vuokrafirmat

millaisia kokemuksia

Henkilöstönvuokrausfirmoissa työskentelevät ,onko se työnteko semmosta kun sanotaan että joutuu paskahommiin huonoimmalla palkalla. Mites ylityöt saatteko täyden korvauksen? Entä riittääkö töitä ympäri vuoden? Entä ootteko saaneet muitakin hommia hv-firmassa olon jälkeen .Olen kuullut juttuja , että työnantajat ois nihkeitä palkkaamaan entisiä vuokramiehiä muuten kuin vuokralle. Keskinäinen sopimusko? Kaikki nämä kysymykset vain siksi että ,haluan tietää kannattaako moisiin firmoihin sotkeutua työnhaun merkeissä vai täytyykö harkita jotain muuta esim opiskelu.

15

9027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toiset maksaa toiset ei

Valitse hv-firma oikein toiset maksaa kaikki Tes:in mukaiset korvaukset ja palkan, toiset taas eui maksa muuta kuin palkan.Kaikista korvauksistahan(poislukien pyhäpäivä) voi paikallisesti sopia työnantajan ja työntekijän kesken.

• ketuttaaa

Jos olet menossa vuokrafirmaan töihin niin mieti vielä. Niistä on tosi hankala päästa eroon. Ja niillä on laittomia sopimuksia vuokraajafirman kanssa, jos vuokrafirmalla olisi töitä tarjolla suoraan eivät voi ottaa, kun on sopimus ettei vedetä välistä (suullinen sopimus ei voi todistaa)Vituttaaa!!!!!! Kaikki vuokra firmat pitäisi kieltää lailla . Poikotoikaa vukrafirmoja!!

• laillista orjuutta

Meidän työpaikallamme kävi pyrkimässä töihin eräs kaveri ,joka joka oli ylipätevä näihin meidän hommiimme. Lisäksi kaveri on nopea oppimaan ja soveltamaan oppimaansa. Eikä ikäloppu,vaille 30. kuinkas kävi. Kaikki siihen saakka hyvin kun alettiin kysellä työkokemusta,haastattelijan silmiin oli syttynyt valo ahaa ja asenne muuttui astetta torjuvavammaksi tyyliin me soittelemme ensi viikolla.Sitä soittoa ei kuulunut, mutta kaveri tuli vuokramiehenä meille parin viikon päästä.Haastattelija oli nähtävästi soittanut hv-firmaan jne...Työnantajan touhuja on vähän kaikki ihmetelleet.

• Jussi-Irmeli

Joo määkin oon kuullu kaikenlaisia puheita. Yksin tyyppi kertoi kuulleensa torilla, kun joku puhu, että sen siskonmies oli ollut semmosessa paikassa, joss oli ennen sen sinne menoa ollut yks vuokramies duunissa.
        Uskon ihan kaikki jutut ja huhut sekä Esson baarissa kuulleeni asiat täytenä totena...Mitään kokemuksia ei mulla oo noista, mutta paskojahan ne on.

• janec555

ilman vuokrafirmojen välitystä tuskin saa vakituisen paikan! vaikka vetää välistä,palkka melkein parempi kuin itse firman vakiporukalla. jos siitä ei pääse eroon,ei syynä ole vuorafirma,vaan itse työpaikka missä olet työssä. tämä on tosi. vuokrafirmat ovat tulleet jäädäkseen...

• hitsaaja

suosittelen vaan että kyselee ensin itse töitä paikkakunnan firmoista ennen kuin menee työvälitysfirmaan.ihan hyvä juttu muuten tuollaiset välitysfirmat,nehän hommaa sulle töitä mutta kyllä ne oman osansa aina palkasta vievät.kaverini oli tulossa eteläsuomesta tänne kainuuseen töihin metallihommiin ku vuokrausfirmasta olivat soittaneet.lupasivat palkaksi noin 11 euroa tunnilta.No,itse kun olen kyseisessä tehtaassa töissä samoissa hommissa,saan 13-14 euroa tunnilta plus vuorolisät.että aika ison loven ne vuokrafirmat ottaa.

• kkkj

mikä vuokrafirma muka maksaa vähemmän kun "normaali työpaikka"? minä ainakin sain melkein 14€/tunnilta,kun sen paikan vakiporukat hädintuskin 11€:aan. vuokravirmoilla vasta varaa onkin palkata paremmin!! vuokrafirma silti saa kolmanneksen (ei se ole paljon).

• töissä!

Tosin olen katsellut toista työpaikkaa. Mutta tässä työpaikassa alkuunsa sain parempaa palkkaa
      vuokrafirman kautta, kun itse firmantyöntekijä joka on ollut 30vuotta firmassa töissä tosin pekkaset jäi saamatta... itse firma tuntuu jotenkin hämärältä ei siis tämä vuokrafirma

• Simo S.

Vuokratyö sopii toisille hyvin. Esim. ihmisille, joilla on vaikeuksia saada muuten töitä yksityiselämän ongelmien takia. Vuokrafirmat eivät paljon kysele taustoja, riittää kunhan tekee työt kunnolla. Mutta jos työ ei suju, vuokratyöläinen on helppo laskea menemään.

• EI vuokralle

Henkilövuokrafirmat ainoastaan välittävät työntekijöitä työpaikoille. Ei niillä itsellään ole yhtään ainoaa työpaikkaa. LUPAAVAT mitä sattuu, useimiten täyttä soopaa. Rahastavat työtönten suurta määrää hyväkseen käyttäen.EI SUOSITELTAVAA SEKAANTUA VUORAFIRMOIHIN.

• Muhoksen sissi!

Itse olen ollut vuokrafirmoissa töissä.Joka kerta on yritetty fuskata.Mutta olen ammattiliiton jäsen niin turva on takana.Kyllä se just sitä on että maksetaan aivan paska palkkaa tai saat just minimi tessin.Vuokra firmat pitäisi lailla kieltää se on selvää orja työtä,näissä firmoissa vallitsee viidakon lait.
      Itse jouduin pakosta ottaa vastaan vuokra firmasta töitä vastaan kun ei ollut työkokemusta tarpeeksi,kyllä vitutti lähtä joka aamu töihin.Mutta siitä on selvitty.Kyllä työnantajat tietenkin valikoivat työntekijöitä joka väärin mutta sille ei voi mitään.Tällä hetkellä vallitsee työnantajan markkinat.Kannattaa olla ammttiliiton jäsen niin ne ei uskalla sua kusettaa,jos juodut pakosta menee vuokrafirmaan töihin.Kun tehdään työsopimus aina kirjallinen ja molemille osapuolille allekirjoitettu todistus.

• sekatyömies

ole aivan samaa mieltä.menin töihin erään vuokrafirman kautta ja töitä luvattiin pitemmäksi aikaa mutta kuinka ollakkaan 2 päivää töitä yks 11h ja yks 10h päivä eli ei ainakaan johtunut omasta työpanoksesta että työt loppu ja muutenkinkin tulin juttuun heti kaikkien kans.ja myöhemmin sain selville että työn välittäja ei ollut käynyt edes vilkaisemassa koko työmaata joka lupali isoa ja pitkää "savottaa".nuku ajan "orja kauppiaita" ne on.mutta tämä on vain yks kokemus olen ollut pitkiä pätkiä myös.

• a

kopkeilu toimiiko

• k b division
        a kirjoitti:

kopkeilu toimiiko

Asia on niin että tämä kyseinen tommi ei voi enää toimia yritysmaailmassa. Tärkeintä on hyvät duunarit
        ja tili tilipäivänä. Mietin mitä tämä huijari tekee tulevaisuudessa. Yrittää ehkä soittaa sulle ostatko apu tai seura lehden. tv ari

• Anonyymi

Olen ollut kahdessa vuokrayhtiössä, toinen oli ihan hyvä ja toinen ihan paska.
      Mutta sen huomasi, että ainakin yksi useita vuokrayhtiöitä käyttävä yhtiö oli ihan paska (mikä ei kyllä ollut vuokrayhtiöiden syy), mutta se jo kertoo, että vuokrayhtiöitä käyttävät yhtiöt eivät välitä työntekijöistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6044
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3131
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2406
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2078
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1751
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1616
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1521
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe