän reaktioistaan.
Hyvät myyjät on usein keskim. älykkäämpiä, mun mielstäni. Totta kuitenkin on, että suuri osa aloittelijoista kestää vain muutaman päivän tai viikon. Pitää asennoitua oikein, eikä saa luovuttaa.
Puhelinmyynti on mahtavaa! Teksin sitä itsekkin, jos en opiskelisi. Parhaat lehtimyyjät tienaa tuhansia euroja kuukaudessa! Ja itse tienasin ton 2000e jo ekana kuukautena, tulosta rupes tulemaan jo tokana päivänä!
Ole luova! :D - sassa
1. Tietty puhelinääni.
2. Positiivinen asenne, mitä sinulta onneksi tuntuu löytyvän.
3. Ahkeruus ja pitkäjänteisyys. Et todellakaan saa kauppaa joka puhelulla, mutta mitä enemmän soitat, sitä enemmän saat.
4. Realistisuus. Kannattaa tarkistaa tarkkaan miten palkka määräytyy, ettei tule negatiivisia ylläreitä.
5. Puhelimessa ei kannata olla liian kohtelias, mutta ei kuitenkaan törkeä. Siihen löytää oikeen linjan kun on hetken soitellut.
Palkka voi olla olematon tai hyvä. Riippuu täysin myynnistäsi, mutta harva on huippumyyjä syntyessään. Eli tuo esim. 1200e saattaa olla aikaste suuri tavote ekalle kuulle, tosin ei mahdoton. Itselläni ekan kuun palkka oli n.900 euroa ja silloin olin pari pv sairaslomallakin. Ja minulla on ollut ihan hyvät myynnit.. Tunti palkkani oli vajaa 8 euroa. Ei paha.
Asiakkaat voivat olla ilkeitäkin, mutta sen oppii suodattamaan. Ja nämä asiakkaat ovat vielä kilttejä verrattuna esim. varainhankintaan.
Itse suorastaan pidän puhelinmyynnistä. Se on haasteellista ja palkitsevaa. Asiakkailtakin tulee monesti positiivista palautetta, joka piristää mukavasti päivää. Ja tästä myyntikokemuksesta on varmasti hyötyö monissa muissa työpaikoissa.
Ainiin. Vielä noista myyntipuheista. Älä todellakaan hylkää niitä heti alkuunsa. Monissa firmoissa ne ovat hyviä; monen vuoden kokemuksella tehtyjä. Kannattaa opetella ainakin yksi, josta on sitten hyvä runko muistissa, kun rupeat hiukan "rennommalla tyylillä" soitteleen :) Tsemppiä ja työniloa.- keitsi
Koko tämä viestiketju on kovin negatiivinen ainakin alkuun. Tyttö, joka kyseli puhelinhommasta oli erittäin tavoitteellinen ja ennakkoluuloton. Aika moni yritti lyödä häntä lättyyn ja lannistaa, onneksi hän piti asenteensa ja lähti reilusti kokeilemaan. Tämä ala työllistää sivuvaikutuksineen noin 20 000 ihmistä, joita on helppo vaatia kilometritehtaalle tietämättä asioista sen enempää. Itse arvostan niitä ihmisiä, jotka kokeilevat tätäkin rohkeasti. Tämä on ammattiala siinä kuin mikä tahansa muukin. Kaikista ei ole tähän, suurin syy on yleensä asenne ja laiskuus.
Hyvät ihmiset, älkää istuko kortistossa ja luulko että joku tulee repimään teidät sohvalta töihin. On aina parempi tehdä jotain kuin ei tehdä mitään. Tästä hommasta tienaavat parhaimmat 6000-8000 € kuukaudessa, mutta he ovatkin arvostettuja ammattilaisia eivätkä ennakkoluuloisia luusereita.
- HE
aloittava.HEI! olin22v myyjänä,mutta kotoa käsin suoraan kustantajalle. sieltä sain osoitteet ja itse maksoin puhelin laskut,,verot ottivat valmiiksi,kun pyysin päältä
pois oli helpompi..puhelinlaskut vuoden vaihteessa saa pois verottajalta kaikki ,koska ne on työ kuluja. olin ensin kauppias sitten lehtimyyjä, nyt eläkkeellä.
palkka oli parempi ,kuin eduskunnan rivi edustajalla. MUTTAB TYÖTÄ TEHTÄVÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864