Kaikki täällä tuntuvat kyselevän, mutta toivottavasti joku silti jaksaa vastata;-)
Ongelmani on, ettei xp lähde kirveelläkään kokonaan hp:n kannettavasta. Olen formatoinut ja partitioinut ja asennellut Linuxia. Aina kun xp:n yrittää asentaa uudelleen, niin se ehdottaa myös käyttiksen korjausta. Korjaus ja uudelleenasennus kaatuvat molemmat. Jossakin on tallessa, että xp on jo joskus ollut asennettu mutta missä?? Miten saan koneen ''ostohetkitilaan''??
täydellinen xp:n poisto hp:n kannettavasta
3
517
Vastaukset
- vaikka näin.
Onko XP OEM- vai täysversio. Arvaukseni: oli koneess ostettaessa! Siis se on OEM, onko?
Jos se on, sieltä pitäisi löytyä asennusosio. Yleensä HP_Recovery (D:)->Uudelleenasennus.
Onko? Kaiketi kuitenkin ensin osioit ja sitten formatoit?
Koska olet Linuxiakin sovittanut niin käynnistysosio pitää putsata komennolla FDISK /MBR.
Muistit kannattaa testata jos kerran kaatuu jo asennusvaiheessa.
Jos käytät recovery-cd:itä niin kiintolevy pitää olla samanlaisissa osioissa kun se uutena oli.
Itsellä on HP 4423ea kannettava ja sen mukana tuli sekä recovery cd:t (n.6kpl) että XP-OEM CD.
Recovery CD:itten käyttö on helppoa, senkun laittaa cd nro1 masiinaa niin kone neuvoo (vääntää rautalangasta) loput.
Edellytyksenä recovery cd:itten toimivuudelle on että kovo on osioitu samanlaiseksi (eli ei tehty muutoksia) kuin se ostohetkellä oli.- Pekka
Molemmissa xp dvd-levyissä lukee ''for reinstallation''.
Koska haluan osioida levyn uudelleen ja xp asentuu vain jos levy on alkuperäisessä muodossa, niin enpä ole saanut silloin koneen mukana oikeaa käyttöjärjestelmää ollenkaan(?), jos muita käyttiksiä ei voi asentaa samalle levylle.
Kone buuttaa aina uudelleenasennuksessa pian product id-kyselyn jälkeen..
Pitääkö siis ensin asentaa/palauttaa xp koko levylle ja kutistaa apuohjelmalla xp-osiota, jotta Linukka saa tilaa xp:ltä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453