Kaapeliyhteyden rajoitukset?

Peukalo

Osaako joku kertoa, onko kaapeliyhteydessä jotain rajoitteita verrattuna ADSL:ään?

Joku väitti, ettei esimerkiksi Skype-nettipuhelin toimisi kaapeliverkossa. Jos ei toimi, mistä se voi johtua, vai onko kyseessä urbaanilegenda?

Kiitos vastauksista!

5

1489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhi

      Taitaa ollu vaan joku tornihuhu.
      Mulla ainakin skype toimii elisan kaapelilla...

      • on hyvä

        mulla kanssa toimii skypet ja meset elisan kaapelilla.
        muutenkaan ei ole pahaa sanottavaa liittymästä. vajaan vuoden sisällä ollut yksi ainoa vajaan tunnin katkos jonka olen havainnut.
        adsl-aikana pätkiminen oli oikein ongelma (silloinkin oli elisan liittymä)


    • Jaromir

      ne yhteydet, kun vaan modeemi kestää. Se saattaa aikaajoin pätkäistä yhteyden. Eli sivut ei aukee. Sitten hetken ihmettelyn jälkeen huomaat ettei ole yhteyttä. Silloin vaan modeemista virtapiuha irti ja takana olevaa reset-nappia kynällä painat ainakin puolen minsaa. Sit pelaa. Sen saattaa joutua tekeen useinkin.
      Toinen juttu on se millasen liittymän otat. Mikäli palvelussa on keskitetty palomuuri valmiina, se saattaa aiheuttaa p2p-ohjelmiin ongelmia. Muuten toimii hyvin!

    • justiisa joo ihan

      jetsulleen..
      joo siis kaapeliyhteyshän on teoreettisesti humattavasti parempi.. sitä vaan ei käytetä hyväksi missään.. esm adsl max nopeus muistaakseni jotain 8mt
      kaapelissa se on 30mt..
      ja jo jossain liittymässä jotain rajoitetaan niin se on juuri adsl.. viiimeiseksi aletaan kaapeliyhteyttä rajoittelemaan jos josku jotain yleensä aletaan rajoitaa..
      ja kun aletaan rajoittaa ni silloin häipyy asiakaat ja russian alkaa tarjota suomalaisille laajakaista yhteyksiä ;)

      t.futuristi

    • kaapeli pro

      ei ole mitään rajoitteita nopeuttakin saadaan vaik 30mt jos joku sitä tarjois, kaikin puolin huomattavasti "vapaampi" kuin dsl :)

      adsl nopeus raja on 8mt se on maksimi mitä sillä saadaan.

      t.adsl2 24mt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe