Kaapeliyhteyden rajoitukset?

Peukalo

Osaako joku kertoa, onko kaapeliyhteydessä jotain rajoitteita verrattuna ADSL:ään?

Joku väitti, ettei esimerkiksi Skype-nettipuhelin toimisi kaapeliverkossa. Jos ei toimi, mistä se voi johtua, vai onko kyseessä urbaanilegenda?

Kiitos vastauksista!

5

1572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhi

Taitaa ollu vaan joku tornihuhu.
      Mulla ainakin skype toimii elisan kaapelilla...

• on hyvä

mulla kanssa toimii skypet ja meset elisan kaapelilla.
        muutenkaan ei ole pahaa sanottavaa liittymästä. vajaan vuoden sisällä ollut yksi ainoa vajaan tunnin katkos jonka olen havainnut.
        adsl-aikana pätkiminen oli oikein ongelma (silloinkin oli elisan liittymä)

• Jaromir

ne yhteydet, kun vaan modeemi kestää. Se saattaa aikaajoin pätkäistä yhteyden. Eli sivut ei aukee. Sitten hetken ihmettelyn jälkeen huomaat ettei ole yhteyttä. Silloin vaan modeemista virtapiuha irti ja takana olevaa reset-nappia kynällä painat ainakin puolen minsaa. Sit pelaa. Sen saattaa joutua tekeen useinkin.
      Toinen juttu on se millasen liittymän otat. Mikäli palvelussa on keskitetty palomuuri valmiina, se saattaa aiheuttaa p2p-ohjelmiin ongelmia. Muuten toimii hyvin!

• justiisa joo ihan

jetsulleen..
      joo siis kaapeliyhteyshän on teoreettisesti humattavasti parempi.. sitä vaan ei käytetä hyväksi missään.. esm adsl max nopeus muistaakseni jotain 8mt
      kaapelissa se on 30mt..
      ja jo jossain liittymässä jotain rajoitetaan niin se on juuri adsl.. viiimeiseksi aletaan kaapeliyhteyttä rajoittelemaan jos josku jotain yleensä aletaan rajoitaa..
      ja kun aletaan rajoittaa ni silloin häipyy asiakaat ja russian alkaa tarjota suomalaisille laajakaista yhteyksiä ;)

t.futuristi

• kaapeli pro

ei ole mitään rajoitteita nopeuttakin saadaan vaik 30mt jos joku sitä tarjois, kaikin puolin huomattavasti "vapaampi" kuin dsl :)

adsl nopeus raja on 8mt se on maksimi mitä sillä saadaan.

t.adsl2 24mt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe